zaznaczam ze nie mam za duzo pieniedzy i chcialbym zrobic to jak najmniejszym kosztem aczkolwiek jesli mam kupic jakis kompletny szajs wole uzbierac troche wiecej kasy i kupic cos wartego swojej ceny(oczywiscie w granicach rozsadku:D)
za wszystki9e odpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam
Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 210 Skąd jesteś (miejscowość / region): KIELCE Posiadane auto: FIAT STILO 1.6 16v 2002r Opel Astra III 1.7 CDTI Golf V 1.9 TDI (wszystko sie tak samo psuje- to tylko kwestia gustu)
Piwa: 2/1
Najlepiej by było zmienić silnik na inny 1,6 1,8 2,0 bo te 1,4 do 2000r to niestety miały wady o których ty piszesz
Nie wiem jak z ta magistralą ale wałek to kup jak najlepszy tak samo popychacze _________________ KMYK
przyznam szerze ze myslalem o wymianie silnika na 1.6 lub wiekszy jednak to by chyba za drogo wyszlo
sam silnik nie jest tani a trzeba doliczyc przestrojenie elektroniki pewnie nowa skrzynia biegow no i mysle ze tez nowy osprzet silnika bo stary moze nie pasowac
reasumujac gra niewarta swieczki moim zdaniem
Miałem standardowy problem w swojej bravce ze smarowaniem wałka rozrządu, pierwszy mechanik tylko wymienił wałek i po jakimś czasie problem wrócił.
Kolejny zadał sobie trochę trudu i posprawdzał gdzie wałek nie jest smarowany i tak porobił, że zrobiłem ponad 100tys i wszystko gra.
1.4 12V to nie jest szczyt techniki ale w rękach dobrego fachowca (który potrafi myśleć) będzie Ci służył. Niech wymieni co trzeba i tyle.
bylem dzisiaj w sklepie i facet powiedzial mi ze na walek trzeba wylozyc 400zl bo te tanie z allegro nadaja sie tylko do smietnika
co wy o tym ssadzicie??
Nie pamiętam jaka firma ale kosztował coś koło tych 300-400 PLN. W tej sytuacji bym nie oszczędzał.
Jak już wspominałem przy wymianie koniecznie trzeba sprawdzić czy wałek jest dobrze smarowany!
po wymianie wałka należy koniecznie umyc i przepłukac bardzo dokładnie wnętrze silnika!! bo w silniku widocznie jest już dużo tzw "syfu" który to przytyka otworki w magistrali. Czasami nawet po takim zabiegu potrafi nadal przytkac sie magistrala, osobiscie kiedys z tym walczyłem i wkoncu udało mi sie to zwalczyc lekko rozwiercając otwory w magistrali, dopiero po tym zabiegu wszystko wróciło do normy i działa juz ponad 60 tys km, ale takie patenty to ostatecznosc. _________________ MOJE MIASTO LUBLIN
no ja odrazu bede wymienial olej bo mam zrobione juz 9tys km od wymiany i przeczyszcze miske olejowa i magistrale raczej tez bede czyscic nie wymieniac
somsiad piteras jak po wymianie walka i czyszczeniu magistrali poznac ze znowu sie zachala??
ja czyściłem silnik naftą, kupilem 4 litry nafty, odpiołem cewke, wykręciłem świece i kręciłem rozrusznikiem, 10 sekund kręcenia i min 5 minut przerwy i od nowa 10 sek kręcenia ...oczywiście warto robic duze odstepy czasowe co by brud mugł odtajac, a robilem to tafta ponieaz nieźle czyści i jest w miare tłusta co by silnik mial jakieś smarowanie, ropą także mozna zrobic podobny manewr. Ja niewiem jak wygląda twoja głowica, chodzi mi o to czy po zdjęciu pokrywy zaworów jest duży nagar !
Powiem jasno: czysciutki silnik + dobry olej to napewno wszystko będzie ok. Polecam shella, castrola i valvoline są oczywiscie i lepsze ale są drogie, nie lej seleni. Rozebrałem już troche silników i widziałem co sie dzieje używając pewnych olejów, do twojego silnika lac musisz min 10w40 a jeśli zalejesz nawet lepszym olejem to nic sie nie stanie, im lepszy olej tym ma lepsze właściwości czyszczące, jak zlewam olej ze swojego silnika to jest czarny jak smoła, ktoś powie że to źle a ja mówie że to dobrze bo umył wnętrze silnika dlatego jest czarny, a wnętrze mego silnika jest poprostu wyśmienite jaśniutkie czyściutkie a mam najechane prawie 400000 km a może i więcej kto to wie tak naprawde ? Pozdrawiam i powodzenia w naprawie. _________________ MOJE MIASTO LUBLIN
dzieki za rade w przyszlym tygodniu jak skonczy mi sie sesja poprawkowa na uczelni wezme sie za to
jak by ktos mial jeszcze jakies inne ciekawe rady prosze pisac
walek zaloz najtaszy ale wtedy musisz zabezpieczyc sie w przerowniona magistrale olejowa stara badz nowa i poddac ja malemu tuningowi
otorz zazwyczaj cala wada silnika 1,4 jest zacierajacy sie walek a walek zaciera sie gdyz nie ma smarowania magistrala olejowa sie zapycha zazwyczaj od jesc czyli koncowek jest na to metoda rozwierc na 0,5 mm wejscia na magistrali ( seryjne sa na 0,3 ) daje rade tylko z glowa i umiarem i nie bedzie wiecej problemow z walkiem
taka modyilkacje przeprowadzilem w 06 roku przjechalem ponad 100 ty na tym ustrojstwie nic sie nie dzieje ( moj licznik obecnie wskazuje 200 tys )
magistrala jest oryginlna walek kupilem jakis tani w sklpie cos okolo 200 zł ( aso oryginal wtedy kosztowal 1000)
jak ktos dobrze dba o silnik i wymienia olej co 10 tys nic sie z nim nie dzieje
wiec twierdzenie ze jest to kiepski silnik nie jest trafna uwaga notabene 1,8 jest bardziej awaryjnym silnikiem od 1,4
odnosnie rozwiercania otworow w magistrali to wydaje mi sie ze to nie jest dobre rozwiazanie. Walek rozrzadu bedzie wprawdzie mial dobre smaarowanie jednak spadnie cisnienie oleju i panewki nie beda odpowiednio smarowane. Co o tym myslicie??
zalozylem nowy walek rozrzadu(315zl) 8 popychaczy(40zl sztuka) (6 bylo dobrych ale zostawilem stare tylko wydechowe) i 12 dzwigienek (32zl sztuka) a takze nowa magistrale olejowa. Magistrale oczywiscie mozna bylo przeczyscic i tak zrobilem jednak po zlozeniu wszystkiego silnik nadal stukal. Winne okazaly sie uszczelki pod magistrala (przepuszczaly olej) ktorych jest 8. Mozna je dostac tylko w orginale i kosztuja 25zl sztuka w salonie fiata. Nowa magistrala wraz z tymi uszczelkami kosztuje 220zl w salonie dlatego zdecydowalem sie na nowa magistrale. Razem czesci mnie wyszly 1450zl w tym olej i uszczelki jednak nie zaluje. Silnik chodzi jak nowka Wszystkie czesci byly kupione u mnie w miescie wiec nie moge powiedziec czy oplaca sie zamawiac na allegro
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.