Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 22:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


No właśnie jest tam odma, ale co to za wynalazek że olej z niej spływa wprost na przepływomierz. Właśnie też mi się wydawało że to odma bo przecież jak by to była turbina to by kopcił i ubywał by olej. Może to początki rozszczelnienia turbinki ? Skoro tak już jest to nie można coś z tym zrobić. Niby czujnik przepływomierza wisi i ma daleko do tego oleju, ale czy mimo wszystko jak założe nowy to go od razu szlak nie trafi ? Nie słyszał ktoś o jakimś patencie który uniemożliwi spływanie oleju do przepływki. Myślałem by wkleić jakiś schodek Very Happy ale jak go porwie to będzie lipton po całości. Może jakiś odpływ zrobić przez wkręcenie rurki od spodu na początku przepływomierza. Sam już nie wiem.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 24 Gru 2010, 21:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Problem rozwiązałem. Dla kierowców z podobnym problemem opiszę sposób postępowania który doprowadził do pozbycia się tego. Objaw jest taki że samochód przy stałym nacisku na pedał gazu w przedziale 1800-2000rpm napotyka na trwający ułamki sekund spadek przyspieszania(mocy)

1. Czyszczenie zaworu overboost i kontrola przewodów do niego. Był w środku czysty. Czyszczenie nie przyniosło żadnego efektu. Pożyczenie się zaworu z Bravo 2009r nie przyniosło też poprawy. Wychodzi na to że nie w tym problem.

2. Czyszczenie egr. Wszystko w środku jest w miarę czyste, siłownik elektromagnesu i sam zawór chodzi płynnie. Brak poprawy. Chwilowe pominięcie zainteresowania nim.

3. Czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie kolektora dolotowego. Wszystko jak trzeba. Brak poprawy.

4.

a) Czyszczenie przepływomierza.

Okazło sie że urwany zaczep obudowy filtra powietrza spowodował obsuniecie sie go w dół i umożliwieni spływu oleju z turbiny/odmy przez przepływke do obudowy. Naprawa uchwytu znacznie podniesła obudowę co zmieniło sytuazcję na taką że prędzej olej spłynie to turbiny niż na oodwrót.

b) Cała sytuacja nakłoniła mnie do wymiany przepływki na nową ponieważ :
- pływała w oleju
- ktoś ją wcześniej rozbierał
- po wypięciu przepływki problem zniknoł

Po zakupie oryginalnej przepływki Bosch i założeniu jej nie zauważyłem żadnej poprawy 350zł w kosz Crying or Very sad

Ostatnią deską ratuku dla mnie było założenie zaślepki z blaszki na egr. Po wycięciu odpowiedniej, założeniu i przejechałem 75 kilometrów jak narazie problem całkowicie zniknoł.
Cały proces trwał 20 minut + chwilka na wycięcie z puszki uszczelki
Dodam że od początku do końca komputer nie wykrył błedu. Tylko po jeżdzie na odpiętej przepływce co jest oczywiste. Bład to czujnik masy powietrza i temperatury powietrza. Z tego wnioskuję że przepływka posiada 2 czujniki. Jeden temperatury to ten widoczny i masy powietrza który jest za zaklejoną silikonem klapką. Czyszczenie może być trudne bo nie ma dostępu do niego. Jest tylko mały otwór na igłę szczykawki. Jak komuś udało się go tak wyczyścić i go tak naprawił to gratuluję.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 10:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Kolego blaszką z puszki to możesz sobie zaślepić EGR awaryjnie - na dłuższą metę to blaszka się przepali, a jak wpadnie do kolektora ssącego to jeszcze narobi ci bałaganu. Blaszka musi być ze stali kwaso i żaroodpornej - np. taka:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd1-9-8v-i-2-4-10v-fiat-alfa-lancia-i1381915578.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 12:48
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Też traktowałem ją jak prowizorka. Właśnie zastanawiałem się z czego ją wykonać. Wielkie dzięki, zamówiłem. Mam jeszcze takie pytanko. Czy ta blaszka może być między zaworem a przepustnicą czy muszę się troszke bardzie wysilić i zamontować ją od spodu ?

http://allegro.pl/egr-fiat-punto-stilo-doblo-1-9-jtd-i1354085064.html

Tak samo wygląda mój EGR a blaszka znalazła się pomiędzy zaworem a tą widoczną rurą od odkurzacza.
Pomiędzy wcześniejszym połączeniem jest też uszczelka tylko z dziurą, ale miała ona na sobie czarne uszczelnienie. Czy wystarczy przy pełnej blaszcze silikon czerwony, czy coś bardziej ekstremalnego przykładowo pasta do tłumików. Osobiście wolałbym silikon, bo można go nałożyć precyzyjniej i nie będzie się kruszył jak wyjdzie za brzegi.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 15:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Żadnego silikonu - tam panuje duża temperatura -tu masz poradnik:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/25724-gdzie_zaslepic_system_recyrkulacji_spalin_z_ang_exhaust_gas_recirculation_poradnik.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 15:38
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.


FiatTipo

53 900

2020r.

75 000 km

wielkopolskie

FiatBravo

13 900

2009r.

230 000 km

śląskie

FiatTipo

35 300

2018r.

189 611 km

podkarpackie

Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie

FiatCroma

8 990

2007r.

199 430 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System