Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 22:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
No właśnie jest tam odma, ale co to za wynalazek że olej z niej spływa wprost na przepływomierz. Właśnie też mi się wydawało że to odma bo przecież jak by to była turbina to by kopcił i ubywał by olej. Może to początki rozszczelnienia turbinki ? Skoro tak już jest to nie można coś z tym zrobić. Niby czujnik przepływomierza wisi i ma daleko do tego oleju, ale czy mimo wszystko jak założe nowy to go od razu szlak nie trafi ? Nie słyszał ktoś o jakimś patencie który uniemożliwi spływanie oleju do przepływki. Myślałem by wkleić jakiś schodek ale jak go porwie to będzie lipton po całości. Może jakiś odpływ zrobić przez wkręcenie rurki od spodu na początku przepływomierza. Sam już nie wiem.
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 24 Gru 2010, 21:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
Problem rozwiązałem. Dla kierowców z podobnym problemem opiszę sposób postępowania który doprowadził do pozbycia się tego. Objaw jest taki że samochód przy stałym nacisku na pedał gazu w przedziale 1800-2000rpm napotyka na trwający ułamki sekund spadek przyspieszania(mocy)
1. Czyszczenie zaworu overboost i kontrola przewodów do niego. Był w środku czysty. Czyszczenie nie przyniosło żadnego efektu. Pożyczenie się zaworu z Bravo 2009r nie przyniosło też poprawy. Wychodzi na to że nie w tym problem.
2. Czyszczenie egr. Wszystko w środku jest w miarę czyste, siłownik elektromagnesu i sam zawór chodzi płynnie. Brak poprawy. Chwilowe pominięcie zainteresowania nim.
3. Czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie kolektora dolotowego. Wszystko jak trzeba. Brak poprawy.
4.
a) Czyszczenie przepływomierza.
Okazło sie że urwany zaczep obudowy filtra powietrza spowodował obsuniecie sie go w dół i umożliwieni spływu oleju z turbiny/odmy przez przepływke do obudowy. Naprawa uchwytu znacznie podniesła obudowę co zmieniło sytuazcję na taką że prędzej olej spłynie to turbiny niż na oodwrót.
b) Cała sytuacja nakłoniła mnie do wymiany przepływki na nową ponieważ :
- pływała w oleju
- ktoś ją wcześniej rozbierał
- po wypięciu przepływki problem zniknoł
Po zakupie oryginalnej przepływki Bosch i założeniu jej nie zauważyłem żadnej poprawy 350zł w kosz
Ostatnią deską ratuku dla mnie było założenie zaślepki z blaszki na egr. Po wycięciu odpowiedniej, założeniu i przejechałem 75 kilometrów jak narazie problem całkowicie zniknoł.
Cały proces trwał 20 minut + chwilka na wycięcie z puszki uszczelki
Dodam że od początku do końca komputer nie wykrył błedu. Tylko po jeżdzie na odpiętej przepływce co jest oczywiste. Bład to czujnik masy powietrza i temperatury powietrza. Z tego wnioskuję że przepływka posiada 2 czujniki. Jeden temperatury to ten widoczny i masy powietrza który jest za zaklejoną silikonem klapką. Czyszczenie może być trudne bo nie ma dostępu do niego. Jest tylko mały otwór na igłę szczykawki. Jak komuś udało się go tak wyczyścić i go tak naprawił to gratuluję.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 10:27
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
Kolego blaszką z puszki to możesz sobie zaślepić EGR awaryjnie - na dłuższą metę to blaszka się przepali, a jak wpadnie do kolektora ssącego to jeszcze narobi ci bałaganu. Blaszka musi być ze stali kwaso i żaroodpornej - np. taka:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd1-9-8v-i-2-4-10v-fiat-alfa-lancia-i1381915578.html _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 25 Lip 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 12:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...
Też traktowałem ją jak prowizorka. Właśnie zastanawiałem się z czego ją wykonać. Wielkie dzięki, zamówiłem. Mam jeszcze takie pytanko. Czy ta blaszka może być między zaworem a przepustnicą czy muszę się troszke bardzie wysilić i zamontować ją od spodu ?
Tak samo wygląda mój EGR a blaszka znalazła się pomiędzy zaworem a tą widoczną rurą od odkurzacza.
Pomiędzy wcześniejszym połączeniem jest też uszczelka tylko z dziurą, ale miała ona na sobie czarne uszczelnienie. Czy wystarczy przy pełnej blaszcze silikon czerwony, czy coś bardziej ekstremalnego przykładowo pasta do tłumików. Osobiście wolałbym silikon, bo można go nałożyć precyzyjniej i nie będzie się kruszył jak wyjdzie za brzegi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.