Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Puschkin

Dyskutant



Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCŁAW
Posiadane auto: STILO JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 00:36
Temat postu:

Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Witam,

Zdaje sobie sprawe z tego ze tzw. turbodziura jest typowa dla wiekszosci aut z turbinką ale przez 5 mc uzytkowania Stilo tego nie odczuwalem ani troche. Ostatnio jednak niestety to zauwazylem, szczegolnie na wyzszych biegach ze auto w oklicach 2,000/min traci jakby chwilowo moc po czym znowu ja odzyskuje. Czy to mozliwe ze cos sie zepsulo czy po prostu jestem przewrazliwiony? Podkreslam ze wiem co to turbodziura i zdaje sobie sprawe ze moze wystapic, ale wczesniej jej chyba nie bylo:)
Powrót do góry
Irco

Stały Bywalec



Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 232
Skąd jesteś (miejscowość / region): Silesia
Posiadane auto: Stilo 3D JTD 115KM 2004
Piwa: 4/1
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 09:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Zawór overboost do czyszczenia.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 12:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Albo przepływomierz do wymiany
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
L!z@rd

Dyskutant



Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9 JTD
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 17:19
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Kolego, z tego co sie orientuje to w Stilo JTD jest montowana turbina ze zmienną geometrią łopatek (VNT - Variable Nozzle Turbine) i powoduje to zmniejszenie a wręcz wyeliminowanie turbo dziury.
Mam podobny problem, jak samochod sie rozgrzeje to do 2000obr jedzie bardzo słabo, a powyżej idzie az miło. Nie jest to wina turbiny (jest po regenaracji).
Mozesz sprawdzic czy elektrozawór turbiny trzyma cisnienie, można go przeczyścić aczkolwiek jest on raczej nierozbieralny, lepiej wymienic na nowy (koszt ok 200zł).
Powrót do góry
kasyx

Auto Maniak



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 932
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: Stilo, 1.9 JTD (115KM), '02r
Piwa: 17/4
Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 21:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Gwoli scislosci byly dwie wersje:

JTD 80KM - normalna turbina
JTD 115KM - zmienna geometria + intercooler

Potem wyskoczyly rozne wariacje ale podstawa ta sama.

Co do wyeliminowania sam napisales ze autko jedzie od 2000obr wiec jednak dziura jest Very Happy. Zdaje sie ze VW wypuscil niedawno ciekawe silniki gdzie zastosowal sprezarke i turbine jednoczesnie i dopiero takie rozwiazanie powoduje (prawie) wyeliminowanie turbodziury.
_________________
You make it, we break it!

Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 24 Lut 2009, 21:04
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Puschkin

Dyskutant



Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCŁAW
Posiadane auto: STILO JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 01:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Jakby to cos pomoglo to mam 115KM JTD 2002 r.
Powrót do góry
zaczek

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 11

Posiadane auto: FIAT STILO, 1,9 JTD 115KM, '03
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 14:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


u mnie turbodziura przed 2 tys obrotów byla, wymiana filtra powietrza pomogło
Powrót do góry
kasyx

Auto Maniak



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 932
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: Stilo, 1.9 JTD (115KM), '02r
Piwa: 17/4
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 15:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Ale to nie jest tak ze ona zniknie Smile. Turbo dziura byla jest, bedzie i nie zmieni tego przelozenia filtra. Po prostu do 2000 tys obrotow predkosc gazow wylotowych jest zbyt niska zeby turbina zadzialala.
Nie kwestionuje tego ze sie polepszylo po wymianie filtra bo i owszem ma to cos do rzeczy ale napewno nie do turbo-dziury.

Zeby wiedziec o czym mowimy proponuje eksperyment. Wbijasz jedynke i rozpedzasz autko tak zeby sie tylko toczylo gdzies do max 5-10 km/h. Potem wbijasz dwojke i gaz w podloge. Zauważysz ze na poczatku do ok 1800-200 obrotow bedzie sie zbieral powoli a potem nagle wystrzeli do przodu. I to jest wlasnie ta dziura o ktorej mowimy Very Happy

P.S Nie robic tego na zimnym silniku bo bedzie bolało Wink
_________________
You make it, we break it!

Powrót do góry
zaczek

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 11

Posiadane auto: FIAT STILO, 1,9 JTD 115KM, '03
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 16:05
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


no jezeli chodzi o chwilowy spadek mocy przy 2000 obrotów(o którym mowa w 1 poscie) to u mnie wyelinowała to zmiana fil.powietrza
Powrót do góry
kasyx

Auto Maniak



Dołączył: 24 Lip 2008
Posty: 932
Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz
Posiadane auto: Stilo, 1.9 JTD (115KM), '02r
Piwa: 17/4
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 16:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


zaczek napisał:
no jezeli chodzi o chwilowy spadek mocy przy 2000 obrotów(o którym mowa w 1 poscie) to u mnie wyelinowała to zmiana fil.powietrza


Aa w takim razie tak - moze pomoc a na pewno nie zaszkodzi. Koszta tez niewielkie.
_________________
You make it, we break it!

Powrót do góry
Puschkin

Dyskutant



Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCŁAW
Posiadane auto: STILO JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 25 Lut 2009, 23:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


kasyx napisał:

Zeby wiedziec o czym mowimy proponuje eksperyment. Wbijasz jedynke i rozpedzasz autko tak zeby sie tylko toczylo gdzies do max 5-10 km/h. Potem wbijasz dwojke i gaz w podloge. Zauważysz ze na poczatku do ok 1800-200 obrotow bedzie sie zbieral powoli a potem nagle wystrzeli do przodu. I to jest wlasnie ta dziura o ktorej mowimy Very Happy



To jest zrozumialem ze zbiera sie nieco wolniej a potem wystrzela. Ja rozumiem turbodziure jako cos najbardziej odczuwalnego na piatce. Ostatnio zauwazylem ze jest tak: wciskam gaz przy 90km/h i auto fajnie idzie do 110km/h potem jest delikatny przestoj do 120km/h (niby wskazowka idzie do przodu ale jakby czuc takie lekkie oslabienie, wczesniej tego nie bylo) i po 120km/h znowu leci do przodu i tak jest za kazdym razem teraz przy 110-120km/h.
Powrót do góry
Puschkin

Dyskutant



Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): WROCŁAW
Posiadane auto: STILO JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 00:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


No to co mam zabierac sie za czyszczenie overboosta lub wymiane filtra powietrza?Smile
Powrót do góry
zaczek

Debiutant



Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 11

Posiadane auto: FIAT STILO, 1,9 JTD 115KM, '03
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 27 Lut 2009, 09:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


najpierw zmien filtr powietrza, (mniej roboty) Very Happy
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 00:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Msm taki sam objaw jak opisuje Puschkin. Filtr powietrza zmieniałem 2 miesiące wcześniej i do elektrozaworu też się dobrałem(był czysty) . I nic to nie dało. Przeniosłem nawet ten zawór (overboost) koło akumulatora tak jak radzą we fiacie. Jedyne co mnie lekko zastanawia to głośna praca tego zaworu. Nie mam pojęcia czy on tak pracował bo oryginalnie jest umieszczony na dole koło chłodnicy od strony kierowcy. Teraz jak jest pod nosem i jak przekręce kluczyk bez odpalenia to on brzęczy. Mógłby mi ktoś napiać czy tak powinno być i czy ktoś poradził sobie z tą turbodziurą między 1800-2000rpm
Powrót do góry
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 06:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


najlepiej było by jechać na hamownię i zweryfikować odczucia. Z wykresu momentu będzie widać na jakich obrotach są np "załamania wykresu. Poza tym charakterystyka silnika daje pojęcie jak jeździć. I przy autach z dość konkretnym przebiegiem ( jak chyba wszystkie nasze) nie można się odwoływać do charakterystyk " uniwersalnych" ,czyli podawanych przez producenta - każdy silnik " układa się " inaczej.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 13:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Też myślałem o podpięciu komputera. Podepnę obd2,rozpoczne wykres i przejadę się kawałek. Muszę tylko zakupić elm 327 1,4. Mam program fiatecuscan i może poradzę sobie z tym. Nigdy nie odczytywałem takich wykresów więc jak je zrobie to może ktoś mi pomoże je odczytać. Chyba że ktoś rozwiązał problem tej turbodziury między 1800-2000 to kupię daną część.
Powrót do góry
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 14:17
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


przy pomocy fes nie zrobisz wykresu momentu w funkcji obrotów - myślałem o hamowni stacjonarnej, A co do dziury ....... turbo w 1.9 jtd 115 - do 1800 1/min - ok. 200 Nm " wykop następuje właśnie po przekroczeniu 2000 1/min - tak ok. 2300 ma swoje 270 Nm i to czujesz. żadne auto ( bez kompresora napędzanego mechanicznie ) nie ma wykopu od małych obrotów. Może niepotrzebnie się martwisz, a odczucia ??? ja jak umyję auto zaraz mi lepiej chodzi.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 15:03
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Posiadam stilo od 20 miesięcy i naprawdę znam swój samochód. Odnośnie podejrzanych dzwięków i dziwnych zachowań samochodu to prawie jestem ekspertem. To jest sprawa pewna że ta turbodziura wystąpiła jakieś 2 miesiące temu. Na początku trwało to ułamki sekund, i tylko i wyłącznie jeden raz po przekroczeniu 1800 obr, potem mogłem jeżdzić i nic już się nie działo. Po 2 miesiącach jes już mocna sekunda, w dodatku te opużnienie jest już przy każdym zbliżeniu sie do tego przedziału. Mam też wrażenie że do temperatury 70 stopni jest to bardziej odczuwalne niż powyżej. Wcześniej przyspieszał równo niezależnie od wciśniętego pedału gazu. Szedł jak burza. Jak tylko miał już około 1500 obrotów to stanowcze wciśnięcie pedała wciskało w sidzenie. Dalej tak jest tylko w przedziale 1800-2000 obr. przy tak samo wsiśniętym pedale stilon wyrażnie słabnie. Najgorsze jest to ze komputer nie wskazuje żadnego błądu. Czyszczenie przezemnie tego elektrozaworu pogorszyło chyba lekko sprawę więc stawiam na niego. Ale daje 20% że to on ponieważ nic w nim nie uszkodziłem i zabrałem się do niego starannie. Turbina raczej odpada bo siłownik łopatek przy pracy silnika chodzi sprawnie. Jeszcze przepływomież jest podejrzany bo ktoś go wcześniej rozbierał i ja też raz czyściłem benzyną ekstrakcyjną. Tak czy inaczej jest to na 100% sprawa wymiany jednej części i mam nadzieję że zanim zaczne wymieniać dobre części na dobre ktoś ukierunkuje mnie ku tej niesprawnej części.
Powrót do góry
bosforus

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 399
Skąd jesteś (miejscowość / region): Merida, Yucatan,Mexico
Posiadane auto: NISSAN MARCH sedan 1.6 DOHC 2013
Piwa: 14/1
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 16:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


hm, ja nie neguję Twojego odczucia. Troszkę mnie tylko dziwi to " wciskanie w siedzenie " od 1500 obr - w stilo ( jak w każdym aucie ) wykop zaczyna się w okolicach momentu max, a to w naszym przypadku ok. 2000- 2300 obr.
jeśli znajdziesz coś nie tak to pisz.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 17:08
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Poczytałem na forum o przepływomierzu. Ponoć po przekręceniu kluczyka na zapłon pierwszy przewód od strony silnika (pomarańczowo biały) ma mieć 1V. Ja wbiłem igłe w ten przewód i zmierzona wartość to 9,993V czyli lepiej być nie mogło. Przepływka oryginalna bosch raczej sprawna. I racja stilo ma największą parę w opisanych przez Ciebie przedziale. Ale od 1500obr zaczyna się coś dziać. Mocniejsze ciśnięcie pedału przy obrotach poniżej 1500 nie powoduje żadnego efektu.
Powrót do góry
przemekb22

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 143
Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia
Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 17:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


bosforus napisał:
hm, ja nie neguję Twojego odczucia. Troszkę mnie tylko dziwi to " wciskanie w siedzenie " od 1500 obr - w stilo ( jak w każdym aucie ) wykop zaczyna się w okolicach momentu max, a to w naszym przypadku ok. 2000- 2300 obr.
jeśli znajdziesz coś nie tak to pisz.


Dokładnie tak jest u mnie. No można powiedzieć, że od 1800 już ładnie przyspiesza, ale wystrzał jest od 2000 tys. Jeździłem Stilo kolegi, seryjne jak moje, i efekt ten sam.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 17:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Dziwi mnie ten dzwięk zaworu (overboost) po przekręceniu kluczyka na zapłon i uciszeniu się całej reszty zaworów i przekażników overboost cały czas brzęczy. Czy wy też tak macie. Jeszcze dobre jest to że jak go wykręcałem z oryginalnego położenia to po odpięciu kostki zawór ten przy wyciąganiu go do góry obijał mi się lekko o ścianki i za każdym razem jak uderzał to brzęczał. Nawet jak go miałem już w ręce to wydawał dziwne dźwięki. Może magii w tym nie ma, może jest tam kondensator, ale czy ma to tak głożno buczeć.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 12 Gru 2010, 21:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


To normalne że tak brzęczy
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us


Ostatnio zmieniony przez Maciek-156 dnia Czw 16 Gru 2010, 14:42, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 01:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Byłem dziś u znajomego mechanika badać dalej tą turbodziurę. Ponieważ włśnie składał bravo z 2009r po lekkim dzwonie nie miał nic przeciwko bym pożyczył na chwilkę zawór overboost. Po przełożeniu auto pracuję identycznie jak wcześniej. Żadnej poprawy. Zawór kategorycznie nie ma wpływu na mój problem. Dobrałem się również do przepustnicy. Poza nawet grubszym nalotem oleju nic podejrzanego tam nie ma, wyczyściłem to dla spokoju. Wykręciłem też czujnik ciśnienia doładowania w celu wyczyszczenia, ale nie jest taki jak na zdjęciach z forum. Nie ma takiego żółtego języczka, po prostu w kolektor wchodzi centymetrowa rurka pusta w środku. Po tym wszystkim zero poprawy Crying or Very sad . Przejechał się ze mną znajomy i powiedział że nie bardzo można to kwalifikować pod turbodziurę. Po prostu jest to zanik przyspieszania przy lekko wciśniętym podale gazu w przedziale 1700-2000obr. 100% tego wcześniej nie było.
Powrót do góry
jarson190

Auto Maniak



Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 864
Skąd jesteś (miejscowość / region): ZACHODNIOPOMORSKIE
Posiadane auto: było stilo MW jest croma 150kM
Piwa: 39/1
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 11:26
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


zaślep egr może się przycina
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 12:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Właśnie to chcę teraz zrobić. Dziś odepnę przepływonierz i jak znajdę godzinkę to wytnę zaślepkę z puszki i zaślepie EGR. Dam znać po wykonaniu tych czynności.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 14:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Albo przepływomierz albo słabo działająca zmienna geometria turbiny (często pomaga wymiana sparciałych wężyków podciśnieniowych)
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 16 Gru 2010, 23:24
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Chyba jestem bliżej niż dalej Laughing . Po wypięciu przepływomierza zrobiłem 25km i ta przerwa znikneła. Wszystko jest ok. Miałeś nosa Maciek-156
, tak że wielkie dzięki. Po wypięciu dziś tego trudno mi było dokładnie sprawdzić moc bo przy takim mrozie ciężko wyczuć szczegóły. Nawet powiem że jak by mi nikt nie powiedział i wypioł przepływkę dziś to nawet bym się nie zorientował że coś jest nie tak. Auto jeżdzi, zbiera się i co dziwne nie wyskoczył mi żaden komunikat ( tak miało być ? ). Napiszę jak tam efekt po wymianie przepływomierza ale chwilę to potrwa. Muszę kupić oryginał bosch a 400zł tak od kopa nie zorganizuje.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 21:51
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Byłem bliski zakupu przepływomierza, ale coś mnie pokusiło by zobaczyć jak tam w okół niego sprawa wygląda. A tam moim oczom ukazał się olej. Od samej turbinki po obudowe filtra powietrza płynie rzeka oleju. Z opisów wnioskuję że jak przepływomierz widział olej to już jest po nim. Skoro żle on wpływa na przepływomierz to niepowinno go tam być. Ale czytałem też że Fiat nie popisał się z dolotem powietrza do turbiny. I w związku z tym mam pytanie co z tym fantem zrobić. Czy tak powinno być w stilo? Jak nie czy coś z tym mogę zrobić ? Podkreślam że mój stilon nie pali dużej ilości oleju (0,5L na 10000km), ani też nie kopci. Tak czy inaczej narazie wstrzymam się z wymianą przepływomierza bo nie chcę go załatwić. Proszę o wyjaśnienie tej sytuacji Confused
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 22:06
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Trzeba to wyczyścićSmile
Olej dostaje się tam z odmy.
Polecam wyczyszczenie zbiorniczka pod filtrem oraz całego dolotu do intercooler-a. Przyjrzyj się czy czasami nie masz tez przetartej rury dolotu:)
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pon 20 Gru 2010, 22:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


No właśnie jest tam odma, ale co to za wynalazek że olej z niej spływa wprost na przepływomierz. Właśnie też mi się wydawało że to odma bo przecież jak by to była turbina to by kopcił i ubywał by olej. Może to początki rozszczelnienia turbinki ? Skoro tak już jest to nie można coś z tym zrobić. Niby czujnik przepływomierza wisi i ma daleko do tego oleju, ale czy mimo wszystko jak założe nowy to go od razu szlak nie trafi ? Nie słyszał ktoś o jakimś patencie który uniemożliwi spływanie oleju do przepływki. Myślałem by wkleić jakiś schodek Very Happy ale jak go porwie to będzie lipton po całości. Może jakiś odpływ zrobić przez wkręcenie rurki od spodu na początku przepływomierza. Sam już nie wiem.
Powrót do góry
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Pią 24 Gru 2010, 21:34
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Problem rozwiązałem. Dla kierowców z podobnym problemem opiszę sposób postępowania który doprowadził do pozbycia się tego. Objaw jest taki że samochód przy stałym nacisku na pedał gazu w przedziale 1800-2000rpm napotyka na trwający ułamki sekund spadek przyspieszania(mocy)

1. Czyszczenie zaworu overboost i kontrola przewodów do niego. Był w środku czysty. Czyszczenie nie przyniosło żadnego efektu. Pożyczenie się zaworu z Bravo 2009r nie przyniosło też poprawy. Wychodzi na to że nie w tym problem.

2. Czyszczenie egr. Wszystko w środku jest w miarę czyste, siłownik elektromagnesu i sam zawór chodzi płynnie. Brak poprawy. Chwilowe pominięcie zainteresowania nim.

3. Czyszczenie przepustnicy i sprawdzenie kolektora dolotowego. Wszystko jak trzeba. Brak poprawy.

4.

a) Czyszczenie przepływomierza.

Okazło sie że urwany zaczep obudowy filtra powietrza spowodował obsuniecie sie go w dół i umożliwieni spływu oleju z turbiny/odmy przez przepływke do obudowy. Naprawa uchwytu znacznie podniesła obudowę co zmieniło sytuazcję na taką że prędzej olej spłynie to turbiny niż na oodwrót.

b) Cała sytuacja nakłoniła mnie do wymiany przepływki na nową ponieważ :
- pływała w oleju
- ktoś ją wcześniej rozbierał
- po wypięciu przepływki problem zniknoł

Po zakupie oryginalnej przepływki Bosch i założeniu jej nie zauważyłem żadnej poprawy 350zł w kosz Crying or Very sad

Ostatnią deską ratuku dla mnie było założenie zaślepki z blaszki na egr. Po wycięciu odpowiedniej, założeniu i przejechałem 75 kilometrów jak narazie problem całkowicie zniknoł.
Cały proces trwał 20 minut + chwilka na wycięcie z puszki uszczelki
Dodam że od początku do końca komputer nie wykrył błedu. Tylko po jeżdzie na odpiętej przepływce co jest oczywiste. Bład to czujnik masy powietrza i temperatury powietrza. Z tego wnioskuję że przepływka posiada 2 czujniki. Jeden temperatury to ten widoczny i masy powietrza który jest za zaklejoną silikonem klapką. Czyszczenie może być trudne bo nie ma dostępu do niego. Jest tylko mały otwór na igłę szczykawki. Jak komuś udało się go tak wyczyścić i go tak naprawił to gratuluję.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 10:27
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Kolego blaszką z puszki to możesz sobie zaślepić EGR awaryjnie - na dłuższą metę to blaszka się przepali, a jak wpadnie do kolektora ssącego to jeszcze narobi ci bałaganu. Blaszka musi być ze stali kwaso i żaroodpornej - np. taka:
http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd1-9-8v-i-2-4-10v-fiat-alfa-lancia-i1381915578.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Małolepszy

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 191
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 115KM
Piwa: 5/2
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 12:48
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Też traktowałem ją jak prowizorka. Właśnie zastanawiałem się z czego ją wykonać. Wielkie dzięki, zamówiłem. Mam jeszcze takie pytanko. Czy ta blaszka może być między zaworem a przepustnicą czy muszę się troszke bardzie wysilić i zamontować ją od spodu ?

http://allegro.pl/egr-fiat-punto-stilo-doblo-1-9-jtd-i1354085064.html

Tak samo wygląda mój EGR a blaszka znalazła się pomiędzy zaworem a tą widoczną rurą od odkurzacza.
Pomiędzy wcześniejszym połączeniem jest też uszczelka tylko z dziurą, ale miała ona na sobie czarne uszczelnienie. Czy wystarczy przy pełnej blaszcze silikon czerwony, czy coś bardziej ekstremalnego przykładowo pasta do tłumików. Osobiście wolałbym silikon, bo można go nałożyć precyzyjniej i nie będzie się kruszył jak wyjdzie za brzegi.
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 25 Gru 2010, 15:38
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Turbo-dziura - nie było a teraz jest...


Żadnego silikonu - tam panuje duża temperatura -tu masz poradnik:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/25724-gdzie_zaslepic_system_recyrkulacji_spalin_z_ang_exhaust_gas_recirculation_poradnik.html
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.


FiatGrande Punto

15 900

2009r.

147 000 km

śląskie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie

FiatPunto Evo

19 999

2010r.

194 000 km

warmińsko-mazurskie

FiatPunto Evo

14 990

2010r.

141 000 km

wielkopolskie

FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System