Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 12 Mar 2009, 18:00
Temat postu:
Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
Witam. Byłem ostatnio w sklepie i pytałem się o ceny amortyzatorów, sprzedawca powiedział, cena za sztukę w zależności od firmy 150 - 200 zł na przód, 120 - 150 zł na tył. Wiem, że jedne z lepszych amortyzatorów robi japońska firma KAYABA, ale w zestawie wyszło by to za drogo, a autem pojeżdżę jeszcze jakieś 20 - 30 tys. km.
Pomyślałem o firmie GH, na tej -> aukcji.
Gość sprzedaje cały zestaw, czyli:
- 2 amortyzatory na przód, odboje i osłony
- 2 sprężyny na przód
- 2 amortyzatory na tył
- 2 sprężyny na tył
Co myślicie o tej firmie, jeździ ktoś na tym sprzęcie ?
Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawoja Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16v / Fiat Punto Evo 1.2
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 12 Mar 2009, 19:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
Witam
Kupiłem takie amortyzatory, GH w wersji gazowej. Nie jestem do końca zadowolony. Jak bujam auto "ręcznie" to właściwie amortyzuje ale w jeżdzie nie czuję dużej różnicy z poprzednimi całkiem zużytymi amortyzatorami. Ale nie sugeruj się moją opinią, może byłem przyzwyczajony do twardych aut i lubię taką charakterystykę zawieszenia.
Jedno jest pewne, są miekkie a co do trwałości to trudno powiedzieć, bo dopiero 5 tysięcy na tym jeżdzę. Pozdrawiam
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 09:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
ja tam nie mam zaufania...jak coś jest zbyt tanie to dla mnie oznacza to jedno...20 - 30 tys. to jest ile? rok? dwa lata? jeśli tak, to jednak bym nie oszczędzał...
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
Hmm ja ci powiem tak i sam wywnioskuj:
Wszyscy ze mam kupowac amorki japonskie albo magnetica - wiadomo kazdy powyzej 100zl sztuka... pochodzilem po sklepach (chodzi mi amorki an tyl) i wszedlem do hurtowni z czesciami samochodowymi i mowie ze chce gazowoki na tyl do fiata bravo a on do mnie no mamy 40zl sztuka no to ja na to ze cos lepszego no to rozmowa tak sie toczyla ze koles mowi ze przeciez to prawie to samo co innego tylko zamienniki ma pan gwarancje 2 lata i nie widzi potrzeb doplaty - i faktycznie kupilem bo sugerowalem sie cena (a nie komfortem)
EFEKT:
po 5 miesiacach na przegladzie amorki jak nowe
komfort jest jaki jest - bravo i tak ma sztywne zawieszenie
zaoszczedzilem ponad ponad 150zl
Jezdze na nich juz sporo jestem bardzo zadowolony i jestem zwolennikiem zakupu czesci zamiennych na wszystko przeciez jest gwarancja. Te elementy i tak nie wysiadaja co 10tys km :> wiec tym bardziej nie widze czemu mial bys sie bac zakupu nie orginalnych czesci...
Grunt to kupic z glowa a nie to co najdrozsze i to na co ciebie stac by nie zalowac.
Dla podsomowania jeszcze mam chlodnice zamiennik (250zl zaoszczedzilem) i hmm efekt troche zabawy by ladnie wygladalo bo inny montaz byl ale efekt koncowy nowka cewka nierdzewka spisuje sie na medal
Wszystko ma prawo sie zepsuc... ale to juz inna bajka _________________
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 17:55
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
Dzięki za odpowiedzi, chyba jednak się skusze na ten zestaw, strasznie dobra cena za całość. Już kupiłem ściągacz do sprężyn Gościu ma jeszcze do sprzedania wahacze w cenie 90 zł za sztukę i całość wyśle mi za 22 zł (w sklepie najtańszy 130 zł).
Byłem też spytać się w jednym warsztacie (tak z ciekawości) ile by kosztowała wymiana amortyzatorów. Mechanik powiedział na przód za sztukę 50 zł, na tył za sztukę 30 zł (czyli komplet 160 zł), wahacz prawy i lewy jakieś 50 zł (czyli komplet 100 zł), drążki kierownicze 30 zł za sztukę (czyli komplet 60 zł). Dalej już nie pytałem Ciekawe ile by powiedział od sprężyny.
Postanowiłem, że sam z tym zrobię, jest sporo poradników więc myślę, że jakoś dam radę. Mam garaż z kanałem, więc warunki są.
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Nie 31 Maj 2009, 18:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
Wymieniłem z przodu amortyzatory, sprężyny, wahacze, drążki kierownicze, łączniki stabilizatora i z przodu nastała cisza, nie ma już żadnych stuków, jestem bardzo zadowolony.
Byłem ostatnio na zbieżności, i koleś powiedział mi że po obu stronach mam złe kąty pochylenia kół, faktycznie samochód wydawał mi się z przodu wyższy ale myślałem, że to efekt wymiany.
Powiedział, że może być wiele przyczyn, amortyzatory, wahacze, auto po wypadku (ale wątpię). Dodał, że trzeba uważać na zakrętach i będzie ścinać opony po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów.
Drugi problem to jeden amortyzator, chciałem okręcić już wcześniej dociągniętą górną nakrętkę od łożyska aby poprawić gumowy pierścień, ale niestety śruba w której siedział imbus pękła.
Jestem ciekaw czy można jeździć bezpiecznie z taką śrubą, 4 zwoje powyżej nakrętki są nie naruszone. Wychodzi na to że trochę lichawa jest ta firma GH.
Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 104 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olkusz Posiadane auto: Fiat Bravo 1,2 16V - 2000 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Cze 2009, 19:03
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
A ja mam taki problem. Coś mi stukało w przednim zawieszeniu i auto "uciekało" z drogi w szybkich zakrętach. Szybkie badanie na stacji diagnostyczneji wyszło, że są padnięty przednie amorki. Reszta Ok (sam schodziłem i widziałem na szarpakach).
Wymieniłem amortyzatory (gość mi nie robił zbierznośc - trzeba?) i nadal słychać lekkie stukanie. Jak wjade w dużą dziurę lub nierówność. Wydaje mi się, że to z lewego koła. Nadal nie mogę zdiagnozować co to może być Miał ktoś taki problem albo jakiś pomysł?
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
po wymianie amorkow nie trzeba ustawiac zbierznosci bo one za to nie odpowiadaja
Co ci stukac moze to jedynie jezeli amorki wymieniles to pozostaje wahacz lub przegub zewnetrzny -- obstawiam na przegub bo wahacz wali kolosalnie przy ruszaniu jak jest padniety _________________
Witam wszystkich, postanowiłem napisać doświadczenia z zakupu ,,rewelacyjnych i tanich amortyzatorów" w/w firm, dodatkowo dodaję że nie jestem żadnym sprzedawcą, mechanikiem lub konkurencją sprzedająca amortyzatory innej firmy. Do napisanie postu skłoniło mnie doświadczenie zakupu jak również wiem że przed zakupem dużo osób szuka informacji na temat danych marek amortyzatorów (tak jak ja, niestety ja nie doszukałem się żadnych informacji poza ogólnikami które do niczego się nie nadają). A więc zacznę od amortyzatorów firmy Hart które kupiłem do Peugeota 306 kombi, podczas wymiany pierwszego amortyzatora przy próbie zsunięcia go na dół celem zakręcenia dolnej śruby amortyzator się urwał !!! , amortyzator był ciągnięty ręką !!! jak on ma pracować skoro urywa się przy próbie założenia !!! Amortyzatory oddałem wymieniłem na firmy Record (nie mam zdania na temat tych amortyzatorów są niewiele droższe nic się z nimi nie działo od wymiany jeździłem tym autem około roku w każdym razie nie urwały się ale nie o tym chciałem pisać). Obiecałem sobie nigdy więcej amortyzatorów firmy Hart, minęły dwa lata stanąłem przed dylematem kupna nowych amortyzatorów tylnych do Laguny (setki przeglądanych stron niestety żadnych doświadczeń same słyszałem, nie widziałem ale znajomy znajomego itd.) wybór pada na firmę GH (tanie i rewelacyjne), kupiłem jadę do mechanika już mina mechanika wzbudza u mnie niemiłą refleksję, ale nic może się myli, (nie on pierwszy) wymiana trzy dni później wyjazd nad morze, w drodze śmiejemy się z mercedesa jadącego przed nami że cały tył mu lata góra dół (mógłby sobie wymienić amortyzatory) kilometry mijają (400 km) od wymiany coś zaczyna się tłuc z tyłu (chyba bagaż później go przesunę) niestety z każdym kilometrem jest gorzej, jakoś dojeżdżamy nad morze a następnie wracamy około 200 km przed miejscem zamieszkania poruszam się z prędkością nie większą niż 60 km/h i zastanawiam kiedy mi koło odpadnie, coś się na pewno urwało, na pewno nie amortyzator. Jestem w domu, rano do mechanika, komentarz mechanika b. dobre amortyzatory sobie kupiłeś niestety wykręciły się z mocowania kolejny zong. demontaż wkręcenie może z jakiegoś powodu fabryczne nie został dokręcony jeszcze się łudzę, kolejne 1000 km wszystko ok, (całe szczęście to tylko nie dokręcenie fabryczne), 1200 km od dokręcenia zaczyna coś stukać ku... chyba znowu to samo, znowu mechanik demontaż i tak w koło. Przestrzegam wszystkich którzy zastanawiają się nad kupnem ,,tanich i dobrych" amortyzatorów jak nie chcecie mieć problemów takich jak ja to lepiej dołóżcie te 50-60 zł do amortyzatora i kupić dobry firmowy bo zaoszczędzicie jak ja (koszt amortyzatory GH 230 zł firmowe 350 zł) wymiana 50 zł (kolejne dwie naprawy po 25 zł=50 demontaż celem wysłania do gwaranta 25 zł) a następnie zakup nowych (teraz już firmowych ) strata na całym (gwarant nie chce oddać pieniędzy wymienia na nowe - w du.. niech sobie je wsadzi) zakupie to około 400 zł. (wymiany naprawy wysyłki itd.)Zamiast kupić firmowe i zapłacie z wymianą 400 zł łączny koszt po wszystkich operacjacj kosztowało mnie to 800 zł . Zaoszczędziłem jak cholera, pozdrawiam wszystkich kupujących tanie i dobre nie dajcie się na to naciągać
Re: ( Fiat Bravo ) Czy warto kupić elementy zawieszenia firmy GH ?
dlatego nie korzystamy z gwarancji tylko z rękojmi lub niezgodności towaru z umową... a jak nie chcą oddać kasy to wspominenie PIH + skarbówka.. działa jak woda święcona na diabła.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Zawieszenie-uklad hamulcowy-układ kierowniczy-układ jezdny.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.