Witam,
Mam pytanie panowie dotyczace plynu do chlodnic, mianowice kumpel kupil mi plyn i nie jest na nim napisane ze jest to koncentrat, a jest go 800ml, jest tez na nim napisane "nie dodawac wody" i nie wiem jak mam to rozumiec, czy najpierw nalac wode i pozniej to i wymieszac czy jak..?, planuje w weekend spuscic wszystko z chlodnicy i wymienic ten plyn, jakies podpowiedzi panowie?
Skoro nie jest napisane że to koncentrat i jest napisane nie dodawać wody to jest to po prostu normalny płyn tylko że w małej butelce.
Chyba że napis dotyczący nie dolewać wody jest po to aby nie wlewać zwłyklej wody tylko demiralizowaną ale było by to dziwne no i było by napsiane że jest to koncentrat.
instrukcja jest cala po angielsku, bo ogolnie siedze w IRL wiec nie wiem czy wstawiac Wam czy nie, w kazdym razie ja troche nad tym myslalem i zastanawialem sie czy to nie jest tak jak z kwasem troche, nie dodawac wody, ale nalac wody i dodac tego to juz inna sprawa co myslicie?, a ile tego plynu wchodzi do tej chlodnicy? _________________ Punto II 1.2 8v
Płyn chłodniczy to nie kwas i nie ma żadnych zaleceń co do kolejności rozrabiania.
Jeżeli na opakowaniu pisze żeby nie dolewać wody, to po prostu jest to gotowy płyn który wlewasz do zbiornika bez żadnych dodatków.
Mała butelka wskazuje że raczej jego przeznaczeniem jest uzupełnianie braków i stąd ważne żeby było prosto - kupujesz i wlewasz, a nie żeby gdzieś w nocy, w deszczu odmierzać proporcje i robić mieszanki.
kurde to lipa troche ze takie cos kupilem, bo chcialem jutro spuscic wszystko z chlodnicy i nalac nowe, a tutaj mam tylko 800ml a to chyba nie starczy...? _________________ Punto II 1.2 8v
a i teraz mi sie jeszcze przypomialo a nie chce zakladac nowego tematu no chyba ze bede musial, bo mam problem z tym ze co ja jakis czas podczas jazdy pali mi sie kontrolka od hamulca recznego i zastanawiam sie co to moze byc?, hamulce zapowietrzone czy co?, myslalem ze to za alo plynu hamulcowego, ale historia z tym jest taka ze na zbiorniczku wydaje sie ze jest ponizej minimum, a kidy wlewam to zamiast to sie podnosci to tak jakby cos bylo w polowie i zastrzymywalo bo leje pod sam korek a tn poziom jest nadal ponizej minimum?, co to moze byc?, dodam ze hamulec jest twardy i nie wpada mi glebnoko w podloge _________________ Punto II 1.2 8v
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pią 13 Mar 2009, 19:14
Temat postu:
Re: ( Fiat Punto ) Plyn do chlodnic
nie jestem pewny czy masz w aucie czujki grubosci klockow hamulcowych wtedy rowniez zsawieci sie kontrolka _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
msylisz ze w punto II 2000 rocznik takie cos bedzie?, nie wiem, w kazdym razie dziwne jest to z tym zbiorniczkiem od plynu hamulcowego nie wiem czemu tak? _________________ Punto II 1.2 8v
mialbym tez pytanie co do wymiany filtra paliwa w Punto II, wiem ze znajduje sie on zaraz przed bakiem, jak sie do niego dostac i czy trudna jest jego wymiana? _________________ Punto II 1.2 8v
Zdecydowanie za mało. Musisz mieć jakieś 4l, czyli w praktyce kupuje się w zbiornikach po 5l.
Cytat:
ale historia z tym jest taka ze na zbiorniczku wydaje sie ze jest ponizej minimum, a kidy wlewam to zamiast to sie podnosci to tak jakby cos bylo w polowie i zastrzymywalo bo leje pod sam korek a tn poziom jest nadal ponizej minimum?
Nie wiem jak w Punto, ale np. w mojej Corolli jest taka konstrukcja zbiorniczka że trzeba chwilę zaczekać aż płyn przepłynie z wlewu do zbiorniczka (wlew jest około 2-3cm rurką wstawioną w zbiornik). Czyli nalewasz "pod korek", a za 5s poziom opada i dolewasz znowu. I tak aż poziom dojdzie do max.
Jeżeli masz poziom płynu w okolicach "min" to pewnie to jest przyczyną zapalania się lampki.
Cytat:
mialbym tez pytanie co do wymiany filtra paliwa w Punto II, wiem ze znajduje sie on zaraz przed bakiem, jak sie do niego dostac i czy trudna jest jego wymiana?
Jeżeli nie mylę z jakimś innym Fiatem to filtr paliwa jest pod podwoziem w tunelu środkowym na przewodzie paliwowym.
Wymiana jest prosta - tylko pamiętaj że paliwo jest tam pod ciśnieniem nawet przy zgaszonym silniku, więc jak to rozbierzesz to silnie pryśnie - lepiej przed operacją odłącz przewód paliwowy po stronie zbiornika paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Punto ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.