Mam zamiar kupic dla zonki cc ale nie wiem jaki silnik bedzie lepszy 700 czy 900.700 setki to ponoc nic dobrego gazniki w nich nawalaja czy to prawda?A jak jest z 900 chyba sa juz na mono wtrysku tylko czy wszystkie czy od jakiegos roku dopiero wchodziły?Którego polecacie i na co zwrócic uwage przy zakupie? _________________ Toledo 2 1.9 TDI 110kM
Na wstępie powiem że temat powinien zostać przeniesiony do działy ocen swoje auto
A teraz do rzeczy
W dużym skrocie podsumowując problemy jakie poruszane były na forum można dojść do poniższych wniosków:
700
Najsłabsza z wersji silnikowych. Stworzony raczej do przesadnego oszczędzania choć i z tym bywa czasem różnie. Jeśli chodzi o dynamikę jazdy to wygrywa wyłącznie z maluchem.
Często występują problemy z prawidłową pracą w wersjach wyposażonych w gaźnik aisana. Również sama regulacja przysparza wielu kłopotów najczęściej ze znalezieniem kompetentnych mechaników. Inne wersje gaźnikowe nie są tak kłopotliwe.
Słaba stroną jest również hałas silnika dwucylindrowego.
900
Tu już do dyspozycji mamy lepsza dynamikę. Można smiało powiedzieć ,że ten samochód jeździ
Awaryjność również jest na niskim poziomie jeśli weźmiemy pod uwagę auto w dobrym stanie technicznym i prawidłowo eksploatowane. Zużycie paliwa może być nieco wyższe od 700 ale to w głównej mierze zależy od stylu jazdy. Maksymalnie wykorzystuje górna granicę składki OC. Warto wybrać model po 95r. ze względu na wtrysk paliwa i związana z tym bezobsługowość układu zasilania.
1100
Miał być szybki! Choć na dzisiejsze czasy powiedzmy sobie szczerze że przyspieszenie od 0-100 w 14s nie robi już na nikim specjalnego wrażenia. Modele raczej kupowane do czegoś więcej jak spokojnej jazdy stad ciężko znaleźć coś w dobrym stanie technicznym. Krążą opinie że zużycie paliwa jest nieco wyższe jak w 900 ale jest to pewnie spowodowane ostrzejszą jazdą.
Silnik to nowoczesna konstrukcja fire sprawdzająca sie równiez w kolejnym następcy cc fiacie sc
Ze względu na dużą wytrzymałość świetna baza do tuningu.
Brałbym 900 nie dlatego ze takiego mam ale dlatego że to takie rozwiązanie optymalne Coś pomiędzy 700 a 1100 ,dynamika i oszczędność ,oszczędność i awaryjność. Niech inni użytkownicy dodadzą coś od siebie wtedy dowiemy się co na ten temat sadza sami posiadacze konkretnych modeli
Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 251 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 2 T-jet
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2009, 09:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
witam serdecznie tutaj z kolega sie zgodze 900 jest bardzo dobra moja cc spala mi 5l jak jade spokojnie 80-90 to nawet 4,5 mam go na wstrysku natomiast mialem 700 to byla poprostu masakra nawet w serwisie fiata nie umieli ustawic gaznika sa duze problem i wiecej mi spal niz 900.A komfort jazdy jest zupelmnie inny w 900 silniczek pracuje cichutenko a w 700 to jak traktor klopoty z zapalaniem itd polecam 900.
Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Bravo 1,9JTD 2000r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2009, 11:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
Miałem 900 setkę gaźnikową (silnik 903). Przejechał 220 tys kilometrów i sprawował się doskonale. Silnik nie wykazywał śladów zużycia typu branie oleju czy spadek mocy. Zdecydowanie polecam 900 setkę _________________ mix
Ja mam 700 na aisanie- MASAKRA!!! do potęgi Z tym autem jak jest dobrze to jest dobrze, ja zacznie się coś psuć to nie można dojść co jest przyczyną, mnóstwo wężyków, nie ma kogoś kto by się naprawdę znał na tym gaźniku. W serwisie mi go ustawiali to po nich poprawiałem no i jakoś jeździ auto jest słabe, to prawda. Polecałbym Ci 900 bo takim też trochę jeździłem i jest czym jechać, cichsza praca silnika, przyspieszenie.
Dzieki panowie za odpowiedzi.A wiec tak jak piszecie wybór padnie na 900,tylko jeden z kolegów pisał ze miał wersje z gażnikiem w silniku 900.Wiec jak rozpoznac wersje 900-setki z gaznikiem i wersje na wtrysku?Bo raczej wolałbym na wtrysku.I 2 pyt.czy ta wersja z gaznikiem to ten sam gaznik co w 700?Pozdrawiam. _________________ Toledo 2 1.9 TDI 110kM
Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 67 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Bravo 1,9JTD 2000r
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 27 Mar 2009, 14:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
Zwróć jeszcze uwagę na pojemność wpisaną do dowodu rejestracyjnego bo na początki były robione 903 cm3 a potem została pojemność zmieniona na 899 żeby było niższe ubezpieczenie. _________________ mix
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Pią 27 Mar 2009, 15:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
Krzysio131313 napisał:
Zwróć jeszcze uwagę na pojemność wpisaną do dowodu rejestracyjnego bo na początki były robione 903 cm3 a potem została pojemność zmieniona na 899 żeby było niższe ubezpieczenie.
o poj. 903 silniki byly na liencji badz produkowane na wegrzech .To gorsza wersja motorka _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice Posiadane auto: Fiat cc 700 1996rok oraz Renault Thalia 2001 rok
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Maj 2009, 19:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
Ja mam 700 z 1996 roku.Taki samochód do dojazdów do pracy: komfort jazdy-brak moc i bezpieczeństwo-brak wyposażenie-brak.Z 900 jest już trochę lepiej(wcześniej taką miałem z 1997 roku).9-setka jest cichsza,szybsza,pali bez problemów i o dziwo pali mniej niż 700 przy takim samym stylu jazdy.POLECAM 900.
Może głupie pytanie, ale jak sprawdzić czy silnik to 700 czy 900 setka
Nie jeździłem nigdy CC więc porady w stylu "wsiadaj i jak będzie jechał to jest 900" odpadają
Dołączył: 09 Paź 2008 Posty: 51 Skąd jesteś (miejscowość / region): Śląsk Posiadane auto: Fiat Cinquecento Young '97
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 08:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) 700 czy 900-setka.
Jedną z możliwości rozróżnienia wersji silnikowych (między 700 a 900) jest ilość biegów do przodu. W 700 są to cztery biegi natomiast w 900 jest ich pięć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.