Na wstępie dziękuję za poradę jak ściągnąć przekaźniki z kolumny kierowniczej.Okazuje się że poz mierzeniu prądu w kostce wszystko wygląda ok.Ale wycieraczki dalej nie działają. Wcześniej mocne uderzenia w kierownicę je uruchamiały , teraz już nawet to nie pomagało. Skręciłem wszystko w środku i zacząłem szukać pod maską zważywszy że bezpieczniki i przekaźniki są ok. I tu zaskoczenie, po dotknięciu lekko śrubokrętem obudowy mocowania silnika wycieraczek one zaczęły działać. Czyli żadnych klinowań na ramieniach. Z racji że brakło czasu nie zająłem się tym tematem dalej. Co to może być? Wszystko z zewnątrz poczyściłem nasmarowałem i nic dalej po przerwie nie pracują. Trzeba lekko dotknąć w obudowę i ruszają . Nie obudowę silnika wycieraczek tylko obudowę na której jest zamocowany silnik. Do samego silnika nie doszedłem jest opatulony folią. Wystarczy dotknąć lekko puknąć w obudowę i ruszają bez problemowo. Czy to może być spowodowane brakiem masy. Już po leku zgłupiałem. Cały mechanizm, wszystkie sprawy mechaniczne działają bez zarzutu, żadnych śladów obtarć czy zarysowań. Proszę doradźcie od czego zacząć.
Zdemontuj silnik i odkręć plastikowe pudełko z elektroniką. Po rozkręceniu zobaczysz 3 styki na blaszkach. Jeżeli nie są uszkodzone często wystarczy oczyścić styki i ścieżki, po których się ślizgają.
A jeszcze wcześniej spróbuj sprawdzić złączki przy silniku i przewody, które do nich prowadzą, może nie będzie trzeba demontować silnika.
Tak wyglądają styki
Chłopaki - dziewczyny mam. Po rozkręceniu silnika wycieraczek okazało się że w tym tkwi problem. Silnik się zacinał. Mówię, jestem w domu nic mylnego. Styki poczyszczone były ubrudzone smarem, szczotki + sprężyny, komutator, wszystko lśniło. Zakładam to samo. Dwa dni zabawy i nic. Kolega elektryk zgłupiał. Na dworze pada. Wziąłem silnik w całości i rzuciłem na podłogę ze złości he, he nerwowy rocznik. Kolega mówi podłączymy i może to pomogło. Niby firma włoska a w środku chińszczyzna.Padł dokumentnie nawet lekkie stuki nie pomagały. Nie poddałem się jeszcze raz i tu przy demontażu gołym okiem można było zobaczyć przyczynę. Walnięcie o zol pomogło zlokalizować usterkę. Panowie i panie ZIMNY LUT na module. Przy lekkich stukach łączył po uderzeniu odskoczył i było widać że jest przerwa. Lutownica w ruch i wszystko działa - 200 w kieszeni. Dziękuję i pozdrawiam. Styki, było blisko lecz w moim przypadku druga strona, modułu sterującego.
Odkręć obudowę materiałową i gdy będziesz widział silnik odkręć mocowanie ramienia wycieraczek i trzy śrubki wokół niego i jest Twój.
W teorii może i tak jest, praktyka jest zgoła odmienna Przed chwilą skończyłem przerabiać temat wycieraczek w swoim autku, rozbebeszyłem pół silnika, żeby się do nich dostać Tylko że w moim przypadku winny nie był silniczek wycieraczek, tylko zatarły się te dzyndzle (nie wiem, jak to nazwać), do których są mocowane ramiona wycieraczek. 3 godziny trwało, zanim to wszystko udało się rozruszać Ale za to teraz wycieraczki śmigają jak marzenie _________________ Morgen, morgen, nur nicht heute-sagen alle faulen Leute ;o)
Rafiks, oprócz tego ze podzieliłeś sie ze swiatem swoim sukcesem to niewiele pomogłeś. Pytanie było jak sie dostac do silnika wycieraczek a ty o tym ani słowa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.