Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Nadwozie.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Kwi 2007, 16:13
Temat postu:

wymiana bębenków


Czy ktoś już wykonywał taką czynność? Chodzi mi o wymiane wkładek w stacyjce, korku wlewu paliwa w drzwiach prawych i lewych oraz w klapie bagażnika. Za każdą poradę z góry dziękuje Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
milarkadiusz

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 313


Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Maj 2007, 15:42
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


w zamkach da sie to zrobic
ale stacyjka to raczej bym nie rozbieral (o ile wogule to sie da zrobic)
Powrót do góry
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Maj 2007, 16:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Dać się da wszędzie... tylko jak. Jakieś porady?
Powrót do góry
gadu-gadu
Qkiz007

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK
Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 01 Maj 2007, 20:45
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Jeżeli chodzi o wkładke stacyjki to też można ją bez większego problemu wymienić, trzeba tylko zdjąć osłone kolumny kierowniczej i tam przy stacyjce trzeba nacisnąc taki niewielki bolec i wkładka wychodzi.
Powrót do góry
gadu-gadu
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Maj 2007, 06:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


możesz to dokładniej opisać?
a wiecie może jak wymienić wkładkę w korku paliwa?
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Sro 02 Maj 2007, 06:40
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Qkiz007

Stały Bywalec



Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 169
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa / UK
Posiadane auto: Renault Laguna 1.8 16V 2002r
Piwa: 1/1
Wysłany: Sro 02 Maj 2007, 21:40
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


W metalowej obudowie jak ściągniesz plastikową osłonę masz po obydwu stronach takie dwa metalowe bolce. Wciskając je i obracając wkładkę stacyjki wkładka powinna wyść. Najlepiej jeżeli w stacyjce będzie kluczyk może być też płaski śrubokręt. Powodzenia Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 16 Maj 2007, 17:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Udało mi się wszystkie wkładki powymieniać z Twoją pomocą Qkiz007 i z pomocą książki i trochę sam pokombinowałem. Teraz jestem mądrzejszy, więc jak by ktoś chciał wymieniać służe fachową radą Laughing
Powrót do góry
gadu-gadu
Anula

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lip 2007, 13:10
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Pomózcie, prosze o dokładny opis wymiany wkładek zwłaszcza w stacyjce i korku wlewu paliwa
Powrót do góry
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lip 2007, 13:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


już Ci mówie, jestem od tego specjalistą samoukiem Wink

W korku nie zmienisz, więc pozostaje nabycie korka w sklepie bez wkładki i wmontować wkładkę (zamek)

W stacyjce: musisz odkręcić ten plastik co jest na stacyjce tam bedzie taka mala dziurka w metalowej czesci stacyjki i tam bedzie taki "dzyndzel' który muszisz przesunac (on bedzie sprezynowal) Cala ta operacja przeprowadz z kluczykiem w stacyjce. Jak juz tem "dzyndzel przestawisz to lekko poruszaj kluczem w stacyjce i powinno ładnie wyjść.

Opis strasznie skomplikowany i rozwleczony ale sama wymiana wkładki w stacyjce to 2 minutki razem z odkręcaniem.

Pozdrawiam!
Powrót do góry
gadu-gadu
Anula

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lip 2007, 13:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Wielkie dzieki! Faktycznie łatwe Very Happy
Buziaki
Powrót do góry
KrOOpekkk

Stały Bywalec



Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 206


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lip 2007, 17:14
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


ja sam dochodziłem do wszystkiego gdyż jak kupiłe moje CC to miało trzy kluczyki i zmierzalem wymienic a pospieszył mnie fakt iż miałem włamanie do mojego Cieniaska i uszkodzili mi zamki.

pozdrawiam, jak byś miala kłopoty z resztą zamków to pytaj śmiało Wink
Powrót do góry
gadu-gadu
Anula

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 18 Lip 2007, 17:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Dzięki KrOOpekkk. Stacyjke zrobiłam szybciutko, drzwi boczne troche mi zajęły czasu ale juz zrobione Very Happy teraz tato meczy się z klapą tylną ale to juz wina zamka, od początku mi sie nie otwierała kluczykiem. Ja równiez miałam włamanie do mojego autka - od strony kierowcy juz dawno był zamek wyrobiony i łatwo sie otwierał byle czym i mogłam wczesniej wymienić.
Jeszcze raz wielkie dzieki :*
Powrót do góry
matmiller

Czytelnik



Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 9
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław

Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2007, 14:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Pytanko odnosnie bebenkow...
Czy wszystkie bebenki sa takie same? np. czy bebenek z klapy bagaznika pasuje do dzwi bocznych i odwrotnie?
Powrót do góry
gadu-gadu
Anula

Czytelnik



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 4


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2007, 17:02
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Niestety nie, każdy bębenek jest inny
Powrót do góry
Tarcil

Czytelnik



Dołączył: 09 Lut 2009
Posty: 2


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 09 Lut 2009, 11:15
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) wymiana bębenków


Witam

Ostatnio też walczyłem z wkładkami w zamkach w moim cinquecento. Postaram się jasno opisać, jak się do tego zabrać.

Przede wszystkim: nie wymieniałem wkładki w zamku klapy bagażnika - miałem połamany zamek, więc kupiłem zamek bez wkładki (25zł) oraz komplet 5-ciu wkładek (55zł).

Identyfikacja wkłądek: wkładka z wgłębieniem tam, gdzie wkłada się kluczyk to wkładka do stacyjki. Dwie identyczne wkładki (porównajcie od strony przeciwnej do tej, z której wkłada się kluczyk) to wkładki drzwi. Wkładkę korku wlewu paliwa odznacza mała czarna uszczelka. Ostatnia wkładka to wkładka do bagażnika oczywiście.

Wkładki do zamków wszędzie wkłada się w ten sam sposób: wsunięty kluczyk, czymś wąskim (ja używałem wąskiego płaskiego wkrętaka) wciskamy bolec zabezpieczający (ostatni widoczny we wkładce) i wsuwamy wkładkę aż bolec wskoczy w odpowiedni otwór wewnątrz wkładki. Warto obejrzeć wnętrze zamka - zorientujesz się, gdzie ten otwór i jak wsuwać wkładkę, żeby nie wskoczyła gdzie nie trzeba.

Rzeczy potrzebne: płaski śrubokręt (lub inny wąski przedmiot), śrubokręt krzyżak (ja używałem końcówkę PH2), kombinerki, nóż, trochę siły, stare kluczyki oraz komplet wkładek i kluczyk do nich.

1. Stacyjka - tego się bałem najbardziej, a się okazało najmniej kłopotliwe. Lokalizujemy kolumnę kierownicy (trudne, nie?Smile) i od spodniej strony wykręcamy 3 wkręty (u mnie był jeden... już są dwa:)), demontujemy górną i dolną obudowę kolumny kierownicy i oglądamy obudowę stacyjki (jest aluminiowa). Od strony kierownicy widać w niej prostokątny otwór, w którym tkwi bolec wkładki. Ładujemy stary kluczyk do stacyjki, płaskim przedmiotem wciskamy bolec, przekręcamy minimalnie kluczyk (na pierwszą pozycję) i ruszając nim wyciągamy wkładkę. Proste? pewnie:). Nową wkładkę wkładamy jak wyżej: kluczyk do wkładki, naciskamy bolec i wsuwamy wkładkę na miejsce. Montaż kolumny kierownicy bardzo prosty: składamy obie części do siebie (uważając, żeby nie zacisnąć pomiędzy nimi kabli, ja miałem jeden strasznie [cenzura]), wkręcamy od spodu wkręty i voilla.

2. Drzwi (prawe i lewe). Tu popełniłem błąd: zacząłem od odkręcania uchwytów i boczków, co się potem okazało niepotrzebne.
Otwieramy drzwi i z boku drzwi odkręcamy jedną śrubę (tu potrzebny krzyżak), która mocuje klamkę do karoserii. Następnie łapiemy klamkę i przesuwamy ją w stronę silnika - przesunie się o jakiś centymetr i łatwo da się wyciągnąć na zewnątrz. Do klamki przyczepiony jest kawałek plastiku pełniący rolę cięgna-łącznika klamki z mechanizmem otwierania. Odłączamy go, wsiadamy do autka i spokojnie bierzemy się za usuwanie wkłądki. Otwór, do którego wskakuje bolec jest zabezpieczony paskiem metalu (a u mnie dodatkowo brudem i ziemiąSmile - warto przedmuchać), odsuwamy go, wciskamy bolec i manipulując kluczykiem wysuwamy wkłądkę. Wsuwamy nową (wcisnąć bolec, wsuwać aż zaskoczy), wkładamy klamkę, podłączamy plastikowe cięgno, dociskamy klamkę, przesuwamy w stronę bagażnika, wkręcamy śrubę z boku i powtarzamy te czynności dla drugich drzwi.

3. Korek. Znalazłem gdzieś info, że tej wkładki się zmienić nie da... trochę to bez sensu, skoro sprzedaje się komplet 5-ciu wkładek (w tym wkładki do baku) to powinno się dać. Ale faktycznie, nie udało mi się wymienić wkładki bez uszkadzania obudowy korka... Paliwo nie wycieka, ale nie wiem, czy to jest dobra taktyka. Jeśli jednak jesteś zdecydowany i nie chcesz kupować korka bez zamka robisz tak:
Otwieramy korek, wsiadamy do auta (wiadomo - wygoda). Od wewnętrznej strony zobaczy bolec - pręt metalowy mocujący wszystko razem, z jednej strony jest grubszy, z drugiej - chudszy. Za pomocą wąskiego narzędzia wyciskasz bolec od strony chudej, a potem od grubej strony za pomocą kombinerek wyciągasz cały bolec, demontujesz górny "kapturek", sprężynę oraz osłonę. Zostaje Ci w ręku tylko jedna część - obudowa wkładki. Za pomocą nowej wkładki znajdź miejsce, w którym powinien znajdować się bolec (porównaj ułożenie otworów na kluczyki, długość wkładki), ja nie trafiłem o 2 milimetry. Za pomocą noża nacinasz delikatnie obudowę wkłądki, aż będziesz widział bolec, a potem to już z górki: wciskasz go, manipulujesz kluczykiem i wkładka wychodzi. Przy montażu trzeba użyć siły, żeby ścisnąć sprężynę i włożyć bolec na miejsce (wkładka musi byś odpowiednio ustawiona, tzn. tak, żeby był "przelot" przez korek, żeby bolec mógł przedostać się na drugą stronę).

4. Klapa bagażnika. Tu, jak pisałem, nie wymieniałem wkładki, ale myślę, że nie jest to bardziej skomplikowane niż powyższe i że raczej każdy, kto poradzi sobie z pozostałymi zamkami spokojnie wymieni wkładkę i tutaj.

W sumie zajęło mi to około 45 minut (nie było się co spieszyć, piękna pogoda i w ogóle Wink), z czego najwięcej to wkładka wlewu paliwa.

I tak wydając parę złotych, tracąc trochę czasu, niszcząc niestety korek (chyba, że kupisz nowy bez wkładki) można cieszyć się korzystaniem z samochodu za pomocą tylko jednego kluczyka. U mnie kolejny etap to montaż centralnego zamka, ale to jak już wiosna zagości na dobre.

Mam nadzieję, że komuś pomogą moje doświadczenia.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Nadwozie. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Nadwozie.


FiatScudo

34 900

2009r.

306 683 km

mazowieckie

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

FiatPunto 2012

9 800

2012r.

218 000 km

pomorskie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatPanda

9 500

2011r.

219 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System