Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): KOL Posiadane auto: Fiat Bravo SX 1.6 16V 1996
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 15 Kwi 2009, 19:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
ja np. jak jade dluzsza trase dwupasmowka to zawsze mam tak dwie kreski pod polawa. Po miescie po paru postojach przy swiatlach 2 kreski ponad polowe i co 5 min dmuchawa sie wlacza _________________ Bravo SX 1.6 16V
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 150 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: uno 999 93'
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Kwi 2009, 21:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
jak dla mnie jest w normie,,, trzeba też wziąć pod uwagę tolerancję czujnika temp, ja tez mam ok.1/4 (40%) zakresu w trasie, a w korku skacze do połowy i ponad z dmuchawą, nie widzę potrzeby wymiany termostatu _________________ http://change.menelgame.pl/change_please/7554880/
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): KOL Posiadane auto: Fiat Bravo SX 1.6 16V 1996
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 15 Kwi 2009, 22:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
epwaspotter napisał:
jak dla mnie jest w normie,,, trzeba też wziąć pod uwagę tolerancję czujnika temp, ja tez mam ok.1/4 (40%) zakresu w trasie, a w korku skacze do połowy i ponad z dmuchawą, nie widzę potrzeby wymiany termostatu
dzieki, to mnie uspokoiles, bo juz myslalem, ze znowu cos.. i znowu kasa... _________________ Bravo SX 1.6 16V
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16V GT,2000 r
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 15 Kwi 2009, 23:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
Przykro mi to pisać neelixx ale ewidentnie masz zacięty termostat w pozycji półotwartej albo coś koło tego. Wskazują na to objawy.
JohnyBRAVO u ciebie to wygląda na cały czas otwarty termostat i problem z dogrzaniem silnika- czy zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa?
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 08:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
ano bym polemizował....
ja mam nowy termostat i temperaturę zawsze około -2 kreski od środka skali - jak włączę klimę to podskakuje na środek, czasem w mieście wychodzi ponad połowę, gdzie przy drugiej kreseczce nad włącza się wentylator.
Reasumując - dla mnie normalnie działa wszystko. Gdzie jest powiedziane, że wskazówka musi być na środku skali? zawsze jest zakres tolerancji.
z tego co wiem to powinna byc na srodku...u mnie dosc dluzo czasu mija zanim dojdzie do srodka skali ... gdzie tkwi problem?
Kiedys adam-s napisal.. ze bedzie banowal osoby ktore nie znaja regulaminu mysle ze niebawem dolaczysz do nich - ten temat rowniez opisany i to dosyc obszernie... --> uzywaj funkcji szukaj bo pozniej takie "pol tematy poiwstaja" ktore nic nowego nie wnosza tylko dubluja sie przez tak leniowe osoby jak ty... :> _________________
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 87 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Fiat Bravo 1.6 16V GT,2000 r
Piwa: 1/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 11:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
Cześc lokers ,zastanawia mnie tylko jedno w twoim przypadku -"jak włączę klimę to podskakuje na środek," oczywiście rozumiem że w tym momencie obciążasz bardziej silnik i musi się bardziej grzać ale jednocześnie powinien włączyć się jeden wentylator na chłodnicy od klimy a temperatura silnika powinna pozostać na takim poziomie jak przed włączeniem klimy. Wkażdym razie u siebie nie zaobserwowałem takich wachań przy używaniu klimy.
Dołączył: 09 Gru 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wygoda/Chełm/Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 12:45
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
ADAMS.72 napisał:
Przykro mi to pisać neelixx ale ewidentnie masz zacięty termostat w pozycji półotwartej albo coś koło tego. Wskazują na to objawy.
JohnyBRAVO u ciebie to wygląda na cały czas otwarty termostat i problem z dogrzaniem silnika- czy zauważyłeś zwiększone zużycie paliwa?
Jak najbardziej sie zgadzam. Wskaznik temp. bez wzgledu na pogode/trase/opony/giełdę/humor/teściową/rozmiar buta/koszt kredytu powinien byc w okolicach polowy. Do wymiany jest termostat.
Pozdrawiam _________________ Jakies nakladki na progi grawerowane sobie chyba kupie
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): KOL Posiadane auto: Fiat Bravo SX 1.6 16V 1996
Piwa: 0/2
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 13:28
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
OK, co zrobic... napiszcie mi jeszcze koledzy czym grozi dluzsza jazda z tym felerem, jezdze tak od czasu zakupu - jakies 5 miesiecy, a narazie brak finansow na naprawe
Z gory dziekuje _________________ Bravo SX 1.6 16V
Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 223 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Grande Punto 1,4 T-Jet (było Bravo 1,6 SX LPG)
Piwa: 2/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 13:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
cześć ADAMS.72 powiem Ci szczerze, że też mnie to lekko zastanawia, ale myślę, że tak ma być. To jest troszkę na tej samej zasadzie, że jak pędzisz autostradą 130 np. to temperatura silniczka też lekko wzrasta zawsze (tak o pół kreski - to samo co z kilmą).
neelixx niczym Ci to nie grozi poza zwiększonym spalaniem. Ja jestem zdania, że wszystko jest ok - bo mam tak samo, a termostat nowy. Tym bardziej, jak spalanie masz w normie - patrz temat spalania na forum, to bym nic z tym nie robił.
Dołączył: 09 Gru 2008 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wygoda/Chełm/Warszawa Posiadane auto: Fiat Bravo 1.2 2000r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 13:54
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) temperatura silnika
lokers napisał:
cześć ADAMS.72 powiem Ci szczerze, że też mnie to lekko zastanawia, ale myślę, że tak ma być. To jest troszkę na tej samej zasadzie, że jak pędzisz autostradą 130 np. to temperatura silniczka też lekko wzrasta zawsze (tak o pół kreski - to samo co z kilmą).
neelixx niczym Ci to nie grozi poza zwiększonym spalaniem. Ja jestem zdania, że wszystko jest ok - bo mam tak samo, a termostat nowy. Tym bardziej, jak spalanie masz w normie - patrz temat spalania na forum, to bym nic z tym nie robił.
No ja sie nie moge zgodzic z tym, ze wszystko jest w normie. Termostat to urządzenie, którego zadaniem jest utrzymywanie stałej temp. silnika. Jezeli plyn chlodzacy nie jest wystarczajaco cieply obieg duzy zostaje odciety, i odwrotnie, jesli odpowiednia temp. została osiagnieta, obieg plynu ogranicza sie do tzw. malego obiegu. Jezeli sa wahania temp. to ewidentnie cos jest nie tak z tym mechanizmem. Jest jeszcze jedna kwestia - te fiaty maja bardzo awaryjne wskazniki temp. (termostaty tez, zeby byla jasnosc), mozliwe ze cos tam jest nie tak.... ale watpie. Tak BTW to u mnie czujnik temp. byl odpowiedzialny za kontrolke wtryskow..
Zgadzam sie natomiast co do tego, ze nie ma to wiekszego wplywu na jazde czy silnik. Moze jednak sie pojawic taka sytuacja, zakladajac ze cos jest nie tak z tym termostatem, ze zatnie Ci sie duzy obieg tj. bedziesz mial zalaczony tylko maly, no i wtedy zagotuje Ci sie ... ale to taki czarny scenariusz...
pozdr _________________ Jakies nakladki na progi grawerowane sobie chyba kupie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.