Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia cee'd SW 2,0 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 18:58
Temat postu:
Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Miałem okazję sprawdzić Fiata Ducato 3,0 157 KM w warunkach bojowych, tj. przy wożeniu materiałów budowlanych. W kilku słowach nie da się opisać funkcjonalności i właściwości jezdnych tego auta, bo to po prostu trzeba poczuć
Pierwsze pioronujące wrażenie zrobił na mnie silnik. Nie obładowany samochód ma takiego kopa, że po starcie spod świateł w tyle zostawia wiele osobówek. Wnętrze kabiny bardzo ergonomiczne, kilka przydatnych schowków, pełna elektryka i klimatyzacja. Manewry na placu łatwiejsze dzięki podwójnym lusterkom z możliwością obserwacji boków pojazdu. Drzwi otwierane pod dużym kątem, załadunek bezproblemowy. Auto było użytkowane także po zmroku, kiedy pomocne okazało się oświetlenie przedziału ładunkowego.
W przypadku przewozu ładunków trzeba być bardzo ostrożnym i opanowanym, żeby nie przycisnąć gazu, bo ciągle kusi ) Ale wtedy wszystko z tyłu lata i można narazić się na nieprzyjemności )
Jeśli ktoś chce żyć z przekonaniem, że moc go nie opuszcza lub wozi ciężkie gabarytowo towary niech wybierze ten silnik, a na pewno będzie zadowolony. W przypadku "normalnych" ładunków w zupełności wystarczą wersje 120 lub 100 KM.
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: ducato 2009 2.3MJ; toyota lc120
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 16 Kwi 2009, 19:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Ja jeżdżę 2.3 - paru typów " sp....dalajta bo ja jadę !!!!" w osobówkach z brewkami i kocimi oczkami w spryskiwaczach już się oszukało (na pusto - of kors) Jak jeździ "trójka" na pusto to sobie nie wyobrażam ....
Dołączył: 16 Kwi 2009 Posty: 56 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Kia cee'd SW 2,0 CRDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Kwi 2009, 09:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Kolega jechał na trasie z transportem i spalił ok. 9 litrów. W moim przypadku nie było jeszcze jazd poza miastem, dlatego jak ktoś ma taką brykę to chętnie dowiem się ile pali. Tylko napiszcie jaka dokładnie wersja auta i czy pusty czy załadowany.
Jak mnie klient pyta: "panie a ile to pali", to odpowiedź jest prosta - "kup pan to się pan dowiesz"
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Odnośnie wnętrza to musze powiedzieć, że ma raczej tragiczne. Jeśli chodzi o vany to w fiacie jest rozpacz:
1. zasilanie 12v - musze zawsze wkładać zapałke bo jest za płytki na nawigacje lub przenośną lodówkę.
2. Brak odpowiednich schowków. I mówię to bez złośliwości. Kompletnie wnętrze zaprojektowane nie pod kierowce vana. Kierowce dla którego auto to niestety drugi dom. Nie ma gdzie wsadzić butelki, położyć jedzenia czy telefonu. Te miejsca które są nie spełniają swojej roli. Mam Fiata bo jest tanszy od kunkerencji i tyle w temacie ale akurat na plastikach oszczedzanie jest raczej głupie. Dobrze i ergonomicznie skonstruowane wnętrze to wielki plus, niestety nie w ducato. Wystrczy na chwile wsiąść do transita żeby zobaczyć kto jest liderem w samochodach dostawczych.
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
bostonsofa napisał:
Odnośnie wnętrza to musze powiedzieć, że ma raczej tragiczne. Jeśli chodzi o vany to w fiacie jest rozpacz:
1. zasilanie 12v - musze zawsze wkładać zapałke bo jest za płytki na nawigacje lub przenośną lodówkę.
2. Brak odpowiednich schowków. I mówię to bez złośliwości. Kompletnie wnętrze zaprojektowane nie pod kierowce vana. Kierowce dla którego auto to niestety drugi dom. Nie ma gdzie wsadzić butelki, położyć jedzenia czy telefonu. Te miejsca które są nie spełniają swojej roli. Mam Fiata bo jest tanszy od kunkerencji i tyle w temacie ale akurat na plastikach oszczedzanie jest raczej głupie. Dobrze i ergonomicznie skonstruowane wnętrze to wielki plus, niestety nie w ducato. Wystrczy na chwile wsiąść do transita żeby zobaczyć kto jest liderem w samochodach dostawczych.
wiadomo że fiat ma pewne wady tak jak każda inna marka
zobaczymy kiedy w tranzicie zaczną padać łożyska w piastach i tylnym moście
po 100 tysiącach umrze układ wtryskowy i rozsypie się skrzynia biegów .
ciekawe co wtedy będziesz pisał ?
mam znajomego który posiadał tranzita (ale na szczęście już go nie ma ) i kilka razy musiałem go odbierać z serwisu i całą drogę słuchać jego narzekań .
Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): mazowieckie Posiadane auto: ducato 2009 2.3MJ; toyota lc120
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 29 Lip 2009, 15:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Transit po gwarancji sie rozpada. Ducato jest tandetne w środku - fakt, ale ceną wykasza wszystko inne. 10-15 lat temu Mercedes to był Mercedes, Fiat to był Fiat. Dzisiejsze samochody to jeden ch..... Ekologia i koszty załatwiły materlialy, jakosc i niezawodnosc.
A tak btw to nikt tym nie bedzie jezdzil 30 lat -primo.
secundo powiedznie "jak dbasz tak masz" jest tu na miejscu
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
przejechałem nowym ducato 20.000 tys km .
pierwsze spostrzeżenia
zacząłem jeździć normalnie tz. przestałem sie ścigać z wszystkimi i natychmiast spalanie spadło poniżej 10 litrów na setkę .
denerwuje mnie trochę dobijające przednie zawieszenie .
przez jakiś czas wariował zawór egr ale jak na razie się uspokoiło .
reszta ok
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Ja na Fiacie mam nakręcone już 100 tys. km. Dotąd nie było znim problemów.
Najniższe spalanie do którego doszedłem to 7.0 l/100 km na trasie przy spokojnej jeżdzie z małym ładunkiem. Z lawetą i A6 kombi na niej spalanie podskoczyło do 8.1l/100 km. Spokojna jazda to bez przypałów i ścigania się ze sprinterami i fordami. 90 km/h wystarcza do przyzwoitego kulania się. Na obrotomierzu mamy wówczas około 1500 obr/min.
Potrafię załadować to auto konkretnie. Piór nie wożę. 3700 kg na pace i jazda w Polskę. Silnik nie robi bokami. Skrzynia zestrojona przyzwoicie chociaż biegi od mogłyby być dłuższe już od "3".
"1" prawie nie używam, chyba że mam ogon dopięty i na pace ponad 2 tony.
Hamulce rewelacja. Wersja z 3.0 JTD ma większe tarcze hamulcowe. Auto staje w miejscu.
Zanim kupiłem Ducato 3.0 JTD do przetestowania dostałem 2.3 JTD 120 KM, krótkiego i niskiego. To była porażka. Na pusto zawijał jak osobówka ale po obciążeniu 1 tonką ,górki jeszcze nie widział a już czuł. Skrzynia też "6". Ale "6" z ładunkiem na prostej drodze to wielka pomyłka. Nawet przy "5" silnik musiał mieć obroty żeby jechać.
Dlatego decyzja była szybka i krótka. Tylko 3.0 jtd w maksie z klimą i Webastem.
To jest to. Mocny, dynamiczny, pojemny ( 17 m3 ) i oszcżedny.
Przeglądy co 45 tys. km, łańcuszek zamiast paska czynią z niego idealny samochów dla przewoźników.
Pozdrawiam
właśnie założyłem firmę chcę kupić jakieś auto dostawcze paka min 3m i nie wiem co kupić dużych ciężarów nie będę woził góra 1500 kg.Każdy mi mówi że fiaty to złomy ale nikt z tych osób nie miał takiego auta.Może Renault Master,peugot boxerm ,vw Lt 35 a może właśnie ducato. Proszę pomużcie _________________ dobre auto nie jest złe
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Witam wszystkich jestem nowy jezdze od nowości maxem dukato z 3 litrowym silnikiem piszecie tu swoje opinie moge cos dodac zrobiłem na nim 120tys nie powiem że bezproblemowo ale też nie było az takich tragedii.Pisze głównie dla kolegów którzy nie wiedzą czy sie na to autko zdecydować.Jeżeli chodzi o silnik 3.0 to tylko ten a zaden inny bardzo mocny i oszczedny, prowadzi sie jak osobówka .Przednie amorki przy dużych mrozach lubią przymarzać skrzynia biegów 6 chodzi spoko pali przy najgorszych mrozach , hamulce nie złe- tarcze dopiero wymieni łem przy 115 tys -ale jezdze tylko po trasach nie wiem na ile po mieście stykna,na początku wymienili mi łożysko lewego przodu serwis gwarancja , niedawno wymiana łożysk macpersonów standart Dukato ponoc nawet po 60 tys nie wymienili na gwarancji . Ogólnie autko nie złe zważywszy że na firmie sa same nowe sprinterki i mają już powymieniane po pół auta. Pozdrawiam wszystkich chętnie odpowiem na pytania dotyczące dukacika a mnie wiadome
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
a w moim 1,5 rocznym ducato w wielu miejscach zauważyłem rude cętki , odpryski , pęknięcia i przetarcia od uszczelek na lakierze .
w serwisie stwierdzili że te cętki to nie rdza tylko zwykłe cętki i po potarciu palcem przecież znikają a więc to nie rdza .
co przetarć lakieru od uszczelek stwierdzili że to normalka i nic na to nie poradzą i że to wina ekologicznych lakierów i takie tam . no i w miejscach przetarcia lakieru poprzyklejali bezbarwna taśmę klejącą i uważają ze jest ok.
w miejscach odprysków podobno pomalowali całe elementy na nowo .
w połowie tygodnia jadę odebrać auto i jestem bardzo ciekaw jak mocno będą ściemniać przy wydawaniu auta .
wcześniej została tez wymieniona listwa kierownicza z kompletem wężów .
od pewnego czasu silnik co raz częściej zaczyna wchodzić na wyższe obroty (ok 1200 obr na min ) oczywiście kiedy jadę na serwis auto zaczyna chodzić normalnie no i wtedy mechanicy twierdza że przecież wszytko jest ok .
Re: ( Fiat Ducato ) Ducato 3,0 160 M-Jet - wymiata, że hej :)
Spalanie to u mnie na trasie potrafiłem zejść poniżej 9 ale potrafił mi spalić 13-15 litrów wtedy to trasa non stop 140 -160, ale przyznać trzeba że prędkości się nie czuje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.