Witam,
Posiadam ducata 14-stkę 2,5TD. Problem jest taki, że nawet jak jadę na pusto to się nadmiernie grzeje. Gdy się załaduje około tonę to mimo włączonych 2 wentylatorów (uruchamiane w kabinie) temperatura na wskaźniku skacze pod 130 stopnie, najgorzej jest jak trzeba podjechać pod górę. Mieszkam w Bieszczadach więc teren górzysty. Termostat jest wyjęty. Proszę o rady.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 18 Kwi 2009, 14:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Silnik grzeje się
Pompę wody to kidy zmieniałeś? Jeśli to nie pompa to zostaje tylko UPG _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
sprawdź czy aby układ gdzieś nie jest przytkany (kwasek cytrynowy wsyp, odpal i zlej po np. 50km jazdy) tak żeby układ się przeczyścił jeżeli to nie jest to...sprawdź czy chłodnica nie jest zawalona liśćmi, kartonem po zimie, jakimś syfem...najlepiej karcher z niskim ciśnieniem i przepłukać ją...
Pompa nie była zmieniana, autko kupione rok temu i tylko eksploatacyjne części zostały zmienione. A z tym kwaskiem to można zrobić trasę około 200km i ile go wsypać? Auto w zimie nie jeździło i jest sporadycznie używane około 3000-4000km rocznie.
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 18 Kwi 2009, 17:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Ducato ) Silnik grzeje się
Po tym kwasku to będziesz miał duużo do wymiany. W JTD pompę wody powinno się zmieniać przy każdym rozrządzie _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
miałem takie same objawy i skończyło się na wymianie chłodnicy miała pouszkadzane i pozatykane( próbowalem myc ja karcherem i dosypywać różnych wynalazków do chłodnicy, bez rezultatów ) te tekie charmonijki do odprowadzania ciepła. pozrawiam
kurde...nie pamiętam ile dokładnie tego wsypać na litr...ale podjedź do motoryzacyjnego i powinni mieć do przetykania układu chłodzenia co do wymiany chłodnicy...dużo roboty nie ma... 1,5h jak pierwszy raz to robisz, warto mieć drugą osobę do pomocy i z dwa piwka na ostudzenie po robocie
Auto zostało kupione rok temu i poprzedni właściciel tak zrobił, że są 2 przyciski w kabinie i każdy z nich uruchamia 1 wentylator. Nie wiem dlaczego tak.
Chłodnica jest cała gorąca. Kolega mechanik poradził mi żeby wlać pół na pół wody z octem do chłodnicy. Zobaczymy czy coś to da, a jak nie to chyba zostaje zmiana chłodnicy niestety.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Ducato ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.