Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 11:31
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Ale to nie olej zanieczyszcza silnik, EGR, turbinę, itp. Zanieczyszczenia biorą się głównie z paliwa a przypadku diesla szczególnie, dlatego istotna jest terminowa wymiana oleju w dieslu, dlatego też stosuje się oleje z wysokim TBN celem neutralizacji zanieczyszczeń chemicznych. Oleje niskopopiołowe API-SM (X-clean) stosuje się do silników benzynowych z wrażliwymi układami wydechowymi (katalizator, filtr cząstek stałych), można je stosować do diesla bo spełniają normę, tylko po co przepłacać za coś co się w dieslu nie przyda.

W Polsce jest swoista moda na stosowanie najdroższych, najlepszych olejów, a przy tym zapomina (lekceważy) się filtr który ważny jest szczególnie w przypadku diesla, zatrzymuje sadzę, która jest głównym powodem zużycia silnika, turbiny.
Dlatego powtórzę, wystarczy stosować zwykłe (przy zgodności parametrów) markowe oleje do diesla i terminowo je wymieniać z dobrym filtrem ! A zwróćcie uwagę jak mały jest filtr oleju w JTD Stilo, w dieslach innych marek przy tych pojemnościach filtry są 2-3 razy większe, co za tym powierzchnia filtrująca jest proporcjonalnie większa, a tym samym skuteczność filtrowania i odporność na zablokowanie. W sytuacji kiedy filtr się zablokuje (przy długich międzywymianach, tandetnych fitrach) otwiera się zawór obejściowy i cały niefiltrowany syf idzie na silnik i sprężarkę, wtedy żaden super olej nie pomoże.

Do tego czytanka z sieci :
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Nowoczesne-oleje-do-silnikow-Diesla,1565,1.html

http://www.techmot.pl/lang-pl/przyczyny-awarii-turbosprezarki.html
_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW


Ostatnio zmieniony przez jacek.d dnia Nie 11 Lip 2010, 12:02, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 11:46
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


A ja śmigam od pierwszego przeglądu Stilo czyli po 20tys/km na mobil 1 0WD-40 turbo Diesel Samochodzik ma przejechane prawie już 170tys/km. I naradzie nic się nie dzieje turbina okey oleju nie bierze silnik chodzi cicho i płynnie a po ustawieniu zaworków jeszcze ścichł i nawet o 0,2l zmniejszyło się zużycie paliwa według liczydełka pokładowego.
Z mojego doświadczenia pozostaję z tą marka przy każdym moim samochodzie.

Pozdrawiam
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
popek303

Dyskutant



Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 78
Skąd jesteś (miejscowość / region): zachodniopomorskie
Posiadane auto: stilo 1.9 115KM 2005
Piwa: 1/1
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 11:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


marku82 mam takie pytanie odnośnie regulacji zaworów jakie procedury sa i jakie koszty ewentualnie obecności w aso lub podobnego zakładu
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 12:20
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Uszczelka pokrywy koszt 30zł poza ASO (przywiozłem swoja) w ASO 60zł
Regulacja + kilka płytek 60zł.

Operacja trawa ok 30min.
Miejsce wykonywania
ASO MIMAR Piekary Śląskie ul Bytomska 359
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 12:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Marek82 napisał:
A ja śmigam od pierwszego przeglądu Stilo czyli po 20tys/km na mobil 1 0WD-40 turbo Diesel ...


Według mnie trochę za rzadki ten olej jak na lato, a tymbardziej takie jak teraz., ale na zimę jak najbardziej.
_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 12:22
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 12:59
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Wszystkie oleje mają taką samą gęstośc/rzadkość i wynosi ona ok. 0,86g/ccm
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 13:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


adasch napisał:
nowoczesne oleje spełniają oba wymagania

...podsumowując. Nowoczesne porządne oleje znacznie przewyższają wymagania silników.

Pozdrawiam

nie rozumiesz na czym polegają te oznaczenia. Popularne oleje sa uniwersalne, przeznaczone jednocześnie do silników benzynowych i wysokoprężnych, oznaczone podwójnymi symbolami, np. API SJ/CF lub ACEA A3/B3/B4 itd.. Kolejność Exclamation , w której wymienione są te symbole, wskazuje priorytet Exclamation w zastosowaniu do określonego rodzaju silnika. Spotyka się też markowe oleje przeznaczone wyłącznie do silników jednego rodzaju – najczęściej dotyczy to silników wysokoprężnych i mają wtedy oznaczenia np. API CF4 lub ACEA C3
Słowa PRIORYTET nie musze już wyjaśniać
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 13:36
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Maciek-156 napisał:
Wszystkie oleje mają taką samą gęstośc/rzadkość i wynosi ona ok. 0,86g/ccm


Za bardzo naukowo rozumiesz słowo "rzadki", jako masa właściwa, napisałem to w potocznym rozumieniu zrozumiałym na forum, oczywiście dokładnie chodzi o lepkość kinematyczną i związany z tym ewentualny problem obniżonego ciśnienia w układzie smarowania, zależy to oczywiście o silnika i tego jaki olej zalecił producent, który w przypadku JTD Stilo wskazuje nawet 10W40 w warunkach letnich.
_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Powrót do góry
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 19:30
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Nie będzie żadnych problemów z ciśnieniem oleju podczas rozruchu - lepkość kinematyczna oleju 0W40 w temperaturze 40C wynosi ok 80cSt,a oleju 10W40 ok. 100cSt, za to w temperaturze 100C dla obydwu jest to ok 14cSt
Im niższa lepkość tym lepsza pompowalność a co za tym idzie olej szybciej dotrze do węzłów tarcia.
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 19:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Maciek-156 napisał:
Nie będzie żadnych problemów z ciśnieniem oleju podczas rozruchu - lepkość kinematyczna oleju 0W40 w temperaturze 40C wynosi ok 80cSt,a oleju 10W40 ok. 100cSt, za to w temperaturze 100C dla obydwu jest to ok 14cSt
Im niższa lepkość tym lepsza pompowalność a co za tym idzie olej szybciej dotrze do węzłów tarcia.


Gdyby to było takie oczywiste to produkowaliby tylko uniwersalne oleje 0W40. To że szybciej dotrze do wezłów to nie oznacza że utrzyma wymagane ciśnienie na rozgrzanym. I nie piszemy tutaj o rozruchu tylko normalnej eksploatacji rozgrzanego silnika.
Jest jeden post w sieci, pisany w Twoim stylu i podpisany "m-156", czy to Twój post ?. Bo w sprawie ciśnienia, z tego postu wynika coś przeciwnego niż tutaj piszesz.

http://www.auto-swiat.pl/asforum/forum,pt20861_Jaki-olej-poloneza-1-4-.aspx
"TRG42 ty wiesz o czym piszesz? Olej 10W40 ma w temperaturze 40C lepkość: ok.100cSt, olej 5W40 ok. 90cSt, a 0W40 80cSt, a w temperaturze 100C ich lepkość kinematyczna jest zbliżona i wynosi ok. 14cSt (woda ma lepkość 1 cSt). Im niższa lepkość kinematyczna tym lepsza pompowalność oleju (czyli dociera on szybciej do węzłów tarcia), ale też im niższa lepkość kinematyczna oleju tym łatwiej przenika on przez uszczelnienia (wzrasta zużycie oleju) i tym trudniej utrzymać właściwe ciśnienie oleju. Jeśli cały układ smarowania (uszczelnienia, średnica otworów magistrali,luzy pomiędzy wałem, a panewką itd.) był projektowany z myślą o oleju 15W40 lub 10W40 to stosowanie oleju o innej (niższej) lepkości bedzie skutkowało tylko zwiększonym jego zużyciem i kłopotami z ciśnieniem oleju na biegu jałowym. Wszystim którzy beztrosko modyfikują zalecenia producenta silnika mogę polecić podpięcie manometru i sprawdzenie ciśnienia na biegu luzem - silnik starszej konstrukcji po zalaniu pełnym syntetykiem będzie miał ok.0.8bara, a zalany półsyntetykiem ok.2bary. Pozostaje jeszcze kwestia grubości filmu olejowego, który przy oleju syntetycznym jest o wiele cieńszy niż przy półsyntetyku.
P.S. Parametr określany jako lepkość na ścinanie HTHS (High Temperature High Shear-rate viscosity) stosuje się do okreslania olejów przewidzianych do stosowania w nowoczesnych silnikach dieslach wyposażonych w filtry cząstek stałych oraz katalizatory trójfunkcyjne. Jak zakończono produkcję poloneza to nikt nie słyszał jeszcze o HTHS"

_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Powrót do góry
adasch

Auto Maniak



Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 1794
Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk
Posiadane auto: Stilo dynamic JTD 115 KM
Piwa: 35/7
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 20:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


oj chłopki chłopaki, naprawdę błądzicie.

przypominam kluczowe najważniejsze zdanie co do lepkości oleju

olej powinien być możliw najmnej lepki jednoczesnie takia by wytwarzać op ciśnienie na panewkach. Jeżli jest cisnienie a nie nie prawie przepływu (za lepki olej) to olej się masakrycznie starzeje przegrzewa i itp. Jeżli jest przegięcie w drugą stronę, to zbyt niska pekoś cząsteczkowa może spowodować kontak pomiędzy metalami.

czyli jeżeli do nowej mazdy zalejesz rewelacyjny olej 5w50 rozwalisz panewki (skleją się). Zbyt mały przepływ. mazda kiedyś rekomendowała to silnika wankla 20w60 ale mnóstwo silniów się sypało. zmienili rekomendację na 0w20 i problemów nie ma. to samo z pozostalymi silnikami.

co do temp pracy. Nie porównuje silnika benzynowego do diesla tylko benzynę turbo! a to jest ogromna rożnica. To po to jest EGT aby nie słynęły tłoki co w subaru się lubi zdarzyć jak ktoś przegina,

ja dostałem profesjonalna odp od fiata. Jeżlei nie ma u nas poniżej tych -15 to zdecydowanie warto 10w40 - najlepsza ochrona. Konstrukcja silnika pompy olejowej jest przygotowana pod lepkość 40 podczas pracy. Jeżlei jest zimnej to 5w40 ew 0 bo one się prawie nie różnią(dot to unijet)

tutaj macie dokładnie badania co do lepkości dla różnych marek olejowych i typów które faktyczne zostały zbadane przez greków.

http://www.bmw-motorsport.gr/forums/showthread.php?t=17013

jeżeli mielibyście czujnik tem oleju to można lepiej dobrać olej

pozdrawiam
_________________
Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Powrót do góry
gadu-gadu
jacek.d

Auto Maniak



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 527
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: Ducato 244 2.3JTD, 2003
Piwa: 24/3
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 21:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Wolny wybór, ale producent przewidział określone oleje i tego należałoby się trzymać. Zrzut z instrukcji


_________________
Fiat Stilo 1,9JTD po wypadku,--- CZĘŚCI --- kontakt na PW
Powrót do góry
Tomal105

Czytelnik



Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): Siedlce
Posiadane auto: Stilo 1.9JTD 115KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 22:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


Witam Wszystkich.
Ja używam od 2 lat (trzy wymiany co 12 tys. km.) oleju rodzimej produkcji czyli LOTOS 5W40 i jest wszystko OK. Od wymiany do wymiany żadnych dolewek. Po zakupie auta zalałem również LOTOSEM tyle, że 10W40 bo nie znałem kondycji silnika - 1,9JTD 115KM (przebieg 145 tys. km.). Już widzę uśmieszki fanów i maniaków, czołowych markowych producentów olei silnikowych! I dobrze niech się śmieją a ja się śmieję też bo nie nabijam kasy przereklamowanym produktom a i mój budżet na tym zbytnio nie cierpi. Wcześniejsze autko również zalewałem tym olejem i było wszystko OK - Nissan Micra 1.0 16V)
Powrót do góry
Marek82

Auto Maniak



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 793
Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie
Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Nie 11 Lip 2010, 23:07
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


10W40 i zywotnosć turbiny to lekka sprzeczność z mojej wiedzy.
_________________
Z poważaniem

Marek
Powrót do góry
gadu-gadu skype status
Maciek-156
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1573
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 12 Lip 2010, 09:32
Temat postu:

Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.


jacek.d napisał:
...Jest jeden post w sieci, pisany w Twoim stylu i podpisany "m-156", czy to Twój post ?. Bo w sprawie ciśnienia, z tego postu wynika coś przeciwnego niż tutaj piszesz.

...

Możesz pokazać różnice, bo ja wręcz widzę jednakowe zdania:
"Im niższa lepkość tym lepsza pompowalność a co za tym idzie olej szybciej dotrze do węzłów tarcia."
"Im niższa lepkość kinematyczna tym lepsza pompowalność oleju (czyli dociera on szybciej do węzłów tarcia), .."

Co do przenikania przez uszczelnienia i utrzymywania cisnienia to wszystko zależy od konstrukcji silnika i akurat silnik JTD 1,9 8v 115KM jest przystosowany do oleju syntetycznego 5W40, a ciśnienie któtre musi utrzymywać w układzie na biegu jałowym wynosi 0,1-0,15 MPa (1-2,5bara) Stosowanie oleju syntetycznego 5W40 przy turbinie ze zmienną geometria jest więcej niż zalecane.
_________________
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000


Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Stilo »

Opinie o samochodach Fiat Stilo - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatSedici

23 900

2010r.

137 000 km

małopolskie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie

Fiat500x

79 800

2021r.

29 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System