Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 17 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zgierz Posiadane auto: Xsara Picasso 1.8 16v
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 30 Kwi 2009, 12:56
Temat postu:
Jaki olej.
mam pytanie własnie zbliża sie termin wymiany oleju silnikowego w moim stilo nie do końca jestem pewnien jaki olej zakupic . Kolejne moje pytanie ile tego oleju wchodzi ;d
Ja bym jednak wlał Motul 5W/40 ale półsyntetyk, w zależności jaki był wcześniej lany, musisz kupić 5l do Stilo JTD wchodzi 4,7l, ja jestem bardzo zadowolony, choć nie jest tani
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 30 Kwi 2009, 17:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.
Do silnka pełny syntetyk 5W40 do diesla czyli API CF - wymiana co 10tys km, a w skrzyni olej się tylko ewentualnie uzupełnia - sprawdź poziom _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Witam,
Czy marka oleju jest tak ważna? Ja do jtd wlałem mobil 10w40 półsyntetyk...Nawiasem mówiąc to praca silnika zmieniła się diametralnie na korzyść
Gość , który mi wymieniał powiedział, że ważne jest : półsyntetyk, 10w40 i regularna wymiana co 10tys km, marka jest nieistotna...
Każdy z Was pisze, że poleca taki czy taki olej, ale na podstawie czego? Wcześniej mieliście inny i było nie OK, po zmianie jest lepiej? Czy to tylko jakaś autosugestia, kierowanie się "marką" (tutaj dobra robota marketingowców)
Przecież każdy egzemplarz auta jest troszkę inaczej zużyty/eksploatowany i chyba nie da się jednoznacznie stwierdzić, że taki czy inny olej jest najlepszy...
Na koniec dodam, że nie znam się, nie jestem mechanikiem, inżynierem itp tylko zwykłym użytkownikiem, a to co napisałem to moję przemyślenia. Ten post nie jest przytykiem do nikogo
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Pon 04 Maj 2009, 11:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.
Kolego szekles z samochodem jest jak z kobietą .
Każdy inaczej dba o niego tak jak o kobietę.
Ja mam takie zdanie.
Jesli samochodzik nie łyka oleju to lac pelny syntetik. Znam przypadki ze ludzie mieli na blacie po 200tys/km i jeszcze autko na pełnym chodziło.
Z czasem zuzycia silnika zmieniać na olej klase nizsza.
Spodkałem się tez z takim okresleniem w servisie Fiata iz reguła zmiany klasy oleju nie jest przebieg samochodu tylko kondycja silnika.
Witam wszystkich serdecznie-jestem nowy na forum stilo,ale wczesniej udzielalem sie na forum bravo.Mam pytanie odnosnie oleju do fiata stilo 1.2 16v przebieg ok 110.000 km wymienialem dzisiaj olej i mechanik wlal mi do stilaka pelny syntetyk 5W 40 a sprawdzilem w fakturach ze poprzedni wlasciciel przez ostatnie 2 lata wlewal pol-syntetyk,wiec mam pytanie czy moge na tym oleju przejezdzic rok do nastepnej wymiany czy jeszcze raz zmienic olej na pol-syntetyk? czekam na szybka odpowiedz i pozdro _________________ FOREVER FIAT
ja do swojego jtd zalalem shell diesel plus polsyntetyk 10w40 narazie jest spoko troche klekocze jak zimny, ale jak sie rozgrzeje jest wg mnie norma. znajomi leja do swoich diesli (rozne marki) olej polsyntetyczny midland i nigdy nie mieli problemow a stukaja duzo kilometrow
Witam
Podepne sie pod watek zeby nie dublowac tematow:
Przyszedl czas na wymiane oleju. Auto JTD 115 2001 sprowadzone niedawno. Auto serwisowane w autoryzowanej stacji - udokumentowane.
Historia w temacie olejow :
80ooo - Selenia WR 5w40
100ooo - Agip SINT 2000 10W40
120ooo - Agip SINT 10W40
140ooo - Agip SINT 10W40
Juz mialem kupowac olej syntetyczny az mnie natchnelo by sprawdzic tego ostatniego Agipa. Okazuje sie ze jest to olej POL-SYNTETYCZNY.
Jaki z tego wniosek?
Austriacy wymieniali olej co 20kkm - nie dziwne ?
Przy 100kkm zaczeto zalewac silnik pol-syntetykiem...
Czym teraz zalac Gadzine ? pol-syntetykiem 10W40 ?
Znacie jakies sprawdzone oleje tej klasy ?
Sa jakies pol-syntetyki rzadsze w niskich temp. (np 0w40) ? Bedzie mu lzej zakrecic w mrozne poranki ?
P.S.
Ciekawe czym zaskutkowaloby zalanie sytntetyka, bo juz bylo blisko...
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 03 Lis 2009, 18:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej.
Wyjąć bagnet i sprawdzic. Bagnet jest wcisnięty od góry w otwór obudowy mechanizmu różnicowego - popatrz w dół przy pompie hamulcowej _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
uwierz mi, drugie auto to subaru forester turbo. nie ma gorszego oleju. wystarczy popatrzc na testy. olej ne tylko ma smarować. Slnik subaru po syntetuku castlor jest cały brudny, i trzeba skrobać przy remoncie. dalej a prszę bardzo, dbile z toyoty majaz nimi umowę i dwie moje toyoty to juz śmiatnik a oto dlaczego. castlol slc 0w30 zapiek pierścienie potem olej przechodzi dosilnika i [cenzura], najperw pada cata - koszt 4 k a potem nie nadążasz dolewać oleju. Obue toypty tak załatwiłem bo oddawałe do aso żeby wlewali co tam uważają. dalej chcesz? a proszę bardzo, jedyny olej w którym metale korodują, załosne ale to cały castrol, dalej? a prszeę bardzo nie chwalą sien najwazinejszym araramterm hths które aby dobrze cronić powinne być 3,0 lub więcej a u nich 2.6. tbn na wysokości 7 to jest najbardziej żałosny i zakłamany producent a jaesze jakiś typ na fory nibyspecjalista go wycwla. chyba jełop sinika nigdy ine romontawał. Chczesz iec uwaleone panewki, zalej castrolem. ok abu dalej kopać tą mega denną firmę. autośiat czy własciwie autoblid test długodystansowy na toyocie yaris silnik po 100k totalny trup, zuzyce wałków panewke koszmar. silnik odesłany do toyoty a onipotwwierdzili maakryczne zyżyece, solnik mytrzymał by max 30kkm jaki olej ? oczywiście castrol
jeżeli olek to z popularnych m1 4 generacja olei, motul 5 generacja bo na estrach schell to chyba jeszcze 3 geeracja. bardzo dobry ale raczej ciżeko do kupuenia w polcsce amsoil.
aha zapomnałem skopać tą denna firmae testem four ball. Chyba masło lepiej by wytrzymało.
dalekj, to ta firma sądziłą się z m1 o nazwę full syntetic na butelkach bo oni nie umili tego robić. sąd uznał, ze miżna nazywac to syntetyczne chociaż nie jest syntetyczny poszujak w google,
no codzien jeżdzę subaru, i wiem jak koledzu się wściakją na wywlaone panewki, piston slap itd. poodów jest kilka bi ludzoe myśla że jak wleją sportowy olej to bdze cool a ti [cenzura] i silnik trum po 100kkm
a to dlaczego, oleje sportowe dziłają dobrze po porzadnym nafrzaniu, co więcej mają gdeś wymagania saps itd. Chczesz dobry olej to minimum w polce oznaczenie acea a3/c3 i dobrze wiedzeć ze hths jest powyżej 3,5
api to przeżytek i nie dostosowane do warunków europejskich
aha miałem się pośmiać jeszcze z dennego castrola. oni testyją jak szybko padnie silnik na castrolu i na konurencji. Co to za olej na którym pada silnik nawet po dłuższym dręczeniu. Ci ważne mówią,ze nie dolewajoleju i wystarczy, ze ma dobry współczynnik nieodparowania i już wygrywa. trzeba pamętac że test był na archaicznych silnikach v8 5,4 litraz nędznymi 230 km. smiech naslai z amerykańskej motoryzacji.
więc jeśli chceszmiec długo silnik to nie lej nic związanego z castrolem.
wiem, nie miałem wiele czasu a silniki trzeba ratować. jest szansa, ze poprawię i dorzucę linki z fatalnymi wynikami testów dot castrola
jak by ktoś chciał to mogę wrzucić fotki silników, panewek po castrolu i m1 - przepaść
jest sporo dobrych marek więc omijajcie dalekim łukiem ten szajs, gdze tam, to nawet nie stało przy oleju, bo podczas zabawy na torze kiedy temp oleju dochodziła do 130st to komp silnika włączył check engine bo tak fatalnie spadło ciśnienie oleju. dotyczy castrola rs. tws wytrzymywał ale wszystko w silniku było brązowe. kiedy olej zdycha zapiekają się pierścienie, nagar robi sie strasznie twardy i rysuje gładzie cylindra, itd.
co do panewek, to koleżanka ma jedną na pamiątkę jako breloczek do kluczy.
wiadomo, silniki subaru są wysilone i trzeba lać dobry olej jak się chce zrobić trochę kkm. co do olei 10 w to też się śrdnio nadają.
więcej dlaczego nie można poczytać na wikiedii w dodatku do silników lotusa.
opinie o castrolu są moimi prywatnymi i bazują na moich doświadczeniach z silnikami, subaru toyota i nissan oraz na podstawie rozmów z mechanikami babrającymi się silnikami wysilonymi luba bardzo wysilonymi.
"Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
- TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
- temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.