Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Maj 2009, 20:52
Temat postu:

Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Witam wszystkich.
Mam problem z silnikiem seicenta w moim maluchu, bo komp mi odcina wtrysk, czyli jest coś zepsute, tylko nie wiem co
Jak chce go odpalić, przekręcam kluczyk, zapalają się kontrolki (olej i aku) i lampka od wtrysku, po chwili lampka gaśnie, czyli dzieje się tak jak być powinno, odpalam silnik i lampka się zapala znowu. Jak przekręcę kluczyk i go nie odpalam to też najpierw się zapala, gaśnie tak jak powinna i znowu się zapala - wtedy przy zgaszonym jeszcze silniku.
Raz już tak miałem to się okazało że ten gumowy wężyk od mapsensora się odczepił. teraz sprawdzałem wszystkie przewody i wygląda że wszystko jest ok.
No i przez to silnik nierówno pracuje i odcina obroty, można max 110 teraz jechać, co dziwne rozpędza się normalnie, tylko że biegi muszę szybko zmieniać, bo go odcina.
Z tego co wiem to kontrolka od wtrysku po przekręceniu kluczyka nie powinna w ogóle zgasnąć jeżeli jest to błąd komputera, czy to prawda, może mnie ktoś poprawić jeśli źle myślę??
Aha silnik to 899ccm z seicenta na monowtrysku
Powrót do góry
gadu-gadu
tekil

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 06 Sie 2008
Posty: 496
Skąd jesteś (miejscowość / region): Zamość
Posiadane auto: fabia 2005
Piwa: 3/0
Wysłany: Sob 09 Maj 2009, 21:34
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


A pompka paliwo daje? w moim cc bylo podobnie, kontrolka wtrysku a po niej silnik buuuu. Muł w baku, zasilanie pompki itp.
Powrót do góry
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 09 Maj 2009, 21:44
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


pomka paliwo daje, silnik odpala, tylko mu odcina (przy iluśtam, nie wiem na ile jest tryb awaryjny ustawiony) obroty , jechać sie da ale powoli i szybko zmienniac biegi - już przy niskich obrotach. a moze popka dawać za niskie ciśnienie i przez to komp go odcina?? Na ile czasu trzeba odłączyć aku żeby zresetować kompa, da to coś w tym przypadku??
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 07:04
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Cześć. Jeżeli zaświeca się kontrolka to na pewno w pamięci kompa łapie się błąd i warto by podpiąć autko pod kompa to będzie wiadomo co się łapie i co trzeba poprawić lub wymienić. Spróbuj jeszcze resetu kompa bo może to on jakąś głupotę złapał. Trochę podobne masz tu. Sądząc po tym jak temat się urwał to mógł pomóc własnie reset, ale założyciel tematu niestety nie napisał co było na końcu, a szkoda.

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?p=157727#157727
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 18:17
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Reset kompa dał tylko taki skutek że po odpaleniu było ok, postał z włączonym silnikiem około 10min i stwierdziłem że jest już dobrze, chciałem się nim przejechać po około 2km znowu to samo. Kto ma jakiś pomysł co to może być?? Co mam zrobić żeby było dobrze?? Pomocy bo potrzebuje auta a tu pech Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 18:17
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 18:29
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Jeśli kontrolka się zaświeca to łapie się jakiś błąd. Bez odczytania co się łapie nic nie zdziałasz, chyba, że będziesz wymieniał wszystko po koleji, a to bzdura. Doraźnie to możesz jeszcze poruszać wtyczkami od wszystkich czujników i kompa i ewentualnie jakiś kontakt sprej na nie.
Czasem takie psikusy lubi robić bezwładnościowy wyłącznik pompy paliwa, ale to szeroki temat i w tym przypadku jak nie odczytasz jaki błąd się łapie na kompie to długo będziesz szukał i do tego po omacku.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 20:21
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Już chyba wiem o co chodzi.
maluch postał ok 2h ostygł zapaliłem go pochodził chwile, trochę się zagrzał, nie wiem na ile bo wskaźnik jest od 50st , a nawet się nie ruszyły, węże przy silniku ciepłe, termostat zamknięty i się zapaliła kontrolka od wtrysku, i go odcina, czyli czujnik temp podaje zły sygnał do kompa, i teraz moje pytanie:
na silniku są trzy czujniki (któryś z nich jest od oleju ale nie wiem który):
-na głowicy, od strony rozrządu (jeden przewód podłączony)
-w bloku silnika, od strony kolektora wydechowego (jeden przewód)
-na termostacie (dwa przewody)
od czego są te czujniki, który z nich podaje sygnał do komputera??
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 21:04
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


1 - pomiar temperatury do wskaźników przy liczniku i tu zależy czy masz pomiar temperatury, czy też tylko kontrolkę to ten czujnik może być różny.
2 - Sądzę, że znalazłeś czujnik ciśnienia oleju. Dla sprawdzenia załącz zapłon, odłącz przewód od czujnika i powinna na desce zgasnąć kontrolka ciśnienia oleju, potem podłącz i powinna się zaświecić.
3 - sygnał temperatury płynu chłodzącego (silnika) do komputera.
Jest jeszcze pomiar temperatury powietrza zasysanego - sygnał do kompa i czujnik jest w korpusie wtrysku. I to by były wszystkie pomiary temperatur silnika.
Poza temperaturami do kompa wchodzą jeszcze: potencjometr położenia przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego (mapsensor) i sonda lambda.
Z kompa wychodzi na: przekaźnik zasilania czujników, przekaźnik pompy paliwa, cewki zapłonowe, wtryskiwacz, elektrozawór sterowania par paliwa i chyba nic nie pominąłem Very Happy.

P.S. Wcale nie byłbym pewny twojej diagnozy bo zmiennych jest wiele i dlatego bardzo cię namawiam do odczytania błędów z kompa, a nie wieszczenia w ciemno.

Coś mi zamigotało. Przy usterce któregoś z czujników komputer zaświeca kontrolkę i przechodzi w stan pracy awaryjnej tzn. może dużo palić, szarpać, kopcić, nie mieć mocy itp. ale jakoś jedzie i w zasadzie tylko uszkodzenie czujnika położenia wału lub wtryskiwacza powoduje definitywne zgaśnięcie silnika. Zobacz czy ci się czujnik wału nie poluzował i czy ma dobrą szczelinę i poruszaj jego wtyczką, a jak to nie pomoże to może masz od kogoś podmienić na próbę. Coś niekontaktującego na zasilaniu pompy paliwa też mogło by dać taki efekt. Najlepiej to jednak było by odczytać błędy w kompie.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2009, 21:51
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


jsand napisał:

Poza temperaturami do kompa wchodzą jeszcze: potencjometr położenia przepustnicy, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego (mapsensor) i sonda lambda.
Z kompa wychodzi na: przekaźnik zasilania czujników, przekaźnik pompy paliwa, cewki zapłonowe, wtryskiwacz, elektrozawór sterowania par paliwa i chyba nic nie pominąłem Very Happy.

Coś mi zamigotało. Przy usterce któregoś z czujników komputer zaświeca kontrolkę i przechodzi w stan pracy awaryjnej tzn. może dużo palić, szarpać, kopcić, nie mieć mocy itp. ale jakoś jedzie i w zasadzie tylko uszkodzenie czujnika położenia wału lub wtryskiwacza powoduje definitywne zgaśnięcie silnika..



nie wiedziałem że mam tyle rzeczy w aucie Very Happy ,
a tak serio to ja napisałem że zapaliła się kontrolka od wtrysku, i go odcina miałem na myśli że odcina mu obroty, czyli przechodzi w stan awaryjny, nie chodziło oto że on gaśnie, sory może trochę to wcześniej niedokładnie to napisałem.
To chodzi o konkretny czujnik czy któryś z wielu który jest w aucie, żeby włączył sie ten tryb awaryjny?
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 07:54
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


No jeśli tak to troche inaczej wygląda. Czyli przechodzi w stan awaryjny, a nie gaśnie. W zasadzie uszkodzenie każdego z czujników powoduje przejście w stan awaryjny, za wyjątkiem czujnika wału i wtryskiwacza, kiedy to silnik gaśnie odrazu. Odczytaj błędy z pamięci kompa i będziesz wiedział odrazu, który daje popalić bo może to być sprawa każdego z czujników.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 19:57
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Ku%&a byłem na kompie, diagnostyka zrobiona, błędy skasowane, ale co z tego Evil or Very Mad po chwili robią się nowe, prawdopodobnie wina zbyt niskiego napięcia, okazało się że alternator nie ładuje i jeżdżę na samym akumulatorze (nie wiedziałem że jest aż tak dobry), co dziwne kontrolka się nie świeci Mad
Wykrywa jakiś błąd sondy (chyba przez zbyt niskie napięcie) ale może to też być przez jakąś przerwę na przewodach, bo jak się nimi rusza to czasem zaskakuje.
Ale w tym aucie wszystko jest na "chyba" i "może" więc nie wiadomo do końca o co chodzi, ale to tak niestety już jest ze swapami Evil or Very Mad
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pon 11 Maj 2009, 22:16
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Cześć kolego. Jak sprawdzać sondę to poszukaj bo gdzieś nie tak dawno dawałem opis i nawet film jak to ma się robić. Mam nadzieję, że tylko sonda się łapie. No to sprawę masz jasną. Na wszelki wypadek zacznij od wyczyszczenia wtyczki, ale sondy padają dość często i to żaden problem.

P.S. Jutro wyjeżdżam na trzy tygodnie i nie wiem jak będę miał dostęp do internetu.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 12:38
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Pomogę znaleźć twój, jsand opis sprawdzenia sondy.
Oto on:
Cześć. Podłącz woltomierz ( najlepiej wkłuć się igłą we wtyczkę ) pomiędzy czarny przewód z sondy, a masę - oczywiście wtyczki nie rozłączaj. Zapal silnik i obserwuj woltomierz. W pierwszej chwili powinien pokazać powyżej jednego wolta (może być półtora albo nawet i więcej), a po chwili - silnik cały czas na wolnych obrotach - powinno zacząć spadać ido wartości ok 0.8V i wtedy powinno napięcie skoczyć gwałtownie do około 0.15V i zaraz z powrotem na 0.7 - 0.75 i zaraz znowu na gdzieś 0.2 - 0.3V i tak powinno chodzić góra dól przeskakując mniej więcej co jedna dwie sekundy coraz bardziej zawężając widełki, aż ustabilizuje się w okolicy 0.5 - 0.6V. Jeśli tak się zachowuje to jest sprawna.
Tak zachowuje się na wtrysku, ale Ty zdaje się masz aisana i na nim nie wiem napewno jak się zachowa, generalnie skład mieszanki jest prawidłowy jeżeli napięcie pokazuje 0.5 - 0.6V. Możesz też po ustabilizowaniu się napięcia trochę zmienić skład mieszanki i zobaczysz czy sonda reaguje na zmiany. Wysokie napięcie - mieszanka bogata, niskie - uboga.
_________________
Powrót do góry
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 18:39
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


dzięki bardzo, na pewno się to przyda Smile będę sprawdzał, teraz walczę z alternatorem., otóż napięcie na akumulatorze wynosi 12,7V czyli dobrze w momencie odpalania spada do ok 9,5V po chwil od odpalenia dochodzi do 12,7 V i stoi, mimo dodawania gazu nic nie reaguje, czyli nie ładuje, sprawdzałem przy alternatorze (bo może kabel przerwany) i to samo też nie reaguje, czyli nie ładuje alternator, co dziwne kontrolka gaśnie od ładowania co może być zepsute??
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 22:09
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Dioda lub regulator napięcia. Szybciej regulator wysiada.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne


FiatCroma

11 900

2007r.

255 000 km

łódzkie

FiatTipo

66 300

2021r.

36 781 km

podkarpackie

Fiat500x

64 900

2019r.

55 000 km

mazowieckie

Fiat500

52 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System