Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 12 Maj 2009, 22:32
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


tylko że ma taki problem że nigdzie nie znalazłem takiego jak ja mam, a mam taki http://img135.imageshack.us/my.php?image=s4034453.jpg ja mam osobno regulator i osobno szczotkotrzymacz, wszystko co znajduje na allegro to jest razem, nie wiem dlaczego. ile taki regulator może kosztować??
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 20:23
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Cześć koledzy. co do ładowania to wyglądą to na to jak stary szofer pisze i jestem tego samego zdania co on. Że kontrolka gaśnie to nic nie znaczy, może tak być, a ładowania nie będzie.
Co do sondy to dzięki stary szofer za wyręczenie bo znów coś w skryptach forum nie zadziało, ponieważ przed wyjazdem dodałem guzikiem "zmień" do poprzedniego posta linki do tego opisu i jeszcze ten co powtarzam poniżej do filmiku z Pon 09 Mar 2009, 19:29 , i nie zapisało się nie wiem czemu.
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=34007&postdays=0&postorder=asc&start=0

P.S. Siedzę w sanatorium, łączę się przez komórkę i nie wiem kiedy będę znów, ale będę, mam nadzieję Very Happy .
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 16 Maj 2009, 10:18
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Okazało się że ten altek co miałem w silniku to był ze starego uno/127 i do niego części już się nie dostanie. Znalazłem inny alternator, nie wiem z jakiego auta, jakiegoś fiata, bo pasuje na mocowanie przy silniku. Przy silniku mam dwa przewody, jeden gruby, drugi cienki do czego powinny być one podłączone na alternatorze
http://img39.imageshack.us/my.php?image=s4034455.jpg

wie ktoś z jakiego to jest auta??


Sytuacja prawie opanowana, połączyłem to metoda prób i błędów, i się prawie udało, tylko że ładowanie ma ogromne, na wolnych obrotach ma 16V a przy lekkim dodaniu gazu 18V i komp odcina obroty, przez co to może być Question na dwóch różnych regulatorach napięcia się to dzieje (jeden z malucha a drugi nie wiem z czego ale inny) a ja nie wiem jaki kupić bo nie wiem z jakiego to auta jest alternator!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Wie ktoś z czego to jest alternator albo jaki regulator kupić Question Pomocy, bo już mnie denerwuje to auto Exclamation
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_26
Moderator

Auto Maniak



Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3200

Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 17 Maj 2009, 23:47
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Trudno tu określić z jakiego auta pochodzi ten altek, wydaje mi się że taki gdzieś widziałem, ale trudno mi idzie z przypomnieniem, bo głowa już stara. Co do ładowania to wygląda, że regulatory są do du... albo może alternator jest na 24V, albo też diody nie prostują odpowiednio prądu, lub coś źle podłączyłeś.
Do jsanda - Jacku dużo zdrowia po sanatorium i czekamy na twój powrót do naszego towarzystwa wzajemnej adoracji.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 19 Maj 2009, 18:59
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


temat można jak narazie uznać za zakończony. alternator już ładuje, dowiedziałem się że jest on z fiata 127, założyłem do niego regulator (razem ze szczotkami) z golfa II, tylko musi być z benzyniaka i trochę szczotki muszą być zużyte, z diesla nie wyjdzie bo jest za duży, (diesel ma chyba większy alternator)
Kontrolka się świeciła bo się okazało że sonda jest dupnięta Evil or Very Mad kurvva nie wiem jak to mogło się stać, bo była prawie nowa, miała 2 miesiące i kosztowała 120zł Exclamation i jusz się zepsuła, badziewie Evil or Very Mad jak narazie jest dobrze, ale nie wiem jak długo, ale już mam nowe plany co do tego auta.
dzięki za pomoc Very Happy pozdro
Powrót do góry
gadu-gadu
Reklama








Wysłany: Wto 19 Maj 2009, 18:59
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 04 Cze 2009, 20:52
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


no i znowu się maluszek zepsuł Evil or Very Mad ale jeszcze się toczy, chodzi o to że jak pojechałem na kjs, trochę pojeździłem zgasiłem go i nic, nie zapali, nawet nie kręci rozrusznikiem, nawet nie było słychać żeby bendiks wyskakiwał, pomyślałem że mam po rozruszniku odpaliłem na popych i pojechałem dalej, później zaczołem sprawdzać o co chodzi, podłączyłem kable z drugiego auta i szok - odpalił, normalnie zakręcił rozrusznik, sprawdziłem ładowanie i znowu szok - jest ok 14,5-15V. wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi. (auto; fiat 126p silnik seicento 900ccm, wtrysk)
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 07:59
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


rupert napisał:
(...) wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, (...)

A skąd wiesz, że ładował? Bo to,że kontrolka ładowania gaśnie to wcale nie musi oznczać, że ładuje. Może gasnąć i nie ładować. Pisałeś wyżej o kombinacjach z altkiem i tam bym szukał, Może się szczotka zawieszać lub coś nie stykać. Może załóż po prostu jakiś pewny i sprawdzony altek od 900. Nie masz czasem za dużego audio?
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 13:18
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


jsand jak to nie problem to czytaj całe posty Razz napisałem że sprawdzałem ładowanie i że wyszło że "jest ok 14,5-15V" (multimetrem sprawdzałem na akumulatorze), czyli ładowanie jest, a z kontrolką to wiem że może nie świecić bo już to miałem wcześniej. Ten maluch to rajdówka i jedyne audio jakie mam to pusty tłumik Very Happy
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 19:59
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Kolego, własnie czytam całe posty i po kolei i z twojego poprzedniego postu wynika wyraźnie następująca kolejność:
rupert napisał:

1.
no i znowu się maluszek zepsuł Evil or Very Mad ale jeszcze się toczy, chodzi o to że jak pojechałem na kjs, trochę pojeździłem zgasiłem go i nic, nie zapali, nawet nie kręci rozrusznikiem, nawet nie było słychać żeby bendiks wyskakiwał, pomyślałem że mam po rozruszniku

2.
odpaliłem na popych i pojechałem dalej,

3.
później zaczołem sprawdzać o co chodzi, podłączyłem kable z drugiego auta i szok - odpalił, normalnie zakręcił rozrusznik,

4.
sprawdziłem ładowanie i znowu szok - jest ok 14,5-15V. wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi. (auto; fiat 126p silnik seicento 900ccm, wtrysk)

Nic nie zmieniałem w treści twojej wypowiedzi, a tylko ponumerowałem zdarzenia tak jak je opisałeś i wynika z tego wyraźnie, że najpierw zapaliłeś na pych, a potem z obcego akku, a dopiero potem sprawdziłeś ładowanie i mierzyłeś napięcie, a nie przed podpięciem obcego akku. Jeśli było inaczej to niestety mnie przy tym nie było i muszę polegać na tym co ty piszesz. Błędem było, że nie zmierzyłeś napięcia przed zapaleniem na pych, ale pewnie nie miałeś przy sobie czym pomierzyć - nie każdy wozi ze sobą woltomierz.
Może tobie - coś mi to tak pachnie nawala kostka w stacyjce i nie zawsze podaje napięcie na bendiks, albo przewód do bendiksa ma zły styk gdzieś po drodze, albo szczotka się wiesza to też bendiksa może nie wyrzucać. Trzeba szukać bo taki objaw to mogą być właśnie różne przyczyny jak piszę wyżej. O audio pytałem bo nie każdy rozumie pojęcie bilansu energetycznego, a potem wielkie zdziwko.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 21:43
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


dokładnie tak było jak napisałeś, widzę że się rozumiemy, najpierw zgasł, potem nie chciał odpalić, odpaliłem na pych, nie sprawdzałem przed tym aku bo nie miałem czym, później odpaliłem z obcego aku dojechałem do domu i sprawdziłem miernikiem i wyszło że ładuje.
Ja bym nie szukał przyczyny w szczotkach łączeniach itp, bo najpierw nie kręci w ogóle a za chwilę, po podłączeni drugiego aku, działa normalnie, jak wróciłem do domu to naładowałem aku i odpala, Jutro jadę do wrocka na tuningowisko ciekawe czy znowu będzie szaleć.
co masz na myśli pisząc bilans energetyczny Question możesz rozwinąć Question
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 09:21
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Z bilansem chodzi o to, żeby wyprodukować więcej energii elektrycznej niż pobierają odbiorniki w autku, a nadmiar zmagazynować w akumulatorze i wtedy jest dobrze. Natomiast jak ktoś zamontuje jaki(e)ś odbiorniki, którego pobór prądu jest większy niż produkcja alternatora to na doładowanie akku już nie starczy i potem zdziwienie. Takimi pożeraczami prądu może być właśnie wypasione audio lub na przykład w rajdówkach sporo dodatkowych halogenów.
U ciebie podejrzewałbym jadnak kostkę stacyjki lub to co pisałem wyżej. jak będziesz jechał to weź ze sobą żaróweczkę z przewodami lub woltomierz i jakby znów nie chciał kręcić to sprawdź czy dostaje napięcie z kluczyka na elektromagnes bendiksa, to ten cieńszy przewód na rozruszniku.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 22 Cze 2009, 19:54
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


temat prądu w maluchu chyba się zakończył, już się nie rozładowuje, narazie - zobaczymy co będzie później.

z powodu że wtrysk miał ciągle jakieś problemy to dzisiaj założyłem gaźnik, efekt mam taki że mam fiata 126p 899ccm gaźnik - chyba jedyny taki Wink) ale jest problem, nie trzyma mi wolnych obrotów.

Odpalam silnik świeci się kontrolka od wtrysku (nic dziwnego bo wszystkie przewody od wtrysku są odłączone, więc dziwne by było jakby się nie świeciła) silnik wkręca się na obroty normalnie, tylko na wolnych chodzi nierówno i ma bardzo hu___e spalanie, bo jak się stoi przy aucie to aż w oczy szczypie spalinami i śmierdzi jakby nie spalał całkowicie paliwa, gaźnik mam z uno 1.0 więc gaźnik nie może być zadurzy (ja mam silnik 900)
Co może być przyczyną złego spalania??
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 23 Cze 2009, 10:43
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


Cześć. Przede wszystkim regulacja wolnych obrotów i to najlepiej na analizatorze spalin. Zdaje się, że do zapłonu wykorzystałeś ten komputer co był do wtrysku, a w gaźnikowcach był moduł i może mieć inne charakterystyki zapłonu no i komputer pracuje w trybie awaryjnym, więc i zapłon może ustawiać nie koniecznie tak jak powinien, trzeba by to sprawdzić lampa stroboskopową i porównać z charakterystykami od 900 z gaźnikiem.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
rupert

Debiutant



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44

Posiadane auto: 126p 900
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 23 Cze 2009, 15:23
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


to że się świeci kontrolka to nie oznacza trybu awaryjnego (jakby tak było to by odcinało obroty, a odcina dopiero przy wysokich obrotach) dzisiaj wymieniłem dysze paliwa na większą (było 105 jest 118) i już jest różnica ale jeszcze nie całkiem równo Confused
Powrót do góry
gadu-gadu
jsand

Auto Maniak



Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 778
Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów
Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 23 Cze 2009, 21:36
Temat postu:

Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p


rupert napisał:
to że się świeci kontrolka to nie oznacza trybu awaryjnego (jakby tak było to by odcinało obroty, a odcina dopiero przy wysokich obrotach)(...)

Sorry kolego ale nie rozumiem, po co tryb awaryjny miałby odcinać obroty na innym poziomie niż w trybie normalnym? Nie raz i nie tylko cientkiem jechałem w trybie awaryjnym i nigdy nie odcinał mi obrotów niżej niż w trybie normalnym. Jeśli świeci to na pewno pracuje w trybie awaryjnym bo to jest własnie sygnalizacja, że któryś z czujników podaje sygnał o niewłasciwym poziomie, więc trzeba go zignorować i przejść w tryb awaryjny. Tryb awaryjny polega na ustawieniu bogatej mieszanki, ale ty wtrysku już nie masz, więc komputer tego u ciebie nie zrobi i zmniejszeniu kąta wyprzedzenia zapłonu, a to wszystko robi po to, aby nie dopuścić do wzrostu temperatury spalin i w konsekwencji wypalenia zaworów wydechowych, co mogło by sie zdarzyć przy za ubogiej mieszance lub za wczesnym zapłonie.
Dobór dysz oczywiście ma znaczenie, ale przede wszystkim aby dopasować silnik do sposobu eksploatacji (dynamiczna, albo ekonomiczna), ale tak czy inaczej powinien pracować prawidłowo, a regulacja pływaka, położenia spoczynkowego przepustnic i składu mieszanki wolnych obrotów na analizatorze to podstawa poprawnej pracy silnika nie tylko na wolnych obrotach, ale też w całym zakresie mocy i obrotów.
_________________
Pozdrawiam JS.
Powrót do góry
gadu-gadu komunikator tlen - status skype status
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne


FiatQubo

16 900

2009r.

262 000 km

kujawsko-pomorskie

Fiat500x

59 900

2016r.

100 670 km

warmińsko-mazurskie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie

FiatTipo

46 900

2021r.

72 000 km

mazowieckie

Fiat500L

36 000

2013r.

68 385 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System