Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
tylko że ma taki problem że nigdzie nie znalazłem takiego jak ja mam, a mam taki http://img135.imageshack.us/my.php?image=s4034453.jpg ja mam osobno regulator i osobno szczotkotrzymacz, wszystko co znajduje na allegro to jest razem, nie wiem dlaczego. ile taki regulator może kosztować??
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Czw 14 Maj 2009, 20:23
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Cześć koledzy. co do ładowania to wyglądą to na to jak stary szofer pisze i jestem tego samego zdania co on. Że kontrolka gaśnie to nic nie znaczy, może tak być, a ładowania nie będzie.
Co do sondy to dzięki stary szofer za wyręczenie bo znów coś w skryptach forum nie zadziało, ponieważ przed wyjazdem dodałem guzikiem "zmień" do poprzedniego posta linki do tego opisu i jeszcze ten co powtarzam poniżej do filmiku z Pon 09 Mar 2009, 19:29 , i nie zapisało się nie wiem czemu.
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=34007&postdays=0&postorder=asc&start=0
P.S. Siedzę w sanatorium, łączę się przez komórkę i nie wiem kiedy będę znów, ale będę, mam nadzieję . _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Okazało się że ten altek co miałem w silniku to był ze starego uno/127 i do niego części już się nie dostanie. Znalazłem inny alternator, nie wiem z jakiego auta, jakiegoś fiata, bo pasuje na mocowanie przy silniku. Przy silniku mam dwa przewody, jeden gruby, drugi cienki do czego powinny być one podłączone na alternatorze
http://img39.imageshack.us/my.php?image=s4034455.jpg
wie ktoś z jakiego to jest auta??
Sytuacja prawie opanowana, połączyłem to metoda prób i błędów, i się prawie udało, tylko że ładowanie ma ogromne, na wolnych obrotach ma 16V a przy lekkim dodaniu gazu 18V i komp odcina obroty, przez co to może być na dwóch różnych regulatorach napięcia się to dzieje (jeden z malucha a drugi nie wiem z czego ale inny) a ja nie wiem jaki kupić bo nie wiem z jakiego to auta jest alternator!! Wie ktoś z czego to jest alternator albo jaki regulator kupić Pomocy, bo już mnie denerwuje to auto
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Nie 17 Maj 2009, 23:47
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Trudno tu określić z jakiego auta pochodzi ten altek, wydaje mi się że taki gdzieś widziałem, ale trudno mi idzie z przypomnieniem, bo głowa już stara. Co do ładowania to wygląda, że regulatory są do du... albo może alternator jest na 24V, albo też diody nie prostują odpowiednio prądu, lub coś źle podłączyłeś.
Do jsanda - Jacku dużo zdrowia po sanatorium i czekamy na twój powrót do naszego towarzystwa wzajemnej adoracji.
Pozdrawiam.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
temat można jak narazie uznać za zakończony. alternator już ładuje, dowiedziałem się że jest on z fiata 127, założyłem do niego regulator (razem ze szczotkami) z golfa II, tylko musi być z benzyniaka i trochę szczotki muszą być zużyte, z diesla nie wyjdzie bo jest za duży, (diesel ma chyba większy alternator)
Kontrolka się świeciła bo się okazało że sonda jest dupnięta kurvva nie wiem jak to mogło się stać, bo była prawie nowa, miała 2 miesiące i kosztowała 120zł i jusz się zepsuła, badziewie jak narazie jest dobrze, ale nie wiem jak długo, ale już mam nowe plany co do tego auta.
dzięki za pomoc pozdro
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
no i znowu się maluszek zepsuł ale jeszcze się toczy, chodzi o to że jak pojechałem na kjs, trochę pojeździłem zgasiłem go i nic, nie zapali, nawet nie kręci rozrusznikiem, nawet nie było słychać żeby bendiks wyskakiwał, pomyślałem że mam po rozruszniku odpaliłem na popych i pojechałem dalej, później zaczołem sprawdzać o co chodzi, podłączyłem kable z drugiego auta i szok - odpalił, normalnie zakręcił rozrusznik, sprawdziłem ładowanie i znowu szok - jest ok 14,5-15V. wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi. (auto; fiat 126p silnik seicento 900ccm, wtrysk)
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 07:59
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
rupert napisał:
(...) wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, (...)
A skąd wiesz, że ładował? Bo to,że kontrolka ładowania gaśnie to wcale nie musi oznczać, że ładuje. Może gasnąć i nie ładować. Pisałeś wyżej o kombinacjach z altkiem i tam bym szukał, Może się szczotka zawieszać lub coś nie stykać. Może załóż po prostu jakiś pewny i sprawdzony altek od 900. Nie masz czasem za dużego audio? _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
jsand jak to nie problem to czytaj całe posty napisałem że sprawdzałem ładowanie i że wyszło że "jest ok 14,5-15V" (multimetrem sprawdzałem na akumulatorze), czyli ładowanie jest, a z kontrolką to wiem że może nie świecić bo już to miałem wcześniej. Ten maluch to rajdówka i jedyne audio jakie mam to pusty tłumik
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 05 Cze 2009, 19:59
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Kolego, własnie czytam całe posty i po kolei i z twojego poprzedniego postu wynika wyraźnie następująca kolejność:
rupert napisał:
1.
no i znowu się maluszek zepsuł ale jeszcze się toczy, chodzi o to że jak pojechałem na kjs, trochę pojeździłem zgasiłem go i nic, nie zapali, nawet nie kręci rozrusznikiem, nawet nie było słychać żeby bendiks wyskakiwał, pomyślałem że mam po rozruszniku
2.
odpaliłem na popych i pojechałem dalej,
3.
później zaczołem sprawdzać o co chodzi, podłączyłem kable z drugiego auta i szok - odpalił, normalnie zakręcił rozrusznik,
4.
sprawdziłem ładowanie i znowu szok - jest ok 14,5-15V. wyszło na to że akumulator się rozładował mimo że alternator ładował, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi. (auto; fiat 126p silnik seicento 900ccm, wtrysk)
Nic nie zmieniałem w treści twojej wypowiedzi, a tylko ponumerowałem zdarzenia tak jak je opisałeś i wynika z tego wyraźnie, że najpierw zapaliłeś na pych, a potem z obcego akku, a dopiero potem sprawdziłeś ładowanie i mierzyłeś napięcie, a nie przed podpięciem obcego akku. Jeśli było inaczej to niestety mnie przy tym nie było i muszę polegać na tym co ty piszesz. Błędem było, że nie zmierzyłeś napięcia przed zapaleniem na pych, ale pewnie nie miałeś przy sobie czym pomierzyć - nie każdy wozi ze sobą woltomierz.
Może tobie - coś mi to tak pachnie nawala kostka w stacyjce i nie zawsze podaje napięcie na bendiks, albo przewód do bendiksa ma zły styk gdzieś po drodze, albo szczotka się wiesza to też bendiksa może nie wyrzucać. Trzeba szukać bo taki objaw to mogą być właśnie różne przyczyny jak piszę wyżej. O audio pytałem bo nie każdy rozumie pojęcie bilansu energetycznego, a potem wielkie zdziwko. _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
dokładnie tak było jak napisałeś, widzę że się rozumiemy, najpierw zgasł, potem nie chciał odpalić, odpaliłem na pych, nie sprawdzałem przed tym aku bo nie miałem czym, później odpaliłem z obcego aku dojechałem do domu i sprawdziłem miernikiem i wyszło że ładuje.
Ja bym nie szukał przyczyny w szczotkach łączeniach itp, bo najpierw nie kręci w ogóle a za chwilę, po podłączeni drugiego aku, działa normalnie, jak wróciłem do domu to naładowałem aku i odpala, Jutro jadę do wrocka na tuningowisko ciekawe czy znowu będzie szaleć.
co masz na myśli pisząc bilans energetyczny możesz rozwinąć
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Sob 06 Cze 2009, 09:21
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Z bilansem chodzi o to, żeby wyprodukować więcej energii elektrycznej niż pobierają odbiorniki w autku, a nadmiar zmagazynować w akumulatorze i wtedy jest dobrze. Natomiast jak ktoś zamontuje jaki(e)ś odbiorniki, którego pobór prądu jest większy niż produkcja alternatora to na doładowanie akku już nie starczy i potem zdziwienie. Takimi pożeraczami prądu może być właśnie wypasione audio lub na przykład w rajdówkach sporo dodatkowych halogenów.
U ciebie podejrzewałbym jadnak kostkę stacyjki lub to co pisałem wyżej. jak będziesz jechał to weź ze sobą żaróweczkę z przewodami lub woltomierz i jakby znów nie chciał kręcić to sprawdź czy dostaje napięcie z kluczyka na elektromagnes bendiksa, to ten cieńszy przewód na rozruszniku. _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
temat prądu w maluchu chyba się zakończył, już się nie rozładowuje, narazie - zobaczymy co będzie później.
z powodu że wtrysk miał ciągle jakieś problemy to dzisiaj założyłem gaźnik, efekt mam taki że mam fiata 126p 899ccm gaźnik - chyba jedyny taki ) ale jest problem, nie trzyma mi wolnych obrotów.
Odpalam silnik świeci się kontrolka od wtrysku (nic dziwnego bo wszystkie przewody od wtrysku są odłączone, więc dziwne by było jakby się nie świeciła) silnik wkręca się na obroty normalnie, tylko na wolnych chodzi nierówno i ma bardzo hu___e spalanie, bo jak się stoi przy aucie to aż w oczy szczypie spalinami i śmierdzi jakby nie spalał całkowicie paliwa, gaźnik mam z uno 1.0 więc gaźnik nie może być zadurzy (ja mam silnik 900)
Co może być przyczyną złego spalania??
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 23 Cze 2009, 10:43
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
Cześć. Przede wszystkim regulacja wolnych obrotów i to najlepiej na analizatorze spalin. Zdaje się, że do zapłonu wykorzystałeś ten komputer co był do wtrysku, a w gaźnikowcach był moduł i może mieć inne charakterystyki zapłonu no i komputer pracuje w trybie awaryjnym, więc i zapłon może ustawiać nie koniecznie tak jak powinien, trzeba by to sprawdzić lampa stroboskopową i porównać z charakterystykami od 900 z gaźnikiem. _________________ Pozdrawiam JS.
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
to że się świeci kontrolka to nie oznacza trybu awaryjnego (jakby tak było to by odcinało obroty, a odcina dopiero przy wysokich obrotach) dzisiaj wymieniłem dysze paliwa na większą (było 105 jest 118) i już jest różnica ale jeszcze nie całkiem równo
Dołączył: 09 Mar 2008 Posty: 778 Skąd jesteś (miejscowość / region): Chrzanów Posiadane auto: cc 900 SPI, peugeot 406 2.0 16V
Piwa: 4/0
Wysłany: Wto 23 Cze 2009, 21:36
Temat postu:
Re: ( Fiat 126 & Bis ) Kłopoty z silnkiem sc w 126p
rupert napisał:
to że się świeci kontrolka to nie oznacza trybu awaryjnego (jakby tak było to by odcinało obroty, a odcina dopiero przy wysokich obrotach)(...)
Sorry kolego ale nie rozumiem, po co tryb awaryjny miałby odcinać obroty na innym poziomie niż w trybie normalnym? Nie raz i nie tylko cientkiem jechałem w trybie awaryjnym i nigdy nie odcinał mi obrotów niżej niż w trybie normalnym. Jeśli świeci to na pewno pracuje w trybie awaryjnym bo to jest własnie sygnalizacja, że któryś z czujników podaje sygnał o niewłasciwym poziomie, więc trzeba go zignorować i przejść w tryb awaryjny. Tryb awaryjny polega na ustawieniu bogatej mieszanki, ale ty wtrysku już nie masz, więc komputer tego u ciebie nie zrobi i zmniejszeniu kąta wyprzedzenia zapłonu, a to wszystko robi po to, aby nie dopuścić do wzrostu temperatury spalin i w konsekwencji wypalenia zaworów wydechowych, co mogło by sie zdarzyć przy za ubogiej mieszance lub za wczesnym zapłonie.
Dobór dysz oczywiście ma znaczenie, ale przede wszystkim aby dopasować silnik do sposobu eksploatacji (dynamiczna, albo ekonomiczna), ale tak czy inaczej powinien pracować prawidłowo, a regulacja pływaka, położenia spoczynkowego przepustnic i składu mieszanki wolnych obrotów na analizatorze to podstawa poprawnej pracy silnika nie tylko na wolnych obrotach, ale też w całym zakresie mocy i obrotów. _________________ Pozdrawiam JS.
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2, 3Następny
Strona 2 z 3
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat 126 & Bis ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.