Witam jak w temacie, bardzo bym prosil im wiecej tym lepiej, potrzebuje wyniki przed i po ustawianiu zbieznosci/geometrii w waszych Pandziach, chcial bym porownac ze swoimi(przez miesiac mam juz 5 takich karteczek) i nadal problemy wystepuja, wielkie dzieki , glowie chodzi mi o kat PK(pochylenia przednich i tylnich) i kat WSZ (wyprzedzenie swoznia zwrotnicy) bardzo prosze "nie wstydzic" sie swoich parametrow a mi moga bardzo pomuc, dziekuje,pozdrawiam.
Re: ( Fiat Panda ) prozba o wklejenie danych Geometrii.
ok mam dziekue slicznie, a mianowicie nie wiem czy zwracasz na takie cos uwage i czy to VAN czy osobowy, jednak mogl bys tylko sprawdzic czy masz tak jak ja? jadac sam kierownica prosto idealnie auto nie sciaga itd jadac z kims(czyt: pasazer obok) , kierownica przesuwa sie w lewo i 1-2 cm , to by wiele rozwiazalo, dziekuje slicznie i czekam na dalsze przyklady.
Re: ( Fiat Panda ) prozba o wklejenie danych Geometrii.
mruczek napisał:
ok mam dziekue slicznie, a mianowicie nie wiem czy zwracasz na takie cos uwage i czy to VAN czy osobowy, jednak mogl bys tylko sprawdzic czy masz tak jak ja? jadac sam kierownica prosto idealnie auto nie sciaga itd jadac z kims(czyt: pasazer obok) , kierownica przesuwa sie w lewo i 1-2 cm , to by wiele rozwiazalo, dziekuje slicznie i czekam na dalsze przyklady.
Czy chodzi ci o to że gdy jedziesz sam to auto nie ściąga w żadną stronę a jeśli go dociążysz z prawej strony to ściąga w lewo. Ja mam osobowy i powiem szczerze nie zauważyłem tego ale sprawdzę ale za tydzień bo auto aktualnie na warsztacie. A jeśli chodzi o wyniki to masz podobne??
Re: ( Fiat Panda ) prozba o wklejenie danych Geometrii.
wyniki mam inne, troche juz ci pisze :
Os przednia: Wyprz.Os.sworz.zwrot: lewe +0.41 prawe +0.37(bez wspomagania)
Pochylenie osi sworznia zwrot: lewe +9.50 prawe +10.14
POCHYLENIE KOŁA: lewe -0.52 prawe -1.08
w jednym z ASO mieli parametry PK (-0.24/ +30 -30) i tam dziwne ale moje kola u nich wygladaly tak lewe -0.54 prawe -1.36 to bardzo duza roznica.
tylko skad takie roznice, skoro bylo tu ustawiane na dobrym sprzecie firmy Beissbarth, w zakladach specjalizujacych sie w naprawach Blach-Lak (pojechalem tam wlasnie zeby miec pewosc ze taki zaklad musi miec dobrego diagnoste i urzadzenia)
to chyba te waznijsze parametry, ciekawi mnie to czemu mamy inne NORMY podane przez PRODUCENTA: u mnie jest Kąt PK (-0.24 /+0.30 -0.30) a na drogiej kartce mam (-0.52 / +0.30 -0.30) i w tym drogim moj PK by sie miescil w normie jednak w pierwszym zupełnie nie.
Problem polega na tym , ze jadac sam mam kierownice idealnie prosto, wsiadzie pasazer i kierownica przestawia sie W TRAKCIE JAZDY w lewo i jakies 2 cm, jezdziłem juz sam i pasazerwm dziesiatki razy to tych samych drogach zeby to zbadac, zawieszenie sprawdzałem juz 10 razy i przy geometrii i przy przegladzie, i niby wszytsko ładnie pieknie. a czy sciaga?? HMMM.... moze delikatnie ale da sie utrzymac prosty tor jazdy bynajmniej prze 100-200 metrow, jednak tylko ta kierownica mnie irytuje i to cholernie, auto w 100% powypadkowe, dlatego tez interesuje mnie ten kąt PK , bo jesli kola sa na "-" przednie i wsiadzie pasazer, dociaza je jeszcze bardziej i kolo ucieka na minus jeszcze bardziej co za tym idzie,przesuniecie drazka w prawo i stad CHYBA to lekkie przestawienie kierownicy. Moze cos w tym jest co pisze.
Re: ( Fiat Panda ) prozba o wklejenie danych Geometrii.
Wypisałeś parametry ale nie zauważyłem byś coś napisał o ustawieniu zbierzności.
kąt pochylenia koła w pandach jest nieustawialny nie mozna go zmienić nie ingerując w nadwozie (drobne przesunięcia gniazda amortyzatora) . Wspominasz że auto powypadkowe więc gdzieś tam ucieka na konstrukcji. Zobacz jeszcze jaka ma zbierzność ( na wydruku jest na pewno) A poza tym myślę że nie jest to aż takim problemem że by sprawiało problemy w prowaczeniu.
Re: ( Fiat Panda ) prozba o wklejenie danych Geometrii.
AUTO nigdy nie miało zadnego wypadku ,zadnego, a skakas po kreweznikach tez jakos nie lubie;) kat PK mozna ustawic tylko i wylacznie śrubami korekcyjnymi , sciaganymi z USA przez firme "WIMAD" z wroclawia koszt okolo 170 zł za 2 sruby, lub robiag gorny otwor przy zwortnicy amortyzatora o okolo 0.5 mm to prawie nic ale na kole sporo daje.
a zbieznosc juz ustawiałem i na 0.00 idealnie i na -0.03 i teraz mam na + 0.02/0.03 ( tak po wielu dyskusjach doszedlem do wniosku ze bedzie ok) moze innym by ta kierownica nie przeszkadzała jednak dla mnie to czasem koszmar;(
I NAjwazniejsze tez, czy przy takich kontach Pk nie zauwazyles ciecia opon od wewnetrzej strony??bo kolo jest polozone do srodka gorna czescia, i najwieciej lapie wew strona bieznika, po dociazeniu te katy robia sie jeszcze wieksze;(
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.