Witam serdecznie wszystkich , jako że to mój pierwszy post na forum.
Stało się tak, że nocą na drogę wyszła sarenka - dalej wiadomo - spotkanie, śmierć zwierzęcia na miejscu i autko do roboty. Szczęściem sarenkę w zasadzie "musnąłem uderzając ją w głowę" - bo wiem że takie spotkania kończą się nieraz tragicznie dla kierowcy . Ja uderzyłem ją lewym przodem - pękł reflektor od strony kierowcy, oraz pogniótł się przedni lewy błotnik. I stąd moje pytanie :
Czy ktoś z forumowiczów naprawiał samodzielnie autko w zakresie o jakim piszę ? Chodzi mi o wymianę lampy a w szczególności błotnika przedniego - nie jestem analfabetą technicznym, lecz tego nigdy nie robiłem .
Czy ktoś dysponuje wiedzą, jak takową wymianę wykonać, jakie narzędzia są niezbędne ? Wreszcie - czy da się w jakiś sposób podejść do błotnika od spodu i spróbować wypchać go na swoje miejsce ? Byłbym wdzięczny za rady , a najlepiej zdjęcia z napraw . Pismo obrazkowe jest najbardziej zrozumiałe
Przeszukałem dział Brava , lecz nie spotkałem podobnego tematu.
Pozdrawiam , licząc na odpowiedź.
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Pon 22 Cze 2009, 18:28
Temat postu:
Re: Wymiana błotnika lewy przód.
wymiana reflektora jest bajecznie prosta. odkrecasz 2 sruby wyciagasz 3 wtyczki podlaczasz nowy i przykrecasz:)
blotnik masz na mysli nadkole tak?? z tego co wiem trzyma je kilka srub (pod maska kolo drzwi i pod spodem auta) no i jest przykrecone do tych plastikow nad kolem ale nigdy go nie odkrecalem ani nie wymienialem dlatego nie chce nic sugerowac w tej sprawie;p
Reflektor odkręca się od góry - dwie śruby. Należy go wyciągnąć z zaczepu na błotniku. Kostka w której tkwi zaczep reflektora najczęściej się przy tym uszkadza, lub wygina wspornik na błotniku. Należy go przytrzymać. Jeżeli pęknięte są mocowania reflektora to można je skleić. Najpierw same części posklejać klejem do tworzyw, a następnie miejsca klejone wzmocnić Poxipolem zatapiając w nim np. wkręty do drewna "5" bez łbów (głębiej wchodzą). To samo można zrobić z obudową filtra powietrza.
Zdjąć nadkole. Od środka błotnik przykręcony jest dwoma śrubami (od dołu) do zderzaka i do wspornika, którego bez potrzeby lepiej nie odkręcać od nadwozia ( jest to regulacja położenia błotnika). Na przednik słupku na wysokości maski jedna śruba. Na progu na górze dwie śruby i chyba dwie pod progiem. W komorze silnika pozostałe, pod śrubą w środkowej części mogą być podkładki, których grubość się dobiera w zależności od potrzeb. Nadkole wewnętrzne nadwozia oraz próg połączone są z błotnikiem mastyką (masa gumopodobna uszczelniająco łącząca), należy ją przeciąć. Ważne aby po wymianie ponownie wykonać połączenie z mastyki bo błotnik może się odsunąć na zewnątrz. Błotnik najlepiej pasuje używany oryginalny, podobnie jak zderzak. Zamienniki nawet z ASO trzeba poprawiać, szczególnie na pasowaniu ze słupkiem przednim - podszybiem i wzdłuż maski faluje górna krawędź błotnika. Bywają problemy że wystają na zewnątrz auta. Błotnik oryginalny posiada oznakowanie widoczne z wnęki drzwi przednich - na słupku. Jeżeli w tej chwili błotnik uszkodzony dobrze pasuje do maski (równa szczelina) dobrze jest sobie pomierzyć odległości do drugiej strony, dociąć jakieś listewki na wzór. Wiem to nie profesjonalne, ale wtedy nie trzeba będzie pasować z maską na zasadzie ciągłego przyglądania się, otwierania i zamykania maski. Błotnik może być oporny i trzeba go troszkę siła potraktować, także młotkiem przez deskę puknąć, gdyby do linii maski nie pasował (tylko nie w górną zewnętrzną krawędź, lecz na linii zgrzewów wewnętrznych ) Dawno tego nie robiłem więc może coś przeoczyłem. _________________ Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.