Zamieściłem dwie fotki z prostej modyfikacji w moim byłym bolidzie.
Wszystko wykonane w wolnych chwilach
W planach był także tłumik przelotowy oraz mikser LPG wykonany na kształt dyszy venturiego ale te części montażu niestety nie doczekały...
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 30 Lip 2009, 21:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Prosty tuning
Kolego a opisz coś dokładniej. Jaki model i jakie to modyfikacje i co one dały Bo ja ciemna masa chyba jestem _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Pierwsze zdjęcie to taka alternatywa dla wszelkiej maści ryczących stożków.
Polega to na takim przerobieniu oryginalnego wlotu puszki filtra powietrza aby do silnika trafiało jak najwięcej możliwie chłodnego powietrza.
Obudowa jest pozbawiona termostatu a dolot ciepłego powietrza znad kolektora został zaślepiony.
Oryginalny wlot jest dość wąski przez co stawia duży opór dla powietrza. Szczególnie dobrze da się to zauważyć na LPG jako ,że u mnie jest to instalacja podciśnieniowa zwiększenie średnicy wlotu dało gwałtowny spadek obrotów = spadek podciśnienia w puszcze filtra = mniejsze opory przepływu
Oczywiście taka instalacja wymaga regulacji. Takie rozwiązanie znacznie lepiej sprawdzi się na benzynie. U mnie miało to mieć znaczenie w związku z innymi zmianami.
Taka konstrukcja nie nadaje się do 700-tki z racji ,że ciągnęła by gorące powietrze spod maski.
Drugi obrazek to "oszukany" moduł zapłonowy w taki sposób aby -wyłącznie na gazie!- bez względu na rzeczywiste obciążenie silnika pracował na charakterystyce częściowego obciążenia. Jako ,że gaz spala się wolniej kąt zapłonu ustala się na wcześniejszy. Zmniejsza to rzeczywiście zużycie paliwa a silnik staje się elastyczniejszy. o ile oryginalne rozwiązanie w postaci wariatorów zapłonu kosztuje 300-400zł to koszt tego układu przy podobnym działaniu zamyka się w 3-4zł
Niestety nawet taki stary moduł głupi nie jest i nie łatwo go oszukać jak by się mogło wydawać. Ale i na to znalazł się sposób.
"Co to daje?"
Przede wszystkim przyjemność z jazdy
Mimo ,że był to tylko półmetek zmian dało się odczuć lepszą elastyczność szczególnie w zakresie wyższych obrotów. Silnik nie był taki mułowaty.
Dołączył: 13 Sty 2009 Posty: 931 Skąd jesteś (miejscowość / region): Grudziądz Posiadane auto: Fiat Cinquecento 700 1996r. AISAN 190 tys. km; Mazda 323f 1,5 16V 1995r. B+G
Piwa: 18/2
Wysłany: Czw 30 Lip 2009, 22:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Cinquecento ) Prosty tuning
Hmm ciemawe jakby poprowadzić dolot do przodu w pokolice zderzaka
Mówię o 700. Oczywiście trzeba by przy tym powiększyć średnicę dolotu .
Tylko ciekawe czy na benzynie też się to opłaca. _________________ Rajdy to najprzyjemniejsza rzecz, jaką można robić w ubraniu!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Tuning
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.