Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
Witam, kupilem emulator poduszki powietrznej, jest malutki i od niego wychodza 3 kabelki:
CZERWONY +12v
BRAZOWY masa
BIAŁY sygnal
Natomiast u mnie z szarej kostki (chyba tej od maty) wychodza nastepujace:
ZOLTO-NIEBIESKI
CZARNY
BIALY
Ktore z ktorymi mam podlaczyc aby to dzialalo, a przede wszystkim abym zwarcia zadnego nie zrobil, w akumulatorze przed "operacja" odlaczylem minus.
Pozdrawiam i czekam na pomocne podpowiedzi.
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
panowie, podlaczylem poprawnie, po wskazowkach z firmy E-TRONIC i nadal jest ten pier....ny problem juz nie wiem co ja mam zrobic, jeszcze styki popsikalem WD40, bo nic innego nie mialem i nic.....
HELP
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
Tylko nie zapomnij przykleić informacji dla pasażera że zamiast airbagu jest rezystorek ... tak wogóle to takie działanie oprócz kwestii moralnych podpada pod kodeks karny.
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 18:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
z tym już nic nie zrobisz, skoro "nie widać" różnicy to po co przepłacać 600zł, jak można dać 250zł.
Ja już proponowałem dużo wcześniej, żeby wogóle odsprzedać poduchy z samochodu, w moim przypadku 8szt i zastosować "rezystorki".
Są z tego same korzyści, za ich sprzedaż dostane kilka tys. zł a w przypadku dzwona, bede miał uszkodzenia tylko na zewnątrz, w środku deska, fotele, kanapa, podsufitka będą nienaruszone, przecież to dużo mniejsze koszta podczas naprawy.
Na przeglądzie nikt sie nie pokapuje, przy sprzedaży też (nawet po dzwonie)
Ktoś widzi jakiś haczyk? bo ja same korzyści
A tak na poważnie to takie coś w samochodach z poduchami multistage (dużo szybszymi i mocniejszymi), jest gorsze jak brak poduszki. Bo przy emulatorze poducha wali ze 100% siły niezależnie od tego, kto siedzi i jak jest ułożony w danej chwili na fotelu i jak szybko jedzie samochód.
I np jedziemy 20km/h z naszą 35kg córką, tłuczemy komuś zadek a poducha wali z pełną mocą i potwornie kaleczy głowę naszej pasażerce, bo ta akurat sięgała do schowka, czego mata, rzecz jasna, nie zasygnalizowała bo i jak.
Uprzedzając argumenty, mata nie jest po to żeby sprawdzać czy ktoś tam siedzi i oszczędzać poduchę w razie braku pasażera.
Jest po to żeby sprawdzać czy ktoś siedzi, ile waży i gdzie siedzi.
Ostatnio zmieniony przez adas7 dnia Sro 05 Sie 2009, 18:35, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
adas7 napisał:
Są z tego same korzyści, za ich sprzedaż dostane kilka tys. zł a w przypadku dzwona, bede miał uszkodzenia tylko na zewnątrz, w środku deska, fotele, kanapa, podsufitka będą nienaruszone, przecież to dużo mniejsze koszta podczas naprawy.
dobre, to mi do głowy nie przyszło, ale Polak potrafi ...
na znanych mi innych forach nie można poruszać tematów emulacji airbagów
chociaż może rzeczywiście autorowi chodzilo o emulacje maty pasażera, to wtedy pół biedy, byleby emulator "emulował pasażera"
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 18:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
jacek.d napisał:
hociaż może rzeczywiście autorowi chodzilo o emulacje maty pasażera, to wtedy pół biedy, byleby emulator "emulował pasażera"
Nie do konca, czytaj wyżej.
mata nie sprawdza tylko czy ktoś tam jest.
To bardzo zaawansowane i ważne ogniwo w całym systemie.
Myślę że taki pstryczek elektryczek, który się zwiera jak ktoś usiądzie na fotel, nie kosztowałby 600zł (nawet w ASO)
nie chce mi sie tłumaczyć, jak komuś zależy na zdrowiu swoich pasażerów to niech sam sobie przetłumaczy, zresztą to to samo co napisałem wyżej:
Many advanced air bag technologies are being developed to tailor air bag deployment to the severity of the crash, the size and posture of the vehicle occupant, belt usage and how close that person is to the air bag module.Many of these systems use multi-stage inflators that deploy less forcefully in stages in moderate crashes than in very severe crashes. Occupant sensing devices let the air bag diagnostic unit know if someone is occupying a seat in front of an air bag, whether the person is an adult or a child, whether a seat belt or child restraint is being used and whether the person is forward in the seat and close to the air bag module. Based on this information and crash severity information, the air bag is deployed at either a high force level, a less forceful level or not at all.
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
No to mnie zaskoczyłeś, nie wiedziałem że poducha tam wali z różną mocą
patrząc po ilości przewodów to chyba tam są dwa ładunki, czyli dwa poziomy siły wystrzału ??
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 19:05
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
aż tak nie wiem ile etapów wybuchu jest akurat w stilo, ale jak dałeś radę przeczytać to po ang to widzisz ile parametrów ma wpływ na jej wystrzał.
I jak komuś na prawde brakuje kaski, to o wiele lepiej jest pozostawić niedziałający system z awarią niż, kłamać komputer, który tylko Bóg raczy wiedzieć co zrobi w razie wypadku.
Zauważcie, że każdy zaawansowany system, przy jakiejkolwiek awarii wyłącza się całkowicie (ABS, ESP, airbagi, EBD, ASR itd.), bo nikt nie jest w stanie przewidzieć działania wadliwego układu i w razie awarii lepiej jechać bez ABS, ESP itp, niż z zepsutym.
A emulator to przywracanie do działania (niepełnego) wadliwego układu, garażowym sposobem.
O ile można sobie emulować zmieniarkę, żeby wyruchać kompa i podłączyć doń MP3, albo rezystorki żeby nie poznał że ma diody zamiast żarówek, o tyle robienie go w bambuko w sprawach bezpieczeństwa to bardzo delkatnie mówiąc lekkomyślność, żeby nie napisać dosadniej.
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 05 Sie 2009, 19:09
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
jacek.d napisał:
patrząc po ilości przewodów to chyba tam są dwa ładunki, czyli dwa poziomy siły wystrzału ??
Jest tam regulowane ciśnienie i maks wystrzał jest zarezerwowany tylko do na prawde specyficznych warunków dzwona.
Adaptive airbag systems may utilize multi-stage airbags to adjust the pressure within the airbag. The greater the pressure within the airbag, the more force the airbag will exert on the occupants as they come in contact with it. These adjustments allow the system to deploy the airbag with a moderate force for most collisions; reserving the maximum force airbag only for severest of collisions. Additional sensors to determine the location, weight or relative size of the occupants may also be used. Information regarding the occupants and the severity of the crash are used by the airbag control unit, to determine whether airbags should be suppressed or deployed, and if so, at various output levels
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
Znalazłem opis działania tych poduszek w Fiacie Punto, pewnie w Stilo jest podobnie ... no to myślę że po takim przedstawieniu sprawy wiele osób się zastanowi przed dłubaniem w systemach airbagu
http://www.fiatpress.pl/Fiat/Informacje-produktowe/292/53/Najbezpieczniejszy-w-segmencie--piec-gwiazdek-EuroNCAP.html W razie zderzenia czołowego, ochronę pasażerów zapewnia pełne i inteligentne zabezpieczenie - innowacyjny system bezpieczeństwa zwany "Air-Bag Smart 2", który może automatycznie dostosować parametry aktywacji w zależności od energii zderzenia. System bazuje na dwóch przednich poduszkach powietrznych dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, które funkcjonują według nowej logiki.
Do tej pory bowiem poduszki powietrzne podczas uruchamiania rozkładały się jednocześnie aż do maksymalnych wymiarów, czyli tak ustalonych, by chronić pasażerów podczas najcięższych zderzeń. Grande Punto, stosuje natomiast przednie poduszki powietrzne z dwoma stopniami aktywacji: kiedy energia zderzenia jest średnia, system uaktywnia tylko jeden stopień; natomiast podczas cięższych kolizji, centralka wydaje polecenie aktywacji obydwu stopni. Mogą one być ponadto uruchamiane w różnej kolejności, w zależności od rodzaju zderzenia. W każdym razie, instalacja poduszek została tak zaprojektowana, by ich maksymalne wymiary i energia otwarcia były jak najmniej inwazyjne dla pasażerów. Oczywiście, przednia poduszka powietrzna pasażera może być wyłączona, co pozwala na przewożenie dziecka w foteliku umieszczonym w stronę przeciwną do kierunku jazdy (aktywny pozostaje napinacz pasa).
I wreszcie, czujniki systemu "Air-Bag Smart 2" sterują aktywacją napinaczy pasów bezpieczeństwa. Grande Punto jest wyposażone w przednie pasy bezpieczeństwa posiadające zwijacze, napinacze i ograniczniki obciążenia. W razie zderzenia, napinacz pirotechniczny sterowany elektronicznie napina w ciągu kilku milisekund taśmę pasa, gwarantując jej idealne przyleganie do ciała. Wewnątrz przednich zwijaczy znajdują się ograniczniki obciążenia, które działają w sposób kontrolowany dozując siłę nacisku pasa do ramienia osoby, która jest nim przypięta
Re: ( Fiat Stilo ) Jak podlaczyc Emulator poduszki powietrznej pasazera?
OK! Pytanie jak w temacie brzmialo: "Jak podlaczyc" , a nie "co myslisz na temat..." Kazdy na ten temat ma swoje zdanie, rozumiem, kolega Adas7 sie chyba zagalopowal piszac "robienie go w bambuko w sprawach bezpieczeństwa to bardzo delkatnie mówiąc lekkomyślność, żeby nie napisać dosadniej" --- moim zdaniem lekkomyslnoscia jest posadzenie dziecka bez fotelika na przednim siedzeniu! Tym bardziej ja nie mam dzieci i narazie jeszcze nie planuje miec, wiec spokojnie. Samochodem w 85% poruszam sie na autostradach wiec w razie czego, to naprawde przyda sie maksymalny wystrzal. Oczywiscie ze to nie jest doskonaly sposob na rozwiazanie problemu, wiem, racja, ale na forum czytalem, ze ta mate mozna szybko uszkodzic, zupelnie przypadkowo, oczywiscie nie chodzi mi o emulator poduszki tylko MATY! Spojrzcie na pierwsze generacje poduszek powietrznych, nie mialy takich "bajerow", ale jednak cos tam pomagaly skoro tak dobrze sie przyjely. A co do spraw budzetowych, to daje rade, i to nie mialabyc typowa oszczednosc, lecz naprawa tej usterki na dluzszy czas, bo Stilo mam juz z 7 miechow i ponad 5 tys.zl. w niego wsadzilem, a kupilem go za 15100, wiec 1/3 auta, i powoli mam mieszane uczucia, mimo iz autko bardzo lubie
Wrocmy moze do usterki, wiec tak tych kostek do poduszek nie mam, mam te kabelki polutowane, wczoraj jeszcze kostke od maty popsikalem i nic, nadal to samo. Jak juz koledzy napisali, ze nie trzeba kasowac tego bledu pod kompem, tylko ma sam zniknac, wiec naprawde nie wiem co robic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.