Witam
Mam problem z drgawkami samochodu po odpaleniu na zimnym silniku.Wymieniłem filtr paliwa(zmniejszyło drgania),świece i kable(nie rozwiązało problemu jedynie lepiej się zbiera),wyciołem katalizator(nie pomogło),czyściłem przepustnicę(lepiej wchodzi na obroty ale nie pomogło),filt powietrza(też nic).
Problem polega na tym że rano lub po długim postoju odpalam fure to wpada w drgania aż silnik cały lata wraz z budą,toszkę go przygazuje to przestaje,w momencie nagrzania się silnika wszystko chodzi elegancko i nic nie trzepie.Byłem na kompie to znalazł tylko błąd sondy(ale ponoć to przez intalację gazową),nawet jeździłem z nim samochodem i komp pokazuje że wszystko ok.
Dodam że obroty nie falują no i cewki nie wymieniłem jeszcze ale jest raczej ok.
Mam taki pomysł że to może być przez czujnik temperatury cieczy w związku z tym że po nagrzaniu jest.Czy na kompie wyszło by że jest walnięty ten czujnik?Jaki czujnik może odpowiadać jeszcze na zimnym silniku.Może czujnik spalania stukowego?Chociaż nie jestem pewian czy u mnie jest.
Macie jakieś pomysły?
Z góry dzięki. _________________ Bravo jest super:)
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Pią 28 Sie 2009, 16:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Drży na zimnym silniku
A może zespół tłumików przy pewnych obrotach wpada ci w rezonans?
Po nagrzaniu obroty spadają i rezonansu nie ma.
Zajrzyj na zimnym podczas pracy pod spód czy środkowy tłumik nie drga za mocno.
Albo jak się nagrzeje dodaj lekko gazu patrząc na obrotomierz, czy drgania nie występują w wąskim zakresie obrotów (rezonans).
U mnie jest tak, tylko że niestety przy nagrzanym a nie zimnym silniku.
I na obrotach jałowych drga mi cała buda.
Wymieniałem wszystkie gumy tłumików (nieznacznie ale pomogło), niedawno wymieniłem cały zespół tłumików i dalej to samo.
Sam nie wiem co z tym zrobić.... w sumie to już przywykłem.
lukw22 powiedz mi a czy nie wygląda to jakby chodził na 3 cylindry?? Czy problem jest tylko jak dłużej postoi i dobrze wystygnie? Czy masz wersje z plastikowym kolektorem ssącym?
Po roczniku auta powiedziałbym że filtr paliwa masz bezobsługowy niewymienny no chyba że się mylę.
Więc tak
Tłumik drży cały ale też wymieniałem na nowy bo się rozwalił.Ale przed wymianą i po jest tak samo.
Mam wersję z plastikowym kolektorem.A dzieje się tak tylko jak dobrze wystygnie(po dłuższym postoju).
Co do filtra paliwa to też czytałem że powinien być tylko w baku ale widocznie ktoś założył dodatkowy na wężu(zastanawiam się czy go nie wymontować ale wymieniałem na nowy).
Nie wiem czy pali na trzy cylindry ,wydaje mi się pali na wszystkie. _________________ Bravo jest super:)
To już coś wiem. Czyli problem jest że na zimnym silniku jest rzucanie trzepanie silnikiem aż karoseria drży? A ile czasu trwa ten objaw ? tzn odpala normalnie od pyknięcia kluczyka chodzi ładnie i zaczyna drżeć telepać? pochodzi chwilę i problem znika? tak dobrze rozumuje?. Później jak trochę ostygnie nie ma problemu no chyba że wystygnie dość mocno.
Kolega napisał że ma plastikowy kolektor a komputer sterujący to może IAW 49f?
Dokładnie jak napisałeś. Dzieje się tak tzn telepie go jak odpalam np po nocy postoju.Odpala ładnie wchodzi na obrody 1200-1300 ,stoją w miejscu i nie falują.Jak tak sobie chodzi to zaczyna tlepać się cały samochód muszę go trochę przygazować parę razy zeby tak nie rzucało a bez dodawania gazu to telepie go do momentu złapania temperatury jak już obroty zejdą na 900 to jest elegancko.
Jak samochód nie ostygnie mocno to takiego problemu nie ma.
A co do kompa to jak sprawdzić jaki mam? _________________ Bravo jest super:)
Dokładnie tak jak napisałeś ten sam objaw mam u siebie. Jestem ciekawy jeszcze jaki masz komp tzn ecu? . Jest on przykręcony między cewkami a akumulatorem i wchodzą do niego dwie duże wtyczki. Oznaczenia masz od strony cewek jest naklejka i ciekawy jestem co masz na niej napisane czy to nie będzie IAW 49f?
Sprawdziłem i mam taki ECU jak napisałeś.Sądzisz że to wina kompa?Na diagnostyce nic nie wskazywało na to.Masz poradę jak to naprawić? _________________ Bravo jest super:)
Witam. Właśnie, teraz wiem że mamy dokładnie tą samą usterkę. Czytając i szukając po necie znalazłem że wiele osób ma z tym problem od czego to zależy nie wiem ale występuje ten feler w autach poliftowych czyli z plastikowym kolektorem i ECU właśnie tym IAW49f. Ja szukam usterki już któryś miesiąc i niestety nie mam już koncepcji wszyscy rozkładają ręce.
Komputerowa diagnostyka nie pokazuje błędów parametry pracy w normie a problem występuje. Czytając fora internetowe na ten temat wiem że co niektórzy wymienili połowę czujników i nic to nie dało.
Nie będę pisał co zrobiłem jakie mody i kombinacje wykonywałem, ale trochę ich było.
Jestem przekonany że ma to jakiś związek z temperaturą bo w zimę nie było tego problemu a może nie było usterki(poczekam do zimy). Druga sprawa jak samochodu nie ruszałem kilka dni problem się nie pojawił lub jak stał w upalnym garażu to były drgawki ale w małym stopniu. Kilka razy dosłownie było tak że problem nie wystąpił. Skąd i dlaczego nie wiem. Niby sprawa prosta coś z temperaturą więc pierwsze myśli - czujnik temp cieczy w termostacie lub czujnik temp powietrza(we wspólnej obudowie z czujnikiem podciśnienia) niestety nie. Sprawdzone.
pomyślałem jeszcze o jednej rzeczy że zimą dłużej ssanie pracuje tak to nazwijmy czyli mamy wyższe obroty po odpaleniu i czas nagrzewania silnika jest dłuższy. Obecnie kiedy jest ciepło to tak mi sie wydaje za szybko to ssanie się wyłącza i dlatego silnik dostaje szału nie ma tego płynnego przejścia. Spróbuję oszukać komputer ale to wolna chwilą.
Obecnie jestem na etapie składania do kupy paru rzeczy listwy wtryskowej, kolektor bo wymieniałem uszczelkę od miarki oleju i musiałem zdjąć kolektor ssący przy okazji wyjąłem listwę wtryskową itp pomyłem wtryski. Całość dostanie nowe oringi spinki uszczelki i zobaczymy.
Jeżeli to nie pomoże to pozostał mi chyba tylko uszkodzony komputer czyli całe to ECU silnika. Dziwne bo nie ma błędów spalanie w normie mocy nie brakuje a problem jest tylko z rana.
Może ktoś z Kolegów na forum poradził sobie z tym problemem i coś podpowie.
Miałem podobny problem. Próbowałem go rozwiązać na wiele sposobów i udało mi się. Wszelkie usterki związane z czujnikami komputer pokaże. Posiadam euroscan i przy tej usterce pod komputerem było ok. Nawet sterownik silnika rozebrałem bo myślałem ze tranzystory załaczajace wtryski są uszkodzone....wszystko sprawne było. Okazało się że wtryski się troszkę przytkały i nie dawały odpowiedniej dawki na zimnym silniku. Po wyczyszczeniu ich wszystko działa prawidłowo.
mam ten sam problem a można wiedzieć jak wyczyściłeś wtryski,bo mam zamiar kupić STP do wtrysków tylko nie wiem czy to pomoże?
Jak nie masz jakiegoś kolegi co już to robił, nie zabieraj się za to - dobrze Ci radzę. Kolega wyżej może jest oblatany w te "klocki", ale jak już wspomniałem - nie rób tego sam jak nie miałeś wcześniej do czynienia z podobnej rangi usterkami.
Odnośnie "trzepania" autem i środka STP - Tak będzie najbezpieczniej, ale kup od razu dwa. Jak masz dość mocno zabrudzone wtryskiwacze, jedna buteleczka może nie wystarczyć.
Pamiętaj że po zalaniu STP - efekty mogą być odczuwalne dopiero po przejechaniu 2 baków paliwa, także uzbrój się w cierpliwość...
Ja proponuję zalać STP, przejechać 1 bak paliwa, zalać drugi przejechać 2 bak paliwa. Wtedy powinno pomóc.
Zanieczyszczone wtryskiwacze mogą być przyczyną "trzepania" autem. Z tym się zgodzę.
Ja wtryski zdemontowałem wystarczy odkręcić dwie śruby trzymające listwę wtrysku i kolektor dolotowy( górna cześć ). Najpierw czyszczenie w benzynie ekstrakcyjnej potem czyszczenie kontaktem (środek,który dobrze rozpuszcza wszelkie zanieczyszczenia lecz może być podobny bo ja akurat taki posiadałem). Części gdzie jest dysza rozpylająca ( tam było główne zabrudzenie tzn na 4 otworki jakie ma wtrysk 2 miałem zatkane ). Po tym całym czyszczonku cieniutkim drucikiem stalowym sprawdziłem czy otwory rozpylające są drożne i podłączyłem każdy wtrysk po kolei pod napięcie 12V ( ja miałem starą taka wtyczkę oryginalną i to ułatwia sprawę ) w celu przedmuchania go sprężonym powietrzem na końcu można zobaczyć jak wtryski podają paliwo mocując je do listwy i wymuszając je w diagnostyce lub przekręcając kluczykiem ale nie odpalając tak żeby pompa paliwa doprowadziła paliwo do listwy wtryskiwaczów zrobiła odpowiednie ciśnienie (czasem trzeba dwa razy przekręcić kluczyk albo i nawet trzy gdyż przy wyciąganiu wtrysków listwa i przewody opróżni się z paliwa ) następnie można podłączyć po kolei do każdego wtryskiwacza zasilanie 12V i go wymusić.
Takim sposobem udało mi się usunąć usterkę związana z drganiem zimnego silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Nadwozie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.