Zauważylem że oberwane są przewody od czujnika temperatury plynu chlodzącego (tego na wylocie plynu z silnika). Musialy się oberwać conajmniej 1-2tyś. km temu, mimo to auto jeździ w miarę normlnie. Oberwane są oba przewody zaraz przy samym czujniku. Z opisów wnioskuję że to jest ten czujnik który steruje centralką, przez zwarcie styków powyżej 15st C.
I teraz pytanie: czym grozi jazda bez tego czujnika? Zwiększa się zużycie paliwa (o ile?) ? Może zewrzeć te dwa przewody na stale (przynajmniej dopóki na dworze jest powyżej 15st)?
Czy do wymiany tego czujnika konieczne jest spuszczenie plynu?
Zastanawiam się też czy nie spróbować wyskrobać trochę tej "żywicy" w czujniku i przylutować przewodów w miejscu oberwania (oberwaly się dokladnie w miejscu w którym wychodzą z "żywicy" którą zalany jest czujnik). Tylko na ile to będzie trwale? Sprawdzal ktoś? Za nowy czujnik chcą ok. 75zeta:(
I na koniec: ponieważ niemam wskaźnika temperatury, jak sprawdzić czy temperatura plynu nie jest za wysoka (czy silnik sie nie przegrzewa)? Jest jakaś metoda "na oko"? Mam termometr elektroniczny z zakresem do 150st, tylko gdzie go wsadzić (byle nie w plyn;)? Czy przy takiej temperaturze jak dzisiaj i jeździe po mieście wentylator na chlodnicy powinien się wlączać (bo jakoś się nie wlącza, i niewiem czy się tym martwić czy nie)?
Re: ( Fiat Cinquecento ) oberwane przewody czujnika temperatury
Jeżeli zdecydujesz się lutować ten czujnik jest wielce prawdopodobne,że możesz go uszkodzić.Jeśli chwilowo nie zamierzasz kupować nowego to najlepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie tej wtyczki niepodłączonej (obwód otwarty) Jaki to będzie miało wpływ na pracę silnika przy nagrzewaniu do temp. 15°C -nie potrafię powiedzieć (prawdopodobnie będzie gasł). Jeśli go zewrzesz to przestanie pracować układ regulacji stechiometrycznego składu mieszanki co po dłuższym czasie uszkodzi katalizator (bogata mieszanka).
Re: ( Fiat Cinquecento ) oberwane przewody czujnika temperatury
turbo napisał:
Jeżeli zdecydujesz się lutować ten czujnik jest wielce prawdopodobne,że możesz go uszkodzić.Jeśli chwilowo nie zamierzasz kupować nowego to najlepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie tej wtyczki niepodłączonej (obwód otwarty) Jaki to będzie miało wpływ na pracę silnika przy nagrzewaniu do temp. 15°C -nie potrafię powiedzieć (prawdopodobnie będzie gasł). Jeśli go zewrzesz to przestanie pracować układ regulacji stechiometrycznego składu mieszanki co po dłuższym czasie uszkodzi katalizator (bogata mieszanka).
za "Fiat Cinquecento Obsługa i naprawa", strona 105:
Cytat:
Centralka rozpoczyna program regulacji, kiedy otrzyma sygnal z czujnika temperatury (przez zwarcie jego styków), że temperatura płynu chlodzącego na wyjśiu z glowicy przekroczyła 15st
Powinienem chyba jednak obwód zamknąć (wtedy przy temp. na dworze powyżej 15st powinno być ok; przy temp. poniżej 15st tak jak napisałeś może być problem z zapaleniem).
Re: ( Fiat Cinquecento ) oberwane przewody czujnika temperatury
Chyba jednak nie. Zresztą i tak zrobisz po swojemu /rozumiem. Pozostanę jednak przy swojej opinii. Potwierdzenie tego znajdziesz czytając oznaczenie czujnika.
Re: ( Fiat Cinquecento ) oberwane przewody czujnika temperatury
turbo napisał:
Chyba jednak nie. Zresztą i tak zrobisz po swojemu /rozumiem. Pozostanę jednak przy swojej opinii. Potwierdzenie tego znajdziesz czytając oznaczenie czujnika.
ale ja się nie upieram, tylko pytam;)
to znaczy mam rozumieć że w książce jest błąd albo ja źle to odczytuję?
Auto: cc700, aisan, z 1997r., 65tyś.
Czy przy takiej temperaturze jak dzisiaj i jeździe po mieście wentylator na chlodnicy powinien się wlączać (bo jakoś się nie wlącza, i niewiem czy się tym martwić czy nie)?
mam tez tego cieniasta 97r. 700 aisan i również nie mam wskaźnika temp. u mnie wentulatorek załączył sie dopiero, gdzy przejechałem 30 pare km. (autostrada) z prędkością 80-110 km/h. swoją drogą, jak FIAT juz postanowił, wprowadzic oszczędności to mógł ten wskaźnik temp. zostawić.
a mam pytanie co jest potrzebne , żeby ten wskaźnik założyć?? na pewno ten "licznik", ale czy oprócz niego jeszcze jakiś przewód i czujnik?? _________________ Fiat Cinquecento 704 rocznik 97
Auto: cc700, aisan, z 1997r., 65tyś.
Czy przy takiej temperaturze jak dzisiaj i jeździe po mieście wentylator na chlodnicy powinien się wlączać (bo jakoś się nie wlącza, i niewiem czy się tym martwić czy nie)?
mam tez tego cieniasta 97r. 700 aisan i również nie mam wskaźnika temp. u mnie wentulatorek załączył sie dopiero, gdzy przejechałem 30 pare km. (autostrada) z prędkością 80-110 km/h.
przy tej prędkości to powinien chyba wystarczyć sam pęd powietrza. chyba że się włączył jak już wjechałeś w miasto;)
leymann napisał:
a mam pytanie co jest potrzebne , żeby ten wskaźnik założyć?? na pewno ten "licznik", ale czy oprócz niego jeszcze jakiś przewód i czujnik??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Elektronika/elektryka
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.