Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 31 Sie 2009, 19:23
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
TUTELA Car ZC75 Synth - ale oleju się nie wymienia tylko uzupełnia ewentualne ubytki _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 06:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
Przy okazji kolegi postu mam parę pytań odnośnie oleju do skrzyni manualnej oraz wymiany w Stilonie 1,9 JTD 2002 r. Chłopaki co sądzicie o oleju do skrzyń manualnych Mobil MOBIL 1 MOBILUBE SYNTETYCZNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY SHC 75W90. Z tego co wyczytałem w instrukcji - pojemność skrzynia biegów/mechanizm różnicowy 1,98 l w sobie pomieści. Nie będę dolewał ponieważ nie wiem co wczesniejszy właściciel tam zalewał, i ile już ten olej w tej przekladni siedzi, więc dla świętego spokoju przed zimą spokojnie wolę sobie wymienić i poprosić o informacje. Pytanie nr. 2 kto wymieniał sam olej w skrzyni i jakie jest dojście do korka wlewu słyszałem, że normalnie trzeba przez strzykawkę podawać olej do przekładni. Proszę o informacje.
Przy okazji kolegi postu mam parę pytań odnośnie oleju do skrzyni manualnej oraz wymiany w Stilonie 1,9 JTD 2002 r. Chłopaki co sądzicie o oleju do skrzyń manualnych Mobil MOBIL 1 MOBILUBE SYNTETYCZNY OLEJ PRZEKŁADNIOWY SHC 75W90.
75W90 - może ciężej chodzić lewarek, spełnia wymogi GL-5 ale brakuje mu dodatku E.P. (Maksymalne Ciśnienie), ja bym nie ryzykował !
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Wto 01 Wrz 2009, 21:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
Velociraptor napisał:
Przy okazji kolegi postu mam parę pytań odnośnie oleju do skrzyni manualnej oraz wymiany w Stilonie 1,9 JTD 2002 r. ...
nie ma różnicy co do stosowanego oleju w skrzyniach pomiędzy benzniakami a jtd. We wszystkich przypadkach w których ktos wlał inny olej niż zalecany skrzynia gorzej chodziła... _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Właśnie zalałem TUTELA CAR TECHNYX SPECYFIKACJA
API GL 4 PLUS, FIAT 9.55550, SAE 75W-85 Pierwsze wrażenia pozytywne
Ale to nie ten olej, specyfikacja się nie zgadza, powinno być GL-5, i to nie jest olej w pełni syntetyczny, nie wiem jak teraz ale kiedyś takie zamiany mogły niszczyć uszczelnienia i powodować korozję chemiczną.
Lepiej obiektywnie dowiedz się u specjalistów czy ten olej może pozostać, i daj też znać na forum !!
powinien być ;
Olej syntetyczny SAE 75W-80P.
API GL5, MIL-L-2105 D LEV
polecany przez Fiata ;
TUTELA CAR
ZC 75 SYNTH
specyfikacja GL ;
GL-4 do przekładni walcowych, stożkowych i hipoidalnych pracujących w umiarkowanie ciężkich warunkach
GL-5 Oleje o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnosciowych w porównaniu z GL-4
do przekładni hipoidalnych pracujących przy dużych prędkościach lub w warunkach mała prędkość / duży moment obrotowy
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 02 Wrz 2009, 08:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
Zgodnie z instrukcją obsługi zgadza się tak jak piszesz TUTELA CARZC 75 SYNTH. Lecz w serwisie fiata właśnie ten mi zalali TUTELA CAR TECHNYX na fakturze to mam. Poinformowali mnie, że będzie odpowiedni i najlepszy do tego modelu stilona jaki posiadam wybrany z ich serwisowych specyfikacji do tego modelu. Dam znać jak dłużej pojeżdżę narazie wszystko ładnie pracuje.
Taki właśnie olej kupiłem i wlałem do skrzyni.
Wiem oleju w skrzyni sie nie wymienia, ale wychodze z założenia ,że nic nie jest wieczne!!!!!!
W zasadzie stary olej nie wyglądaj najtragiczniej ale mam czyste sumienie.
A co do poprawy wybierania biegów to szczerze nie odczuwam żadnych zmian.
Pozdrawiam
Zgodnie z instrukcją obsługi zgadza się tak jak piszesz TUTELA CARZC 75 SYNTH. Lecz w serwisie fiata właśnie ten mi zalali TUTELA CAR TECHNYX na fakturze to mam. Poinformowali mnie, że będzie odpowiedni i najlepszy do tego modelu stilona jaki posiadam wybrany z ich serwisowych specyfikacji do tego modelu.
Ciekawe, ASO chce być mądrzejsze od fabryki i zalewa olej o innej specyfikacji do diesla o wysokim momencie, nie wiem dlaczego tak postąpili ale ja bym tym oszustom nie wierzył.
W poradniku Mobila jest napisane :
Symbolami klasyfi kacji jakości olejów do smarowania przekładni układów napędowych są litery GL (Gear
Lubricants) i cyfry od 1 do 6. Cyfra następująca po tych literach odnosi się do rodzaju przekładni i zalecanego
typu eksploatacji. Uwzględnia też rosnącą wraz z cyfrą zawartość dodatków typu EP o działaniu chemicznym.
Zawiera więc informację także o jego zdolności do przenoszenia obciążeń. Stąd właściwy dobór oleju do
smarowania przekładni wymaga zawsze sprawdzenia zaleceń co do klasy GL, lepkości i innych parametrów.
W praktyce obecnie najczęściej stosuje się oleje klasy API GL 5 oraz API GL 1. Klasa API GL-6 nie rozwinęła
się na rynku. Klasy APL GL 3 i GL 4 (przekładnie hipoidalne lekkie i umiarkowane obciążenia) stopniowo
są zastępowane przez GL 5. Klasa API GL 2 ukierunkowana na przekładnie ślimakowe również jest wycofywana.
API GL-1 – Olej przekładniowy bez dodatków typu EP. Olej zawiera jednak dodatki przeciwdziałające utlenianiu
i korozji, a także dodatki obniżające temperaturę płynięcia.
API GL-2 i GL-3 – Olej zawierający lekkie domieszki EP. Stopniowo wycofywany.
API GL-4 – Olej ze średnią zawartością dodatku EP, zazwyczaj stosowany do manualnych skrzyń biegów, stopniowo wycofywany.
API GL-5 – Olej zawierający dużą ilość dodatku EP (w przybliżeniu dwa razy więcej niż olej GL-4). Przeznaczony
do mocno obciążonych przekładni głównych o zazębieniu hipoidalnym.
Właściwy dobór oleju przekładniowego i oleju do reszty elementów układu napędowego wymaga więc stosowania
oleju o zalecanej klasie GL. Na przykład zastosowanie oleju klasy GL-5 w przekładni, do której rekomenduje
się olej GL-4, skutkować może uszkodzeniem synchronizatorów.
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 03 Wrz 2009, 18:36
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
Rozmawiałem dziś z serwisem Fiat Auto Poland odnośnie zalanego oleju i o dziwo powiedzieli, że ten olej także jest b.dobrym do skrzyni. Zalecane, aby do skrzyn szedł syntetyk etc etc.... bla bla bla.... i człowiek powiedział, że długo na tym oleju sobie jeszcze pojeżdżę. Czas pokaże
...Zalecane, aby do skrzyn szedł syntetyk etc etc.... bla bla bla....
Tylko że ten olej to nie jest pełen syntetyk, generalnie można stwierdzić że GL-5 jest do mocno obciążonych skrzyń z dużym momentem a takie są w dieslach, tak jak miałeś napisane GL-4 jest olejem wycofywanym, i może to jest powodem że go wypychają.
Dla mnie jest to jeszcze jeden argument aby trzymać się z daleka od ASO.
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ełk Posiadane auto: Stilo 1,9 JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 21:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki olej do skrzyni
Miałem dziś rozmowę z głównym serwisem Fiata i dowiedziałem się oto ciekawej rzeczy. Olej który zalał mi serwis TUTELA CAR TECHNYX był rekomendowany do 2006 w ich instrukcjach serwisowych i instrukcjach obsługi podobno do tego modelu. Po aktualizacji instrukcji czytaj teraz na stronie fiata jak i w ich systemie wskazane jest używanie TUTELA CARZC 75 SYNTH. W 2002 roku nie było jeszcze mowy o powyższym oleju dlatego w archiwalnych instrukcjach, które posiada Fiat był TUTELA CAR TECHNYX i jest w 100% do tego modelu. Jak wiadomo ciągle rozwijane są technologie olejów i za jakiś czas rekomendowanym będzie kolejny następca.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.