Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 04 Wrz 2009, 21:45
Temat postu:
wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
Witam
przepraszam za takie głupie pytanie ale nie mam się kogo spytać, gdzie znajdę silnik krokowy w sienie(najlepsze było by zdjęcie)??
Chce go wyczyścić w sprawie falujących obrotach.
Druga rzecz to jak najprościej mogę sprawdzić czy cewki zapłonowe nie są do wymiany i co ile powinno wymieniać się kable zapłonowe w hienie jerzdząć na gazie?
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 08:22
Temat postu:
Re: wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
1) silnik krokowy masz na fotce zaznaczony. do odkręcenia trzeba klucze torxy (nie pamiętam już rozmiaru). śruby przed odkręceniem trzeba namoczyć jakimś penetrantem, bo mogą być zapieczone i objedziesz kluczem. klucze też muszą być jakiś porządne, bo te bylejakie niszczą śruby. po odkręceniu i wyczyszczeniu krokowca wkręć "normalne" śruby z łbem sześciokątnym. uważaj przy dokręcaniu by nie pękła plastikowa obudowa. czyścić w benzynie ekstrakcyjnej lub w spirytusie
2) cewki miałbyś do wymiany, gdyby silnik przerywał, a wcześniej zmieniłeś świece i kable na nowe, jakieś firmowe (NKG, MM)
jak jeździsz na gazie, to świece zmieniaj co 50 kkm (NGK BKR6EKC) a kable co 100 kkm (NGK lub Magneti Marelli). nie łaś się na taniochę, bo w 1,6 dziadostwo nie przechodzi i są problemy z gazem.
Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 11:35
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
mrarek jak zawsze jesteś pomocny, ostatnio miałem taki problem jadąc 120km/h i puszczając gaz zaczynała świecić się kontrolka i jakby samochód tracił moc, dodając gazu pochwali wracał do normalnej pracy.
Nie pamiętam jakie mam świece teraz ale np. kable z rok temu kupiłem oryginalne "fiatowskie"
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 12:58
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
rozumiem, że piszesz o LPG.
jak puszczasz gaz, to obroty silnika zawsze zwalniają i może wydaje Ci się że trasz moc
co do zapalającej kontrolki - u mnie zapalała się jak dodawałem gazu, po odjęciu nogi z pedała kontrolka wtrysku gasła. wszystko było z silnikiem OK. wina leżała po stronie emulatora LPG. emulacja LPG ma być na masę!!
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:43
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
Niestety nie mogę się z tym zgodzić.
Walczyłem z tematem 2 lata żeby ostatecznie przekonać się ,że cały problem z autem tkwił w złej emulacji na masa.
Gazownicy przekonywali mnie, że taki rodzaj emulacji jest najlepszy ale to kompletna bzdura i nie wiem skąd takie wnioski.
Emulacja na masa daje stałe napięcie z emulatora o wartości mieszanki ubogiej więc jest to sygnał dla ECU do wzbogacenia mieszanki.
ECU nie mogąc zwiększyć dawki paliwa poprzez odłączone wtryskiwacze robi to w inny sposób zaburzając pracę silnika.Pamiętajmy że ECU to urządzenie sterujące nie tylko wtryskiem ale i zapłonem oraz np silniczkiem krokowym więc akurat odcięcie wtryskiwaczy nie stanowi problemu w sterowaniu innymi urządzeniami.
Prawidłowa i najmniej uciążliwa emulacja na FALA daje emulowany sygnał wahający się cały czas między 0-1v więc dla ECU jest to informacja o prawidłowo pracującej sondzie.
Jeździłem 6 lat na FALI i nie było z lpg najmniejszych problemów.
Na jakiejś regulacji gazownik przestawił bez mojej wiedzy emulację na masa i wtedy zaczęły się dopiero problemy z autem , przez które wymieniłem niepotrzebnie sporo elementów.
Auto szarpało , więcej paliło , dławiło itp itd.
Teraz po przestawieniu na FALĘ jest super.
Ponadto nie wiem na jakiej podstawie gazownicy twierdzą , że emulacja na masa jest właściwa skoro nawet producent sterownika lpg leonardo zaleca FALĘ.
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
no cóż - na podstawie doświadczeń z forum Autokącika oraz AutoCentrum okazuje się, że w silnikach 1,6 emulacja na masę jest w zdecydowanej większości najbardziej prawidłowa. po wielu problemach z LPG ustawienie emulacji "na masę" powoduje zaprzestanie kłopotów i problemów z instalką i jazdą.
w moim byłym 1,6 instalacja NIE BYŁA ustawiona "na masę", natomiast podczas jakiegoś tam dłubanka na moją prośbę gazownik przestawił "na masę" i działo się tylko tyle, że podczas przyspieszania zapalała się marchewa. żadnych inny problemów. instalacja jak w podpisie. być może w jakiejś tam instalacji inna wersja działa inaczej
Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 395 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 09:04
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
Być może faktycznie zależy to od rodzaju zastosowanego sterownika lpg.
Sytuacja byłaby dziwna gdybyśmy mieli takie same sterowniki:)
W każdym razie u mnie jezeli ustawiona jest emulacja na masa to sterownik podaje napięcie do ECU 0,02v ale podejrzewam że gdyby to było 0,45v auto pracowałoby zupełnie inaczej.
Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 37 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: Renault Laguna II Dynamique 2.0 16V, 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 00:33
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
Witam... niestety i mnie dopadła przypadłość falujących obrotów i domyślam się że to krokowiec. Staram się zawsze to co możliwe zrobić samemu i tak też będzie w tym przypadku i sam go wyczyszczę. Tylko mam kilka pytań:
1. Czy przy demontażu i montażu krokowca odłączyć akumulator a po podłączeniu zastosować autoadaptację?
2. Czy przy okazji demontażu krokowca przeczyścić tez przepustnice a jeżeli tak to czym i w jaki sposób to najlepiej zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!
Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 10:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
możesz akumulator odłączyć i go podładować - na pewno się przyda. zawsze po odłączeniu akumulatora powinno się robić adaptację, bo pamięć jest kasowana.
do czyszczenia: pędzel, flanela, benzyna ekstrakcyjna, denaturat wystarczą
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: Siena 1,4 Seicento
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 22:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
ja u siebie zmieniłem korkowca i przez chwile myślałem że jest dobrze ale okazało się że rano na zimnym silniku ma za wysokie obroty, jak chwile pochodzi i się nagrzeje jest dobrze, ale na starym korkowcu przed jego usterką obroty nie były aż tak wysokie, co można z tym zrobić ??? _________________ Nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: Siena 1,4 Seicento
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Gru 2010, 11:53
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
jeśli chodzi o wartość to nie wiem nie mam obrotomierza ale na słuch biorąc wydaja się być za wysokie _________________ Nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
Ostatnio zmieniony przez S_K_W_A_R_A dnia Czw 16 Gru 2010, 00:36, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
Podczepię się pod temat. Też mam zbyt duże obroty na wolnym biegu (1.2 tys.). U mnie ten problem jest widoczny zwłaszcza po autoadaptacji. Po kilku tygodniach/miesiącach jazdy autem obroty maleją na wolnym, do 1000, 900 (raz miałem wrażenie, że było 800) - stabilizują się na tych poziomach. A autoadaptacja przywraca wyższe obroty - 1.2.
Zawsze przy zapalaniu silnika obroty długo są na poziomie 2000 i powoli maleją.
Zastanawiałem się nad wymianą krokowca. Poprzedni (za 40 zł) wymieniłem ze 3 lata temu i przez 2 lata miałem 800 obrotów. Po tych 2 latach zaczęły się problemy (z duszeniem silnika). Rozwiązałem to środkiem do czyszczenia wtrysków i czyszczeniem przepustnicy i czujnika temperatury zasys. powietrza. Być może wtedy naruszyłem jakiś czujnik. I w tej chwili nie wiem czym najpierw powinienem się zająć, żeby nie przepłacić: czy wymienić na dobry krokowiec, czy zająć się wymianą czujników?
Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 43 Skąd jesteś (miejscowość / region): podkarpacie Posiadane auto: Siena 1,4 Seicento
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 19 Gru 2010, 21:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy
ja zmieniłem korkowca zrobiłem adaptacje i tez mam problem z wysokimi obrotami, jak silnik jest zimny po nocy przy pierwszym odpaleniu łapie za duże obroty na ssaniu ( wcześniej były wysokie ale nie aż tak ) jak silnik złapie temp i kilka rady mu przy gazuje to obroty spadają i jest dobrze, przy ponownym odpaleniu jest OK i tak codziennie po zimnej nocy, Panowie doradźcie co można z tym zrobić gdzie szukać przyczyny ? _________________ Nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony 1, 2, 3, 4Następny
Strona 1 z 4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.