Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wirusman

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 20

Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 04 Wrz 2009, 21:45
Temat postu:

wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


Witam
przepraszam za takie głupie pytanie ale nie mam się kogo spytać, gdzie znajdę silnik krokowy w sienie(najlepsze było by zdjęcie)??
Chce go wyczyścić w sprawie falujących obrotach.
Druga rzecz to jak najprościej mogę sprawdzić czy cewki zapłonowe nie są do wymiany i co ile powinno wymieniać się kable zapłonowe w hienie jerzdząć na gazie?

Dziękuje za odpowiedzi.
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 08:22
Temat postu:

Re: wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


1) silnik krokowy masz na fotce zaznaczony. do odkręcenia trzeba klucze torxy (nie pamiętam już rozmiaru). śruby przed odkręceniem trzeba namoczyć jakimś penetrantem, bo mogą być zapieczone i objedziesz kluczem. klucze też muszą być jakiś porządne, bo te bylejakie niszczą śruby. po odkręceniu i wyczyszczeniu krokowca wkręć "normalne" śruby z łbem sześciokątnym. uważaj przy dokręcaniu by nie pękła plastikowa obudowa. czyścić w benzynie ekstrakcyjnej lub w spirytusie



2) cewki miałbyś do wymiany, gdyby silnik przerywał, a wcześniej zmieniłeś świece i kable na nowe, jakieś firmowe (NKG, MM)
jak jeździsz na gazie, to świece zmieniaj co 50 kkm (NGK BKR6EKC) a kable co 100 kkm (NGK lub Magneti Marelli). nie łaś się na taniochę, bo w 1,6 dziadostwo nie przechodzi i są problemy z gazem.
Powrót do góry
wirusman

Debiutant



Dołączył: 26 Wrz 2008
Posty: 20

Posiadane auto: Fiat Siena 1.6 16V 1998 LPG
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 11:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


mrarek jak zawsze jesteś pomocny, ostatnio miałem taki problem jadąc 120km/h i puszczając gaz zaczynała świecić się kontrolka i jakby samochód tracił moc, dodając gazu pochwali wracał do normalnej pracy.

Nie pamiętam jakie mam świece teraz ale np. kable z rok temu kupiłem oryginalne "fiatowskie"
Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Sob 05 Wrz 2009, 12:58
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


rozumiem, że piszesz o LPG.
jak puszczasz gaz, to obroty silnika zawsze zwalniają i może wydaje Ci się że trasz moc Confused
co do zapalającej kontrolki - u mnie zapalała się jak dodawałem gazu, po odjęciu nogi z pedała kontrolka wtrysku gasła. wszystko było z silnikiem OK. wina leżała po stronie emulatora LPG. emulacja LPG ma być na masę!!
Powrót do góry
Krzysiek2831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:43
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


Niestety nie mogę się z tym zgodzić.
Walczyłem z tematem 2 lata żeby ostatecznie przekonać się ,że cały problem z autem tkwił w złej emulacji na masa.
Gazownicy przekonywali mnie, że taki rodzaj emulacji jest najlepszy ale to kompletna bzdura i nie wiem skąd takie wnioski.
Emulacja na masa daje stałe napięcie z emulatora o wartości mieszanki ubogiej więc jest to sygnał dla ECU do wzbogacenia mieszanki.
ECU nie mogąc zwiększyć dawki paliwa poprzez odłączone wtryskiwacze robi to w inny sposób zaburzając pracę silnika.Pamiętajmy że ECU to urządzenie sterujące nie tylko wtryskiem ale i zapłonem oraz np silniczkiem krokowym więc akurat odcięcie wtryskiwaczy nie stanowi problemu w sterowaniu innymi urządzeniami.
Prawidłowa i najmniej uciążliwa emulacja na FALA daje emulowany sygnał wahający się cały czas między 0-1v więc dla ECU jest to informacja o prawidłowo pracującej sondzie.
Jeździłem 6 lat na FALI i nie było z lpg najmniejszych problemów.
Na jakiejś regulacji gazownik przestawił bez mojej wiedzy emulację na masa i wtedy zaczęły się dopiero problemy z autem , przez które wymieniłem niepotrzebnie sporo elementów.
Auto szarpało , więcej paliło , dławiło itp itd.
Teraz po przestawieniu na FALĘ jest super.
Ponadto nie wiem na jakiej podstawie gazownicy twierdzą , że emulacja na masa jest właściwa skoro nawet producent sterownika lpg leonardo zaleca FALĘ.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:43
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 08:52
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


no cóż - na podstawie doświadczeń z forum Autokącika oraz AutoCentrum okazuje się, że w silnikach 1,6 emulacja na masę jest w zdecydowanej większości najbardziej prawidłowa. po wielu problemach z LPG ustawienie emulacji "na masę" powoduje zaprzestanie kłopotów i problemów z instalką i jazdą.
w moim byłym 1,6 instalacja NIE BYŁA ustawiona "na masę", natomiast podczas jakiegoś tam dłubanka na moją prośbę gazownik przestawił "na masę" i działo się tylko tyle, że podczas przyspieszania zapalała się marchewa. żadnych inny problemów. instalacja jak w podpisie. być może w jakiejś tam instalacji inna wersja działa inaczej
Powrót do góry
Krzysiek2831

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 395
Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków
Posiadane auto: Opel Astra H 1.6 105km, 2007r.
Piwa: 5/2
Wysłany: Czw 10 Wrz 2009, 09:04
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


Być może faktycznie zależy to od rodzaju zastosowanego sterownika lpg.
Sytuacja byłaby dziwna gdybyśmy mieli takie same sterowniki:)
W każdym razie u mnie jezeli ustawiona jest emulacja na masa to sterownik podaje napięcie do ECU 0,02v ale podejrzewam że gdyby to było 0,45v auto pracowałoby zupełnie inaczej.
Powrót do góry
thebandit

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II Dynamique 2.0 16V, 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 00:33
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


Witam... niestety i mnie dopadła przypadłość falujących obrotów i domyślam się że to krokowiec. Staram się zawsze to co możliwe zrobić samemu i tak też będzie w tym przypadku i sam go wyczyszczę. Tylko mam kilka pytań:
1. Czy przy demontażu i montażu krokowca odłączyć akumulator a po podłączeniu zastosować autoadaptację?
2. Czy przy okazji demontażu krokowca przeczyścić tez przepustnice a jeżeli tak to czym i w jaki sposób to najlepiej zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich!
Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 10:13
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


możesz akumulator odłączyć i go podładować - na pewno się przyda. zawsze po odłączeniu akumulatora powinno się robić adaptację, bo pamięć jest kasowana.
do czyszczenia: pędzel, flanela, benzyna ekstrakcyjna, denaturat wystarczą
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
thebandit

Debiutant



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 37
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: Renault Laguna II Dynamique 2.0 16V, 2003r.
Piwa: 0/2
Wysłany: Pon 06 Gru 2010, 10:57
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) wymiana/czyszczenie - silnik krokowy


dzieki mrarek za zainteresowanie... browar leci Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatTipo

46 900

2021r.

72 000 km

mazowieckie

FiatTipo

48 900

2021r.

66 000 km

mazowieckie

FiatBravo

13 900

2009r.

230 000 km

śląskie

Fiat500

28 900

2015r.

157 250 km

lubelskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System