Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Idź do strony 1, 2  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 14:20
Temat postu:

CC700 z LPG same problemy !!!


Witam. Jak juz wczesniej pisalem kupilem ostatnio CC 700 z 1997 roku z gazem. NO i mam kilka problemów, które nie wiem jak rozwiazac. Moze ktos z was mial cos podobnego i moze mi pomoc

Jest to CC 700 z 1997 roku, przejechane na coś ponad 100 tyś, ale dokladnie nie wiem ile bo licznik nie działa (musze wymienić ten wałek napędowy w skrzyni - juz kupilem tylko nie wiem jak sie zabrac do tego).
Gaźnik mam niestety ten najgorszy z trzech czyli AISAN. A oto te problemu:

1) SPALANIE - jak mniej wiecej obliczyłem moj cienki spalił ostatnio ponad 12 litrów gazu na 100km (zatankowałem za 5 litrów, zamontowałem rowerowy licznik kilometrow i tak wyszlo z obliczen). Co moze byc przyczyna tak duzego spalania?

2) Bardzo nierówna praca silnika. Stasznie falują mu obroty. Jak dodam gazu i sie rozkręci i potem puszcze gaz to obroty spdaja tak bardzo, ze omalo nie gasnie, ale zatrzęsie nim i znow chodzi jak chodził - dlaczego?

3) POd korkiem wlewu oleju mam taka brudno-żółto-białą maź. Co moze byc tego przyczyna?

4) w nocy jak popatrzyłem do maski to w okolicah jednej świecy wyskakuje iskra, oraz druga wyskakuje przy samej cewce w okolicach przewodu WN od tejże świecy - wina przewodów czy cewka do wymiany?

Wymieniłem wczoraj świece na nowe oraz filtr powietrza. Poprawy nie ma wcale.

Aha dodam jeszcze, ze gdy wyjeździłem gaz do zera i przełączyłem na benzyne to samochód chodził STRASZNIE. Nierówno pracował, przy dodaniu gazu zamiast przyśpieszać zwalniał, a gdy dodałem gazu dużo i puściłem, to spadały obroty i potem nawet jak wcisnalem gaz to nie zwiekszały sie, dopiero trzeba było "pompować" pedałem gazu zeby obroty wzrosły.

Co moze byc [przyczyna takiego spalania i takiej pracy silnika? Mozliwe ze to któryś z przewodów podciśnienia w gaźniku? albo jakis czujnik? solnda lambda? Moze parownik do wymiany/regeneracj? Albo filterek gazu? Prosze o pomoc. Pozdrawiam:)
Powrót do góry
gadu-gadu
piotrlasso

Auto Maniak



Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 892
Skąd jesteś (miejscowość / region): krakow

Piwa: 3/1
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 14:56
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


po pierwsze nie sprawdza się spalania w ten sposób!!!
aby wynik był miarodajny musisz zatankować do pełna przejechać 100km i znowu zatankowac do pełna !!!!
po drugie licznik rowerowy przynajmniej ustawiłeś średnicę koła??
aby porawnie wskazywał kilometry??
jeśli pojawiająsię przebicia natychmiast przwody zapłonowe do wymiany !!!
to może być przyczyną nierównej pracy
a czy ustawiłeś przynajmniej przerwę na świecach zanim je wkręciłeś??
_________________
piotr
Powrót do góry
archive_1

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 103


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 17:00
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


A co do falujących nie równych obrotów to napewno Wina gaźnika ktory jest napewno zabrudzony i wymaga wyczyszczenia i regulacji.
To jest pewne, gdyż sam to przechodziłem i znam ten koszmar z tymi obrotami, przy takim stanie gaźnika.
Jednak nie pocieszę Cię gdyż nie ma wielu chetnych mechaników by sie zając tym gaźnikem przynajmniej w Katowichach. Jedynie gdzie tu robią to Tylko ASO Fiata ale tam nie zle kasują:/:/:/
Ja Naszczescie mam fos-a gaźnik..

A co do świecy, to możesz miec przebicie na cewce:/:/ bądź problem tkwi w kablach.

Pozdrawiam
Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 17:12
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Witam ponownie. Co do tankowania do pełna myślałem, ze uda mi sie zmierzyc spalanie w taki sposob jak opisałem. Co do licznika rowerowego to ustawiłem średnicę kola. Na odległości okolo 10 km różnica z licznikiem zamontowanym w golfie u mojego taty wynosi okolo 60m.
Czyli przewody WN do wymiany. A co do przerwy na świecach to ustawione były od nowości na 0,7 mm wiec tak zostawiłem, bo tak pisało mi w książce od CC. CZy moze musi być ustawiona przerwa inaczej jeśli jeździ się na gazie?

CZy wymontowanie i czyszczenie gaźnika jest trudne?Da sie to zrobic samemu? Planuje go wymontować, wyczyścić a dopiero później jechac do regulacji?

Tak wlasnie slyszałem ze regulacji tego gaznika podejmuje sie niewielu mechaników.

dziekuje za odpowiedzi i prosze o dajsze informacje jak komuś cos przyjdzie do glowy.

Aha,a jakie sa objawy "wiekszych" uszkodzeń silnika? Sa jakies widoczne,po kltorych mozna zdiagnozowac czy konieczny bedzie poważniejszy remont silnika? (np ta białą maź pod korkiem wlewu oleju).
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_1

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 103


Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 18:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


No to i ja witam ponownie.
Ta "biała maź" jak to nazwałeś to efekt wilgoci ktora dostaje sie tam w zmieszaniu sie z olejem czy jego oparami takie cos sie dzieje wlasnie.
Swego czasu też mialem cos takiego u siebie, przeczyscilem wszystkie rurki dochodzące do wlewu oraz zrobilem gaźnik i od tej pory wszystko gra.
Co do świec do nie ma znaczenia, wiadomo że nie moze byc za duza przerwa ja ustawiam na tzw "książkową" czyli tak jak napisaleś.

A co do uszkodzen silnika tym spowodowanych hmm..:
Jezeli nie zrobisz gaźnika to napewno beda te problemy z obrotami ze spalaniem co za tym idzie koszta:/ nie male, ale nie wydaje mi sie żeby cos sie przez to moglo bardziej uszkodzic..Ale z gaźnikiem lepiej nie zwlekaj bo to Aisan a on lubi płatać filgle. Ponoć o niego trzeba dbac bardziej jak o kobiete:)Smile

Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 18:29
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 29 Lip 2007, 21:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Hehe, dobre porównanie Smile Jak na razie to na tego Aisana mam takie nerwy jakich jeszce nie miałem nigdy na swoja kobiete Very Happy

Jutro z rana wybieram sie do sklepu po przewody WN i podciśnieniowe do gaźnika Smile

Potem napisze czy i jak sie zmieniła praca silnika:)

I jeszcze jedno. W czasie jazdy jak dodam gazu troche wiecej i potem puszcze to gdy silnik wraca do normalnych oraotoslychac strzały gdzies (nie wiem czy z tylu w rurze wydechjowej czy w silniku) ale strzela kilka razy Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_1

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 103


Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2007, 17:49
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


To że tak "strzela" to tylko wina albo gaźnika albo od cewki:) zobaczysz na kablach nowych ale czuje że z gaźnika... skoro ma problemy z obrotami:)
Pozdrawiam
Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 30 Lip 2007, 23:21
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Witam. Wymieniłem przewody WN na nowe. Obroty nieco się poprawiły, ale jeszcze nie do końca. Znów popatrzyłem pod maskę jak było zupełnie ciemno na polu i wokół świecy (tej dalszej od zderzaka) widać lekko jasno-niebieską poświatę i takie ciche trzaski jakby od iskry, czyli jeszcze gdzieś ucieka tak?NO i raz za czas wyskoczy jakas koło cewki w pobliżu przewodu o \d tej swiecy co pisalem.Mozliwe ze taki objaw bedzie przy zepsutej cewce?Ale fakt faktem zapala troszke lepiej.
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_1

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 103


Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Lip 2007, 18:35
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Tak tak to jest to co pisałem moze mieć przebicie na cewce.:/:/
wiesz Musiałbyś miec kogoś kto by Ci pożyczył dobrą to byś mogł przełożyc i sprawdzic sobie, bo kupic i w razie czego wydać nie potrzebnie..
Hmm tak by było Najlepiej.

Szkoda że nia ma jakis zjazdów Miłosników CC tu na sląsku czesciej bo wtedy mozna se pogadac i wogole.. przez neta wiadoomo jak:/:/

Ps. robiłeś cos przy swoim Aucie?? Jakies przebóbki, zmiany??

Pozdrawiam:)Smile
Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 31 Lip 2007, 21:11
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Witam:) Co do cewki wezme i jeszcze pomierze rezystancje uzwojeń i sprawdze co o tym piszą w ksiązce.

Jeszcze pytanka Smile Czy stan gaźnika ma jakies znaczenie przy jeździe na gazie? Czy gaz "omija" wogole gaźnik (czyli nie ma wplywu na spalanie tym samym sonda lambda m.in.).

Co do przeróbek to jesscze nic nie robiłem. Mam narazie same plany ale zacznę je realizować jak tylko autko zacznie w miare jeździć Smile Jak na razie musiałem jedynie zamontować licznik rowerowy do sprawdzania przejechanych kilometrow na gazie bo do skrzyni biegow sie nie moge dostac zeby wymienic ten wałek napedu linki Smile Jak cos to bede pisal Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
archive_1

Stały Bywalec



Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 103


Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Sie 2007, 10:53
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


Wiesz co, jak na mój rozum to raczej tak stan gaźnika i ta sonda ma wpływ na jezdzie na gazie napewno, bo wiem że u taty w Polonezie musialem zmienic gaźnik bo stary był z oplakanym stanie:/ ale tak raczej tak ma znaczenie. ale jak chcesz to moge popytac mojego mechnika.

Aha:) ja tam sobie troszkę dłubie przy auto to to zmienie to co innego:) ale nie tam zeby jakies wiesz jezdzace dziwactwo wszystko w miare rozsadku.Smile Przy siliniku raczej narazie nic (zbyt duze Koszta)

Pozdrawiam
Powrót do góry
seru22

Czytelnik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): tychy
Posiadane auto: mazda
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 01 Sie 2007, 19:10
Temat postu:

reduktor


Kupiłem zestaw naprawczy do reduktora tecno 70kw i mam zamiar sam się w to pobawić. Może ktoś bardziej doświadczony pomóc i powiedzieć od czego zacząć i na co zwracać uwagę. które pokrętło odcina gaz na butli itp. byłbym wdzięczny o pomoc.
Czy auto będzie na bęzynie chodzić normalnie bez reduktora na benzynie?
mam cc700 97r. z gaźnikiem AISAN
Powrót do góry
decasper

Dyskutant



Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 67
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jaworzno
Posiadane auto: Fiat Uno 1.0, benz+LPG, 1993 r 5D
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sie 2007, 11:55
Temat postu:

Re: ( Fiat Cinquecento ) CC700 z LPG same problemy !!!


DO odcięcia gazu służy takie radełkowane małe pokrętło przy samej butli - takie małe z "ząbkami" co by sie nie ślizgało przy kręceniu w palcach Smile. Widziałem gdzies w internecie na jakims forum krok po kroku jak sie regeneruje te reduktory. Nie wiem czy nie na stronie złośnika... Smile Pozgarwiam Smile
Powrót do góry
gadu-gadu
seru22

Czytelnik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): tychy
Posiadane auto: mazda
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sie 2007, 12:48
Temat postu:

lol


jakiego złośnika? Question
Powrót do góry
seru22

Czytelnik



Dołączył: 31 Lip 2007
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): tychy
Posiadane auto: mazda
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 03 Sie 2007, 12:53
Temat postu:

pytanko


mam jeszcze jedno pytanko.
Mam zamiar wymienić w sobote linki z pedałów gazu sprzęgła i hamulców.
Jak się dostać żeby odczepić je od spodu trzeba wejść czy da się jakoś od strony samochodu(wiem że w maluchu kiedyś o ile pamiętem było wejście od wewnątrz auta:) głównie chodzi o linke pedału gazu
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Fiat Cinquecento »

Opinie o samochodach Fiat Cinquecento - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Cinquecento ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.

10) audio. »

FiatPunto

4 200

2005r.

223 000 km

mazowieckie

FiatSedici

23 900

2010r.

137 000 km

małopolskie

Fiat500

52 900

2019r.

32 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatIdea

7 500

2004r.

188 000 km

mazowieckie

FiatUno

7 777

1997r.

60 000 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System