Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): południe Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Wto 23 Lut 2010, 14:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.
dzieki za szybką odpowiedz
wszystko było tak jak piszesz w jednym zakładzie, papiery są (paragon)
a co do tej kwestii:
Cytat:
Pytanie: czy da sie jakoś ZABLOKOWAĆ na jakis czas tą rolke
żeby być pewnym że to ona jest przyczyną tych dziwnych dzwięków?
chodzi o to żeby przy mnie 'na szybko' potwierdzić tą rolke.
Da sie tak? Czyli bez ściągania paska - zablokować na chwile rolke
i sprawdzić czy to rzeczywiście ona tak wyrczy.
Bo przecież jak zostawie auto to później mogą mi wmówić wszystko.
Np że to była pompa wody... :/ _________________ CHIENA 1.4 1997 + gasss... dużo gassu.... ;o)
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): południe Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 17:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.
Panowie mam pytanie, chyba nie będę mieszał w to mechaników
postaram się wymienić rolke własnymi siłami; jutro wjade na kanał
i bede walczył.. ;)
Mam kilka pytań:
1) jak się najlepiej dostać do tej rolki? Czy można bez ściągania nadkola?
2) chcę wymienić tą śrube regulacyjną, czy może ktoś z Was podać
co to za śruba? Bo może kupię dziś i nie bede musiał z kanału jechać
innym wozem 10km do sklepu.. :/
3) poprzednio wykręciłem tą śrube i odkręciłem śrube na której jest rolka.
ale jakiś plastik mi nie pozwalał jej wyciągnąć. Może wiecie co to tam jest
zaraz naprzeciw tej rolki? i czy to można zdemontować na czas wymiany?
4) na co trzeba uważać? jak dokręcać, czym smarować..?
edit: tak sobie myśle że to może tak dziwnie wyrczy ten mechanizm
który ma dociskać tą rolke. tzn że rolka dobra a z nim coś nie tak.
Dołączył: 29 Wrz 2009 Posty: 201 Skąd jesteś (miejscowość / region): południe Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Pią 05 Mar 2010, 00:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.
no wiec tak..
Wymieniając rolke napinacza najlepiej sie troche na tym znać
bo ja powinienem dziękować Bogu że 'silnik' nie wpadł do kanału..
Byłem ze znajomym i już odpuściłem sobie dalsze sprawności typu 'mechanik'
ale wpadł jego tata i powiedział "rozkręcamy.."
więc tak:
Pasuje ściągnąć nadkole i wtedy na drodze stanie nam taka gumowa część
w sumie nie wiem co to jest, ale pasuje podeprzeć zawieszenie(?) zanim
zaczniemy odkręcać śruby trzymające tą gume.. (nasadkowe, chyba 17-19)
Gdy sie je odkręci (u mnie dwie na górze, jedna z dołu) windą można troche
regulować poziom rolki napinającej. Łatwo ją ściągnąć (klucz nr 27) ale żeby
założyć nową i pasek to musiałem jeszcze 'poruszać' alternatorem.
SumaSumarum:
- nadkole prawe wyszło i wlazło jak po maśle (poprzednie lewe - mordęga)
- rolka napinacza wymieniona końcem września (przejechane 1600km)
okazała się prawdopodobnie niewymieniona, łożysko lata drga itp...
Na szczęście miałem w razie czego przy sobie nową, którą założyłem.
- po wymianie rolki i założeniu okazało się że szumi jeszcze alternator
który także miał mieć we wrześniu wymieniane łożyska...
Więc troche chyba ten mój mechanik przegiął, bo rozumiem że może jakaś
część tam paść bo po prostu jest/była wadliwa; no ale nie wszystkie..
A to niby dobry warsztat jest, a raczej był. _________________ CHIENA 1.4 1997 + gasss... dużo gassu.... ;o)
Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wróblin Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 96KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Lip 2010, 00:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.
Ekhm, przede wszystkim witam wszystkich tu obecnych. Mnie również spotkała niedawno ta (nie)miła niespodziewanka i pod pracę przyjechałem w kłębach dymu. Telefon do znajomego mechanika, krótka konsultacja techniczna - padł alternator (zatarła się bestia).
Po zakupie nowego - cza na wymianę. Wyjęcie alternatora - 4 godziny i kupę słów uznanych powszechnie za obraźliwe i niesmaczne. Za to montaż - jakieś 20 minut Człowiek się szybko uczy podobno, więc żeby Wam, szanowni forumowicze, oszczędzić tych 3 godzin i 40 minut - dokładny opis wymontowania i zamontowania alternatora w Sienie 1.4:
- podnieść maskę, odłączyć akumulator (diabeł nie śpi)
- podnieść hienę od strony pasażera, ściagnąć koło i nadkole
- śruba od napinacza rolki jest doskonale widoczna, to ta lekko pod kątem w górę, klucz 13. poluzować
- wymontować obudowę filtra powietrza oraz wszystkie przewody powietrzne, które utrudniają dostęp do alternatora
- wykręcić całkowicie kluczem 27 nakrętkę od rolki napinającej
- odkręcić śrubę przytrzymującą nasz obiekt wymiany od góry, klucze bodajże 17 i 15, wyjąć śrubę.
- przy pewnej dozie samozaparcia uda się poluzować od góry dolną śrubę znajdującą się po prawej stronie alternatora (od strony maski)
klucz, o ile pamiętam - 19. jeżeli się uda, super, jeżeli nie - zapraszam pod samochód będzie łatwiej, ale dłużej; Ja dałem radę od góry, grzechotką z kluczem nasadowym. Od spodu śruba doskonale widoczna. kontra nie jest potrzebna, nakrętka od tej śruby znajduje się w obudowie altka.
- pociągnąć alternator do siebie, poluzowany pasek klinowy powinien z łatwością zejść z alternatora i rolki prowadzącej. rolka w tym momencie może nam uciec ze śruby, ale nie powinna spaść, więc to najmniejszy problem.
- wykręcamy całkowicie śrubę z dolnego mocowania, uwaga, jest dość długa, ale gwint ma krótki
- zdejmujemy alternator, odwracamy go przewodami do góry
- klucz rurkowy 8 i 13 załatwia sprawę
- przy sporej ilości brzydkich słów (mnie pomogło) można wyciągać alternator od góry. Od dołu nie próbowałem, więc nie wiem, czy będzie lepiej. UWAGA!! blisko miejsca, w którym będziemy próbowali go wyciągnąć na powierzchnię, idą przewody paliwowe, delikatność wskazana
Montaż nowego - sekwencja odwrotna od w/w, sprawdzić tylko, czy rolka, po której biega sobie beztrosko pasek jest taka sama jak w starym alternatorze.
po zamontowaniu alternatora na luźno, założeniu rolki prowadzącej i paska, dokręcamy lekko dolną śrubę (tą długą) i napinamy pasek. jak jest dobrze, dokręcamy, składamy do kupy i cieszymy się, że nasz znajomy mechanik właśnie stracił od 50 do 100 złotych zarobku
mam nadzieję, że moja skromna rada poparta wielogodzinnym doświadczeniem komuś pomoże
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.