Fiat

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponyksiążkilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GRZEH

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): południe
Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Wto 23 Lut 2010, 14:44
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


dzieki za szybką odpowiedz
wszystko było tak jak piszesz w jednym zakładzie, papiery są (paragon)


a co do tej kwestii:
Cytat:
Pytanie: czy da sie jakoś ZABLOKOWAĆ na jakis czas tą rolke
żeby być pewnym że to ona jest przyczyną tych dziwnych dzwięków?


chodzi o to żeby przy mnie 'na szybko' potwierdzić tą rolke.
Da sie tak? Czyli bez ściągania paska - zablokować na chwile rolke
i sprawdzić czy to rzeczywiście ona tak wyrczy.


Bo przecież jak zostawie auto to później mogą mi wmówić wszystko.
Np że to była pompa wody... :/
_________________
CHIENA 1.4 1997 + gasss... dużo gassu.... ;o)
Powrót do góry
archive_20

Auto Maniak



Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 13039

Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Wto 23 Lut 2010, 14:47
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


tu była odpowiedź lub manual z fotkami.

Ostatnio zmieniony przez archive_20 dnia Nie 31 Lip 2011, 00:24, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
GRZEH

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): południe
Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Sro 03 Mar 2010, 17:37
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


Panowie mam pytanie, chyba nie będę mieszał w to mechaników
postaram się wymienić rolke własnymi siłami; jutro wjade na kanał
i bede walczył.. ;)


Mam kilka pytań:

1) jak się najlepiej dostać do tej rolki? Czy można bez ściągania nadkola?

2) chcę wymienić tą śrube regulacyjną, czy może ktoś z Was podać
co to za śruba? Bo może kupię dziś i nie bede musiał z kanału jechać
innym wozem 10km do sklepu.. :/

3) poprzednio wykręciłem tą śrube i odkręciłem śrube na której jest rolka.
ale jakiś plastik mi nie pozwalał jej wyciągnąć. Może wiecie co to tam jest
zaraz naprzeciw tej rolki? i czy to można zdemontować na czas wymiany?

4) na co trzeba uważać? jak dokręcać, czym smarować..?

edit: tak sobie myśle że to może tak dziwnie wyrczy ten mechanizm
który ma dociskać tą rolke. tzn że rolka dobra a z nim coś nie tak.


--
GRZEH/Siena 1.4 1997 + LPG
_________________
CHIENA 1.4 1997 + gasss... dużo gassu.... ;o)
Powrót do góry
GRZEH

Stały Bywalec



Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 201
Skąd jesteś (miejscowość / region): południe
Posiadane auto: brak
Piwa: 5/11
Wysłany: Pią 05 Mar 2010, 00:22
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


no wiec tak..

Wymieniając rolke napinacza najlepiej sie troche na tym znać
bo ja powinienem dziękować Bogu że 'silnik' nie wpadł do kanału..
Byłem ze znajomym i już odpuściłem sobie dalsze sprawności typu 'mechanik'
ale wpadł jego tata i powiedział "rozkręcamy.."


więc tak:
Pasuje ściągnąć nadkole i wtedy na drodze stanie nam taka gumowa część
w sumie nie wiem co to jest, ale pasuje podeprzeć zawieszenie(?) zanim
zaczniemy odkręcać śruby trzymające tą gume.. (nasadkowe, chyba 17-19)
Gdy sie je odkręci (u mnie dwie na górze, jedna z dołu) windą można troche
regulować poziom rolki napinającej. Łatwo ją ściągnąć (klucz nr 27) ale żeby
założyć nową i pasek to musiałem jeszcze 'poruszać' alternatorem.


SumaSumarum:

- nadkole prawe wyszło i wlazło jak po maśle (poprzednie lewe - mordęga)

- rolka napinacza wymieniona końcem września (przejechane 1600km)
okazała się prawdopodobnie niewymieniona, łożysko lata drga itp...
Na szczęście miałem w razie czego przy sobie nową, którą założyłem.

- po wymianie rolki i założeniu okazało się że szumi jeszcze alternator
który także miał mieć we wrześniu wymieniane łożyska...


Więc troche chyba ten mój mechanik przegiął, bo rozumiem że może jakaś
część tam paść bo po prostu jest/była wadliwa; no ale nie wszystkie..
A to niby dobry warsztat jest, a raczej był.
_________________
CHIENA 1.4 1997 + gasss... dużo gassu.... ;o)
Powrót do góry
roo

Czytelnik



Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 3
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wróblin
Posiadane auto: Fiat Siena 1.4 96KM
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 28 Lip 2010, 00:29
Temat postu:

Re: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Alternator Siena 1.4 98r.


Ekhm, przede wszystkim witam wszystkich tu obecnych. Mnie również spotkała niedawno ta (nie)miła niespodziewanka i pod pracę przyjechałem w kłębach dymu. Telefon do znajomego mechanika, krótka konsultacja techniczna - padł alternator (zatarła się bestia).
Po zakupie nowego - cza na wymianę. Wyjęcie alternatora - 4 godziny i kupę słów uznanych powszechnie za obraźliwe i niesmaczne. Za to montaż - jakieś 20 minut Smile Człowiek się szybko uczy podobno, więc żeby Wam, szanowni forumowicze, oszczędzić tych 3 godzin i 40 minut - dokładny opis wymontowania i zamontowania alternatora w Sienie 1.4:

- podnieść maskę, odłączyć akumulator (diabeł nie śpi)

- podnieść hienę od strony pasażera, ściagnąć koło i nadkole

- śruba od napinacza rolki jest doskonale widoczna, to ta lekko pod kątem w górę, klucz 13. poluzować

- wymontować obudowę filtra powietrza oraz wszystkie przewody powietrzne, które utrudniają dostęp do alternatora

- wykręcić całkowicie kluczem 27 nakrętkę od rolki napinającej

- odkręcić śrubę przytrzymującą nasz obiekt wymiany od góry, klucze bodajże 17 i 15, wyjąć śrubę.

- przy pewnej dozie samozaparcia uda się poluzować od góry dolną śrubę znajdującą się po prawej stronie alternatora (od strony maski)
klucz, o ile pamiętam - 19. jeżeli się uda, super, jeżeli nie - zapraszam pod samochód będzie łatwiej, ale dłużej; Ja dałem radę od góry, grzechotką z kluczem nasadowym. Od spodu śruba doskonale widoczna. kontra nie jest potrzebna, nakrętka od tej śruby znajduje się w obudowie altka.

- pociągnąć alternator do siebie, poluzowany pasek klinowy powinien z łatwością zejść z alternatora i rolki prowadzącej. rolka w tym momencie może nam uciec ze śruby, ale nie powinna spaść, więc to najmniejszy problem.

- wykręcamy całkowicie śrubę z dolnego mocowania, uwaga, jest dość długa, ale gwint ma krótki

- zdejmujemy alternator, odwracamy go przewodami do góry

- klucz rurkowy 8 i 13 załatwia sprawę

- przy sporej ilości brzydkich słów (mnie pomogło) można wyciągać alternator od góry. Od dołu nie próbowałem, więc nie wiem, czy będzie lepiej. UWAGA!! blisko miejsca, w którym będziemy próbowali go wyciągnąć na powierzchnię, idą przewody paliwowe, delikatność wskazana

Montaż nowego - sekwencja odwrotna od w/w, sprawdzić tylko, czy rolka, po której biega sobie beztrosko pasek jest taka sama jak w starym alternatorze.

po zamontowaniu alternatora na luźno, założeniu rolki prowadzącej i paska, dokręcamy lekko dolną śrubę (tą długą) i napinamy pasek. jak jest dobrze, dokręcamy, składamy do kupy i cieszymy się, że nasz znajomy mechanik właśnie stracił od 50 do 100 złotych zarobku Smile

mam nadzieję, że moja skromna rada poparta wielogodzinnym doświadczeniem komuś pomoże
Powrót do góry
Wystawiono 1 piw(a)
Reklama








Wysłany: Sro 28 Lip 2010, 00:29
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum FIAT Forum Strona Główna -> ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2





 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Palio & Fiat Siena ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.


Fiat500L

31 900

2015r.

146 000 km

mazowieckie

FiatSeicento

7 000

2000r.

70 000 km

śląskie

FiatBravo

19 900

2011r.

185 000 km

kujawsko-pomorskie

FiatPanda

36 700

2015r.

220 000 km

mazowieckie

FiatDoblo

41 900

2015r.

85 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group



Partnerskie fora dyskusyjne: Mały Fan Klub    Seicento Fanklub    Barchetta Club Polska   



Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System