W Stilo wahacz jest kuty,tuleje są wciskane sworzeń nie.Mogę tylko opowiedzieć ponieważ wszystko da się zrobić.Wszystkie stare wahacze po wymianie sobie zostawcie i sprawdzcie sam sworzeń.Sworznie ze strony niewidocznej to okrągła kula pływająca w podkładkach teflonowych
od gory zabezpieczona osłoną a od spodu posiada (sprężyne)dociskową kasującą luz kiedy teflon się wytrze z braku smaru, dalej za sprężyną jest dekielek zamykający całość.Kiedy już podkładki wytrą sie maksymalnie i sprężyna juz nie kasuje to swożen należy wymienić.Powiem jak to warsztaty naprawiają sworznie nierozbieralne d strony gwintu wyciskają sworzeń do dołu dekielek wyskoczy i cały sworzen ze sprężyną i dwie połowy teflonowe .Składając można stosować podkładki kasujace luz i wkłada się sworzeń na miejsce a dekielek delikatnie dobija na swoje miejsce.Takie tylko podpowiedzi z mjej strony aby po wymianie wahaczy zostawić sobie i samemu sprawdzić jak to jest ze sworzniami ,że jedni mowią da sie zrobić inni nie da się.
Szanowni Panowie.
Czy ktoś z Panów dokonywał regeneracji wahacza w postaci wymiany obu tulei? Jak ciężko wyprasowuje i wprasowuje się te tuleje? Czy po wprasowaniu nowych dobrze siedzą w gnieździe?
"Pomiędzy sworzniem a gniazdem znajduje się element z tworzywa sztucznego, który gwarantuje odpowiednią ruchomość sworznia, a jednocześnie kasuje luz. Całość jest zawalcowana w taki sposób, aby uniemożliwić wypadnięcie sworznia. W miarę przejechanych kilometrów tworzywo sztuczne wyciera się i w ten sposób powstaje luz. Sworzeń zaczyna stukać o wahacz. W firmach zajmujących się regeneracją wahaczy odcina się zawalcowane zabezpieczenia, czyści powierzchnie współpracujące, wymienia wkładkę z tworzywa sztucznego, a następnie składa wszystko i zabezpiecza przed wypadnięciem poprzez ponowne walcowanie."
Warsztat w którym kiedyś regenerowałem sworznie do innych aut, odcinał (wytaczał) dolną część sworznia, wymieniał teflon, regenerował kulę sworznia, dolna odcięta część sworznia była gwintowana a w nią wkręcana tuleja blokująca.
Po regeneracji sworznie były mocno "ciasne" przez bardzo długi czas użytkowania i bez porównania bardziej trwałe od zamienników.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
dzięki, widać, że gumki są lekko naderwane przy sworzniu. Czy to jest wymienne? warto się wogóle w to pchać? czy odr azu lepiej nowy wahacz założyć?
pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
ale pewnie warto wymienić obie i to na oby wahaczach. Do sworzni diagnosta nie maił uwag.
koszt wymiany wahacza w raz z założeniem tulei pewnie ze 100 pLn plus koszt tulei około 50 pln
nowy wahacz trw 230 pln brutto plus wymiana pewnie z 50-70 pln
sam nie wiem, czy warto ładować się w naprawę
Pozdrawiam
p.s.
wahacz stilo i bravo jest taki sam?? _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
ale pewnie warto wymienić obie i to na oby wahaczach. Do sworzni diagnosta nie maił uwag.
koszt wymiany wahacza w raz z założeniem tulei pewnie ze 100 pLn plus koszt tulei około 50 pln
nowy wahacz trw 230 pln brutto plus wymiana pewnie z 50-70 pln
sam nie wiem, czy warto ładować się w naprawę
Pozdrawiam
p.s.
wahacz stilo i bravo jest taki sam??
Podobno wahacz w stilo jest taki sam ale chyba od 2005 czy 2006 roku ale nie w wersji 115 KM.
Tak mi st. coś gość z ASO mówił, jak się dowiem dokładnie to napisze.
Wygladaja podobnie, ale to nie to samo. W wahaczach po 2005r. czyli od poczatku produkcji bravy 2, sa sruby M14, a w naszych stilonach do 2005r, sa sruby M12.Jesli po regeneracji taki wahacz dłuzej wytrzyma to wrto naprawiać, chyba ,ze koszt naprawy jest małosensowny,pozdr. _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Już skumałem o co idzie, bajkowo-jest alternatywny wahacz i możliwoscią łatwej wymiany sworznia(bez prasy). Niech zyje polska "mysl racjonalizatorska"... _________________ Nie ma jak fiat, ciagle jest ...robota!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.