są wymienialne , wymienialny jest też sworzeń tylko z nim jest problem bo trzeba go wcisnąć prasą hydrauliczną , gdzieś czytałem o jego wymianie, te gumy (tuleje) są 2 szt w każdym wachaczu i są wymienialne , z tego co pamiętam to jedna kosztuje 40 zł , druga 30 zł.... _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
Ja bym looknał na http://sklep.intercars.com.pl/ a następnie znalazł w katalogu co mi jest potrzebne spisał numer i podzwonił po sklepach motoryzacyjnych w pobliżu w poszukiwaniach najtańszego rozwiązania
W takim razie gdzie nabyć takowe tuleje, swożnie czy też zestawy naprawcze? na Allegro nie widziałem, są jedynie do tylnych wahaczy.
u mnie w mieście jest sklep motoryzacyjny w którym pracuje mój dobry kolega i to on znalazł te tuleje , nie wiem czy prowadzą sprzedaż wysyłkową ale chyba nie. Jak nie znajdziesz u siebie tych części to pisz na priv coś postaramy się wymyślić....
pozdrawiam _________________ Fiaty nie gubią oleju.... one znaczą swój teren.....
Nie zgadzam się z przedmówcą, wymieniałem dwa miesiące temu w warsztacie „Regeneracja Układów Kierowniczych” Lublin ul 1 Maja 17, rano zawiozłem, po południu odebrałem-koszt 80 zł. Wymontowanie i zamontowanie bezproblemowe, bez kanału zajęło mi 0,5 h, potrzebny mocny klucz nasadowy 19 i 17. Powadzenia.
Ja takze slyszalem ze sworzen jest niewymienialny w przeciwienstwie do tulei.
To tak dla jasnosci czy mowimy o tym samym:
Sworzen:
Tuleja:
Cały wahacz:
P.S Zalaczone obrazki nie pochodza od stilo i ladnie na ostatnim widac ze sworzen jesli wystepuje jako osobna czesc przykrecona srubami jest spokojnie do wymiany w domowych warunkach. Natomiast u nas jest troche inaczej i ja raczej balbym sie wciskac cos prasa i za pol roku znow jechac wymieniac
A tak na marginesie dzisiaj wymieniam obydwa wahacze z przodu wiec oblookam _________________ You make it, we break it!
Nowy sworzeń wtłacza się w gniazdo za pomocą prasy i zakłada nową osłonę gumową. Co do trwałości wykonanej regeneracji nie mam zdania, ponieważ przejechałem dopiero 4 tyś.km. Wiem jedno 80 zł. to nie 250 zł. ,warto przetestować. Pozdrawiam.
Kolego Lachti, daj namiary na ten twój warsztat, może tel. Już chyba skumałem na czym polega ta regeneracja tych sworzni wahacza.Swój w robocie rozebrałem i stwierdzilismy,ze otwór pod sworzeń jest obrabiany w odkuwce wahacza, czyli w caliznie. Owszem, jeśli by mieć nowy sworzeń, miseczki i brok i złożyć to wsio i wcisnąć broka, to może zagrać.Tylko nikt nie sprzedaje tych części, ja się nie spotkałem?pozdr.
K...WA ja koledzy dgybym wiedzial wczesniej ze sa gdzies takie sworznie odrazu bez wachania bym zakupil zestaw caly naprawczy szukalem tuleje sa na necie ale sworzni nieznalazlem dltego tez zakupilem, bardzo tanie trw za 260zl jedna szt.ale teraz zaluje!!!!!
Czy ktoś się orientuje gdzie można nabyć taki sworzeń ? Albo czy jest ktoś w okolicach Wrocławia lub w samym mieście co by zajął się regeneracją tego ? Byłem na szarpaku i koleś mi powiedział, że są luzy na sworzniu prawym
Dołączył: 09 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): świętokrzyskie Posiadane auto: FIAT STILO 1.9JTD 2002
Piwa: 1/4
Wysłany: Wto 08 Gru 2009, 19:42
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Wahacz przedni - naprawa
Ja wymieniłem cały wachacz chociaż mechanior powiedział ze sa komplety naprawcze ale stwierdziłze że się to nieopłaci bo zaraz znowu się powybijają więc lepiej wymienic cały pewnie znowu mnie naciągneli
W Stilo wahacz jest kuty,tuleje są wciskane sworzeń nie.Mogę tylko opowiedzieć ponieważ wszystko da się zrobić.Wszystkie stare wahacze po wymianie sobie zostawcie i sprawdzcie sam sworzeń.Sworznie ze strony niewidocznej to okrągła kula pływająca w podkładkach teflonowych
od gory zabezpieczona osłoną a od spodu posiada (sprężyne)dociskową kasującą luz kiedy teflon się wytrze z braku smaru, dalej za sprężyną jest dekielek zamykający całość.Kiedy już podkładki wytrą sie maksymalnie i sprężyna juz nie kasuje to swożen należy wymienić.Powiem jak to warsztaty naprawiają sworznie nierozbieralne d strony gwintu wyciskają sworzeń do dołu dekielek wyskoczy i cały sworzen ze sprężyną i dwie połowy teflonowe .Składając można stosować podkładki kasujace luz i wkłada się sworzeń na miejsce a dekielek delikatnie dobija na swoje miejsce.Takie tylko podpowiedzi z mjej strony aby po wymianie wahaczy zostawić sobie i samemu sprawdzić jak to jest ze sworzniami ,że jedni mowią da sie zrobić inni nie da się.
Szanowni Panowie.
Czy ktoś z Panów dokonywał regeneracji wahacza w postaci wymiany obu tulei? Jak ciężko wyprasowuje i wprasowuje się te tuleje? Czy po wprasowaniu nowych dobrze siedzą w gnieździe?
"Pomiędzy sworzniem a gniazdem znajduje się element z tworzywa sztucznego, który gwarantuje odpowiednią ruchomość sworznia, a jednocześnie kasuje luz. Całość jest zawalcowana w taki sposób, aby uniemożliwić wypadnięcie sworznia. W miarę przejechanych kilometrów tworzywo sztuczne wyciera się i w ten sposób powstaje luz. Sworzeń zaczyna stukać o wahacz. W firmach zajmujących się regeneracją wahaczy odcina się zawalcowane zabezpieczenia, czyści powierzchnie współpracujące, wymienia wkładkę z tworzywa sztucznego, a następnie składa wszystko i zabezpiecza przed wypadnięciem poprzez ponowne walcowanie."
Warsztat w którym kiedyś regenerowałem sworznie do innych aut, odcinał (wytaczał) dolną część sworznia, wymieniał teflon, regenerował kulę sworznia, dolna odcięta część sworznia była gwintowana a w nią wkręcana tuleja blokująca.
Po regeneracji sworznie były mocno "ciasne" przez bardzo długi czas użytkowania i bez porównania bardziej trwałe od zamienników.
Pozdrawiam _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.