Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK Posiadane auto: FIAT IDEA
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 02 Lis 2009, 10:15
Temat postu:
Kontrolka Silnika
Witam potrzebuje waszej pomocy i rady ostatnio w mojej Idei 1.3 Multijet pojawił się problem z zapaleniem się kontrolki silnika przy gwałtownym przyspieszeniu a co za tym idzie utraty mocy tak jak by przestała chodzić sprężarka przynajmniej ja mam takie odczucie po odłączeniu akumulatora wszystklo wraca do normy kontrolka gaśnie można spokojnie jeżdzić i nic się nie dzieje do momentu gdy gwałtownie przyspieszymy zaś pojawia sie problem za wszystkie porady z góry dziękuje .
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 179 Skąd jesteś (miejscowość / region): KROTOSZYN Posiadane auto: BRAK
Piwa: 13/1
Wysłany: Pon 02 Lis 2009, 18:28
Temat postu:
Re: Kontrolka Silnika
jacekv8 napisał:
Witam potrzebuje waszej pomocy i rady ostatnio w mojej Idei 1.3 Multijet pojawił się problem z zapaleniem się kontrolki silnika przy gwałtownym przyspieszeniu a co za tym idzie utraty mocy tak jak by przestała chodzić sprężarka przynajmniej ja mam takie odczucie po odłączeniu akumulatora wszystklo wraca do normy kontrolka gaśnie można spokojnie jeżdzić i nic się nie dzieje do momentu gdy gwałtownie przyspieszymy zaś pojawia sie problem za wszystkie porady z góry dziękuje .
zawor overbost od ukldu doladowania moze byc trafiony
pozatym ostatnio w centralkach zauwazylem jeden problem ze jesli uszkodzony jest przeplywomierz slabnie auto.
Ale tak jak kolega 156 napisal zaczolbym od elektrozaworu _________________ PKT.22
Dołączył: 02 Lis 2009 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): ŚLĄSK Posiadane auto: FIAT IDEA
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 19 Lis 2009, 21:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Idea ) Kontrolka Silnika
Troche zeszło z tym czyszczeniem bo niemiałem czasu ale wyczysciłem to co było mozliwe a dokładnie na pierwszy strzał poszedł czujnik ciśnienia doładowania tak jak w opisie u Maciek-156 jest czarna kostka z tyłu kolektora ale dalej zonk bo niema żadnego żółtego języczka jest dziura i tyle(jakiś nowszy model chyba tego czujnika) ale i tak pomoczyłem w benzynie wymyłem. Następnie zawór EGR tam czyściutko kolektor też ,jaka masakra odkręcic to to nie tak jak w Alfie on jest za silnikiem straszny trudny dostęp. Następnie przegląd
zmiennej geometrii turbiny tu też zonk niema żadnej pompki rozbieralnej włosi zamontowali coś na zasadzie jak było w Fiatach 125P jak pamiętam taką pompke jak była na rozdzielaczu zapłonu taka zagnieciona blachami bębrana ale za to za nią są cięgna i wydaje mi się że tu jest główny problem one się po prostu chyba zawieszają pewnie wysoka tęperatura też nie ułatwia od kolektora zapiekają te cięgna .Cięgna nasmarowałem jak na razie wszystko OK pedał do podłogi i maszyna pięknie się zbiera . Mam nadzieje że innym użytkownikom z takim problemem pomoże ten temat w wyjaśnieniu sprawny główne dzięki MACKOWI -126.POZDRAWIAM
Dołączył: 28 Cze 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Fiat Idea 1.3 Multijet
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 28 Cze 2010, 23:58
Temat postu:
Podobny problem w mojej Idei 1.3 MJet 70KM (2005)
Witam
u mnie objawy b. podobne - powyżej 3 tys. odcinało turbo i zgłaszało błąd P0238. Przejechane 150 tys km. Resecik błędu przez OBD2 pomagał tylko do chwili gdy znów nie zapomniałem się.
Zgodnie z powyższymi zaleceniami pomogło po prostu samo wyczyszczenie czujnika ciśnienia doładowania który okazał się nieźle zawalony tłustą sadzą czy czymś takim. Cała operacja około 1 godziny przy czym posiłkowałem się instrukcją serwisową.
Załączam opis z uwzględnieniem specyfiki 1.3 Multijet 70KM z 2005 r:
1. odłączyć wtyk elektryczny od przepływomierza powietrza
2. zdjąć z przepływomierza rurę łączącą go z turbosprężarką
3. odłączyć rurę dolotową powietrza spod grilla od zespołu filtra powietrza
4. zespół filtra powietrza w całości ciągniemy zdecydowanie w górę (zejdzie łatwo z przednich gumowych podpór) i następnie do siebie (wyjdzie z tylnego wspornika)
5. na kolektorze dolotowym powietrza który właśnie sie odsłonił (mniej więcej pod lewą wycieraczką patrząc z przodu) jest czujnik ciśnienia dołądowania przykręcony jedną śrubą - uwaga nie widać tej śruby - wymagany do niej klucz gwiazdkowy
6. ostrożnie odczepiamy uchwyt przebiegajacej obok wiązki przewodów (może przeszkadzać)
7. wysuwamy żółte zabezpeiczenie ze złącza elektrycznego na czujniku i następnie cały wtyk eletryczny
8. odkręcamy śrubę i delikatnie kręcąc na boki wysuwamy czujnik w górę a następnie czyścimy go np. benzynką tak jak to juz zostało opisane.
Kolejne kroki dosyć oczywiste. U mnie po powyższej operacji jak ręką odjął. Sam kolektor jest też nieźle zapaskudzony ale na razie nie chce mi się tego ruszać...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Idea ) Porady,problemy tchniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.