Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: Brava 1,2 16V HSX + LPG, Marea Weekend 1.9JTD HSX 2000 rok, obecnie Fiat Stilo kombi Dynamic 1.6 16V+lpg 2003r i Ford Fiesta 1.3 benz 2000r.
Piwa: 9/0
Wysłany: Pon 02 Lis 2009, 23:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) plyn paraflu czy inne?
Hejka,
przez osiem lat w Uno (mając je od "nowości") jeździłem na Paraflu i po jakichś sześciu latach pompa zaczęła ciec i ośmiu latach przeciekała już chłodnica a płyn chłodniczy zmieniany był co roku - co jest częściej niż zalecane.
Teraz jeżdżę dziesięcioletnim samochodem - Bravcia - i jest zalany jakimś włoskim wynalazkiem od ponad roku i nic się nie dzieje złego.
Ogólnie uważam że ważne jest aby płyn zmieniać kiedy to wskazane, a jakim się zalewa to raczej mniej istotne.
Dodam jeszcze że znaczna część mojej rodziny kieruje się bardziej ceną przy wyborze płynu chłodniczego niż jego marką, co może i nie jest najlepszym rozwiązaniem ale nikt nie narzeka.
Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 401 Skąd jesteś (miejscowość / region): Ostrow Wielkopolski Posiadane auto: Renault Vel Satis 3.5
Piwa: 10/7
Wysłany: Pon 02 Lis 2009, 23:44
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) plyn paraflu czy inne?
kazdy plyn chlodniczy ma zblizone parametry a Paraflu to nic innego ani lepszego niz te wszystkie inne tanie na rynku. Placisz za marke i tyle. Ja jezdze na jakims z tych tanszych i wcale nie narzekam i wszyscy nzajomi kupuja tez te tansze i nie maja problemow. Poprostu nie kupuj tego najtanszego tylko jakis z tych tanszych ale w granicach zdrowego rozsadku
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Wto 03 Lis 2009, 11:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) plyn paraflu czy inne?
Ja w swoim Cieniasie po pierwszym przeglądzie serwisowym wymieniłem z paraflu na petrygo i do dzisiaj śmigam i nic a nic się nie dzieje. Zaznaczam, że dopiero drugi raz wymieniłem petrygo, chociaż mam swój miernik gęstości który wskazywał na dobre parametry po 5 latach użytkowania, ale wymieniłem. w tej chwili po poprzedniej wymianie jeżdżę już szusty rok. Przez ten okres dolałem 1 l. płyny i przy pierwszych mrozach tego roku robiłem pomiar i płyn nadal nie stracił swoich właściwości. Co prawda, nie jeżdżę dużo, bo robię 7-10 tys. km rocznie.
Ja w swoim Cieniasie po pierwszym przeglądzie serwisowym wymieniłem z paraflu na petrygo i do dzisiaj śmigam i nic a nic się nie dzieje. Zaznaczam, że dopiero drugi raz wymieniłem petrygo, chociaż mam swój miernik gęstości który wskazywał na dobre parametry po 5 latach użytkowania, ale wymieniłem. w tej chwili po poprzedniej wymianie jeżdżę już szusty rok. Przez ten okres dolałem 1 l. płyny i przy pierwszych mrozach tego roku robiłem pomiar i płyn nadal nie stracił swoich właściwości. Co prawda, nie jeżdżę dużo, bo robię 7-10 tys. km rocznie.
kolego a jak się ustosunkowujesz do twierdzenia producentów płynów że po pewnym czasie płyn traci swoje własności antykorozyjne ?
WSK!!!
Drodzy Panowie temat jak morze nie konczący sie . Nikogo do niczego nie namawiam ,to tylko moja i wyłącznie ocena. Płyn paraflu w mojej Sienie jest od początku 11lat i jest OK
A adasienko chciał lepiej
="adasienko"]Hejka,
przez osiem lat w Uno (mając je od "nowości") jeździłem na Paraflu i po jakichś sześciu latach pompa zaczęła ciec i ośmiu latach przeciekała już chłodnica a płyn chłodniczy zmieniany był co roku - co jest częściej niż zalecane.
Płyn chłodniczy to 50/50 glikol etylenowyi woda destylowana + barwnik i inhibitory korozji .Czesta wymiana to powstawanie osadów i szlamów , jeśli już to wlać co 4-5 lat -30ml inhibitora np. Ferpro lub Copal , nie jest to jednak konieczne . Jedyny warunek to nie dolewać wody. Upewniając sie , że płyn niezamarznie to miernik gęstości płynu , lub kilkanaście gram płynu i na noc do zamrażarki 18-20* C Dlaczego nie wymieniam płynu ,nie chodzi mi wogóle o koszta to grosze , ale o osady siarczki ,chlorki . '' Ale róbta co chceta '' .
]
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Sro 04 Lis 2009, 22:31
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) plyn paraflu czy inne?
Żwirko napisał:
WSK!!!
Nikogo do niczego nie namawiam ,to tylko moja i wyłącznie ocena. Płyn paraflu w mojej Sienie jest od początku 11lat i jest OK
A adasienko chciał lepiej
="adasienko"]Hejka,
przez osiem lat w Uno (mając je od "nowości") jeździłem na Paraflu i po jakichś sześciu latach pompa zaczęła ciec i ośmiu latach przeciekała już chłodnica a płyn chłodniczy zmieniany był co roku - co jest częściej niż zalecane.
Płyn chłodniczy to 50/50 glikol etylenowyi woda destylowana + barwnik i inhibitory korozji .Czesta wymiana to powstawanie osadów i szlamów....
]
Płyn chłodniczy to 30% glikolu a 70% wody i innych dodatków (-35 st. przymarzania, nie tak przemarzania, jak wytrącania wody z spirytusu, co w efekcie powoduje nie zamarzanie, a tak zwane krupy które nigdy nie uszkodzą układu chłodzenia ani silnika) Znam to, gdyż kiedyś pracowałem w pewnych zakładach chemicznych, gdzie glikol był stosowany do produkcji chemii gospodarczej, a przy okazji braków płynów chłodniczych w sprzedaży, lata osiemdziesiąte, mieszało się go z wodą i lało do samochodów. W czystej postaci był żrący i niszczył przewody gumowe i silniki z elementami aluminiowymi ( głowice i bloki aluminiowe)
Dołączył: 12 Maj 2008 Posty: 228 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rzeszów Posiadane auto: Brava 1,6 16v 98r
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 05 Lis 2009, 09:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) plyn paraflu czy inne?
Wszytkie płyny oparte na glikolu i monoglikolu etylenowym można ze sobą mieszać i nic nie powinno się stać - nie zależnie od koloru i producenta. Akyrat petrygo i borygo to ja bym nie lał bo ich temp wrzenia to 105 stopnii gdzie prestone czy paraflu gotują się dopiero przy 135. Podobnie jest z zamarazniem ale nie pamiętam już parametrów. Dokładnie to sprawdziłem, gdyż kiedyś też miałem podobny problem z wyborem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Układ chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.