Problem teoretycznie żaden, bo wielu by mi zapewne odpowiedziało po prostu - jak silnik zaczyna głośniej wyć to trzeba mu podwyższyć bieg a jak siędłąwi to zejść na niższy, lecz chętnie poznałbym jakiś wyznaczony kanon, zakres prędkości w przedziale którychn nalezy jechać na danym biegu, przy spadku prędkości jakie wartości wymagają zmiany biegu i podobnie przy wzroście. Nie mówię tu oczywiście o jeździe pod górkę etc, móimy o statystycznej drodze, jakby to ująć - odpowiedniku gazu doskonałego w fizyce
z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam!
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
na zegarach masz znaczniki
ogólnie to tak jeździ się do 4-4.5 tyś obrów i zmiana ale to trzeba wyczuć jak będziesz patrzeć na prędkość to skupisz się na tym i nie będziesz myśleć podczas jazdy a to może się skończyć źle
no i oczywiście tak się jeździ autem wolno ssącym 8 zaworów bo 12 i 16 zaworowymi jeździ się utrzymująć powyżej 4 tyś do 7 tyś obrotów _________________ piotr
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
khem, "obrażasz" mnie sugerując że skupię się na prędkościomierzu zapominając o patrzeniu na drogę... jednak po coś on jest więc szybkie zerknięcie mi wystarczy i niebezpieczeństwa nie stworzę
z tymi obrotami jest jeden malutki problem - moje pocieszne stare wręcz można rzec poczciwe uno nie posiada wskaźnika obrotów :-p
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
Sprawdzało mi się to w moim byłym CC, sprawdza się teraz w Sienie 1.2 no i gdy uczyłem się jeździć na Fiacie Uno też się sprawdzało. Myślę, że rozwiązanie jest ekonomiczne i przyjazne dla silnika, nie ma przy nim deficytów mocy na wyższych biegach i autka płynnie, cicho i ładnie mi się w ten sposób rozpędzały. Po prostu należy zmieniać biegi co 20 km/h: 1 bieg do 20 km/h, 2 bieg do 40 km/h itd. Długi czas jeździłem w taki "szkolny" sposób i przyznam, że gdy zacząłem bardziej używać pedału przyspieszenia, mniej dbając o te granice dość dużo wzrosło spalanie, gdy jeździ się tak jak napisałem powinno się trochę zaoszczędzić. Także uważam, że dla naszych Fiatów jest to dobre rozwiązanie, oczywiście dla niewprawnego kierowcy jest to na początku o tyle kłopotliwe, że musi trochę zwracać uwagę na zegary, ale kierowcy z doświadczeniem bez problemu wyczują ten moment zmiany biegu. Taka jest moja opinia w tej kwestii. BTW w instrukcji do samochodu na pewno masz zakres maksymalnych prędkości dla danego biegu, ale dobijanie do nich jest wg mnie niezdrowe.
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
Dziękuję za jakąś konkretną odpowiedź, mam jeszcze pytanie: redukcja po prostu identyczna w porządku odwrotnym? Tzn przy tych samych proigach prędkości aby silnikowi było z tym miło ?
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
Tu są schody, bo o ile trójka chętnie przejmie pracę po dwójce przy prędkości 40 km/h, to w sytuacji odwrotnej dwójka nie jest tak skora do pracy i silnik zacznie wyć, co nie jest przyjemne dla ucha kierowcy. Także tu jeśli koniecznie chcesz redukować biegi po kolei, to myśle, że lepiej pozwolić samochodowi zwolnić na wyższym biegu do mniejszej prędkości np na trójce zamiast przy 40 km/h przerzucić przy 30 km/h, to nie zaszkodzi, a silnik zachowa się ciszej, bo należy pamiętać, że jeśli redukujesz biegi, to chcesz zwolnić, czyli nie naciskasz pedału przyspieszenia, a dwójka bez gazu przy tej prędkości nieładnie się dusi im wolniej tym mniejszy szok będzie to dla silnika Ja staram się załatwiać sprawę inaczej, wrzucam luz przed skrzyżowaniem, o ile nie jadę z górki - samochód wtedy sam wytraci trochę prędkości dzięki oporom toczenia, a resztę załatwiają hamulce. Redukcję biegów, a właściwie hamowanie silnikiem stosuję przy jeździe po górach, bo tam jest to niezbędne, ale w tej sytuacji nie obowiązują żadne tego typu zasady, bo wiadomo, że najlepiej wtedy jechać na biegu, który nie pozwoli rozpędzić samochodu do dużych prędkości (czyli niskiego, na którym silnik ma wysoką moc). Zwykle zjeżdżałem CC na dwójkach i trójkach, ale na ostrych zjazdach prędkości na tych biegach dochodziły do kosmicznych wartości, czasem bywało, że dwójka zbliżała się do 60 km/h a to już niezdrowo. Dlatego tam gdzie to możliwe polecam inne rozwiązanie na wytracenie prędkości. W kontrolowany sposób można pozwolić samochodowi trochę się rozpędzić i nie hamując, ani nie wrzucając biegu pozwolić mu wytracić prędkość podczas wjeżdżania na kolejną górę (jadąc z Zakopca do Krakowa kilka razy wytraciłem w ten sposób prędkość od 110 do 50 ) Sądzę, że to zdrowsze i dla silnika i dla ludzi w samochodzie, a jeśli tylko warunki na to pozwolą i droga nie jest zatłoczona to i przyjemność z takiej jazdy spora.
Dołączył: 14 Paź 2007 Posty: 122 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bydgoszcz Posiadane auto: Fiat uno 1.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 25 Paź 2007, 21:15
Temat postu:
Re: ( Fiat Uno ) Przy jakich prędkościach zmieniać biegi?
Ja zmieniam tak jak samochod tego potrzebuje,nie ma reguły bo np.jesli auto jedzie pod gorke to wiadomo ze przytrzymamy je na 4 a nie bedziemy dusic na 5 ale zazwyczaj przy prostej drodze to wyglada tak:
1 bieg- do 20 km/h
2 bieg- do 40 km/h
3 bieg- do 60 km/h
4 bieg- do 75-80 km/h
5 bieg- pow 80
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Uno ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.