Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 1199 Skąd jesteś (miejscowość / region): małopolska Posiadane auto: seat alhambra 1,9 tdi 115KM 2003r......fiat punto I benzyna 99r
Piwa: 87/2
Wysłany: Pią 20 Lis 2009, 19:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Akumulator parametry
myślę,że powinien dawać radę z doładowaniem tego akumulatora,problem polega na tym,że akumulator powinien do auta być włożony-naładowamy w 100 %,a jeśli masz gdzieś upływ prądu,albo robisz mało kilometrów,albo tak jak kolega wyżej zaproponował nieprawidłowe parametry na alternatorze,to nic nie pomoże z mniejszą pojemnością,nawet tą 50 trzeba by doładować z prostownika bo ją rozładuje...pozdro _________________ pomoc na forum,
mile widziana
i bardzo wskazana
Jeśli chodzi o parametry sprawdz miernikiem na klemach napięcie nominalne 14v natęrzenie 75Amp. natęrzenie przy 1800 obrotów 40Amp. natęrzenie przy 6000 obrotów 75 Amp. przy klimie o dzieśięc większe.Akumlator 50 A-h. pozdrawiam powodzenia. _________________ tarnina
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 1041 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dąbrowa Górnicza Posiadane auto: Ford Fokus 1.6 diesel 2011r MODERATOR
Piwa: 43/16
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 08:52
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Akumulator parametry
Akumulator 60Ah przy tym silniku i alternatorze jest ok.
to że ci się rozładowuje to nie jest wina pojemności akumulatora a poboru prądu przez odbiorniki(alarm,radio itp.) lub samego akumulatora.
Należałoby podpiąć amperomierz i sprawdzić pobór prądu.Jeżeli chodzi o ładowanie to napięcie ład.powinno wynosić 14.2 - 14.5V nie mniej nie więcej w całym zakresie obrotów.Jeżeli chodzi o natężenie prądu to jest on zależny od obciążenia alternatora.Pozdrawiam-Marek.
Wczoraj naładowałem akumulator miał 12,8 V dziś rano miał 12,6V(stał w garażu nie podłączony). Podłączyłem do samochodu, odpalił bez problemu, napięcie ładowania 14,4V, czyli chyba ok. Jak silnik wyłączony to pobiera ok 80 mA, czyli nigdzie jak stoi prąd nie "ucieka". Wychodzi na to że czas tego akumulatora się powoli kończy. Dzięki za pomoc
Witam a do mnie który bedzie odpowiedni obecnie mam taki 12v 50Ah 450A i mam możliwosc zamiany na takie 12v 44Ah 360A lub 12v 53Ah 540A chyba ten ostatni bedzie lux co myslicie.
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 147 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska Posiadane auto: Fiat Brava 1,9D
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 25 Lis 2009, 17:22
Temat postu:
Akumulator
Wydaje się że najlepszym rozwiązaniem będzie ten 44Ah 360A. W Twoim modelu producent zaleca 40 Ah. Jeśli założysz o dużo większej pojemności np. 53 Ah alternator może nie dać rady go doładować szczególnie w warunkach zimowych - włączone światła całą dobę, wycieraczki, spryskiwacze itp. Pozdrawiam.
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 25 Lis 2009, 17:47
Temat postu:
Re: Akumulator
niuniek24w napisał:
Jeśli założysz o dużo większej pojemności np. 53 Ah alternator może nie dać rady go doładować szczególnie w warunkach zimowych - włączone światła całą dobę, wycieraczki, spryskiwacze itp.
To jest bzdura. To czy "da radę" doładować czy nie da rady zależy tylko od bilansu ile prądu wytworzy alternator i ile zużyją odbiorniki. Akumulator - jak sama nazwa wskazuje - jest tylko rezerwuarem. Większy będzie równie dobry co mały, jedynie cięższy i droższy - za to zgromadzi więcej energii.
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 147 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska Posiadane auto: Fiat Brava 1,9D
Piwa: 12/0
Wysłany: Sro 25 Lis 2009, 17:59
Temat postu:
Re: Akumulator
To jest bzdura.
Tak? To poczytaj:
http://narty.gazeta.pl/narty/1,76028,1110376.html
I jeszcze to:
Producent obliczył jaka pojemność będzie optymalna do konkretnego modelu i nawet jeśli oszczędnościowo wyposażył auto w mniejszy (choć wystarczający) akumulator, to ze względów ekonomicznych sensowne będzie zastosowanie akumulatora co najwyżej o jeden stopień większy niż fabryczny (np. zamiast 45 Ah - 50 Ah).
Jeżeli z akumulatorem nie mamy żadnych problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków (oprócz jego wyższej ceny w momencie zakupu). Wręcz przeciwnie - większy akumulator na srogim mrozie zapewni większy zapas pojemności i ułatwi rozruch. Jeśli natomiast z akumulatorem miewamy kłopoty, to znaczy że mamy ujemny bilans energetyczny w samochodzie (zakładając oczywiście, że mamy sprawną instalację elektryczną i sam akumulator) i większa pojemność akumulatora problemu nie rozwiąże. Bilans elektrycznego w aucie, zależy od wielu czynników: czy jeździmy na światłach, czy auto jest użytkowane na krótkich odcinkach czy w trasie (jak często następuje rozruch silnika), od temperatur (czy auto jest garażowane lub czy są duże mrozy), czy w aucie są dodatkowe urządzenia popierające znaczne ilości energii (system audio, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektryczne sterowanie szybami, lusterkami, szyberdachem, fotelami, ogrzewanie lusterek, foteli itd.). W przypadku, gdy prądu brakuje nie uciekniemy od doładowywania akumulatora zewnętrzną ładowarką. Większy akumulator teoretycznie mógłby wydłużyć okresy pomiędzy kolejnymi ładowaniami, ale istnieje ryzyko, że będzie on ciągle niedoładowany. Taki stan grozi zasiarczeniem akumulatora - straci on część pojemności.
Jeśli ktoś musi mieć większy akumulator właśnie ze względu na np.: prądożerny zestaw audio to musi zadbać o systematyczne doładowywanie akumulatora, aby ten miał szansę służyć jak najdłużej.
Przeczytałem oba teksty. Jeden przeczy drugiemu. Artykuł z linka powiela całkowicie nieprawdziwy mit o niedoładowaniu akumulatora z powodu jego "zbyt duzej" pojemności. Zacytowany tekst - przeciwnie - chociaz zawiera nieścisłe sformułowanie: "Jeżeli z akumulatorem nie mamy żadnych problemów, to zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków ").
Ściślej byłoby po prostu: "zastosowanie dużo większego akumulatora nie pociągnie żadnych negatywnych skutków".
Bo oczywiście, jeśli bilans jest ujemny to KAŻDY akumulator będzie niedoładowany - BEZ ZNACZENIA czy duży czy mały.
Tekst napisany grubą czcionką mówi - słusznie całkowicie - że ciągle niedoładowany akumulator się zasiarczy. Ale NIE Z WINY dużej pojemności - a pewnie tak to błędnie zinterpretowałeś - lecz z winy ujemnego bilansu, który jest NIEZALEŻNY od pojemności akumulatora. W przypadku ujemnego bilansu większy akumulator wymaga rzadszych doładowań - po prostu na dłużej wystarcza energia jaką zgromadzi, jednak doładowań wymagać będzie każdy i duży i mały. Zasadniczo ujemny bilans jest sytuacją patologiczną, chyba ze jest zamierzony i "sprawca" zna tego konsekwencje (a jak zna, to zaopatrzy się w duży aku i prostownik).
BTW w artykule z linka znalazłem jeszcze kilka innych bzdurek, choćby tekst "Bieguny i zaciski należy nasmarować wazeliną techniczną w celu poprawy przewodzenia" - oczywiście to bzdura wazeliną na pewno przewodzenia nie poprawimy, jedynie odizolujemy ołów od środowiska oraz uszczelnimy ołów z obudową (jak ktoś ma niebieskozielony nalot na klemach to właśnie dlatego że ma tam nieszczelności spowodowane zazwyczaj siłowaniem się z klemami).
Kolejny kwiatek:
"lepiej wybrać ten, który cechuje się prądem rozruchowym o wyższej wartości (naturalnie, jeśli producent auta nie wprowadza ograniczeń pod tym względem)" - no pewnie że lepiej, tylko jakim cudem producent miałby wprowadzać takie ograniczenie i czemu miałoby ono szkodzić?
tekst pisał jakiś ignorant - co nie dziwi, rzetelność i wiedza pismaków jest zazwyczaj marna.
Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 47 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Scenic 1.9 dci 120 km. 2003r
Piwa: 3/14
Wysłany: Sro 25 Lis 2009, 21:51
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) Akumulator parametry
kurde koledzy ja mam kwasek 70 ah kupiłem go w czerwcu 2008 . taki mi polecił sprzedawca , ale teraz mysle ze jest za duży . robie 10000 tys. rocznie. po postoju w garażu dwa dni ma takie małe zacięcie ale kreci jakos. dowiedziałem sie od znajomego elektryka ze przy takiej jezdzie do 10000 tys rocznie alternator nie naładuje zawsze do końca. wiec polecił mi co miesiąc, dwa podładowac go na malym prądzie przez noc . i tak robie od miesiaca. na razie jest ok i ładnie kręci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.