Witam, ja mam mały problem, cos mi nawalają swiatła na forum znalazłem ze to moze byc przełącznik zespolony, jesli moge prosic o manuala jak naprawic przełacznik bede wdzieczny, z góry dziekuje. marcinkuny@vp.pl
Dołączył: 20 Gru 2009 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: FIAT BRAVO 1,6 16 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 08 Kwi 2010, 11:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa
Witam ,poproszę o to samo co wszyscy wyżej , u mnie jak wysiadł przełącznik to go spięli,ale nie mogę świateł zgasić. Dzięki. marion22@op.pl _________________ Marta
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Czw 08 Kwi 2010, 17:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa
Nie wiem czy to się w ogóle opłaci naprawiać.
Najlepiej wymienić cały przełącznik zespolony na "nowy z rozbiórki" i zamontować przekaźnik do świateł ( http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=75846 )
Przełączniki to jedna całość: wajcha od świateł, wajcha od wycieraczek, przerywacz kierunkowskazów.
Rynkowa wartość sprawnego to około 40 zł.
Uwaga! zestaw zespolony przełączników nie do końca jest wymienny pomiędzy BBM z airbagiem i bez airbaga. Róznica jest w tym, że jak Fiat ma airbag to sygnał elektryczny KLAKSONU jest przeprowadzony - podobnie jak sygnał poduszki i ewentualnie sterowania radiem - poprzez tak zwaną taśmę (zwijkę). W aucie bez airbaga nie ma taśmy, tylko pierścienie miedziane, wówczas na zestawie wskaźników zespolonych są blaszki-szczotki. Od biedy da się te blaszki przełożyć chyba z uszkodzonego do sprawnego. MOżna też założyć taśmę zamiast pierścieni - pasuje, ale jest droga.
Z tymi przełącznikami to różnie bywa, sam wymieniałem 2 tygodnie temu to na szrocie zaśpiewali mi 150zł - normalnie się uśmiałem. Na szczęście w sieci można znaleść w dobrej cenie od około 50zł z tym że nie ma się pewnośći ze bedzie w 100% sprawny.
Najlepiej podjechać do takiego sprzedawcy i jak pozwoli to wpiąć kosteczkę w swoim samochodzie od światez z przełącznika do tego zakupowanego na moment - po lewej stronie pod kierownica, wystarczy tylko osłonę pod kierownicą ściągnąć - trzyma się na 3 wkrętach. _________________ *** FIAT BRAVA ***
Ja po dwukrotnej reanimacji przełącznika postanowiłem poszukać na szrotach. Ale wszędzie były do wersji z poduszką. Kupiłem z 2002r z multipli, przełożyłem blaszki od klaksonu i ten plastik z prowadnicami sygnału klaksonu, dołożyłem cienką uszczelkę gumową żeby luzu nie było i wszystko działa od tygodnia. Różnica taka, że jest inny dźwięk przy kierunkowskazach . Reanimacja przełącznika bez zakładania przekaźników mija się z celem bo wytrzymuje to może z pół roku i problemy wracają.
Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole Posiadane auto: Fiat Brava 1,2
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 13 Kwi 2010, 21:37
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa
Daabek napisał:
Dziękuję za tak szybką odpowiedź.Zaoszczędziło mi to wiele czasu ,nerwów i pieniędzy.Jutro zabieram się do naprawy.Zobaczymy jak mi pójdzie. I jeszcze tylko małe ostrzeżenie: Ludzie wstawiajcie przekaźniki bo nie znacie dnia ani godziny.....
Udało się.Całośc zajęła mi około 3.5h.Nagroda Nobla dla kogoś kto zrobił tego manuala.Przede wszystkim za wykaz wszystkich narzędzi które były potrzebne Świetny pomysł!
Pomysł znany od dawna, proponował bym ominąć również stacyjkę też będzie przez nią płynął mały prąd tzn prąd cewki przekaźnika.Zasilanie wziać z plusa np skrzynki bezpiecznkowej i już
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Sro 14 Kwi 2010, 14:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) Przelącznik zespolony-naprawa
nusek napisał:
proponował bym ominąć również stacyjkę też będzie przez nią płynął mały prąd tzn prąd cewki przekaźnika.Zasilanie wziać z plusa np skrzynki bezpiecznkowej i już
To nie jest konieczna czynność, styki stacyjki nie są obciążone dużym prądem, bo ona tylko załącza fabryczny przekaźnik "główny". Oczywiście nie będzie błędem wziąć zasilanie skądinąd, zależy jak komu wygodniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.