Witam. Dzisiaj po przejechaniu okolo 5 km zagotowal mi sie i calutki wyparowal plyn chlodnicy... nalalem nowy, pojechalem do mechanika,od mechanika do elektryka i okazalo sie ze wszystko dziala.
Wydaje mi sie, ze silnik w ogole przy temperaturze powietrza okolo 15 stopni, nie powinien sie nawet nagrzac do tego stopnia ... przypuszczam ze powodow moze byc duzo ?
Forum to kopalnia wiedzy na temat ukladu chlodzenia,- wystarczy poszukac. P-pa plynu chlodzacego do zdiagnozowania, ponadto sprawnosc uszczelki pod glowica jest pod znakiem zapytania. Sprawdziles stan oleju w silniku oraz jego kolor ? Ubywa plynu w zbiorniczku wyrownawczym lub cisnienie wyrzuca na zewnatrz ?
a wiec tak: plynu nie ubywa od kiedy nalalem po wyparowaniu, nie ma sladow oleju w nim, zadnej bialej mazi przy wlewie do oleju , brak biaglego dymu z rury, poza tym jednym razem nic nie wywala ze zbiornika.
olej tez na poziomie jaki byl , kolor konsystencja ponoc odowiednia.
Elektryk nie zauwazyl nic , mechanik po krotkim spojrzeniu tez nie, chlodnica sie zalacza ,chlodzi silnik tylko cos chyba za czesto , postoje 10 minut na wolnych obrotach i mamy pierwsze zalaczenie chlodnicy...
jedno co zauwazylem a raczej uslyszalem, po zgaszeniu silnika wyraznie slychac bulgotanie podobne do picia resztki napoju przez slomke, tak przez 2 sekundy... nie bulgocze plyn w pojemniku a cos innego,moze jakies zapowietrzenie ?
Sugerujesz zapowietrzenie ukladu chlodzenia.,- wiec go odpowietrz.Ustaw na kokpicie nagrzwewnice na maxa /prawdopodobnie powstala poduszka powietrzna/ i na uruchomionym silniku rozpocznij odpowietrzanie ukladu chlodzenia.
Sprwdz jeszcze termostat ,- moze ma problemy z prawidlowym otwieraniem. Najlepszym rozwiazaniem bylby demontaz termostatu /stworzenie duzego obiegu/ i sprawdzenie co bedzie sie dzialo dalej. Objawem niesprawnosci termostatu przy grzejacym sie silniku jest goracy gorny waz dochodzacy do chlodnicy, a zimny dolny i koniecznie odpowietrz uklad chlodzenia bo nigdy nie dojdziesz do sedna usterki.
ok, jutro idzie do mechanika i zobaczymy jaka bedzie diagnoza. Mam jeszcze jedno pytania... temperatura po 2 minutach jazdy jest na polowie, to chyba nie jest normalne ? czy moze fiaty tak maja...?
aha i jeszcze jedno... sprawdzalem poziom plynu rano i nic nie wycieklo, ale po przejechaniu nie wiem ,moze 5 km , poziom plynu wzrosl, to normalne?
Dowiedziales sie w warsztacie samochodowym, ze podczas wzrostu temperatury silnika rozszerza sie plyn chlodzacy, - obstukany ten mechanior. Wspomnial moze, jakim cudem zagotowal sie silnik i wyparowal z ukladu caly plyn chlodzacy ? Bo to jest chyba najbardziej istotna sprawa.
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 24 Wrz 2007, 19:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zagotowal sie plyn chlodniczy
Bede wymieniał termostat w Bravo 1.4 12V (silnik nie może się zagrzać, podczas jazdy ma maksymalnie 2 kreski). Po wlaniu nowego płynu do chłodnicy (Paraflu) będzie trzeba odpowietrzyć układ (odpowietrznik za termostatem). Czy odpowietrzać na załączonym silniku, czy może na wyłączonym. Wydaje się że na załączonym, ale wole się upewnić.
Dołączył: 24 Wrz 2007 Posty: 120 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: Peugeot 508 2.0 HDI 150 KM 2014 rok
Piwa: 0/1
Wysłany: Pią 19 Paź 2007, 21:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Bravo ) zagotowal sie plyn chlodniczy
Ciężko było go odpowietrzyć samym odpowietrznikiem na wężu. Pomogło dopiero odkręcenie plasikowego korka w chłodnicy. Z początku nie wiedziałem że jest tam jakiś dodatkowy odpowietrznik, ale po kilku chwilach mizernego odpowietrzania dał się zauważyć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Bravo ) Uklad chłodzenia
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.