optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Cześć,
wczoraj wymienili mi w aso 2 górne poduszki silnika. Auto mniej się trzęsie ale jeszcze trochę się trzęsie w szczególności kiedy dodaje i odpuszczam gaz, wtedy przez auto przechodzą rózne wibracje.
Zastanawiam się, czy ASO wkręciło poduszki na pałę (bardzo im się spieszyło bo robili to do zamknięcia serwisu) czy to nie ma znaczenia, bo nie ma czegoś takiego jak dopasowaie poduszek. Pytam ponieważ dla mnie oczywistym jest fakt, że żadna poduszka nie zadziała kiedy została założona i dokręcona w stanie mocnego naprężenia.
Czy ma ktoś doświadczenie jak sprawdzić napręzenie?
zrobiłem mały test, odkręciłem śruby dolnych łap i otwory w gumach łap przesunęły się około 1 cm w stronę tyłu auta. Ręczne przepchniecie ku przodowi było bardzo trudne. To własnie zjawisko sugeruje mi, o pracy w naprężeniu, ale nie mam doświadczenia, stąd proszę o pomoc
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
skoro było to robione w aso to zareklamuj tą usługę _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
jak dla mnie mechanicy to badziewiaki, a ich przewaga jest większa ilość narzędzi. Przyjadą i powiedzą, że tak ma być. Jak ich o to zapytałem to zrobili wielkie oczy
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Pią 18 Gru 2009, 22:16
Temat postu:
Re: optymalne ustawienie poduszek silnika w JTD - JAK ZROBIĆ?
Czy ma ktoś doświadczenie jak sprawdzić napręzenie?
zrobiłem mały test, odkręciłem śruby dolnych łap i otwory w gumach łap przesunęły się około 1 cm w stronę tyłu auta. Ręczne przepchniecie ku przodowi było bardzo trudne. To własnie zjawisko sugeruje mi, o pracy w naprężeniu, ale nie mam doświadczenia, stąd proszę o pomoc
pozdrawiam[/quote]
Przy montażu poduszek nie ma czegoś takiego jak ustawienie naprężenia. Śruby wkłada się w otwory poduszek i przykręca. Jeśli wymienili poduszki na właściwe i nadal są drgania, ale niewielkie to tak ma być. Nie znam Stilo JTD, w którym drgań nie odczuwa się wcale.(...Ten typ tak ma). Może też powód drgań jest inny. Czasami awarii ulega koło pasowe na wale korbowym ( uszkodzony tłumik gumowy) i drgania będą solidne. _________________ C4 Picasso
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
okazało, się że łączni elastyczy jest równiez bardzo ważny.
po wymianie jest rewelacyjnie _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
50 plus łącznik
co do starego, to siatka była ok, ale ta harmonijka była w środku roztrzaskana _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 12:29
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
adasch napisał:
okazało, się że łączni elastyczy jest równiez bardzo ważny.
po wymianie jest rewelacyjnie
Coś jednak musi w tym być. W każdym Stilonku kierownica więcej lub mniej wibruje. W oparciu o kolegi stwierdzenie zrobiłem też mały eksperyment. Przy pracy na postoju, na wolnych obrotach palcem dotknąłem metalowej części poduszki mocowanej do silnika, drgania były znaczne. Następnie dotknąłem obudowy zamocowanej do ramy i ciekawe, ale nie odczułem żadnych drgań. To samo przy skrzyni biegów. Kierownica jednak nadal nie tak mocno, ale drży. Powiem więcej: Miałem na oko dobre poduszki, myśląc że są złe kupiłem na Allegro używane. Wyglądały dobrze jak moje. Drgania nie zmalały. Za podpowiedzią Forumowiczów zakupiłem nowe pozmianowe, ale drgania nie zmniejszyły się na jotę. Pozostały jak na moich starych, oryginalnych. Podejrzenie może być takie, że drgania przenoszone są przez "mało elastyczny" łącznik wydechu, lub w jakiś sposób przez kolumnę kierowniczą?
W związku z tym mam prośbę: Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś spostrzeżenia w tym temacie to proszę o podzielenie się. Myślę, że jakieś wyjście z tego musi być, bo w innych dieslach drgań nie odczuwa się wcale. Pozdrawiam zainteresowanych. _________________ C4 Picasso
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 13:06
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Marek82 napisał:
Kolego drgania mgatez wystepowac przez 2 mase.
Dlatego w stilonkach z tymi wibracjami jest róznie.
Nacisnij reką na pedał sprzegła. Jesli odczujesz wibracje to niestety 2masa przenosi wibracje
Kolego Marek82. Koła dwumasowe i pasowe z tłumikiem mam w porządku.To się da sprawdzić i zostało sprawdzone. Mam drgania niewielkie i tylko na wolnych obrotach. Da się z tym żyć. Jednak nikt, nawet najmądrzejsi w ASO nie potrafią odpowiedzieć dlaczego na przykład w Peżocie 307( ma syn i czasem jeżdżę) i innych autach na kierownicy nie ma nawet śladu drgań, (silniki podobne), a Stilonek każdy drży. Czy ktoś potrafi na to odpowiedzieć? Może rzeczywiście za twardy jest łącznik tłumika? Pozdrawiam. _________________ C4 Picasso
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Ja po wymianie poduszki nad skrzynią (nowy typ), ustawiałem poduszki łapy (te na dole, z tyłu silnika), jedna nie dała się wyregulować, brakowało 5mm, odpowiednio powiększyłem otwór silentbloku i jest ok.
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 13:16
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Kolego jacek.d nie wiem dlaczego dolne lapy Tobie nie pasowały?
To jest wrecz niemozliwe. Jedynie jakby geometra zawieszenia była by niepoprawna to wtedy mogła by zajśc taka nieprawidłowośc.
Ja te łapki wymieniałem na jesień. I naprawde wszystko pasuje bez zarzutu.
Jedynie co mnie przy wymianie wku...iło to śruby mocujace poduszkę do podwozia. Moim zdaniem blad konstrukcyjny.
Nie dosc że sa wkrecone w tulejke to od góry nie zabezpieczone niczym. gromadząca sie tam woda utrudnia z czasem odkrecenie srub.
No cuż po 15 min. odkrecania i wypsikania polowy odrdzewiacza pusciłla. _________________ Z poważaniem
Marek
Ostatnio zmieniony przez Marek82 dnia Sob 20 Lut 2010, 13:23, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 13:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
jacek.d napisał:
Ja po wymianie poduszki nad skrzynią (nowy typ), ustawiałem poduszki łapy (te na dole, z tyłu silnika), jedna nie dała się wyregulować, brakowało 5mm, odpowiednio powiększyłem otwór silentbloku i jest ok.
W poduszkach są większe otwory niż śruby. Może należało wpierw wszystko poluzować, włożyć wszystkie śruby w otwory, a następnie dokręcić. Jeśli tak było zrobione, a jak piszesz brakowało 5mm, to może był puknięty? Jeśli nie, to trudno to wytłumaczyć. _________________ C4 Picasso
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 13:49
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
zaki1989 napisał:
Ale nie porównujmy Silnika HDI do JTD..
HDI pracuje jak benzyna.. on szumi, w zasadzie go nie słychać
JTD na niskich obrotach ma niestety niską kulturę pracy...
Drgania na kabine paskudnie przenosi też maska.. jesli za bardzo przylega do komory silnika to wrzystko przez nią lata..
łatwo to zauwazyć jesli wejdzie pod nią np. snieg..
Kol. Zaki1989. Mamy trochę czasu, możemy pogadać.
Czy możesz mi wyjaśnić, czym się różni HDI, od JTD? Skąd inąd wiem, że Motorki Fiatowskie zostały zakupione i zamontowane w innych markach, właśnie pod zmienionymi nazwami i tam nie trzęsą. O co tu chodzi? Czy aby to wina motorków? Pozdrówka.
PS. Moim zdaniem maskę w drgania wprawia silnik, a nie odwrotnie. _________________ C4 Picasso
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.