Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Gborowik napisał:
jacek.d napisał:
Ja po wymianie poduszki nad skrzynią (nowy typ), ustawiałem poduszki łapy (te na dole, z tyłu silnika), jedna nie dała się wyregulować, brakowało 5mm, odpowiednio powiększyłem otwór silentbloku i jest ok.
W poduszkach są większe otwory niż śruby. Może należało wpierw wszystko poluzować, włożyć wszystkie śruby w otwory, a następnie dokręcić. Jeśli tak było zrobione, a jak piszesz brakowało 5mm, to może był puknięty? Jeśli nie, to trudno to wytłumaczyć.
Wszystkie śruby luzowałem ale o ile pamiętam luz na śrubach jest niewielki.
Silnik-skrzynia jest zamocowany na dwóch górnych poduszkach i po odkręceniu dolnych poduszek-łap zachowuje się jak by był na wahadle, można nim bujać, dlatego te 5mm może wynikać ze zwykłego wyważenia, może przechylenia na zawieszeniu albo cokolwiek innego, i na pewno nie jest to argumentem za wypadkowością. Mogłem tego nie ruszać, nacisnąć ręką silnik i przykręcić, zrobiłem to ponieważ naprężenie tych poduszek na pewno skutkuje gorszym tłumieniem drgań.
W ASO na pewno nikt sobie nie zawraca głowy takimi "drobiazgami".
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 14:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Cytat:
Czy możesz mi wyjaśnić, czym się różni HDI, od JTD?
Wybacz ale nie jestem mechanikiem i nie powiem czym sie dokładnie różnią.. Ale wiem jedno.. miałem 2 peugoty, 307 2.0HDI, którego sprzedałem, zastał mi partner 1.6HDI, sam śmigam Stilo JTD, A na podjezdzie stoi jeszcze octavia 2.0 TDI i kazdy chodzi inaczej..
HDI w 307 sobie szumiał.. najgłośniej chodzi własnie stilo.. to są zupełnie inne konstrukcje i rozwiązania.. jeśli chcesz zeby pracował jak peugot to sobie kup peugota.. inaczej sie nie da..
Cytat:
Skąd inąd wiem, że Motorki Fiatowskie zostały zakupione i zamontowane w innych markach, właśnie pod zmienionymi nazwami i tam nie trzęsą
tak, jezdzą na nich Ople i Saaby.. tylko ze do opla wsadzany jest multijet, który też już ma o niebo lepsza kulture pracy niz zwykły JTD..
W starszych saabach 9-3 są JTD i tam też sie trzęsą, nie tak jak wstilo, ale to już kwestia zawieszenia i amortyzacjio silnika i podzespołów, wyciszenia komory silnika etc.. dlategop ten sam slinik w rózynch samochodach słychac inaczej.. w stilo jest tak i nie poradzisz..
Cytat:
. Moim zdaniem maskę w drgania wprawia silnik, a nie odwrotnie.
A czy ja napisałem ze maska sie trzęsie sama z siebie? niby jak? 0_o napisałem że przenosi drgania na karoserię
U mnie drgania kierownicy na biegu jałowym w zasadzie nie istnieją.. w zasadzie bo wydaje mi sie ze delikadnie drzy, ale w takim stopniu że nie wiem czy drży faktycznie czy mi sie tylko wydaje.. jak sie położy ręke na kierownicy to nic nie czuć..
kieorwnica drga w zakresie obrotów około 1000.. jak ruszam samochodem to przez małą chwię faktycznie drży..
Być może masz rację. Ja niczego nie twierdzę, tym bardziej, że nie widziałem auta. Jedynie sugeruję, jakie mogą być przyczyny, ponieważ otwory do mocowania silnika, czy każde inne wiercone są w matrycach i jeśli coś nie pasi, to przyczyny są raczej takie jakie wymieniłem. _________________ C4 Picasso
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
Gborowik napisał:
Być może masz rację. Ja niczego nie twierdzę, tym bardziej, że nie widziałem auta. Jedynie sugeruję, jakie mogą być przyczyny, ponieważ otwory do mocowania silnika, czy każde inne wiercone są w matrycach i jeśli coś nie pasi, to przyczyny są raczej takie jakie wymieniłem.
Jeżeli wyobrazisz sobie że silnik w dolnej części może się wahać względem karoserii i że on zawsze będzie łapał pion w względem ziemi a karoseria pozostaje nieruchoma to powodem może być np. nierówne ustawienie auta przód-tył, wyklepane zawieszenie, ciśnienie w kołach itp. Nawet np. rura gumowa chłodnica-silnik może naprężać (naciągać) te milimetry. Ewidentnie o wypadkowości świadczyłby brak pasowania w czasie montażu tych górnych poduszek.
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 15:02
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
zaki1989 napisał:
Cytat:
Czy możesz mi wyjaśnić, czym się różni HDI, od JTD?
Wybacz ale nie jestem mechanikiem i nie powiem czym sie dokładnie różnią.. Ale wiem jedno.. miałem 2 peugoty, 307 2.0HDI, którego sprzedałem, zastał mi partner 1.6HDI, sam śmigam Stilo JTD, A na podjezdzie stoi jeszcze octavia 2.0 TDI i kazdy chodzi inaczej..
HDI w 307 sobie szumiał.. najgłośniej chodzi własnie stilo.. to są zupełnie inne konstrukcje i rozwiązania.. jeśli chcesz zeby pracował jak peugot to sobie kup peugota.. inaczej sie nie da..
Cytat:
Skąd inąd wiem, że Motorki Fiatowskie zostały zakupione i zamontowane w innych markach, właśnie pod zmienionymi nazwami i tam nie trzęsą
tak, jezdzą na nich Ople i Saaby.. tylko ze do opla wsadzany jest multijet, który też już ma o niebo lepsza kulture pracy niz zwykły JTD..
W starszych saabach 9-3 są JTD i tam też sie trzęsą, nie tak jak wstilo, ale to już kwestia zawieszenia i amortyzacjio silnika i podzespołów, wyciszenia komory silnika etc.. dlategop ten sam slinik w rózynch samochodach słychac inaczej.. w stilo jest tak i nie poradzisz..
Cytat:
. Moim zdaniem maskę w drgania wprawia silnik, a nie odwrotnie.
A czy ja napisałem ze maska sie trzęsie sama z siebie? niby jak? 0_o napisałem że przenosi drgania na karoserię
U mnie drgania kierownicy na biegu jałowym w zasadzie nie istnieją.. w zasadzie bo wydaje mi sie ze delikadnie drzy, ale w takim stopniu że nie wiem czy drży faktycznie czy mi sie tylko wydaje.. jak sie położy ręke na kierownicy to nic nie czuć..
kieorwnica drga w zakresie obrotów około 1000.. jak ruszam samochodem to przez małą chwię faktycznie drży..
Kolego Zaki1989 i tu się zgadzamy. Coś w Stilonkach jest, że ich silniki wibrują, a innych aut nie. To jest pewnie wina nietrafionego zawieszenia. Silniki HDI i JTD różnią się w zasadzie tylko nazwami handlowymi, w swoich krajach. Te i te to common raile z pompami o stałym ciśnieniu i kilku wtryskach na cykl mówiąc z grubsza. Silniki te stworzył Fiat i mają one naprawdę dobrą opinię w świecie. Nie są to jak piszesz zwykłe JTD, ale bardzo nowoczesne i oszczędne motorki.
Nie w tym też rzecz, żeby kupić Peugeota 307, czy coś innego, ale w tym, aby coś poprawić w stilonku. No nie? _________________ C4 Picasso
Ostatnio zmieniony przez Gborowik dnia Nie 21 Lut 2010, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
stare jtd mają jedną fazę wtrysku dlatego tak szarpią i hałasują średnie maja 3 nowsze maja 5 a najnowsze 7
ot różnica
co do poduszek, właśnie o to mi chodziło, trzeba poluzowoać lub mocowania poduszki (nie jest to łatwe, trzeba mieć szeroki zestaw kluczy i przedłużek i różne kształty itd) odpalić na chwile jak się pozopychają na śrubach - skręcić. Poduszka nie spełni swojej roli jeżeli jest w permanentnym naprężeniu. U mne jest dobrze, zrobię rozluzowanie i dokręcenie na wiosnę jak bedzie cieplej i bardziej sucho. _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 316 Skąd jesteś (miejscowość / region): Centralny Wschód Posiadane auto: Od niedawna C4 Picasso
Piwa: 15/2
Wysłany: Nie 21 Lut 2010, 01:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
adasch napisał:
U mne jest dobrze, zrobię rozluzowanie i dokręcenie na wiosnę jak bedzie cieplej i bardziej sucho.
Kol. Adasch. Piszesz, że u Ciebie dobrze. To znaczy, że nie czujesz na kierownicy żadnych drgań? Jeśli tak to po co planujesz na wiosnę coś poprawiać? Hej. _________________ C4 Picasso
Re: ( Fiat Stilo ) optymalne ustawienie poduszek silnika - JAK ZROBIĆ?
żadnych to za dużo powiedzine,
drgania miniamalne tak
a poluzuję profilaktycznie, bo zgadzam się zprzedmówcą że mechanicy mają na wszystko wyrąbane.
chcesz mieć zrobione dobrze-zrób to sam. Niestety czasem brakuje sprzętu _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Re: optymalne ustawienie poduszek silnika w JTD - JAK ZROBIĆ?
Przy montażu poduszek nie ma czegoś takiego jak ustawienie naprężenia. Śruby wkłada się w otwory poduszek i przykręca. Jeśli wymienili poduszki na właściwe i nadal są drgania, ale niewielkie to tak ma być. Nie znam Stilo JTD, w którym drgań nie odczuwa się wcale.(...Ten typ tak ma). Może też powód drgań jest inny. Czasami awarii ulega koło pasowe na wale korbowym ( uszkodzony tłumik gumowy) i drgania będą solidne.[/quote]
Pozwolę się nie zgodzić. U mnie w Stilo JTD 115 drgań nie ma wcale a jestem właśnie po walce z poduszkami i partaczami- mechanikami. Mi podczas jazdy odkręciła się poduszka skrzyni ta przedzmianowa.
Auto przez 3 lata od kupna było na medal aż pewnego dnia jadę sobie i trach- coś strzeliło pod maską a w aucie momentalnie komfort spadł do poziomu starego ursusa czy zetora. Zatrzymałem się i pozbierałem części- jakaś tuleja i blaszka. Nieszczęście w nieszczęściu, że stało się tak na przeciwko jednego zakładu mechanicznego w moim mieście a hałas i drgania były tak duże że bałem się jechać dalej i wjechałem na ten zakład a tu miłe zaskoczenie- od razu na podnośnik, skręcili i mówią że można jeździć ale odkręciła się poduszka skrzyni i trzeba ją wymienić. Drgania i hałas dalej masakra, wszystkie plastiki skrzypiały. Jeździłem tak jakiś czas i przyjechałem do nich na wymianę i po wymianie nic, stwierdzili ze tylną też trzeba wymienić i po wymianie nic, potem że prawa też dostała sztycha bo jak się lewa odkręciła to wszystko obwisło- po wymianie minimalnie lepiej ale dalej wszystkie plastiki skrzypiały i kierownica przenosiła drgania. Wydałem ponad 1200 zł i dalej nie to auto.
Pojechałem do weterana z 30 letnim doświadczeniem i kazał mi odzyskać stare poduszki albo kupić używki.
Tylną zostawiłem, prawą odzyskałem a lewej nie więc kupiłem na znanym portalu używkę pozmianową za 50 zł.
Pojechałem do niego. Włożył starą moją prawą i tą używkę lewą i zero drgań. W środku zrobiło się cicho i komfortowo jak przed awarią. Mówił że te zamienniki mają inną twardość gumy i są do niczego.
Ps nie chce ktoś kupić prawej i lewej poduszki- prawie nowe, miesiąc w aucie. Żartuję oczywiście.
Rozpisałem się ale może komuś pomogę bo to nic przyjemnego taka walka z wiatrakami- pseudo mechanikami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.