Mam pytanie do szanownych posiadaczy Stilo z JTD 115...
Jaką temperaturę mają wasze auta podczas jazdy po mieście i w trasie, teraz przy ujemnych temperaturach(oczywiście przy włączonym ogrzewaniu)???
Bo moje auto nawet po dłuższej jeździe i zasłonięciu chłodnicy ma max. 75 stopni(przeważnie ok lub poniżej 70)...i chcę zamówić termostat i go wymienić...ale jeszcze się waham...
Pozdrawiam _________________ ''każde auto jest dobre...pod warunkiem, że się nie psuje"
Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 93 Skąd jesteś (miejscowość / region): B-stok Posiadane auto: Corolla Verso 1.8 02r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Gru 2009, 19:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
Termostat jest na pewno do wymiany.Miałem podobny problem w zeszłym roku,teraz po mieście w końcu strzałka "staje" w pionie,w trasce trwa to dłużej i czasami lekko od pionu się odchyli,ale nie zasłaniam wlotu niczym.
na stowe masz pasniety termostat dopiero co 2 tyg.temu mialem taki sam problem doradzili mi na tym forum zeby kupowac tylko i wylacznie behra ponoc dluzej wytrzymuje i taki kupilem jestem zadowolony bo wskazowka jak stanie w pion tak stoi no chyba ze minimalne wachanie m,oze byc koniecznie kup z czujnikiem pozdrawiam!!!!
Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 143 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska zachodnia Posiadane auto: Fiat Stilo 3d 1.9 JTD 115KM Dynamic, 2002 r.
Piwa: 4/6
Wysłany: Sob 19 Gru 2009, 00:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
U mnie przy - 14 st. wskazówka trzyma się pionu, ale gdy silnik jest mniej obciążony, potrafi się odchylić lekko. Bilans cieplny przy takiej temperaturze jest ujemny zwłaszcza, gdy mocno grzejemy kabinę i mamy niskie obroty. Fachman stwierdził, że wszystko jest ok i lekkie odchylanie wskazówki zdarza się nawet w nowych autach. Warto w przy takich temperaturach nie włączać ostro ogrzewania przez pierwsze 5-8 km, gdyż wtedy silnik szybciej się nagrzewa i wskazówka osiąga pion i potem w aucie robi się co raz cieplej Mój lubi obroty 1900-2200. Wtedy dość szybko łapie temperaturę. Faktycznie, jeśli wskazówka w ogóle nie osiąga pionu, to świadczy to o jakiejś usterce, a w pierwszej kolejności o zużytym termostacie.
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
U mnie co ciekawe cos się spsuło po wymianie rozrządu. Wymieniałem także pompkę wody, tak więc spuszczony był płyn chłodniczy i zalany z Paraflu jakiś inny. Proponuje przed wymianą termostatu sprawdzić czy dobrze odpowietrzony jest układ chłodniczy ( w Stilo podobno jest to tylko ciut bardziej precyzyjna sprawa Osobiście poleciłbym używać Paraflu zalecanego przez producenta, następnie termostat. U mnie strzała przed wymianą rozrządu stała w pionie i nie ruszałą się potem nawet przy dłuższym postoju. Po wymianie stawała wtedy gdy cisnąłem buta pow. 2000 obr, i potrafiła spaść nawet podczas jazdy na 4 biegu.
Wczoraj temp. spadła do -15 st, wskazówka mimo wszystko nie spada poniżej pierwszej kreski na lewo od pionu, jednak nigdy nie osiąga 90st.
Czas nagrzewania się auta to ok 5-6 km drogi przy normalnej jeździe do 2000 obr, aby nie katować zimnego silnika. _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
a u mnie sprawa wyglada tak:
jazda przez miasto silnik sie nie nagrzeje, gdy wyjade poza miasta i lece sobie traska 90-100 (km/h) wskaznik temperatury silnika odealnie w pionie, po wjezdzie do miasta znowu opada. takie zachowanie zaobserwowalem jedynie przy duzych mrozach (-10 do -12 stopni)
dodam ze nie mam obecnie oslony pod silnikiem, czy moze ona byc przyczyna szybszego chlodzenia silnika??
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Sob 19 Gru 2009, 11:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
Zacytuje tu kolegę bo nie chce mi się w kółko pisać tego samego
Krajcok napisał:
tommi napisał:
OK to ja dolączę się z takimi spostrzeżeniami:
dziś rano było -11 C, odpaliłem samochód, odsniezyłem, po przejechaniu spokojnie 2-3km wskazówka ani drgnęła (50 C), po tym odcinku pojechałem dynamiczniej i bardzo szybko zaczęłą się podnośić az do niecałych 90 C, niby ok, (trasa do pracy 7km w mieście)
ale przy postoju na światłach, w korku, z tych 90 C temperatura nagle spada do ok 80 a nawet 70 C. dziwne bo wtedy niby powinna rosnąć. Jak tylko ruszę i silnik kreci się 2-3 tyś obrotów znowu wskazuje ok 90C. Na trasie też jest ok i trzyma 80-90 C.
Nie są to objawy niesprawnego termostatu....tylko czego? tak ma być w JTDkach?
Nie sa to objawy niesprawnego termostatu, ale sprawnego Diesla U mnie w GT jest tak samo, a 147 i GT pod wzgledem elektroniki, wskazników, etc. sa identyczne. Wczoraj wracalem z pracy 70 km i termostat nie otworzyl sie ani razu, nawet przy solidnej, 2 km gorce, pod ktora jechalem 120 km/h na V biegu. To efekt duzego poboru ciepla z nagrzewnicy. gdyby przykrecic ogrzewanie, termostat otworzy sie. Mam tez tak samo jak Ty podczas postoju. Temperatura na wskazniku spada nawet do 60 st. Przyczyna jest to co wyzej - ilosc odebranego ciepla do kabiny jest wieksza od wyprodukowanej przez JTD.
Dodam jeszcze, ze podczas wspomnianej wczorajszej jazdy, temp oleju nie przekroczyla 60 kilku stopni.
Sądze, że 90 stopni powinno być, a u mnie też wskazówka praktycznie wcale nie zatrzymuje się w połowie tylko tak na około 70-75 stopni, poza tym zauważyłem, że chyba ubywa płynu chłodniczego, ale mam założoną instalację gazową i słyszałem, że ponoć to normalne.
Ale moje pytanie brzmi czy wskazówka musi być idealnie w pionie i po jakim czasie powinna się tak ustawić, a jeżeli nie jest na 90 stopni to czy do wymiany sam termostat czy jeszcze coś?
Pozdrawiam
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
przemekb22 napisał:
Przy włączonym ogrzewaniu i nadmuchu? I przy jakiej temperaturze?
Mam climatronik. Ogrzewanie włączone po ok 5 minutach jazdy, nadmuch na pół skali ( połowa ), temperatura jak wczoraj - -16st. Wychodzi na to że czekam aż auto się nagrzeje i włączam grzanie, wcześniej niestety marzne w kabinie _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Re: ( Fiat Stilo ) temperatura silnika w cyklu miejskim i w trasie
Witam,
termostat wymieniony na nowy firmy BEHR (w zestawie z czujnikiem temp.).
Autko przy -10 nagrzewa się po ok. 5-6 kilometrach w mieście do 90 stopni i mimo włączonego ogrzewania na max i dmuchawie na 2 bieg trzyma 90 stopni bez żadnych odchyleń...
Polecam wymianę termostatu przy jakichkolwiek problemach z utrzymaniem temp. przez silnik!!!
Pozdrawiam!!! _________________ ''każde auto jest dobre...pod warunkiem, że się nie psuje"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.