witam, mrozy dają się we znaki. 2 dni temu pojawił się okresowy brak mocy, szczególnie dokuczliwy przy ruszaniu (skrzynia automat 150 KM). Komputer nie pokazał żadnych błędów, więc mechanik wymienił filtr paliwa - wydawało się, że jest OK, ale znów się pojawił brak mocy. Dziś auto jeździ jak muł, - żadnego startu. jak się rozpędzi to idzie i przy redukcji biegów, z 6 czy 5 na 4 lub 3 idzie jak rakieta. Przy ruszaniu koszmar - z 1 się muli. Przegoniłem autko na trasie i nic. Po przejechaniu jakichś 100km pod domem zapaliła się kontrolka oleju (miganie - degradacja oleju) choć był wymieniany jakieś 5 tyś km temu. Możliwe, że przepływomierz jeszcze nie sprawdzałem, silnik nie kopci, może ktoś miał podobne objawy ??
tego typu uszkodzenie wskazują na EGR , można go wymontować i wyczyścić , jak go zdiagnozować - mogę podać przez tel lub na twoją pocztę , tel 664435866 , to że olej zostal wymieniony fizycznie nie ma żadnego znaczenia dla komputer ważne jest czy przy wymianie zosta dokonany wpis w centralce wtryskowej o wymianie oleju .
witam, komputer nie pokazał, żadnego błędu - myślę, że ERG by wykazał, zrobiłem test z przepływomierzem powietrza, wypiąłem wtyczkę i odpaliłem, nadal muł, ale jakby trochę żwawszy - pozdrawiam, jutro jadę do mechaniora jeszcze raz na kompa, i chyba wymiana przepławki - 400 -500 w plecy.
komputer nie wykrywa usterki niedomknięcia zaworu EGR , jest to usterka mechaniczna , wręcz uszkodzenie EGR będzie wtedy wykazywany wlaśnie przeplywomierz , wymontuj EGR dmuchnij ustami w kruciec EGR jeśli da się dmuchnąć to oznacza że jest otwarty i należy go zregenerować , czala operacja wymontowania EGR w tym modelu trwa 5 minut , owszem należy sprawdzić i przeplywomierz czy podaje prawidlowe odczyty , natomiast jak będzie uszkodzony - nie domknięty EGR to przeplywomierz będzie podawal do komputera zle dane , zajmuję się diagnostyką tych systemów i znam je jak wlasną kieszeń , nie będę się rozpisywal jak caly system dziala , ale zacznij od EGR , jak będziesz mial jakieś pytania to dzwoń na tel 664435866
sprawdziłem zawór ERG, i wyczyściłem sprayem do kominków (za poradą czarczar), mocy jak nie ma tak nie ma, wypięcie przepływomierza powietrza pomaga - więcej mocy, niestety zauważyłem dziwny dymek spod silnika, jak zdjąłem osłonę silnika (górna pokrywka), to spod silnika - jak lekko doda się gazu leci dymek, co to???? jutro jadę do mechaniora mam nadzieję, że dojadę, zapala się kontrolka - degradacja oleju = miganie kontrolki i komunikat - wymień olej. pozdrowienia dla czarczar - koleś bardzo pomocny
niestety rano nie dojechałem do mechanizatora, auto stanęło na skrzyżowaniu i holowanko.
Opiszę jeszcze cały przebieg zdarzeń, bo mechanik posprawdzał i się głowi, bo nie wie co się dzieje.
Piątek - słabnie szczególnie na 1, brak mocy. raz jest, raz brak mocy, komputer nie wykazał błędów, wymieniono totalnie zasyfiony filtr paliwa (w czwartek tankowałem no LUKOIL) - wyjechał z mocą, ale po drodze tracił,
Sobota - wyjazd w trasę ok 100km i całkowity brak mocy na 1, na pozostałych radził sobie, ale objaw jakby brakowało turbo, po drodze zapaliła się kontrolka oleju -miganie - degradacja oleju,
Niedziela - garaż o temp. -5 i odpięty przepływomierz powietrza (na formum poradzono, że to może być wina przepływomierze i poradzili wypiąć - przy wypiętym więcej mocy).
Poniedziałek - problem z odpalaniem - za 3 razem odpalił, na posadzce plamka gdzieś w okolicach chłodnicy (sprawdzam wyciekło trochę płynu - nie wiem skąd) i mignęła kontrolka oleju i zgasła - wyjazd do mechanika, przejechałem z 8 km zapala się kontrolka silnika - Motor kontroliren lessen- i pali się przez następne 15, potem brak mocy i warkot silnika (w kabinie poczułem chyba spaliny), i postój, nie odpalam - wzywam holowanie.
U mechanizatora na kompie błąd świec żarowych i przepływomierza powietrza, i to wszystko, posprawdzali wtryski i coś tam jeszcze i nie wiedzą co się dzieje, motor odmawia posłuszeństwa przy odpalaniu chciałby zapalić ale nie może. może ktoś coś podpowie,
trudno diagnozować na odleglość , masz auto z DPF może jest zatkany fitr DPF , lub problemy z zasilaniem w paliwo , mimo wszystko polecam odwiedzić aso fiata , problem polega na tym że diagnoskopy typu bosch kts nie diagnozują wszystkich usterek natomiast diagnoskop fiata exzaminer robi pelną diagnostykę i pelen odczyt parametrów , zadzwoń to pogadamy .
czy zostal sprawdzony zawór EGR , otwarcie zaworu może powodować objaw jak opisaleś , silnik będzie prubowal się uruchomić ale z powodu otwarcia EGR duża ilość spalin spowoduje brak tlenu do wytworzenia pelnego zaplonu , no i oczywiście będzie zgloszony bląd przeplywomierza , mam za malo danych o uszkodzeniu i o objawach żeby podać przyczynę usterki .
dzięki za radę, nie wiem na jakim komp mechanik sprawdzał auto, wg mechanika EGR jest idealny, jak sobie nie poradzą to laweta i na serwis do fiata, i święta w domciu bez wycieczki do babci, pozdrowienia i wesołych świąt
u mnie okazało się, ze zawór EGR padł, i dlatego był słaby, nie wiadomo dlaczego komp nie wykazał błędu. pojawił się za to błąd - degradacja oleju miganie przez 60 s po włączeniu silnika kontrolki oleju - błąd można usunąć tylko z komp., błąd będzie wyświetlał, się aż do wymiany oleju i wykasowaniu na komp. - tak pisze instrukcja, tak więc dom_jaw musisz na kompa się udać,
Witam,
Dokładnie te same objawy pojawiły się w mojej Cromce, jak tylko puściły mrozy.
Wymiana filtra paliwa- bez efeku
Próba "przedmuchania" auta w trasie- bez efektu
Wizyta w serwisie- diagnostyka wskazała na EGR- wyczyszczono i moc powróciła. Praktycznie zerowe koszty, a jaka satysfakcja
polecam jeszcze czyszczenie kolektora, po wymianie egr wyczyszczono kolektor - był kompletnie zapchany - spadła oczywiście listwa sterująca klapkami, teraz już ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Croma ) Porady,problemy techniczne.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.