Nie znam odpowiedzi na Twoje drugie pytanie, może ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów się pokusi o komentarz.
Jeżeli silnik działa bez zarzutu to zaślepienie może nic nie zmienić ale docelowo egr i tak się zasyfi. Poza tym jeżeli nie zaglądałeś do środka to może być zasyfiony a spadku mocy bardzo nie odczuwasz bo dzieje się to stopniowo. Jak dla mnie jest tak: albo regularne czyszczenie albo zaślepka. Proszę o korektę jeżeli się mylę.
Trochę zmieniliśmy temat w poście o doładowaniu, więc wrócę do mojego poprzedniego pytania o wymiary wężyków pomiędzy turbiną a overboostem. Jaka średnica i grubość ścianki?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez grzekos dnia Sro 03 Lut 2010, 14:49, w całości zmieniany 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Czw 04 Lut 2010, 10:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
Zaślepienie EGR tylko wychodzi na dobre silnikowi. To pytanie z gatunku czy lepiej oddychać czystm powietrzem czy zanieczyszczonym. Po co filtrowanie powietrrrza doprowadzonego do kolektora ssącego, jak co chwilę podawane są tam spaliny z cząsteczkami sadzy. Tak wygląda kolektor ssący w silniku JTD
Te czerwone strzałki pokazują kanały całkowicie zabite sadzą _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 22 Maj 2010, 22:47
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
witam
niestety tez dopadl mnie problem braku doladowania auto jedzie od 2500k
uszelnilem wydech (lacznik elastyczny sie posypal) myslalem ze cos to da
podjechalem na kompa do aso stwierdzili ze ERG zaproponowali za 600zl nowy podziekowalem i wzialem sie za czyszczenie wg. manuala kasyxa no i chodzil jeszcze gozej wiec zaslepilem na wlocie i wylocie( tak dla pewnosci) teraz nie jestem w stanie podac czasu przyspieszenia od 0 do 100 bo brakuje mi na tyle dlugiej prostej wiem tylko ze turbinka nie pracuje bo nie slysze nawet na zaslepce
co mam teraz sprawdzic:?:
chcialem sprawdzic czy zmienia kat lopatek ale nie wiem tak do konca jak
wy tez przy takich problemach nie slyszeliscie turbiny:?:
a dodam jeszcze ze przy wykrecaniu egr zauwazylem luzny przewod podpiolem go w wolne miejce jak sprawdzilem to byl przewod od VGT-zbiornik prozni
pozdrawiam
Witam kolejny raz a wczoraj dopadł mnie taki problem Jade na trasie nagle czuje żemaszyna nie przyspiesza po prostu tragedia w 4 osoby na liczniku 100km/h na 5 biegu a tu nagle prędkośc spada wyłaczyłem silnik właczyłem i tak kilka razy aż wkońcu załapał i spowrotem to samo dziś z rana znó to samo Tylko że teraz w czasie jazdy samo mi sie włączyło pomużcie bo neiwiem co robić ide chyba rozkrecić to EGR
Zabrałem sie za to tzw. czyszczenie i doszedłem do tego miejsca ;p :
czy tam w środku jak jest kupa smaru to jest normalne jesli można nazwac to smarem niewiem gdzie dokąłdnie jest to EGR i tak samo nie moge znaleśc tej kostki od czujnika ciśnienia dołądowania gdzie ona dokłądnie się znajduje ?? Prosze o dokąłdna odpowiedź bo ja się na tym nie znam
No a jak dostać się do reszty do tej kostki bosha i do tego EGR Właśnie byłem sprawdzić i niema turbo jade jade i tak może z 5km i w tarkcie jazdy się samo właczyło wyłaczyłem silinik i znów niema HELP
przecierz Szekles ci napisał że to przepustnisa ta z kółeczkiem w środku i właśnie na tej przepustnicy patrząc od strony kółeczka po prawej stronie wychodzi karbowana metalowa rurka i dochodzi do zaworu EGR. Rozbierz cały, mocowany na trzech śrubkach i odkręć rurki, druga jest od spodu i będziesz miał EGR w dłoni. A na kolektorze dolotowym od tyłu masz czujnik ciśnienia doładowania przymocowany jadną śrubą typu torx, dokladnie między zaworem egr a kol. ssącym(i na nim zamocowany). Lepiej opisać nie potrafię. A to że przeczyściłeś przepustnice i przegoniłeś auto nic nie da.
Aha no dobrze chyba wiem o co kaman ;] Wiec w najbliższej wolnej chwili po rozkrecam to znow to ten czujnik ciśnienia znajde jak odkrece egr tak ? czy powinienem go widzieć normalnie bez żadnego odkrecania;p Jesli ktos posiada zdjęcie w którym miejscu on jest albo koło czego go szukacbyłbym wdzieczny no i odrazu gdzie odepne ta wtyczka od przepływomierza to bym też to sprawdził
czujnik ciśnienia jest na wierzchu i widać go bardzo ładnie , dotyka niemal cewki EGR-u. Na czuj. ciś. jest wtyczka od góry, przyjżyj się kolektorowi ssącemu to zobaczysz wystającą wtyczkę. Ja znalazłem ją bez problemu mając mniej informacji. Sam czujnik może latwo nie wyjść bo ma uszczelke (oring) i musisz go wyciągnąć troszkę z siłą (tak było u mnie)
Ok dzieki po obiedzie jeśli nie bedzie padać zabiore się za to ;] A zapomniałem spytać czy może mieć to coś z wymianą rozrządu ? bo ostatnimi czasy wymieniłem rozrząd. No i mam świece do wymiany bo wyświetla mi bład prehaut failure czy cos takiego.
Świece napewno nie mają nic do tego ale wymienić oczywiście trzeba i narazie zajmij się egr, czujnikiem ciśnienia i przepływomierzem (jest jego zdjęcie w poście "Problem z dziurą w gazie")
Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1573 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Giulietta 1,4TB Mair 170KM 2010
Piwa: 52/0
Wysłany: Pon 24 Maj 2010, 17:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
Zeby dostać się do miejsca w kolektorze które pokazałem konieczne jest odkręcenie całego korpusu przepustnicy _________________ Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.