Czytam czytam i tak włąśnie myślałem a powiedz mi jak najlepiej sie tam dostać od góry czy od spodu bo ta pierwszą nakretke to widze a tamtą z tyłu to na czuja trzeba ?? ;p
Prosty dostęp od góry, usuń pokrywę aku. , następnie wyciągnij rurę powietrza z atrapy do obudowy filtra (masz ją nawet na swoim zdjęciu) i miejsca że hej, a druga nakrętka od dołu, w tym momencie to prosta robota. Nara !
No masz racje z nadkola lepsze dojście ale naprawde trzeba miec małe rączki ;/ chyba że ta chłodnice bym odkrecił a zabardzo nie widziałem tam srub a oto zdjecie z nad kola:
Nie mogłem nawet odczepić tych węzyków z tego overbosta i postanowiłem wszystko na nowo skrecić i poczekać do wypłaty.
Dzięki jeszcze raz wszystkim za pomoc już wiem gdzie co mam
A więc tak byłem w ASO Fiata i okazało się że przepływomierz do wymiany oraz tam któraś poduszka chyba pod skrzynią. Tylko ze za wymiane samego pzrepływomierza razem z nim ponad 700zł żądają Sporo bo znalazłem bosha za 270zł nowy. Tylko niewiem czy to nie tzreba szukać po numerze vin jak myslicie i co mi doradzacie ?? Aha a razem z poduszką i wymiana nie całe 1200zł
Włąśnie odłaczyłęm kostke od przepływomierza i działa wziołem do domu poczyścić to całe ale jak podłączyłem na nowo dalej niema turbo ;p Wieć czeka mnie koszt przepływomierza.
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 11:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
witam
panowie dalej mam problem z doladowaniem nie wiem juz o co kaman a
szkoda mi troche kasy na serwis nie wiem juz co moze byc nie tak zaslepilem
egr wymienilem overboosta byl zalany sprawdzilem uklad dolotu pod katem
szczelnosci jest prawidlowo wczorej przeczyscilem przeplywke z nia
odlaczona czy nie jezdzi tak samo tylko na odlaczonej kopci bardzo
pisaliscie cos o czujniku doladowania cisnienia to moze byc to podpowiedzcie
cos bo mi juz brakuje pomyslow
pozdrawiam
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): częstochowa Posiadane auto: Fiat Stilo 1.9JTD 2002
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 13 Cze 2010, 16:46
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
no wlasnie umnie jakos wszystko dziwnie mam przeplywke podpieta bo mniej kopci a tez czytalem ze niespalone paliwko(czarna chmurka ) moze uszkodzic katalizator
naprawde niamam juz pojecia za co sie teraz zabrac
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): radomsko Posiadane auto: FIAT STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 08:26
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
Pozwolicie panowie ze się dołączę mój problem polega na tym ze nie jechałem innym stilo JTD i nie mam porównania .
Mam takie pytanie czy to normalne ze w trakcie gwałtownego przyspieszania w okolicach 2.5 tys auto dostaje dodatkowego kopa.Bo turbina ładuje już dużo wcześniej ale w tych okolicach jest jeszcze dodatkowo wyczuwalny przyrost mocy i to wręcz jest takie szarpniecie.
W Twoim przypadku przyczyn może być więcej:
-zawór owerbost - nie pracuje płynnie - do przeczyszczenia/wymiany
-siłownik turbiny - to ta gruszka na turbinie
-łopatki turbosprężarki wytarte
-pośrednio przepływomierz, czujnik doładowania no i EGR _________________ Paweł
Dołączył: 07 Lut 2010 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): radomsko Posiadane auto: FIAT STILO
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 14 Cze 2010, 12:57
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Brak turbodoładowania!
Czyli praktycznie wszystko jest możliwe jak się zrobi ciepło może pod koniec tygodnia to wykręcę turbinę i zobaczę jak wygląda w środku bo co do reszty nie mam pomysłu jak sprawdzić.
Może jakieś pomysły na sprawdzenie tych elementów
Dodam ze komputer nie pokazuje żadnych błędów.
Darek8312 napisz jaki masz silnik.
Turbiny nie musisz odkręcać, wystarczy,że zdejmiesz rurę prowadzącą do filtra i już będziesz widział czy jest tam może dużo oleju (śladowe ilości mogą być), a przede wszystkim będziesz miał dostęp do ośki wirnika turbiny. Palcem możesz wyczuć luzy boczne (małe luzy też są dopuszczalne).
Co do reszty - to niech jedna osoba dodaje gazu, a druga niech obserwuje siłownik na turbinie - czy się płynnie wysuwa. Wykluczysz wtedy ewentualnie owerbost. _________________ Paweł
Kurde szlak jasny mnie trafi z tym autem jak wiecie miałem problemy z turbiną i teraz znów coś innego wymieniłem przepływomierz i od jakiergos czasu zauważyłem takie cos: Wciskam gaz do dechy auto kopci niema mocy po chwili odzyskuje moc i nie kopci co to moze być jedynie czego nie robiłem to nie czyściłem overbosta czy to może być to ??
Podepnę się pod temat - miałem problem z mocą poniżej 2000 obrotów. Mechanik wymienił mi wtryski i cuda niewidy. Okazało się że turbina puszcza olej i brudzi przepływomierz, dodatkowo ciągle mam błąd przepustnicy i mechanik nie może go usunąć. Egr, overboost i przepływka (na teraz) czyste. Moje pytania:
1. czym czyścić przepływomierz?
2. ile mogę to praktykować (czyszczenie przepływki) zanim naprawię turbinę?
3. czy z turbiną mogę coś zrobić oprócz regeneracji albo kupna nowej?
4. w tej sytuacji jest sens zaślepienia EGR?
5. co z tym błędem przepustnicy (też wyczyszczona)
Proszę o jakieś rady bo koszta (2 tys) w taki stres mnie wprowadzają że rodzina ze mną nie rozmawia:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.