nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
Witam,
ponieważ nie udało mi się znaleźć nic podobnego , piszę i liczę na pomoc
więc tak: mam fiata brava sx 1,4 z 1998r. mam jeden kluczyk.
chciałabym teraz dokupić sobie na allegro moduł do sterowania centralnym zamkiem z kluczykiem typu scyzoryk. i teraz pytanie: czy będzie możliwe używanie tego kluczyka jeśli nie mam żadnego kodu do immo?
czy może ktoś robił coś takiego?i jakie koszty sa związane z całym tym programowanie immo, do moduł kupie za 60zł +grot jakieś 50zł.
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
tylko ze scyzoryki z allegro nie mają immo w środku więc nic z tego chyba nie wyjdzie, kluczyk po nr vin dokupisz w aso. ewentualnie w zakładach sie specjalizujących w takich kluczach _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
problem w tym że mam tylko jeden kluczyk niebieski i w najlepszym stanie to on nie jest znalazłam jedna taką firmę co zajmuje sie dorabianiem kluczy i za klucz zwykły z immo chcą ok100zł ale jechać 300km to chyba nie specjalnie sie opłaca
Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 147 Skąd jesteś (miejscowość / region): Biała Podlaska Posiadane auto: Fiat Brava 1,9D
Piwa: 12/0
Wysłany: Nie 03 Sty 2010, 18:43
Temat postu:
Kluczyk
Na necie jest manual jak przełożyć pestkę immo do pilota typu scyzoryk.Wtedy wystarczy tylko grot dorobić i wszystko działa. _________________ Rzeczy niemożliwe robię "od ręki", na cuda potrzebuję 7 dni
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: Brava 1,2 16V HSX + LPG, Marea Weekend 1.9JTD HSX 2000 rok, obecnie Fiat Stilo kombi Dynamic 1.6 16V+lpg 2003r i Ford Fiesta 1.3 benz 2000r.
Piwa: 9/0
Wysłany: Nie 03 Sty 2010, 20:11
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
Hejka,
zorientujecie się dokładnie czy wystarczy przełożyć tylko pestkę z kluczyka, bo są też wersje z kodowanym scyzorem w fabrycznym kluczyku i wtedy samo przełożenie pestki nic nie daje a jedynie zakup oryginału w ASO bo pestka sama nie wystarczy bez kodu ze scyzoryka-grot kluczyka mam tu na myśli.
Z tego co pamiętam na grocie tuż przy puszce od kluczyka gdzie schowana jest pestka jest nabity taki trójkącik z kółkiem czy coś takiego i jeśli jest jeszcze wybita cyfra "2" to wtedy jedynie ratunek...ASO i wydatek sporej kasy - w 2008 roku to było 500zł za kluczyk do Alfa Romeo 156- gra uważam kompletnie nie warta poświęcenia takiej kwoty.
Polecam zakup jakiegokolwiek modułu z pilotem do centralnego zamka myślę że w 120-170zł się zamyka całkowity koszt wraz z montażem a immo jak SIWY45 radzi odpiąć i mieć w nosie bo jak zechce ktoś zwinąć bravkę to z immo sobie poradzi w kilka chwil a nam to może przysporzyć sporo kłopotów jak się spierniczy.
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: Brava 1,2 16V HSX + LPG, Marea Weekend 1.9JTD HSX 2000 rok, obecnie Fiat Stilo kombi Dynamic 1.6 16V+lpg 2003r i Ford Fiesta 1.3 benz 2000r.
Piwa: 9/0
Wysłany: Nie 03 Sty 2010, 20:56
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
To może coś z tego wyjść - podjechać trzeba do rozsądnego elektryka żeby przymocował puszkę z kluczyka gdzieś pod deską rozdzielczą samochodu i wtedy spróbować odpalić auto zwykłym kluczykiem - może być dorobiony bez pestki immo jako zapasowy wzór zarysu klucza na wypadek zagubienia oryginału czy zatrzaśnięcia w samochodzie (nie przejmuj się że Twój jest wyślizgany - z tego się da dorobić nowy kluczyk) jeśli odpali to można śmiało sobie kupić moduł ze scyzorem i cieszyć się z takiego wynalazku.
Niestety w mojej bravce jest rozwiązanie z kodem w grocie oprócz samej pestki i jestem skazany na jedynie zakup kiedyś tam modułu z pilotem w breloku...
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
jutro spróbuję dorobić zwykły klucz.
wiem że trochę męczę ale ciekawość silniejsza i chciałabym dobrze zrozumieć zanim pojadę do elektryka, bo jak pan zobaczy taka kobietkę jak ja to powie że pewnie nic nie wiem itp...
więc gdzieś tam pod spotem musi zamontować tylko powiedzmy trzon kluczyka, a grot można "odjąć"? i czy już sam immo musi być w jakimś konkretnym miejscu czy po prostu "gdzieś" schowany??
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 134 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gniezno Posiadane auto: Brava 1,2 16V HSX + LPG, Marea Weekend 1.9JTD HSX 2000 rok, obecnie Fiat Stilo kombi Dynamic 1.6 16V+lpg 2003r i Ford Fiesta 1.3 benz 2000r.
Piwa: 9/0
Wysłany: Pon 04 Sty 2010, 00:13
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
Najprościej jest tak:
1.Dorobić zwykły kluczyk
2.Schować gdzieś w okolicy kierownicy oryginalny kluczyk i przykleić go na przykład taśmą malarską czy jakąkolwiek żeby nie spadł - na razie tak tymczasowo dla sprawdzenia tego pomysłu.
3. Spróbować odpalić samochód dorobionym kluczykiem - takim zwykłym bez żadnych immo za jkaieś 15-20zl. Jeśli po przekręceniu tego dorobionego kluczyka nie zgaśnie kontrolka CODE na tablicy licznika to auto nie powinno odpalić ale można spróbować tak dla pewności, wówczas jeśli nie odpali to pomysł okazał się do kitu i należy całkowicie odłączyć immobileizer rezygnując z niego = wizyta u elektryka.
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Wto 05 Sty 2010, 13:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
Dorobienie kluczyka z immo na podstawie niebieskiego kluczyka to koszt około 100 zł w nieautoryzowanym punkcie. Nie sądze żebyś taki punkt miał aż w odległości 300km.
Dorobienie kluczyka bez immo (zwykłego płaskiego) do fiata to koszt 15 zł.
Czemu taka różnica? Kluczyk z immo posiada ten - chyba tak sie to nazywa - transponder, płaci się za to oraz za "konow-kow" - bo dorabianie grotu to taka samam robota. Transponder z kluczyka dorabianego da się wyjmowac, z fabrycznego trzeba wydłubać - musiałbys to potem przelozyc do srodka pilota scyzoryka (miejsce tam jest)
Piloty ze scyzorykiem te uniwersalne mają ponoć groty fatalnej jakości - slyszalem to z wielu źródeł - dlatego lepiej dorobić kluczyk z transponderem i przystosować jego grot do scyzoryka oraz przelozyc transponder.
Byc moze da sie ugadac "dorabiacza" zeby dorobil kluczyk za 15 zl i dal sam transponder tak, zeby wyszlo to taniej niz 100zl - tylko nie wiem na ile to realne bo ciezko powiedziec co stanowi cene 100zl - ile to koszt niebieskiej surówki, ile koszt traspondera a ile to "know-how".
Jeszcze ogólna uwaga - pilot scyzorykowy kupilem dla siebie do Bravy - drugi raz bym tego nie zrobil, jest duzy i brzydki. Dlatego dokupilem zwykly malutki i ladny pilocik i doprogramowalem do centralki. Mam wiec niebieski kluczyk z pilotem na lancuszku, jest ladniej i zajmuje w sumie mniej miejsca niz ten caly scyzoryk i wklada sie do stacyjki wygodniej.
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
Czemu taka różnica? Kluczyk z immo posiada ten - chyba tak sie to nazywa - transponder, płaci się za to oraz za "konow-kow" - bo dorabianie grotu to taka samam robota. Transponder z kluczyka dorabianego da się wyjmowac, z fabrycznego trzeba wydłubać - musiałbys to potem przelozyc do srodka pilota scyzoryka (miejsce tam jest)
oki, załuzmy że tak zrobie, i co dalej z immo??przecież trzeba jakoś zakodować ten nowy kluczyk tz ten transponder
Dołączył: 18 Wrz 2008 Posty: 233 Skąd jesteś (miejscowość / region): Radzymin Posiadane auto: Fiat Brava EL 1.6 16v 1998
Piwa: 8/4
Wysłany: Wto 05 Sty 2010, 18:12
Temat postu:
Re: ( Fiat Brava ) nowy kluczyk (scyzoryk) do fiata brava-kodowanie immo
domio34 napisał:
oki, załuzmy że tak zrobie, i co dalej z immo??przecież trzeba jakoś zakodować ten nowy kluczyk tz ten transponder
Nie trzeba.
Jak dorabiałem kluczyk krok po kroku:
1) udałem się do punktu dorabiania kluczy, dość znanego w okolicy
2) - dzień dobry ile kosztuje dorobienie kluczyka do fiata z immobilizerem?
3) - dzień dobry 100zł, poproszę kluczyk
4) facet przyłożył mój niebieski kluczyk do jakiegoś urządzenia za ladą, coś tam odczytał i zamamrotał "dwadzieścia siedem"
5) z zasobnika wziął transponder, włożył go do główki surowego klucza która do niego pasowała, skopiował grzebień grotu skrawarką, zainkasował 100zł i powiedział, że to wszystko - całość trwała 3 minuty
6) po wejściu do auta odpaliłem bez problemu nowym kluczykiem tak samo jak starym
7) dla testu wyjąłem transponder z dorobionego kluczyka i auto nie odpalało, kontrolka-kluczyk nie gasła
na co dzień używam tego dorobionego kluczyka już drugi rok i działa. Stary kluczyk leży w szafie, oczywiście jest również sprawny, pan "dorabiacz" go nie rozbierał, nie uszkadzał, nic z niego nie wyjmował.
pozdr.
PS nie wiem czy poprawnie używam określenia "transponder" ale chyba wiadomo o co chodzi - chodzi o takie małe "coś" ukryte w kluczyku.
Jak będzie mi się chciało to zrobię zdjęcie i wkleję.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Brava ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.