Witam.
Jadąc dzisiaj do pracy zapaliła mi się pomarończowa kontrolka z silnikiem Panda nie zmieniła swojej pracy, czyli pracuje tak jak przed zapaleniem. Co to może oznaczać?
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Panda Active 2011
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 09:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Sprawdzany jest silnik.
Po wyłączeniu silnika i zapaleniu ponownie kontrolka powinna się już nie zapalić.
Ja też raz tak miałem i wyczytałem to w książce serwisowej.
Pozdro.
Dołączył: 23 Lut 2009 Posty: 46 Skąd jesteś (miejscowość / region): śląsk Posiadane auto: Panda Active 2011
Piwa: 3/0
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 10:19
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Jak jest to silnik benzynowy, świecenie tej lampki może oznaczać
<awarie systemu kontroli silnika EOBD>
- światło ciągłe sygnalizuje uszkodzenie w systemie zasilania/zapłonu
- pulsujące uszkodzenie katalizatora
Kiedyś w służbowym samochodzie ta kontrolka swieciła mi sie przez kilkaset kilometrów, mimo kilkakrotnego gaszenia i zapalania samochodu i problem sam zniknał.
Ale decyzja należy do Ciebie.
Posiadane auto: CC 700 1997r (od nowości) oraz Opel Corsa 1,2 lpg, 2005r.
Piwa: 224/104
Wysłany: Pią 15 Sty 2010, 10:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Spróbuj odłączyć akumulator ( klemę plusową) na pół godziny i błąd powinien zniknąć. Jeśli nie, to należ pojechać na komputer, sprawdzić błąd , naprawić usterkę i skasować błąd.
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
u mnie była korozja na styku czujnika temperatury i był marny kontakt. rozpięcie + wd40 + zapięcie ponowne sprawiło ze kłopoty znikneły _________________ Były:
uno 0,9 2002r
Albea 1,2 16V 03r
Seicento 0,9LPG
Jest:
Peugeot 307 kombi 1,6 16V LPG
Kia picanto 1.0 LPG
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
A jak doszedłeś że to akurat to???? gdzie szukać tego czujnika????
Dodam jeszcze że rozpięcie klemy nie pomogło. Co prawda rozpięłem + i - ale to czyba nie ma wpływu?
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawka Posiadane auto: Fiat Panda 1.3 MultiJet
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 16 Sty 2010, 22:48
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Szanowni koledzy,
Lampka ta zaświeci się wtedy, kiedy komputer pokładowy waszych Fiacików zanotuje jakikolwiek błąd. Nie zawsze jest spowodowane awarią wtrysku. U mnie np. zablokowało się zamknięcie EGR i lampka się zaświeciła. Jeżeli to jakiś przejściowy błąd w samochodziku, np. ze względu na styki, wystarczy wykasować błędy z kompa (czyli np. zdjąć klemy) i lampka zgaśnie, chyba że błąd komputer odnotuje ponownie. Ja osobiście diagnozuje fiacika za pomocą kabelka ELM 327. Pozwala na wykasowanie i sprawdzenie błędów. Koszt kabelka to mnie więcej tyle ile wizyta w ASO i podłączenie się u nich do kompa
Dołączył: 11 Gru 2007 Posty: 93 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemianowice Śląskie Posiadane auto: Panda 1.1 Aktiv (2004) LPG
Piwa: 4/0
Wysłany: Nie 17 Sty 2010, 19:34
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
sztygr napisał:
Szanowni koledzy,
Lampka ta zaświeci się wtedy, kiedy komputer pokładowy waszych Fiacików zanotuje jakikolwiek błąd. Nie zawsze jest spowodowane awarią wtrysku. U mnie np. zablokowało się zamknięcie EGR i lampka się zaświeciła. Jeżeli to jakiś przejściowy błąd w samochodziku, np. ze względu na styki, wystarczy wykasować błędy z kompa (czyli np. zdjąć klemy) i lampka zgaśnie, chyba że błąd komputer odnotuje ponownie. Ja osobiście diagnozuje fiacika za pomocą kabelka ELM 327. Pozwala na wykasowanie i sprawdzenie błędów. Koszt kabelka to mnie więcej tyle ile wizyta w ASO i podłączenie się u nich do kompa
Pozdrawiam,
Szanowny kolego.
Może wyjaśnisz co robisz z tym kabelkiem ELM 327? Domyślam się, że go podpinasz do komputera. Może udzielisz więcej informacji co potem?
Jaki program jest potrzebny, gdzie się go podpina w samochodzie i takie tam mało ważne info!
Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 64 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawka Posiadane auto: Fiat Panda 1.3 MultiJet
Piwa: 1/0
Wysłany: Pon 18 Sty 2010, 00:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Koledzy,
Tu gdzie są bezpieczniki jest i "gniazdeczko", że tak nazwę, gdzie można ten kabelek podłączyć. Najpopularniejszym i najbardziej kompatybilnym programem jest PCMSCAN. Za jego pomocą odczytacie błędy waszych FIACIKÓW i nie tylko. Kupiłem kabelek 2 dni temu, a udało mi się połączyć z samochodami: FORD MONDEO (2007), VW PASSAT (2009), MITSHUBISHI COLT (2008), FORD TRANSIT (2002, 2008), FIAT PANDA!!! (2005). Za jego pomocą, kabelka, możesz spokojnie odczytać takie dane jak, błędy zanotowane przez komp (te zarejestrowane jako stałe i te nadchodzące, nie znam do końca elektroniki i systemu). Dodatkowo, jeżeli wystrzeli ci poducha (nie daj boże możesz to skasować, zaświeci się serwis (nas nie dotyczy) możesz to skasować. Kabelek i soft współpracuje prawie (ze wszystkimi) samochodami wyprodukowanymi po 1996 roku. Muszą mieć "złącze" a raczej interfejs lub nie wiem jak to nazwać, może protokół, no niewiem - po prostu - ODBII. Z moją Pandzią to działą
Dodatkowo zmonitorować mogę: Prędkość, obroty, sensory jakieś tlenowe, ciśnienie doładowania, temperaturę powietrza na wlocie, temperaturę silnika... Niezła zajawka na początek. Jeżdżę z lapkiem nonstop
Dodatkowo możesz sprawdzić samochodzik na 1/4 mili, sprawdzić dynamikę auto, tzn. moc + moment obrotowy (fajne wykresy) nie potrzeba jeździć na hamownię a to też kosztuje.
Naprawdę polecam. Piszą na różnych forach, że nasze Fiaciki posiadają jakieś specjalnej linie dignostyczne K (nie wiem o co chodzi) kabelek kupiłem za praktycznie cenę diagnostyki w ASO i już jestem zadowolony, bo numery błędów to norma i wyświetlają się po polsku.
Do tego możesz zarejestrować całą swoją trasę, odczyty ze wszystkich czujników, a potem sobie to analizować.
Wspaniała rzecz (a raczej gadżet ))
Diagnostyka auta dla człowieka nie znającego się zupełnie zajmuje maks 15 min. Ja znam się jedynie na kompach, ale na samochodach kompletnie się nie znam. Jednak po podłączeniu kableka odczytałem 2 błędy, skasowałem i jest dobrze, tzn. wiem co mam zrobić. Problem mam z EGR (niskie ciśnienie w komorze recyrkulacji spalin) oraz zbyt małe ciśnienie wtrysku paliwa (z pompą paliwa miałem problemy).
Więcej info udziele na gg: 502614
Pozdrawiam i nie jedź do ASO na kompa za 100 zł za 119 masz kabelek z softem ELM 327 )))) I nic nie spie.........przysz...
Re: ( Fiat Panda ) Zapaliła się pomarańczowa kontrolka z silnikiem
Powiem tak. Mam 1.1 lpg i ta diodka zapala się i gaśnie, zapala i gaśnie. Mam tak od jakichś ponad 80 tys km i mam to w 4 literach:) Wiem, że jak dolewam płynu do chłodnicy to na jakiś miesiąc mam spokój, później znów wraca w swój rytm jestem z disco bom się błyskom;))))) _________________ Honda Jazz 1.4, 220tys. na liczniku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Panda ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.