Witam dla informacji miałem ostatnio problem z tom skrzynia a mianowicie skrzynia pracowała tylko na 2 biegach i wsteczny pozostałe biegi się nie włączały na bezradność warsztatów które rozkładały ręce nawet ASO Fiata nikt nie umiał naprawić tego problemu na końcu znalazłem mechanika który poradził se z tym problemem a mianowicie świeciła sie kontrolka pomarańczowa chek engine po zapaleniu tej kontrolki komputer skrzyni biegów włącza się na tryb awaryjny w moim przypadku zapalenie się kontrolki był przepływomierz powietrza także zęby prawidłowo pracowała skrzynia należny najpierw pogasić wszystkie awarie i błędy silnika oraz skrzynie trzeba na nowo zaprogramować Pozdrawiam
Znalazłem mechanik który naprawił auto również skrzynie programował na nowo uczył ja jeździć koszt nauki 92 zł (na rachunku widnieje diagnostyka sterowania selespida nauka)
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa<->Pułtusk Posiadane auto: Było: Fiat Stilo Abarth 2.4 R5 20V 3D Jest: Mercedes CLK 2.3 Kompressor Sport
Piwa: 7/3
Wysłany: Wto 19 Sty 2010, 15:10
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Też mnie to dziwi. Mam drugi samochód z podobną skrzynią (Peugeot 1007 2Tronic). ASO Peugeota bez problemu dokonuje "kalibracji" skrzyni - co prawda koszty to prawie 500zł ale efekty są zdecydowanie zauważalne (poprawa na plus).
Kiedyś dzwoniłem po kilku ASO Fiata w Wawie i żadne nie dawało gwarancji na pozytywne efekty próby "kalibracji selespeeda". W jednym ASO powiedzieli nawet, że taka próba może się skończyć wymianą nakładki selespeed za kilkanaście tyś :/
Chętnie wybrałbym się do jakiegoś znającego temat speca bo coraz bardziej zaczynają mnie denerwować "kangurki" :/ _________________ Airsoft - I'm lovin' it - www.asgpultusk.pl
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Wto 19 Sty 2010, 23:32
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
bo ASO leci na łatwizne.. nie będa sie bawili w naprawy bo im sie to po prostu nie opłaca... pozatym, obsługują głownie samochody na gwarancji, a tam też wszytsko wymieniają na nowe...
Dlatego mechanicy w ASO to fafraki... nic nie potrafią naprawić..
Skrzynia źle pracuje? wymienić! a jak sie powie o czyms takim jak programowanie to robią wielkie oczy.. albo mówią "bajki, tak sie nie da.."
Miałem podobnie jak mi wywalało błąd ciśnienia doładowania.. jak Im w ASo mówiłem zeby sprawdzili czujnik, to facet powiedział ze to on jest tu mechanikiem.. po czym wrócił po pół godzinie z radą "no trzeba wymienić turbinę i wszytskie rury do niej, intercooler też.. jakies 5 tysięcy.."
Ja w domu przeczyściłem czujnik wacikiem do uszu i nie ma problemu..
jak mi zostawały na podjeździe ślady bo oleju napędowym to w ASO mi powiedzieli że cieknie pompa wysopkiego ciśnienia i trzeba wymienić.. coś około 2tysięcy? ewentualnie uszczelki za 700..
a zwykły mechanik popatrzył i wymienił kawałek wężyka który był peknięty, i powiedział że wstyd by mu było wziąć kase za taką "naprawę"
takich przykładów można by wyliczać w nieskonczoność..
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sro 20 Sty 2010, 14:59
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
racja, ja kiedyś miałem problemy w ticolocie, po wjechaniu w głęboką wodę 0,5m. Autko jeździło, ale kopciło i ciężko paliło, po dwóch dniach pojechałem do ASO, wielkie bogucicka 7 korporation i po opłaceniu 30zł za dzień dobry, okazało sie że gaźnik do wymiany (około 2500zł). Nie wiem co sie może zepsuć w gaźniku od wjechania do wody, żeby był do wymiany. Rzecz jasna olałem sprawę bo, nawet wtedy, było to około 20% wartości pojazdu. Usterka sama minęła po kolejnym dniu.
Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): pomorskie Posiadane auto: fiat stilo abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 18 Lut 2010, 22:56
Temat postu:
fiat stilo abarth 2,4 problem dotczac skrzyni biegow.
witam jestem posiadaczem od niespelna 3 tgodni fiata stilo abarth 2,4 mam maly problem ze skrznia, mianowicie podczas ruszania ostro szarpie <kaczkuje>zdarza sie to na 1 i 2 biegu. Wmienilem poduszke nad i pod skrznia biegow ,poduche podpierajaca silnik i usterka nadal ta sama. Mniej szarpie na maualu.nauczlem sie ruszac z 2 biegu na manualu bez kangurow ale to zadna radocha jak sie wie ze cos jest nie tak.cz ktos mial moze stcznosc z takim problemem jesli tak prosze o jakies rady i informacje na temat skrzyni bo jest to pol automat ale niczym sie nie rozni od normalnej skrzyni poza osprzetem selspeed dzieki Vegas
Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 192 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Fiat Stilo 3D 1.9 JTD
Piwa: 4/0
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 00:00
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Przykładów z ASO można wymieniać w nieskończoność.. Ja trafiłem do nich ze spalonym bezpiecznikiem, przez którego nie działało radio oraz el szyby. Autko stało 4 dni, zapłaciłem 320zł za diagnozę i czyszczenie styków (?!), które nie przyniosło żadnego rezultatu. Dowiedziałem się jedynie, że jeżdżę poskładanym złomem i przyczyną świecenia kontrolek od poduszek jest licznik z innej wersji. Na pomysł z wymianą bezpiecznika nakierował mnie osiedlowy elektryk..
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa<->Pułtusk Posiadane auto: Było: Fiat Stilo Abarth 2.4 R5 20V 3D Jest: Mercedes CLK 2.3 Kompressor Sport
Piwa: 7/3
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 14:43
Temat postu:
Re: fiat stilo abarth 2,4 problem dotczac skrzyni biegow.
vegas81 napisał:
witam jestem posiadaczem od niespelna 3 tgodni fiata stilo abarth 2,4 mam maly problem ze skrznia, mianowicie podczas ruszania ostro szarpie <kaczkuje>zdarza sie to na 1 i 2 biegu. Wmienilem poduszke nad i pod skrznia biegow ,poduche podpierajaca silnik i usterka nadal ta sama. Mniej szarpie na maualu.nauczlem sie ruszac z 2 biegu na manualu bez kangurow ale to zadna radocha jak sie wie ze cos jest nie tak.cz ktos mial moze stcznosc z takim problemem jesli tak prosze o jakies rady i informacje na temat skrzyni bo jest to pol automat ale niczym sie nie rozni od normalnej skrzyni poza osprzetem selspeed dzieki Vegas
Niestety ten typ tak ma. Naprawa to ok 2tyś (tak odpowiedzieli mi z www.arkuszowa2a.pl) - wymieniają jakieś elementy.
Z tym problemem trzeba się pogodzić - na http://fiatforum.com wyczytałem, że niektóre ASO (w UK) potrafią skalibrować skrzynię, żeby nie szarpała.
Wyczytałem gdzieś też, że problem ten związany jest z zużywającym się sprzęgłem. Sprzęgło się zużywa a Selespeed tego nie ogarnia - trzeba mu ręcznie wprowadzić nowe parametry. Problem pojawia się znów po 50kkm.
P.S. Tak jak pisałem wcześniej ASO Peugeot bez problemu wykonuje operację "kalibracji skrajnych położeń sprzęgła" w autach Peugeot ze skrzynią 2Tronic. _________________ Airsoft - I'm lovin' it - www.asgpultusk.pl
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 19:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
własnie dlatego jak kupować samochód z automatem to tylko nowy lub prawie nowy..
zwykła skrzynia sie psuje przy przebiegach 100- 150 tysięcy a automat jest o wiele delikatniejszy...
IMO kupowanuie smiganego samochodu z automatem to bomba zegarowa..
zwłaszcza jak wsiadłes do tego samochodu pierwszy raz i na starcie robi króliczki, to sie wysiada i od razu jedzie oglądac inny.. chyba jasne ze tak nie powinno być i raczej jasne ze naprawa automatycznej skrzyni to nie groszowe wydatki..
Edit: ktoś tu ostatnio podawał temat gdzie mechanik "uczył" od nowa jezdzic skrzynie..
własnie dlatego jak kupować samochód z automatem to tylko nowy lub prawie nowy..
zwykła skrzynia sie psuje przy przebiegach 100- 150 tysięcy a automat jest o wiele delikatniejszy...
IMO kupowanuie smiganego samochodu z automatem to bomba zegarowa..
zwłaszcza jak wsiadłes do tego samochodu pierwszy raz i na starcie robi króliczki, to sie wysiada i od razu jedzie oglądac inny.. chyba jasne ze tak nie powinno być i raczej jasne ze naprawa automatycznej skrzyni to nie groszowe wydatki..
Edit: ktoś tu ostatnio podawał temat gdzie mechanik "uczył" od nowa jezdzic skrzynie..
tak tak oczywiscie ze masz racje
zacznijmy od tego ze stilo abarth to nie jest automat tylko jest to najnormalniejsza w swiecie skrzynia mechaniczna z pneumatyczna nakladka odpowiadajaca za zmiana biegow
a co do Twojej teorii aby kupowac tylko nowe automaty to proponuje sie przejechac jakims pelnoletnim mercedesem z przebiegiem 300 000 km
i nie wypisywac wiecej takich glupot
oczywistym jest ze automat ktory przejechal 10 000km moze kwalifikowac sie do wymiany tak samo jak samochod ktory po wyjechaniu z salonu i przejechaniu 100 metrow moze juz wymagac wymiany sprzegla ale jesli umie sie uzytkowac samochod to nie bedzie sie nic sypalo
opowiedz jeszcze co takiego psuje sie w skrzyniach po 100- 150 tys km
pierwszy raz cos takiego slysze oczywiscie ze sa przypadki w ktorych skrzynie sie wymienia winika to raczej z zaniedbania urzytkownika
czasami padaja synchronizatory ale to nie w kazdym modelu samochodu
np toyota celica gt synchro 1 i 2 biegu nagminnie bmw 520 przebieg ok 200tys zadnych problemow ford focus 170tys bez problemow wiec zalezy jak ta skrzynie zbudowano
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 21:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Stary mercedes to zupełnie inne liga.. wszytsko naprawisz młotkiem, a do baku mozesz napluć i tak na tym pojedzie...
Kup sobie np. 10cio letnie audi A6 z automatem.. powodzenia..
każda skrzynia ma jakiś tam okres użytkowania.. te elementy nie są wieczne.. i niestety automat ze względu na skomplikowaną bodowę ma o wiele krótszy okres eksploatacji, oczywiście, wszytsko zalezy od jazdy.. ale nawet jezdząc idealnie jęlsi zrobisz w nowym samochodzie z taką skrzynią 200 tysięcy, to jest to duuuzy sukces..
wg producenta ten element ma przejezdzić 2-3 lata, i około 100 000km
tylko że tako nowa skrzynia kosztuje spora częsć używanego samochodu, dlatego nikt tego nie wymienia..
i póxniej kupujesz takiego 10cio latka z automatem.. jesli myslisz ze długo na nim pobujasz to można sie zawieść..
Oczywiście nie mówie ze to reguła, ale zdarza się wystarczająco często bym nie kupił 5-6cio letniego samochodu z automatem i ponad 100 000 przebiegu..
skoro mówisz ze skrzynia w stilo tak prosta, to czemu w zasadzie nikt tego nie jest w stanie naprawić..? a jesli już to koszt jest kosmiczny..?
I nic nie zmienia tego ze jesli kupujesz samochód w który juz na starcie skacze zamiast ruszać płynnie, to nie ma co płakac bo to twoja wina..
zalezy co pojmujesz przez kosmiczne koszta
jesli zakladajac ze wymiana automatu w 10 letnim aucie kosztuje 6000
a wymiana pompy selesspeed ktora kosztuje 1500 zl (nowa w serwisie) + koszty wymiany 500zl to mamy tylko 2000 zl az taka tragedia
wymiana rozrzadu paskow i remont zaiweszenia czasami kosztuje wiecej
a malo ludzi ogarnia temat poniewaz jest to dosc rzadkie auto przec co brak doswiadczenia i odpowiedniego sprzetu diagnostycznego
(temat ASO przemilcze)
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 03:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
jeśli samochód kosztuje kilkanaście KPln, to 2K to całkiem sopra jego część..
o ile wydatek na płyny i paski wliczasz w koszty kupna auta, to raczej nikt nie wlicza ze na starcie będzie musiał włożyc kolejne 2K w naprawe skrzyni.. gdyby o czymś takim wiedział to by od razu dołożył i kupił sobie rok młodszego..
I pytanie czy wymienią samą pompę.. pojedzies np. do ASO, bo w takich przypadkach najcześciej sie własnie jedzie do ASO, a tam powiedzą "cała skrzynia"... ile kosztuje? 5 koła? to 1/3 auta
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 12:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
zaki1989 napisał:
własnie dlatego jak kupować samochód z automatem to tylko nowy lub prawie nowy..
Edit: ktoś tu ostatnio podawał temat gdzie mechanik "uczył" od nowa jezdzic skrzynie..
bez przesady, ja przejechałem, jak powszechnie sie uważa, super awaryjną marką i w ogóle do dupy, dełu tiko 350 tys i skrzyni nic nie było. a miałem wtedy 20 lat i zmieniałem biegi nie odpuszczając gazu, dla skrzyni ogólnie hardkor.
Jak juz kolega wyzej napisał, to nie jest automat i nie ma z nim nic wspólnego, oprócz tego że nie trzeba sięgać ręką do drążka kilkaset razy dziennie.
A kangurki to kwestia regulacji wysprzęglików, tyle że u nas w kraju sprzedali selespida pewnie kilkaset sztuk i nikt nie szkolił naszych w tak tajemnych umiejętnościach, stąd problemy z serwisem. A regulacje są przewidziane w normalnych przeglądach okresowych.
jeśli samochód kosztuje kilkanaście KPln, to 2K to całkiem sopra jego część..
o ile wydatek na płyny i paski wliczasz w koszty kupna auta, to raczej nikt nie wlicza ze na starcie będzie musiał włożyc kolejne 2K w naprawe skrzyni.. gdyby o czymś takim wiedział to by od razu dołożył i kupił sobie rok młodszego..
I pytanie czy wymienią samą pompę.. pojedzies np. do ASO, bo w takich przypadkach najcześciej sie własnie jedzie do ASO, a tam powiedzą "cała skrzynia"... ile kosztuje? 5 koła? to 1/3 auta
dlatego pisalem ze temat ASO pomijam bo nie lubie placic za to ze ktos sie uczy na moim samochodzie
czyli dalej mamy 2000zl
uwazam ze zadbany abarth ktory nie swieci jak choinka bozonarodzeniowa wszystkimi mozliwymi kontrolkami jest na bierzaco serwisowany powinien kosztowac okolo 20000zl
wiec z prostego liczenia jest to 1/10 ceny auta- tak zle
p.s.
tak wiem ze sa na allegro po 14000 i miej
nie widze przeciwskazan aby takie auto kupic
tylko trzeba miec dodatkowe 10000 na naprawy, duzo czasu wolnego mocne nerwy i podchodzic do tego tematu lekko hobbistycznie aby moc powiedziec tak mam stilo od roku ale pol przestal u mechanika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.