Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Pią 19 Lut 2010, 21:24
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Stary mercedes to zupełnie inne liga.. wszytsko naprawisz młotkiem, a do baku mozesz napluć i tak na tym pojedzie...
Kup sobie np. 10cio letnie audi A6 z automatem.. powodzenia..
każda skrzynia ma jakiś tam okres użytkowania.. te elementy nie są wieczne.. i niestety automat ze względu na skomplikowaną bodowę ma o wiele krótszy okres eksploatacji, oczywiście, wszytsko zalezy od jazdy.. ale nawet jezdząc idealnie jęlsi zrobisz w nowym samochodzie z taką skrzynią 200 tysięcy, to jest to duuuzy sukces..
wg producenta ten element ma przejezdzić 2-3 lata, i około 100 000km
tylko że tako nowa skrzynia kosztuje spora częsć używanego samochodu, dlatego nikt tego nie wymienia..
i póxniej kupujesz takiego 10cio latka z automatem.. jesli myslisz ze długo na nim pobujasz to można sie zawieść..
Oczywiście nie mówie ze to reguła, ale zdarza się wystarczająco często bym nie kupił 5-6cio letniego samochodu z automatem i ponad 100 000 przebiegu..
skoro mówisz ze skrzynia w stilo tak prosta, to czemu w zasadzie nikt tego nie jest w stanie naprawić..? a jesli już to koszt jest kosmiczny..?
I nic nie zmienia tego ze jesli kupujesz samochód w który juz na starcie skacze zamiast ruszać płynnie, to nie ma co płakac bo to twoja wina..
zalezy co pojmujesz przez kosmiczne koszta
jesli zakladajac ze wymiana automatu w 10 letnim aucie kosztuje 6000
a wymiana pompy selesspeed ktora kosztuje 1500 zl (nowa w serwisie) + koszty wymiany 500zl to mamy tylko 2000 zl az taka tragedia
wymiana rozrzadu paskow i remont zaiweszenia czasami kosztuje wiecej
a malo ludzi ogarnia temat poniewaz jest to dosc rzadkie auto przec co brak doswiadczenia i odpowiedniego sprzetu diagnostycznego
(temat ASO przemilcze)
Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 1367 Skąd jesteś (miejscowość / region): pole Posiadane auto: Opel Astra GTC 1.9 CDTI 150KM IDS+ (DPF OFF, nowy kolektor ssący ~ 170KM= niecałe 7s na 100 :) )
Piwa: 18/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 03:38
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
jeśli samochód kosztuje kilkanaście KPln, to 2K to całkiem sopra jego część..
o ile wydatek na płyny i paski wliczasz w koszty kupna auta, to raczej nikt nie wlicza ze na starcie będzie musiał włożyc kolejne 2K w naprawe skrzyni.. gdyby o czymś takim wiedział to by od razu dołożył i kupił sobie rok młodszego..
I pytanie czy wymienią samą pompę.. pojedzies np. do ASO, bo w takich przypadkach najcześciej sie własnie jedzie do ASO, a tam powiedzą "cała skrzynia"... ile kosztuje? 5 koła? to 1/3 auta
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Sob 20 Lut 2010, 12:18
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
zaki1989 napisał:
własnie dlatego jak kupować samochód z automatem to tylko nowy lub prawie nowy..
Edit: ktoś tu ostatnio podawał temat gdzie mechanik "uczył" od nowa jezdzic skrzynie..
bez przesady, ja przejechałem, jak powszechnie sie uważa, super awaryjną marką i w ogóle do dupy, dełu tiko 350 tys i skrzyni nic nie było. a miałem wtedy 20 lat i zmieniałem biegi nie odpuszczając gazu, dla skrzyni ogólnie hardkor.
Jak juz kolega wyzej napisał, to nie jest automat i nie ma z nim nic wspólnego, oprócz tego że nie trzeba sięgać ręką do drążka kilkaset razy dziennie.
A kangurki to kwestia regulacji wysprzęglików, tyle że u nas w kraju sprzedali selespida pewnie kilkaset sztuk i nikt nie szkolił naszych w tak tajemnych umiejętnościach, stąd problemy z serwisem. A regulacje są przewidziane w normalnych przeglądach okresowych.
jeśli samochód kosztuje kilkanaście KPln, to 2K to całkiem sopra jego część..
o ile wydatek na płyny i paski wliczasz w koszty kupna auta, to raczej nikt nie wlicza ze na starcie będzie musiał włożyc kolejne 2K w naprawe skrzyni.. gdyby o czymś takim wiedział to by od razu dołożył i kupił sobie rok młodszego..
I pytanie czy wymienią samą pompę.. pojedzies np. do ASO, bo w takich przypadkach najcześciej sie własnie jedzie do ASO, a tam powiedzą "cała skrzynia"... ile kosztuje? 5 koła? to 1/3 auta
dlatego pisalem ze temat ASO pomijam bo nie lubie placic za to ze ktos sie uczy na moim samochodzie
czyli dalej mamy 2000zl
uwazam ze zadbany abarth ktory nie swieci jak choinka bozonarodzeniowa wszystkimi mozliwymi kontrolkami jest na bierzaco serwisowany powinien kosztowac okolo 20000zl
wiec z prostego liczenia jest to 1/10 ceny auta- tak zle
p.s.
tak wiem ze sa na allegro po 14000 i miej
nie widze przeciwskazan aby takie auto kupic
tylko trzeba miec dodatkowe 10000 na naprawy, duzo czasu wolnego mocne nerwy i podchodzic do tego tematu lekko hobbistycznie aby moc powiedziec tak mam stilo od roku ale pol przestal u mechanika
Dołączył: 30 Gru 2008 Posty: 205 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa<->Pułtusk Posiadane auto: Było: Fiat Stilo Abarth 2.4 R5 20V 3D Jest: Mercedes CLK 2.3 Kompressor Sport
Piwa: 7/3
Wysłany: Pon 22 Lut 2010, 10:21
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Widzę, że temat nabrał kolorów Kangurki w selespeedzie to normalna sprawa. Nieszczęście mamy takie, że w Polsce nikt (lub prawie nikt) nie potrafi tego wyregulować. A co do kupowania Stilo z selespeedem. Ja kupując swój wiedziałem, że kangurki to normalka i wcale mnie nie przerażały - bo one wcale NIE oznaczają, że skrzynia się zaraz rozsypie - po prostu tracimy trochę na komforcie podczas ruszania.
Co do wytrzymałości selespeeda. Podejrzewam, że wytrzyma on więcej kkm niż manual gdy właścicielem auta osobą używająca pedału przyspieszenia binarnie (nie oszukujmy się, Abartha z Selespeedem nie kupuje dziadek żeby jeździć nim do kościoła) - w manualu kilka nieudanych zmian na 2 i synchronizator do wymiany.
Wracając do zakupu samochodu z selespeedem. Kupowałem Abartha w listopadzie 2008, zapłaciłem za niego 20,5 tyś zł (uważam, że to było tanio bo autko w bardzo dobrym stanie, świeżo sprowadzone ze Szwajcarii, 100% kompletne). Auto super wyposażone, bardzo ładne. Nawet jeśli miałbym doliczyć 2tyś z naprawę skrzyni to za 22,5tyś nie kupiłbym nic ciekawszego co spełniałoby moje oczekiwania.
I teraz pytanie, czy ponownie kupiłbym Abartha z selespeedem? Oczywiście tak, gdyż:
- kangurki nie występują zawsze (głównie gdy na zewnątrz jest zimno)
- kangurki nie przeszkadzają, aż tak strasznie (występują głównie podczas bardzo delikatnego ruszania)
- wg producenta selespeed i manual mają takie same osiągi
- spalanie takie samo jak w manualu (bo to prawie jest manual)
- selespeed wyręcza mnie od ciągłego sięgania do lewarka zmiany biegów
- międzygaz podczas redukcji to po prostu CUDEŃKO
Oczywiście gdyby ASO FIAT było w stanie usunąć kangurki za rozsądna cenę (po raz kolejny przytoczę, w ASO Peugeot kosztuje to ~500zł) to jasne, że bym ich się pozbył.Jednak jeśli mam wymieniać, sprawne elementy to wolę jeździć z kangurkami - bo aż tak nie przeszkadzają.
Wniosek jest taki: skrzynia selespeed we Fiacie (w Alfie to inna bajka) jest super, tragiczne jest to, że Fiat wprowadził takie samochody na polski rynek ale nie zapewnił odpowiedniego szkolenia w sieci ASO.
Pozdrawiam wszystkich _________________ Airsoft - I'm lovin' it - www.asgpultusk.pl
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Pon 22 Lut 2010, 13:08
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Pewnie że można pisać, po co CI selespid to tylko dodatkowy kłopot i koszta. To samo można powiedziećo klimatroniku, lub o klimie w ogóle, lub ośmiu poduchom, dachu szklanym itd. wszystko to generuje dodatkowe ewentualne usterki, jednak służy naszemu komfortowi i tego oczekujemy od samochodu.
Gdyby tak postrzegać sprawę trzeba by jeździć 126p obowiązkowo w podstawowej wersji, bo po co sie narażać na dodatkowe koszty, gdy np. w wersji FL z jakichś powodów zaczną nam przeciekać szyby uchylne z tyłu. A jak juz koniecznie stilo to użytjkownicy wyżyłowanych JTD, powinni brać zwykłe wolnossące 1,4, bo na pewno jest o wiele mniej awaryjne i tańsze w serwisie niż JTD
Każdy wybiera i płaci za swoje wybory, nie zawsze przy kupnie samochodu priorytetem jest oszczędność za wszelką cenę.
przy wyborze samochodu przechodziłem po kolei przez kazdy punkt, dlatego abarto nie odpadł, bo w odwrotnej kolejnosci odpadł by juz po pierwszym punkcie.
Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Tarnów Posiadane auto: FIAT DUCATO MAXI 2,5 TDI 97
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 17:17
Temat postu:
automatuczna skrzynia
czytam tak wasze wypowiedzi ale o automacie to powiem tak ze mam mazde 323 z 93 r z automatem i jezdzi do dzisiaj ma przejechane prawie 300tys silnik zostal wymieniony a skrzynia dalej pracuje dobrze bez jakis zgrzytów szarpań czy ślizgania tylko olej trzeba czasami wymienic i filtr, zrobilem to dwa lata temu pewnie od nowosci nikt tego nie zrobil (auto od 94 roku jest w uzywane przez moja rodzine) a ja po pewnie 15 latach to zrobilem i chodzi do dzisiaj auto było uzywane do ciągnięcia przyczepy i nie miało taryfy ulgowej a teraz mnie interesuje alfa taki z selespeedem ludzie mowia ze alfy sie psują wię chce sprawdzic
Dołączył: 20 Sie 2007 Posty: 509 Skąd jesteś (miejscowość / region): katowice Posiadane auto: Fiat Stilo Abarth 2003
Piwa: 6/1
Wysłany: Wto 20 Kwi 2010, 17:41
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Ale skrzynia ze stilo ma tylko tyle wspólnego z Twoją, że nie trzeba zmieniać biegów ręcznie, jeżeli się nie chce. To nie automat tylko sekwencja.
To normalna skrzynia manualna z dołożonymi siłownikami, które te biegi zmieniają i wysprzęglają.
Można dołożyć drążek, pedał sprzęgła i będzie to śmigać jak manual.
Jeżeli chodzi o ich awaryjność to to całkowicie różne konstrukcje i nieporównywalne pod tym względem.
Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 19 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: Stilo Abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Maj 2010, 23:22
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
Jako że to pierwszy mój post, to witam wszystkich.
Selespeed to bardzo ciekawa konstrukcja, droga i skomplikowana to fakt. Nie przez przypadek stosowana w Maserati i Ferrari. A producent Magneti Marelli robiło także pierwsze SMG dla BMW, w tym M3. Tak naprawdę mają to już dopracowane. Wynikiem tego jest porawiona skrzynia biegów w Fiacie Stilo. Meczę taki egzemplarz od roku. przez ten czas oprócz wymiany tragicznego silnika, jakim jest egzemplarz 2.4 20V na odpowiednik z Lanci, popracowałem trochę nad Selespeedem. Otóż macie problem z nieodpowiednią pracą. Jest to normalne. Przy zużywaniu się chociażby okładzin sprzęgła człowiek dostosowywuję się do tych zmain. Zrobić musi to także mechanizm Selespeed. Sam tego nie zrobi. Musi mu w tym pomóc komputer i człowiek. Aso często nie chcą się w to bawić bo mają prostrze rzeczy do robienia, np wymianie oleju w Seju Po zakupię Abartha przejechałem się do ASO w Z.G. i stwierdzona że nie mają kompa do tego, mogą pożyczyć z Poznania, ale gwarancji nie dają że coś zrobią. W sumie nic nie miałem do zrobienia to ich olałem.
Silnik wymieniłem, sprzęgło także. Było wszystko OK. Żeby nie przeciekający termostat i lejący się płyn na czujnik położenia sprzęgła, nie miałbym problemów z Selespeedem. Ale się zaczęło. Poszperałem trochę w necie, zakupiłem odpowiedni sprzęt. Od trzech dni w pełni zdiagnozowany, od nowa nauczony Selespeed znów cieszy mnie na drodzę. Nie skacze, nie szarpie przy ruszaniu i płynnie przełącza biegi. Wiadomo nie jest to DSG ale pracuje rewelacyjnie. Chiciałbym jeszcze w przyszłości popracować nad szybkością zmiany biegów. Wiem już że ktoś to zrobił. Więc się da crakować oprogramowanie Magneti Marelli
Poza tym dopracowałem problemy z silnikiem i nieszczęsnymi poduszkami. Teraz to chyba nieliczny Abarth bez błedów w zachodniej Polsce. A są to kapryśne modele.
Także jak ktoś chce poznać tajniki Selespeeda to proszę pisać.
Pozdrawiam
Witam
Czy ktos jeszcze testowal to o czym mowi kolega Cromik?
Mam ten program do selespeeda ale szczerze mowiac troche strach robic takie rzeczy przy tym wloskim wynalazku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.