Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 08 Mar 2011, 01:06
Temat postu:
selespeed
Witam podziele sie moja awaria dojezdzajac do skrzyżowania nagle stilonek wbija mi luz nie reaguje w ogole na lewarek no to bach go na pobocze maska w gore i podpinam pompe od selespeeda na krotka i cisza no i tak kilka raz i nagle zaczyna sie cos odzywac ale slychac ze ma opory no to przestalem i zagladam do skrzynki z bezpiecznikami patrze bezpiecznik spalony a ze mialem akurat w zapasie taki sam no to włozylem go i dojechalem do domu jakies 4 km. Na podworku juz znow padł ale patrze ze bezpiecznik caly no to znow pompke na krotko i cisza poprosilem znajomego by wzial kawalek rurki metalowej i pukał w pompke i slychac jak na chwilke sie wlacza stwierdzilem silnik elektryczny spalony no to jazda do garazu podnislem auto wyjałem pompe rozebrałem i patrze wirnik spalony szczotki cale jeszcze ich sporo sprawdzilem jak przechodzi prad przez wirnik do komutatora i miejscami byl miejscami nie.Po długich poszukiwaniach znalazłem goscia ktory za nie duza sume 100 zl naprawil mi taki silnik czyli przewinął na nowo itd.
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 24 Mar 2011, 22:07
Temat postu:
...
WItam. problem do konca nie rozwiązany, chodzi o to ze jak naprawilem ta pompe to pojezdzilem dwa dni i snow skrzynia nie chodzi domyslilem sie ze cos jest z ukladem hydr. wiec wyjałem pierwszy z elektrozaworow i odpalilem pompe przetłoczyla olej z duza iloscia powietrza . pozniej bylo dobrze samochod jezdzil i znow klapa pompa pompuje ale nie moza nabic cisnienia wieksze niz 25-30 bar (pracuje normlanie) i nie wiem co to moze byc czy zapowietrzony uklad czy moze gruszka padła a moze ktorys z elekrozaworow nie zamyka i jest otwarty obieg ?? Pomocy
Dołączył: 10 Maj 2011 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: Stilo 2.4 abarth
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 10 Maj 2011, 14:07
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Awaria skrzyni SELESPEED.
szuleckt napisał:
Widzę, że temat nabrał kolorów Kangurki w selespeedzie to normalna sprawa. Nieszczęście mamy takie, że w Polsce nikt (lub prawie nikt) nie potrafi tego wyregulować. A co do kupowania Stilo z selespeedem. Ja kupując swój wiedziałem, że kangurki to normalka i wcale mnie nie przerażały - bo one wcale NIE oznaczają, że skrzynia się zaraz rozsypie - po prostu tracimy trochę na komforcie podczas ruszania.
Co do wytrzymałości selespeeda. Podejrzewam, że wytrzyma on więcej kkm niż manual gdy właścicielem auta osobą używająca pedału przyspieszenia binarnie (nie oszukujmy się, Abartha z Selespeedem nie kupuje dziadek żeby jeździć nim do kościoła) - w manualu kilka nieudanych zmian na 2 i synchronizator do wymiany.
Wracając do zakupu samochodu z selespeedem. Kupowałem Abartha w listopadzie 2008, zapłaciłem za niego 20,5 tyś zł (uważam, że to było tanio bo autko w bardzo dobrym stanie, świeżo sprowadzone ze Szwajcarii, 100% kompletne). Auto super wyposażone, bardzo ładne. Nawet jeśli miałbym doliczyć 2tyś z naprawę skrzyni to za 22,5tyś nie kupiłbym nic ciekawszego co spełniałoby moje oczekiwania.
I teraz pytanie, czy ponownie kupiłbym Abartha z selespeedem? Oczywiście tak, gdyż:
- kangurki nie występują zawsze (głównie gdy na zewnątrz jest zimno)
- kangurki nie przeszkadzają, aż tak strasznie (występują głównie podczas bardzo delikatnego ruszania)
- wg producenta selespeed i manual mają takie same osiągi
- spalanie takie samo jak w manualu (bo to prawie jest manual)
- selespeed wyręcza mnie od ciągłego sięgania do lewarka zmiany biegów
- międzygaz podczas redukcji to po prostu CUDEŃKO
Oczywiście gdyby ASO FIAT było w stanie usunąć kangurki za rozsądna cenę (po raz kolejny przytoczę, w ASO Peugeot kosztuje to ~500zł) to jasne, że bym ich się pozbył.Jednak jeśli mam wymieniać, sprawne elementy to wolę jeździć z kangurkami - bo aż tak nie przeszkadzają.
Wniosek jest taki: skrzynia selespeed we Fiacie (w Alfie to inna bajka) jest super, tragiczne jest to, że Fiat wprowadził takie samochody na polski rynek ale nie zapewnił odpowiedniego szkolenia w sieci ASO.
Pozdrawiam wszystkich
Popieram!
Przejechałem ponad 100.000 km (ma teraz 150.000 przebiegu) i uwazam że jest to genialne autko...
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 13 Maj 2011, 20:42
Temat postu:
..
Witam wracam ponownie Mam pytanie czy częste właczenie sie pompy podkreslam bardzo czeste jest zwiazane z uszkodzeniem Akumulatora Ciśnienia ? Uklad selespeed szczelny oleju nie ubywa.
Witam
Z tego co wiem to tak, jesli pompa czesto sie wlacza to znaczy ze akumulator nie trzyma cisnienia w ukladzie, tak sie kiedys dowiedzialem w aso.
Pozdrawiam _________________ Stilo ABARTH
Dołączył: 08 Mar 2011 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: Stilo Abarth 2.4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 04 Cze 2011, 10:43
Temat postu:
..
Witam zauwazylem jeszcze jeden problem pompa wlacza sie co chwile i Olej z ukladu wraca caly czas do zbiornika z olejem wydaje mi sie ze nie powinno tak byc. Co moze byc przyczyna ?? Akumulator Cisnienia Nowy ! stary byl w takim razie dobry.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik Diesel-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.