Posiadane auto: Scenic 1,5 dCi 2005 101 KM
Piwa: 836/1024
Wysłany: Wto 19 Sty 2010, 00:14
Temat postu:
Re: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) jaki gaz w palio
nie ma to jak nieprzemyślane założenie LPG do auta z silnikiem 1,2 jak się jeszcze nie ma pojęcia o silniku, który tam siedzi...
po pierwsze - 2,5 km do pracy to dla mnie absolutny bezsens zakładać LPG. koszt będzie się zwracał latami, chyba, że w wakacje śmigniesz 2x4000 km to może będzie szybszy zwrot. załóżmy, że nie znasz się na LPG, więc wszelkie regulacje, wymiany filtra będziesz robił w warsztacie, no to dodatkowe koszty są. trzeba doliczyć przegląd w SKP droższy o ok. 70 PLN, niż auta bez LPG
po drugie - ten silnik BARDZO DOBRZE znosi II generację. gazownik, który boi się tutaj założyć II generacji, to jakiś patałach. to wielopunkt (MPI) z aluminiowym kolektorem, jedną sondą, więc nie widzę nic lepszego niż II generacja
po trzecie - owszem - można założyć IV generację, pytanie PO CO do takiego silnika instalacja lepsza niż II generacja?? IMHO to przerost formy nad treścią, no ale jak ktoś ma kasę, to proszę bardzo. jest drożej na pewno, niewykluczone, że będzie palił max 0,5 litra LPG mniej niż na II generacji. ktoś powie, że powyżej II generacji nie ma problemów ze strzałami. g... prawda - jak źle założona instalacja, to i tutaj będą problemy niemałe
po czwarte - w instalacji powyżej II generacji praktycznie nie jeździ się na LPG dopóki temperatura w układzie chłodzenia nie wzrośnie conajmniej do 20*C. bardzo często jest to 30 - 40*C. przy 2,5 km to istnieje szansa, że w ogóle się na LPG nie przełączy. co innego w II generacji - tutaj spokojnie można wyłączyć zależność jazdy na LPG od temperatury. po odpaleniu przełączyć od razu na LPG i lekko, bez butowania można jechać. jestem pewien, że żywotność parownika będzie miała spokojnie 90% żywotności przy załączaniu LPG przy 30*C
po piąte - o silnik, zarówno przy zasilaniu noPb jak i LPG trzeba DBAĆ. a więc przy zasilaniu LPG 100% pewności muszą mieć świece, kable WN oraz cewki. dodatkowo przy LPG średnio dwa razy częściej sprawdza się/reguluje zawory. jak ktoś pisze, że po 20 kkm wypaliło mu zawory, to można powiedzieć tylko, że sam sobie jest winien zaniedbania silnika. spokojnie można co 3-4 pełne zbiorniki LPG (powiedzmy zbiornik o pojemności 30 litrów LPG) przejechać ze 20 km na noPb i będzie git, a nie co 2 pełne zbiorniki LPG. toż to żaden interes jazdy na LPG!!
po szóste - przy LPG jest niewielki spadek mocy silnika. coś za coś. jak teraz pali 12 litrów noPb, to gazu zeżre z 15. przecież ten silnik nie ma się kiedy porządnie zagrzać!!
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa) Idź do strony Poprzedni1, 2
Strona 2 z 2
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.