Witam Państwa
Nie wiem czy mój akumulator przetrwa tę srogą zimę. W tej chwili mam zamontowany akumulator 80 Ah. Nie jest oryginalny. Według mnie 80 Ah to za dużo. Akumulator o jakiej pojemności jest montowana fabrycznie dla mojej wersji silnikowj?
Re: Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
beton napisał:
Witam Państwa
Nie wiem czy mój akumulator przetrwa tę srogą zimę. W tej chwili mam zamontowany akumulator 80 Ah. Nie jest oryginalny. Według mnie 80 Ah to za dużo. Akumulator o jakiej pojemności jest montowana fabrycznie dla mojej wersji silnikowj?
Biorąc pod uwagę problemy jakie ma Stilo JTD ze spadkami napięcia to akumulator powinien być o jak największej pojemności i jak największym prądzie rozruchowym (przy zachowaniu wymiarów). I na pewno przyda się to podczas rozruchu przy takich mrozach jak obecnie. I nie słuchajcie bajek że akumulatory o większej pojemności są niedoładowywane.
Re: Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
jacek.d napisał:
I nie słuchajcie bajek że akumulatory o większej pojemności są niedoładowywane.
Jeśli masz więcej informacji na ten temat z chęcią posłucham, nie żebym się nie zgadzał ale chce wiedzieć jak to wygląda w praktyce. _________________ STILO MultiWagon | 2004 | 115KM | JTD | Dynamic | SkyWindow
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
To co napisał Jacek jest prawdziwe. Dodam, że w Stilo jtd ważniejszym parametrem akumulatora jest prąd rozruchowy a nie pojemność. Większa pojemność daje większy prąd rozruchowy choć nie zawsze. Znaczenie ma technologia akumulatora. Te bezobsługowe wykonane w technologii CaCa z definicji dają większy prąd rozruchowy. To czego nie lubią Stilo czyli spadek napięcia w chwili rozruchu pochodzi od tzw oporności wewnętrznej, a ta jest mniejsza (lepsza), gdy pojemność i prąd rozruchowy nowego akumulatora są duże, akumulator jest naładowany i o ile jego parametry odbiegają od nowego (starzenie). Praktycznie u siebie zmieniłem akumulator jeszcze nie stary 74 Ah który łatwo uruchamiał silnik ale dawał fałszywe komunikaty po uruchomieniu na nowy Topla 72 Ah/760 A/CaCa/320 zł i od trzech miesięcy ani jednego komunikatu. Mogę sobie wyobrazić sytuację, że ktoś jeździ tylko w mieście i ciągle w korkach z włączoną tylną szybą i ponadto alternator ma np: jajowate pierścienie współpracujące ze szczotkami i ładuje słabiej przez co akumulator jest permanentnie niedoładowany i wtedy żaden akumulator nie pomoże. Pozdrawiam
Re: Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
jacek.d napisał:
. I nie słuchajcie bajek że akumulatory o większej pojemności są niedoładowywane.
Właśnie z tego powodu założyłem ten topik. Obecnie mam 80Ah, jeżdzę na krótkich ocinkach 10 km. Włączone światła, wentylator nagrzewnicy, radio, często ogrzewanie tylnej szyby i lusterek. No i co się okazuje. Przy obecnych mrozach akumulator siada. I nie jest przyzczyną jego wiek czy stan, ale własnie niedoładowanie. Wystarczy go podłaczyć pod prostownik i po ładowaniu staje się jak nowy na kolejne dwa tygodnie. Jest to modelowy przykład niedoładowania. Ładowanie w samochodzie jest OK i nie ma innej przyzczyny takiego stanu rzeczy.
Dlatego pytam jaki powinien być akumulator wg producenta zastosowany w moim samochodzie.
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
To nie jest Fiat126p którego prądnica nie dawała rady z doładowaniem akumulatora, sprawny alternator bez problemu poradzi sobie z doładowaniem akumulatora, a przy uszkodzonym regulatorze może go jeszcze przeładowywać.
Jeżeli by tak było że odbiorniki auta "zabierają" całą energię wytworzoną przez alternator to i nie naładował by Ci się akumulator o niższej pojemności. Moc alternatorów jest dobierana do mocy odbiorników elektrycznych auta.
Przyjmuje się że prawidłowy prąd ładowania aku powinien wynosić 1/10 jego pojemności, dla 80Ah byłoby to 8A, dla 72Ah to 7,2A, a Stilo o ile pamiętam ma alternator 105A, widzisz teraz że pojemność w kwestii ładowania ma niewielkie znaczenie.
W Twoim przypadku problemem może być;
- uszkodzony alternator, niewłaściwe napięcie ładowania
- uszkodzony akumulator, zasiarczony, zwarty, zużyty, niskiej jakości
- wyładowywanie akumulatora podczas postoju (bardzo częste), poprzez alarmy, radia, inne odbiorniki
- typowa utrata pojemności aku w czasie dużych mrozów
Sprawdź napięcie ładowania, prąd ładowania, pojedź na test prądowy akumulatora. Sprawdź pobór prądu z aku przy wyłączonym, zamkniętym aucie.
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
Tak napisałem wcześniej, cała ładująca elektryka jest sprawna. Co do pojemności akumulatora, zgoda alternator naładuje i 150 Ah, ale będzie trwało to dłużej. W moim przypadku odcinki 10 km nie są w stanie doładować akumulatora w tak niskich temperaturach. Latem nie ma takiego problemu z ogólnie wiadmych przyczyn.
Ostatnio zmieniony przez beton dnia Sob 23 Sty 2010, 15:41, w całości zmieniany 1 raz
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
Uparty jesteś , ten czas ładowania nie ma znaczenia dla bilansu energetycznego, doładowanie aku w czasie jazdy ma uzupełnić jego niedobór związany z rozruchem i poborem w czasie postoju.
Jeżeli rozruch jest bez problemów (nie zabiera zbyt dużo energii), to pozostaje pobór prądu w czasie postoju i tam szukaj przyczyny.
Jest też opcja że auto za długo stoi i za krótko jeździ, ale to dalej jest problem bilansu energii a nie pojemności aku.
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
W moim (2003r. 115km) jest Magn. marelli 60Ah- 380A , od początku, bo ma datę produkcji. Aż sie dziwię ,że jeszcze nie szwankuje.Jeżdżę na dluższych odcinkach, mam swiatła do jazdy dziennej, nie "przesadzam " z używaniem urządzeń grzejnych i do tej pory zima mi nie straszna.
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
U mnie też oryginalnie był zamontowany Magneti Marelli 60 Ah 380 A. Włosi chyba trochę oszczędzili na prądzie rozruchowym. Zastanawiałem się jaki akumulator wybrać w końcu kupiłem za namową sprzedawcy Boscha S5 63 Ah 610 A za 350 zł .
Zastanawiam się teraz jak go używać aby jego bilans energetyczny nie wypadł na niekorzyść. W sumie robię krótkie odcinki do pracy mam 2 km w weekendy jadę do rodziny 30 km po trasie. Reszta to krótkie jazdy po mieście. Przy takich mrozach, to chyba nawet nowy akumulator szybko wysiądzie. Kiedy mam go doładowywać prostownikiem. Znalazłem w necie tabelę dotyczącą pomiaru spoczynkowego akumulatora podaje linkę :
http://www.diaaut.home.pl/r13141c2.htm
gęstości elektrolitu to sam nie zmierzę ale napięcie, bez problemu . Ładowanie przy światłach, oryginalnym radiu i wentylatorze na II biegu mam 14.4 V. Po wyłączeniu silnika i odczekaniu 2 minut napięcie wynosi 12.9 V ale mierzyłem w temp – 18 stopni.
Więc jeszcze raz powtórzę pytanie jak często doładowywać akumulator i czy mu to nie zaszkodzi ?
Mój prostownik ma chyba ze 30 lat radziecki , właściwie nic na nim nie widać , dlatego chcę kupić nowy. Jaki radzicie ? Jakiś automat z marketu czy może macie coś lepszego godnego polecenia. Powiedzmy, że mogę wydać max 150 zł na prostownik.
Re: ( Fiat Stilo ) Jaki akumulator jest zamontowany oryginalnie (Ah)
McFly napisał:
Więc jeszcze raz powtórzę pytanie jak często doładowywać akumulator i czy mu to nie zaszkodzi ?
Jeżeli odpala bez większych problemów i nie masz dodatkowych "urządzeń" pobierających prąd na postoju to nie masz co się martwić doładowywaniem.
Natomiast kontrowersyjne jest używanie diesla na tak krótkich odcinkach ...
Ciekawe czy ta wyszukiwarka aku Bosch która zaleca 60Ah uwzględnia mróz w Polsce czy tylko ciepło we Włoszech , w tych temperaturach pojemność aku spada o ok. 30% ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Nadwozie.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.