Dołączył: 25 Sty 2010 Posty: 31 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Citroen C4, 1,6 VTi, 120 KM
Piwa: 0/1
Wysłany: Pon 25 Sty 2010, 19:48
Temat postu:
Drgania na 5 biegu.
Witam wszystkich,
Posiadam Fiata Stilo z 2002 roku. Silnik 1.9 jtd. Niedawno zauważyłem następujący objaw: mocne dodanie gazu, tylko i wyłącznie na piątym biegu, skutkuje odczuwalnymi drganiami. Spotkaliście się może z takim czymś? Możliwe, że to poduszka pod silnikiem albo pod skrzynia. Moze byc tez dwumas.
Temat tych drgań był już wałkowany poszukaj "drgania powyżej 110 km" Temat ten tak naprawde nie został doprowadzony do końca a byłem nim zainteresowany bo mam te drgania.Posprawdzałem poduszki przeguby i wszystko niby OK a drgania są.Poczytałem o objawach niesprawnego koła dwumasowego, i jestem pewien że te drgania to napewno objawy walniętego koła.
Dołączył: 05 Maj 2008 Posty: 177 Skąd jesteś (miejscowość / region): Stalowa Wola Posiadane auto: STILO 1.9 JTD, 115KM, MW-2003
Piwa: 11/3
Wysłany: Wto 26 Sty 2010, 13:25
Temat postu:
Przegub wewnętrzny
U mnie było podobnie. Wymieniłem łożysko na McPhersonie i przegub wewnętrzny (u mnie krzyżak). W opisie ASO pisało. że nie ma osobno krzyżaka i trzeba wymienić półoś co okazało się nieprawdą. U mnie jest taki krzyżak:
http://fiat-lancia-alfa.pl/krzyzak-opaski-zestaw-fiat-stilo-1-9-jtd.html
ale wiem, że jest drugi rodzaj, dlatego musisz ewentualnie sprawdzić jaki masz.
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Wto 26 Sty 2010, 18:39
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Drgania na 5 biegu.
Ale przy gwałtownym wciśnieciu gazu czy powolnym dozowaniu?
Bo jesli przy gwałtownym wcisnieciu mozna by było podejzewac zawór EGR który tak jak kolega napisał wyzyj moze się przycinac.
Odepnij wtyczke od EGR i sie przejedz samochodem.
Jesli przy powolnym dozowaniu moga to byc luzy pół osi lub lapy silnika. _________________ Z poważaniem
Może się mylę co do koła dwumasowego, ale ja mam te w zasadzie nie drgania ale szarpania, i tak jak napisał Arek87 szarpie przy gwałtownym przyspieszeniu i tylko wtedy, bo kiedy przyspieszamy normalnie to nie ma tych szarpań.Zrobiłem już ponad 20 tys. więc logicznie żadna podusia czy krzyżak by tyle nie wytrzymał po tylu kilometrach by się rozpadł, a zawór EGRczyściłem a nawet go przyślepiłem,więc odpada.Na googlach wpisz "koło dwumasowe objawy"między innymi znalazłem to:
Żywotność
Dość często zdarza się, że dwumasowe koło zamachowe wytrzymuje tyle co... sprzęgło, czyli ok. 100 – 150 000 km w zależności od techniki i warunków jazdy. Teoretycznie, to dość długi okres, jeśli jednak kupimy samochód używany, trzeba liczyć się z tym, że awaria przytrafi się nam na dzień dobry.
Zdarzają się oczywiście także przypadki bardziej drastyczne – koła dwumasowe potrafią zastrajkować nawet po 40 – 50 tysiącach kilometrów. Zdarza się także, że wytrzymują dwie lub trzy wymiany sprzęgła. Typowym objawem zużycia koła dwumasowego jest hałas dobiegający od strony układu napędowego oraz ewentualne szarpanie podczas przyśpieszania.
Ostatnie zdanie przekonało mnie, że jednak jest to koło dwumasowe a chciałbym się mylić . Czytając inne wypowiedzi na temat koła oprócz innych objaw, zawsze przewija się słowo szarpanie. Pozdrawiam Adam
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 793 Skąd jesteś (miejscowość / region): Będzin woj. śląskie Posiadane auto: Stilon 2004 JTD 115 180tys
Piwa: 28/2
Wysłany: Sro 27 Sty 2010, 08:25
Temat postu:
Re: ( Fiat Stilo ) Drgania na 5 biegu.
Kolego adam2000 ja na walniejtej poduszcze jezdziłem prawie rok.. I nic się nie stało tylko drgania się wzmagały.
A co do tego koła 2masowego to dalej uważam ze nie to. _________________ Z poważaniem
Witam
Opisywałem swój problem w innych wątkach, ale dalej borykam się z swoim problemem. Ja mam szarpanie czy to podczas jazdy, czy na postoju. Drgania mam w przedziale obrotów 1500-2000 podczas utrzymywania obrotów lub hamowania silnikiem. Podczas przyspieszania jest wszystko jak najbardziej wporządku. Czy to moża byc koło dwumasowe?? EGR, Overboost czyszczony, więc raczaj odpadają.
ale wszystkie stare wyglądają perfect a działają - katastrofa _________________ Stilo sprzedane w dobre ręce. Nowy użytkownik pięknie je odnowił. Oby się dobrze sprawowało, to było było naprawdę super auto!
Ja wymieniłem wszystkie poduszki - na silniku i skrzyni są pozmianowe oraz 2 łapy. W dalszym ciągu podczas szybkiego przyśpieszania na 4 i 5 biegu występują drgania. Według mnie do wymiany jest tak jak pisałem wyżej koło dwumasowe. Koszt poduszek to około 600 zł, więc jeżeli czegoś nie jesteśmy na 100% pewni to nie narażajmy innych na niepotrzebne koszty. Faktycznie drgania podczas przyśpieszania są mniejsze, ale ciągle występują! Jak wymienię koło dwumasowe to napiszę czy coś się poprawiło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Fiat Stilo ) Silnik iskrowy-układ zapłonowy-układ zasilania-układ napędowy i wydechowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.